ANALITYKA W PROCESACH HR W KONTEKŚCIE ZMIAN RYNKU PRACY
ANALITYKA W PROCESACH HR W KONTEKŚCIE ZMIAN RYNKU PRACY
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikami projektu są mikro, mali, średni i duzi przedsiębiorcy (bez samozatrudnionych), zespoły HR oraz menadżerowie/ kandydaci na menadżerów zainteresowani otrzymaniem refundacji na usługi rozwojowe mające na celu przygotowanie pracodawców do wprowadzenia i zarządzania zmianą w firmie związaną m.in. ze starzeniem się społeczeństwa czy zróżnicowaniem sposobu świadczenia pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia „Analityka w procesach HR w kontekście zmian rynku pracy” jest zdobycie wiedzy i umiejętności na temat wykorzystania odpowiednich danych oraz narzędzi analitycznych w obszarze HR; zarządzanie procesami HR w oparciu o dane, w tym liczenie zwrotów (ROI) z inwestycji w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy oraz kształtowanie kapitału ludzkiego w organizacji wykorzystującego zróżnicowany potencjał pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje zasady gromadzenia, analizowania i raportowania istotnych danych, informacji HR w celu podejmowania decyzji opartych na danych. | Kryteria weryfikacji Definiuje, charakteryzuje i organizuje zasady gromadzenia, analizowania i raportowania danych HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki analizy danych jakościowych oraz ilościowych wykorzystywane w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Opisuje techniki analizy danych jakościowych oraz ilościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych w obszarze HR. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje możliwości wykorzystania statystycznych metod i narzędzi analizy danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje główne funkcjonalności, możliwości analityczne wiodących na rynku polskim narzędzi / platform HCM. | Kryteria weryfikacji Opisuje główne funkcjonalności oraz możliwości analityczne wiodących narzędzi / platform HCM. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykonuje analizy danych, podejmuje na tej podstawie prawidłowe decyzje dotyczące procesów HR realizowanych w firmie. | Kryteria weryfikacji Planuje analizy danych i podejmuje na ich podstawie decyzje dotyczące procesów HR w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Interpretuje dane z raportów i opracowań badawczych, dotyczących zjawisk na rynku pracy, w sposób użyteczny dla własnej organizacji. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia dane z raportów i opracowań badawczych w sposób użyteczny dla organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Skutecznie wdraża i modyfikuje procesy HR w takich obszarach jak zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy, w oparciu o dostępne dane i wynikające z nich wnioski. | Kryteria weryfikacji Kontroluje procesy HR w oparciu o dostępne dane i wnioski. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Bada opinię pracowników (w tym kwestie zasad równości sprawiedliwości organizacyjnej) zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami w tym zakresie. | Kryteria weryfikacji Sprawdza opinie pracowników zgodnie z założeniami metodologicznymi i najlepszymi praktykami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje uzyskiwane w procesie analizy procesów HR wnioski dotyczące wskaźników efektywności na poziomie poszczególnych osób, zespołów i całej firmy. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wnioski z analizy procesów HR dotyczące wskaźników efektywności. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Liczy zwrot z inwestycji (ROI) w procesy ukierunkowane na zarządzanie wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Kryteria weryfikacji Kontroluje zwrot z inwestycji (ROI) w procesy zarządzania wiekiem, różnorodnością oraz nowymi formami pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Samodzielnie wykorzystuje funkcjonalności statystyczne ogólnie dostępnych programów takich jak MS Excel. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia funkcjonalności statystyczne programów takich jak MS Excel. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dokonuje analizy procesów HR na bazie wybranej platformy HCM. | Kryteria weryfikacji Planuje procesy HR na bazie wybranej platformy HCM. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Na bazie prowadzonych analiz skutecznie zarządza kapitałem ludzkim w organizacji, bazującym na zróżnicowanym potencjale pracowników. | Kryteria weryfikacji Organizuje kapitał ludzki w oparciu o prowadzoną analizę danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje i przekazuje wnioski z prowadzonych analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz samych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia wnioski z analiz procesów HR w sposób użyteczny dla kadry zarządzającej, menedżerskiej oraz pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przekonuje do realizacji systematycznych badań procesów HR w organizacji. | Kryteria weryfikacji Uzasadnia realizacę systematycznych badań procesów HR. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA
