Akademia zarządzania zmianą i strategią
Akademia zarządzania zmianą i strategią
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia adresowane są do:
- Członków zarządów
- Kadry menedżerska
- Właścicieli firm / prywatnych przedsiębiorców
- Menedżerów zajmujących się wprowadzaniem zmian w organizacjach
- Menedżerów zajmujących się dialogiem społecznym oraz negocjacjami
- Pracowników organizacji pracodawców i organizacji pracowniczych
- Pracowników administracji publicznej oraz jednostek samorządu terytorialnego
- Wszystkich osób, chcących rozwijać się zawodowo
Studia są otwarte na wszystkie osoby, bez względu na branżę, w której osoby te zarządzają lub planują zarządzać.
- Minimalna liczba uczestników20
- Maksymalna liczba uczestników35
- Data zakończenia rekrutacji18-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi152
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie menedżerów i liderów organizacji do nowoczesnego i skutecznego zarządzania. Studia pomogą spojrzeć menedżerom na ich organizacje w nowy, wizjonerski sposób, a do tego wyzwolą energię, która będzie przydatna do angażowania pracowników, partnerów i interesariuszy. Przyszli absolwenci poznają wyszukane arkana świata biznesu, sprawdzone sposoby tworzenia modeli biznesowych, rozwoju organizacji, przygotowania i wdrażania zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:- Umiejętność stosowania teorii zarządzania strategicznego oraz zwinnego (Agile) w planowaniu i realizacji strategii biznesowych. - Znajomość kluczowych modeli zarządzania zmianą oraz ich zastosowania w praktyce. - Wiedza na temat nowoczesnych technik negocjacyjnych oraz metod komunikacji, w tym mediacji i feedbacku. | Kryteria weryfikacji - Wymienia i wykorzystuje metody zarządzania strategicznego oraz zwinnego (Agile) w planowaniu i realizacji strategii biznesowych.- Wymienia kluczowe modele zarządzania zmianą i potrafi je zastosować w praktyce. - Wymienia i wykorzystuje nowoczesne techniki negocjacyjne oraz metody komunikacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚĆ:- Umiejętność skutecznego zarządzania zespołami zdalnymi i rozproszonymi, w tym wykorzystania odpowiednich narzędzi i praktyk. - Umiejętność stosowania narzędzi zwinnego zarządzania (Agile) w codziennej pracy oraz adaptacji do szybko zmieniającego się środowiska biznesowego. - Umiejętność budowania i rozwijania marki osobistej lidera, w tym świadomości własnego stylu zarządzania oraz efektywnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Potrafi wykorzystać odpowiednie narzędzia i praktyki w zarządzaniu zespołami zdalnymi i rozproszonymi.- Wykorzystuje narzędzia zwinnego zarządzania w codziennej pracy. - Potrafi budować i rozwijać markę osobistą lidera. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | ||
Efekty uczenia się SPOŁECZNE:- Zdolność do efektywnej komunikacji w zespole i organizacji, w tym umiejętność prowadzenia negocjacji oraz mediacji w sytuacjach konfliktowych. - Kompetencje w zakresie nowoczesnego przywództwa, które uwzględnia zmieniające się technologie i wymagania rynku. - Umiejętność wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju oraz praktyk CSR, które wspierają długoterminowy rozwój organizacji. | Kryteria weryfikacji - Potrafi efektywnie komunikować się w zespole i organizacji.- Potrafi zarządzać ryzykiem oraz skutecznie działać w sytuacjach kryzysowych. - Potrafi wdrożyć strategię zrównoważonego rozwoju w organizacji. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Moduł 1. Zarządzanie strategiczne – 8 h
- Megatrendy ekonomiczne i trendy rynku pracy
- Budowanie skutecznych modeli biznesowych i strategii rozwoju przedsiębiorstwa
- Analizy otoczenia konkurencyjnego i analizy portfelowe (SWOT, 5 sił konkurencji, PESTEL, Okno produktu, BCG, GE, Marakon Associates)
- Fuzje i przejęcia oraz strategie marketingowe
- Moduł 2. Zarządzanie talentami i kapitałem ludzkim – 8h
- Megatrendy HR
- Procesy zarządzania kapitałem ludzkim
- Umiejetności menedżerskie i interpersonalne w zarządzaniu zespołami
- Jak znaleźć i oszlifować diament – czyli talenty organizacji
- Moduł 3. Zarządzanie zespołami rozproszonymi – 16h
- Teoria dotyczącą zarządzania zespołami zdalnymi - historia i jej wpływ na współczesność
- Zespoły stacjonarne vs Zespoły rozproszone jako naturalny element biznesowej rzeczywistości
- Świat twoim biurem i zestaw praktyk do wykorzystania w funkcjach zarządczych
