Kurs Metody diagnozy i terapii w fizjoterapii pediatrycznej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Kurs Metody diagnozy i terapii w fizjoterapii pediatrycznej z elementami wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- fizjoterapeutów,
- lekarzy,
- pielęgniarek,
- położnych,
- terapeutów zajęciowych,
- psychologów,
- logopedów,
- neurologopedów,
- studentów fizjoterapii od 3-go roku,
- terapeutów integracji sensorycznej,
- usługa adresowana jest również do uczestników projektów: Kierunek-Rozwój, Akademia HR, Regionalny Fundusz Szkoleniowy II, Małopolski pociąg do kariery - sezon 1, Nowy start w Małopolsce z EURESem.
- Minimalna liczba uczestników12
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji09-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi20
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnej pracy w zakresie prowadzenia nauki obserwacji pacjenta, przygotowania do planowania i prowadzenia pracy terapeutycznej nakierowanej na wspomaganie rozwoju dziecka, konstruowania i zastosowania indywidualnych metod terapeutycznych, stymulowania rozwoju dzieci z rożnego rodzaju zaburzeniami z wykorzystaniem rozmaitych form i metod pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje najczęstsze zaburzenia rozwoju i określa formy i metody pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami z wykorzystaniem rozmaitych form i metod pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje podstawy teoretycznego usprawniania neurorozwojowego dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia uwarunkowania prawidłowego rozwoju dziecka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje i rozróżnia najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego u dziecka od narodzin do ukończenia 12 miesiąca życia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie stymuluje i prowadzi terapię nakierowaną na wspomaganie rozwoju dziecka | Kryteria weryfikacji Uczestnik prowadzi wstępną diagnozę rozwoju dziecka od narodzin do ukończenia 18 miesiąca życia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje analizy ilościowej i jakościowej prawidłowego rozwoju w 1 roku życia dziecka w aspekcie gromadzenia doświadczeń sensomotorycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik planuje przebieg terapii dziecka w wieku 0-12 miesięcy nakierowanej na wspomaganie jego rozwoju | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik skutecznie stymuluje rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wprowadza sekwencje ruchowe z rozwoju fizjologicznego do terapii małego dziecka | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik dopasowuje pomoc codziennego użytku stosowaną przez rodziców (nosidła, siedziska, zabawki itp.) – analizując ich sens, przydatność oraz ewentualne konsekwencje stosowania | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik jest świadomy przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej oraz potrzeby ciągłego kształcenia się | Kryteria weryfikacji Uczestnik dąży do samodoskonalenia poprzez systematyczne aktualizowanie wiedzy i umiejętności | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Uczestnik posiada zdolność do kształtowania własnego rozwoju oraz autonomicznego i odpowiedzialnego uczestniczenia w życiu zawodowym i społecznym, z uwzględnieniem etycznego kontekstu własnego postępowania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Warunki niezbędne do spełnienia, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie celu: Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Celem łatwiejszego osiągnięcia celu głównego uczestnicy powinni zapoznać się z materiałami dydaktycznymi otrzymanymi na kursie oraz zapoznać się z ogólnodostępną literatura naukową.
Forma szkolenia: Trening połączony z wykładem, dyskusja, ćwiczenia, praca na sobie nawzajem lub na modelach. Uczestnicy pracują w parach, każda z par przy jednym stole fizjoterapeutycznym.
Czas: 20 godzin dydaktycznych
PROGRAM KURSU :
Dzień I:
- Ontogeneza w pierwszym roku życia, prawidłowy rozwój motoryczny w wymiarze ilościowym i jakościowym.
- Motoryka spontaniczna 0-3 miesiąc życia.
- Motoryka spontaniczna 3-6 miesiąc życia.
- Motoryka spontaniczna 6-8 miesiąc życia.
- Motoryka spontaniczna 8-12 miesiąc życia.
- Dziecko z zaburzeniami motorycznymi, demonstracja pacjenta, propozycja terapii.
- Pediatryczne skale funkcjonalne. Najczęstsze zaburzenia w rozwoju motorycznym 0-12 miesięcy.
- Ocena rozwoju psychoruchowego pacjenta w wieku 0-12 miesięcy.
Dzień II:
- Instruktaż pielęgnacyjny – ćwiczenia na lalkach. Stymulacja rozwoju dziecka w wieku 0-12 miesięcy poprzez zabawy ruchowe.
- Dziecko z zaburzeniami motorycznymi, demonstracja pacjenta, propozycja terapii.
- Najczęstsze zaburzenia rozwoju motorycznego 0-12 miesięcy analiza na przykładzie.
- Nosidełka i inne pomoce codziennego użytku stosowane przez rodziców – ich sens oraz ewentualne konsekwencje stosowania.
- Walidacja.
Podczas kursu:
- otrzymasz ogromną dawkę wiedzy praktycznej z wykorzystaniem znanych metod neurorozwojowych popartą wieloletnim doświadczeniem prowadzących kurs – terapeutów metody NDT Bobath oraz Vojty;
- nauczysz się konstruować indywidualne programy terapeutyczne i stymulować rozwój dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami;
- pracować będziesz zarówno na lalkach, jak również poszczególne zaburzenia zademonstrowane zostaną na małych pacjentach z propozycją terapii;
- omówione zostaną zagadnienia skali rozwojowych.