Program 1
1. Fundamenty
- Określenie celów wdrożenia controllingu personalnego
- Zadania, rola i funkcje controllingu personalnego
- Źródła pozyskiwania danych
- Miejsce kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie
2. Analityka HR
- Mierniki związane z badaniem zaangażowania
- Wybór i pomiar wielkości krytycznych
- Działania podejmowane w celu optymalizacji wskaźnika
3. Bilans Kapitału Ludzkiego
- Określanie kluczowych kompetencji pracowniczych
- Bilans kapitału ludzkiego – procesy HR w oparciu o bilans kapitału ludzkiego
- Zarządzanie talentami
4. Transparentność wynagrodzeń
- Transparentność wynagrodzeń w oparciu o Bilans Kapitału Ludzkiego
- Benchmark wynagrodzeń - raporty płacowe
Dzień 2:
1. Opomiarowanie cyklu życia pracownika
- Kluczowe wskaźniki poszczególnych etapów cyklu życia pracownika:
- rekrutacja
- onboarding
- utrzymanie
- rozwój i szkolenia pracownika
w organizacji - sukcesja
- derekrutacja
- Podstawowe mierniki personalne
2. Efektywność zarządcza
- Rozpiętość kierownicza
3. Optymalne wielkości wskaźników HR
- Benchmark wskaźników HR
- Źródła danych
4. Wdrożenie analityki HR w organizacji
- Etapy wdrażania analityki HR w organizacji
- Plan działań – korzyści i zagrożenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Fundamenty | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Analityka HR | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Bilans kapitału ludzkiego | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Transparentność wynagrodzeń | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Opomiarowanie cyklu życia pracownika | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Efektywność zarządcza | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Optymalne wielkości wskaźników HR | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Wdrożenie analityki HR w organizacji | Prowadzący Marlena Adamska | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Przeprowadzenie walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto182,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marlena Adamska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik z odpowiednim wyprzedzeniem otrzyma link do spotkania oraz identyfikator i kod dostępu. Zgodnie z wymaganiami, uczestnik szkolenia zobowiązany jest podać pełne imię i nazwisko podczas dołączania do szkolenia online. Hasło dostępu: Każda sesja Zoom powinna być zabezpieczona hasłem, które zostanie przekazane uczestnikom przed rozpoczęciem szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Ciche i dobrze oświetlone miejsce do udziału w szkoleniu. Miejsce, w którym uczestnik będzie uczestniczył w szkoleniu, powinno być dobrze oświetlone, aby zapewnić odpowiednią widoczność wideo.
Zasilanie (pełna bateria lub dostęp do źródła prądu, aby uniknąć przerwania połączenia).
Test połączenia: Zaleca się przeprowadzenie krótkiej sesji testowej na dzień przed szkoleniem, aby upewnić się, że wszystkie urządzenia i oprogramowanie działają poprawnie.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, ćwiczenia grupowe i indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną umiejętności, postawy i zachowania.
Szkolenie jest prowadzone w formie zdalnej.
Każdy dzień – 8.30-16:30
W informacjach dodatkowych dodać: Podczas szkolenia przewidziane są:
- 2 przerwy kawowe x 15 min
- 1 przerwa x 30 min
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
1) platforma/rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego będzie prowadzona usługa: zoom.us. Formularze google.com (niezbędne do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej) – dowolny adres e-mail;
2) minimalne wymagania sprzętowe:
Głośniki i mikrofon – wbudowane lub zewnętrzne, Kamera internetowa – wbudowana lub zewnętrzna,
Komputer wyposażony w co najmniej 2 GB pamięci RAM.
Procesor: minimalny pojedynczy rdzeń 1 GHz lub wyższy, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (Intel i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD)
System operacyjny jeden z wymienionych: macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym, Windows 10 (uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany), Windows 8 lub 8.1, Windows 7, Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym, Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym, Ubuntu 12.04 lub wyższy, Mint17.1 lub wyższa, Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy, Oracle Linux 6.4 lub nowszy, CentOS 6.4 lub wyższy, Fedora 21 lub nowsza, OpenSUSE 13.2 lub wyższy, ArchLinux (tylko 64-bit).
3) minimalne wymagania dot. parametrów łącza sieciowego: Łącze o przepustowości pobierania i wysyłania danych o prędkości: 5 Mb/s.
4) niezbędne oprogramowanie umożliwiające dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Zoom Client for Meetings - wersja 4.6.10 (20041.0408) lub wyższa albo - przeglądarka internetowa: Dla Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+ Dla Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
5) okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: link do spotkania on-line jest ważny tylko w okresie trwania usługi (od momentu rozpoczęcia usługi do jej zakończenia).