- Narzędzia zarządzania zespołami rozproszonymi i możliwości ich wykorzystania w zarządzaniu operacyjnych, taktycznym i strategicznym
- Zarządzanie zespołami rozproszonymi elementem przewagi konkurencyjnej
- Moduł 4. Zarządzanie zwinne – 8h
- Zwinność jako antidotum na świat VUCA
- Każdy musi być Agile
- Narzędzia zwinnego zarządzania
- Agile jako wsparcie w zmianie
- Moduł 5. Zarządzanie zmianą-16h
- Czym jest zarządzanie zmianą
- Zwrot z inwestycji w zarządzanie zmianą
- Modele zarządzania zmianą
- model Kurta Lewina
- model 7s McKinsey
- model Johna Kottera
- ADKAR® – Prosci
- Diversity and Inclusion – zarządzanie zespołem międzykulturowym
- Zarządzanie różnorodnością
- Moduł 6. Zarządzanie turkusowe-8h
- Czym jest zarządzanie turkusowe – wprowadzenie
- Zmieniające się paradygmaty: minione i obecne modele organizacyjne wg. Federica Laloux
- Organizacje turkusowe w praktyce
- Moduł 7. Zrównoważony rozwój i ESG-16h
- Zrównoważony rozwóji jego wpływ na rozwój organizacji
- Czynniki ESG oraz praktyki CSR
- Zrównoważone finansowanie
- Rezyliencja sposobem przezwyciężania kryzysów i zarządzanie ryzykiem niefinansowym
- Moduł 8. Zarządzanie ryzykiem-8h
- Moduł 9. Design Thinking-8h
- Moduł 10. Negocjacje i komunikacja XXI wieku-16h
- Niezbędne techniki negocjacyjne w świecie biznesu
- Mediator – człowiek środka w konflikcie
- Najnowsze formy komunikacji oraz Great Conversation, czyli feedback wszystkich ze wszystkimi tu i teraz
- Techniki mediacyjne w prewencji i rozwiązywaniu konfliktów w codziennym życiu managera
- Moduł 11. Marka osobista lidera-8h
- Marka osobista lidera - odpowiedź na możliwości i oczekiwania biznesu w szybko zmieniającym się świecie
- Etapy budowania marki osobistej
- Dlaczego Why ma znaczenie?
- Personal code vs dress code, czyli o odwadze i pewności siebie w wyrażaniu swojej osobowości
- Kanały ekspozycji marki osobistej - budowanie widoczności i wpływu
- Moduł 12. Przywództwo i mentoring-16h
- Kluczowe aspekty i umiejętności przywódcze wyróżniające liderów w dobie zarządzania 4.0
- Empowerment w zespole
- Świadomość własnego stylu zarządzania a wartości i kultura organizacji
- Mentoring jako wzmocnienie autorytetu i zaufania do lidera
- Moduł 13. Prawo gospodarcze i odpowiedzialność menedżerska-8h
- Odpowiedzialność członków zarządów oraz członków organów nadzorczych spółek oraz możliwości jej zabezpieczenia oraz ubezpieczenia
- Odpowiedzialność menedżerska w relacjach między współpracującymi podmiotami gospodarczymi
- Zabezpieczenie interesu własnego i dobra prowadzonego biznesu
- Ścieżka sądowa na wypadek sporu oraz zasady działania sądów arbitrażowych
- Seminarium – 8h
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 07-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 22-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Zajęcia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 08:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto33,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto33,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Alicja Tatarczuk
Przez ostatnich kilkanaście lat doradzała w strategii komunikacji polskim i międzynarodowym firmom z branży technologicznej oraz innowacyjnym startupom. Pełniła funkcję rzeczniczki kilku instytucji publicznych, w tym Europejskiego Centrum Konsumenckiego oraz Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, London School of Public Relations oraz studiów MBA.
Zafascynowana zrównoważonym rozwojem oraz ideami zmieniającymi świat. Zaangażowana w inicjatywy na rzecz wzmacniania roli kobiet w życiu publicznym i biznesie.
Anna Saczuk
Od ponad 15stu lat mediator biznesowy i sądowy, przy Ministrze Pracy i Polityki Społecznej, sędzia zawodów w mediacji gospodarczej przy ICC w Paryżu, wykładowca akademicki, trener i mentor dla kobiet biznesu.
Specjalizuje się w komunikacji międzykulturowej.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Warunki uczestnictwa
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Chorzowie,
- Poznaniu,
- Szczecinie,
- Warszawie
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Projekt grupowy i jego obrona.
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty i niedziele od 9:00 do 16:00
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Harmonogram zjazdów w wyjątkowych sytuacjach może ulec zmianie. W harmonogramie są ujęte przerwy.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 152 godzin dydaktycznych = 114 godzin zegarowych
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.