Kurs trwa 20 godz. dydaktycznych, co stanowi 15 godz. zegarowych. W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2h. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy dostosowane są do tempa pracy uczestników podczas szkolenia. 1h dydaktyczna (szkoleniowa) = 45 min
Walidacja umiejętności praktycznych odbywa się w trakcie zajęć praktycznych, prowadzona przez walidatora usługi, nie ingerująca w część edukacyjną usługi rozwojowej.
Do przeprowadzenia walidacji wykorzystane zostaną metody: obserwacja w warunkach symulowanych i debata swobodna dla części praktycznej oraz "test teoretyczny" dla części teoretycznej + 15 minut po zakończonej części praktycznej z pytaniami zamkniętymi.
Metoda weryfikacji obecności - lista obecności podpisywana przez uczestników kursu.
Liczba godzin kursu obejmuje:
zajęcia teoretyczne - 6 godz. dydakt.
zajęcia praktyczne - 14 godz. dydakt.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 1-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy(nie wlicza się w czas trwania szk.) | Prowadzący dr n. med. Agnieszka Strączyńska | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 1, punkty 5-8 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy(nie wlicza się w czas trwania szk.) | Prowadzący dr n. med. Agnieszka Strączyńska | Data realizacji zajęć 10-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 1-2 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy(nie wlicza się w czas trwania szk.) | Prowadzący mgr Joanna Sebastian | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Realizacja szkolenia zgodnie z programem – dzień 2, punkty 3-4 - w bloku szkol. uwzględniono 30 min. przerwy(nie wlicza się w czas trwania szk.) | Prowadzący mgr Joanna Sebastian | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Punkt 5. Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 11-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto87,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto87,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
mgr Joanna Sebastian
Ukończyła m.in.:
•kurs NDT-Bobath Basic
•kurs „Zastosowanie kinezjologii rozwojowej wg Vojty u niemowląt, dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”
•kurs odświeżający dla terapeutów metody Vojty
•Kurs „Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy i skolioz z wykorzystaniem elementów znanych metod terapeutycznych”
•kurs Wielowymiarowa manualna terapia stóp
•kurs diagnozowania i leczenia zespołów bólowych kręgosłupa metodą McKenziego części A, B, C
•kurs Koncepcja Drenażu Limfatycznego
•kurs Kinesiotaping.Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
dr n. med. Agnieszka Strączyńska
• kurs NDT – Bobath dla dzieci
• warsztaty NDT Bobath „Prawidłowy rozwój małego dziecka”
• kurs NDT-Bobath Baby
• warsztaty NDT Bobath „Wcześniak w terapii”
• kurs NDT-Bobath Advanced
• diagnostyka metodą Prechtla – kurs podstawowy
• warsztaty NDT-Bobath „Rozwój mechanizmu kontroli postawy, jego zaburzenia i terapia”
• terapia tkanek miękkich w pediatrii
• warsztaty NDT-Bobath „Kurs wprowadzający, diagnostyka i rehabilitacja niemowląt”
• warsztaty rozwijające dla terapeutów NDT-Bobath: doskonalenie umiejętności w zakresie technik
• wspomagań w koncepcji NDT-Bobath”
• liderowanie grup Kurs NDT-Bobath Basic
• Anatomy Trains Structure & Function
• specjalistyczny kurs certyfikujący Band-o-Fix/Presplinting w ramach Vigo Academy
• kurs Kinesiologytaping A
• kurs PNF Podstawowy
• kurs McKenziego, Spinal Mechanical Therapy, Kurs A-D
• kurs Instruktorski Nordic Walking
• ruch rozwijający Weroniki Scherborne
• warsztaty szkoleniowe „Fitball News – Szkolenie na piłkach”. Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na początku kursu kursanci otrzymują skrypt obejmujący materiał dydaktyczny przygotowany dla danego szkolenia.
Warunki uczestnictwa
1.Uczestnicy powinni znać anatomię i fizjologię człowieka. Organizator zastrzega sobie, iż może poprosić Uczestnika o przedłożenie właściwej dokumentacji, poświadczającej posiadaną wiedzę anatomiczną.
2.Przed dokonaniem zapisu na usługę w BUR wymagane jest zgłoszenie poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://odnova.org.pl/kursy/pod opisem wybranego szkolenia, w celu potwierdzenia dostępności miejsca.
3.Uczestniczki będące w ciąży, bądź podejrzewające, że mogą być w ciąży, winny poinformować o swoim stanie Organizatora.
4.Wymagane jest zapoznanie się i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych ODNOVA.
Informacje dodatkowe
Podstawa zwolnienia z VAT:
art. 43 ust. 1 pkt 26 lit. a Ustawa o podatku od towarów i usług
par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Kurs nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową, w szczególności Organizator nie pokrywa oraz nie dokonuje zwrotu kosztów związanych z dojazdem uczestnika na usługę, jego zakwaterowaniem oraz wyżywieniem.
Zawarto umowę z: WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek-Rozwój, WUP w Krakowie w ramach projektu "Małopolski pociąg do kariery" oraz "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala dydaktyczna będzie dostosowana do potrzeb kursu. Będą bezpieczne i higieniczne warunki pracy.