Diagnoza dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Etapy diagnozy, opiniowanie, przygotowanie Indywidualnego Planu Terapii.
Diagnoza dzieci z zaburzeniami rozwojowymi. Etapy diagnozy, opiniowanie, przygotowanie Indywidualnego Planu Terapii.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa szkolenia :
- Osoby indywidualne.
- Psychologowie.
- Pedagodzy.
- Terapeuci zajęciowi.
- Logopedzi i neurologopedzi.
- Nauczyciele wspomagający.
- Doradcy zawodowi pracujący z dziećmi.
- Asystent nauczyciela.
- Studenci kierunków związanych z pedagogiką, psychologią lub terapią.
- Rodzice oraz opiekunowie prawni.
Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób pracujących na co dzień z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi, poznawczymi lub emocjonalnymi, a także tych, którzy pragną pogłębić swoją wiedzę w zakresie struktury diagnozowania, konieczności współpracy pomiędzy specjalistami, rodzicami, nauczycielami.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji24-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem edukacyjnym jest nabycie wiedzy o etapach diagnozowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi oraz struktura opracowania Indywidualnego Planu Terapii. Pokazane zostaną narzędzia diagnostyczne oraz sposoby interpretowania wyników przeprowadzonego badania. Wskazany zostanie zakres współpracy z zespołem specjalistów niezbędny w procesie terapeutycznym. Szkolenie obejmuje również analizę postępów terapii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Znajomość podstaw teoretycznych dysfunkcji rozwojowych u dzieci:Uczestnik szkolenia poznaje zaburzenia rozwojowe, takie jak: zaburzenia sensoryczne, autyzm, dysleksja, ADHD oraz potrafi zidentyfikować ich podstawowe objawy. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja znajomości podstawowych zagadnień dotyczących zaburzeń rozwojowych oraz narzędzi diagnostycznych za pomocą testu lub quizu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 2. Strukturę przeprowadzania diagnozy.Uczestnik poznaje narzędzia diagnostyczne, takie jak kwestionariusze, testy, wywiady z rodzicami/opiekunami, etc., których zadaniem jest dotarcie do źródła zaburzenia rozwoju. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poznaje złożoność diagnozowania oraz istotną rolę współpracy wielu specjalistów w procesie terapeutycznym młodego człowieka. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 3. Tworzenie opinii diagnostycznej:Uczestnik potrafi na podstawie zebranych danych opracować kompleksową opinię diagnostyczną, uwzględniającą mocne i słabe strony dziecka, oraz potrzeby rozwojowe i edukacyjne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje draft pisemnej opinii diagnostycznej na podstawie przykładowego wywiadu oraz badania dziecka. Opinia jest omawiana pod kątem rzetelności, trafności i kompletności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 4. Projektowanie Indywidualnego Planu Terapii (IPT):Uczestnik potrafi na podstawie wyników diagnozy zaproponować Indywidualny Plan Terapii, uwzględniając cele krótkoterminowe i długoterminowe, metody terapeutyczne oraz sposób monitorowania postępów, w ostatnim etapie złożyć go do konsultacji i zaopiniowania z innymi specjalistami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przedstawia Indywidualny Plan Terapii dla wybranego studium przypadku, uwzględniając jasno określone cele, metody oraz sposoby oceny postępów. Plan jest oceniany przez prowadzących szkolenie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się 5. Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów:Uczestnik potrafi efektywnie współpracować z rodzicami, nauczycielami oraz innymi specjalistami w procesie diagnozowania i terapii dziecka. | Kryteria weryfikacji Uczestnik bierze udział w symulacji spotkania z rodzicami oraz specjalistami, prezentując diagnozę oraz proponowany plan terapii. Ocenie podlega zdolność do komunikacji, prezentowania wyników oraz współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1
Wprowadzenie do diagnozowania dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Moduł 2
Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z zaburzeniami rozwojowymi.
Etapy procesu diagnostycznego (zbieranie wywiadu, obserwacja, analiza danych, badania dodatkowe u lekarzy specjalistów).
Moduł 3
Tworzenie opinii po przeprowadzonej diagnozie.
Interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii. Współpraca psychologa z innymi specjalistami (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, neurolog dziecięcy, psychiatra dziecięcy).
Moduł 4
Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT).
Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) z kartami pracy.
Moduł 5
Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Moduł 6
Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Analiza przypadków na podstawie wydanych opinii – dyskusja nad procesami diagnostycznymi i tworzeniem IPT.
Moduł 7
Projekt zaliczeniowy.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 26 Wprowadzenie do diagnozowania dzieci z dysfunkcjami. | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 26 Wprowadzenie do diagnozowania dzieci z dysfunkcjami. | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 26 Wprowadzenie do diagnozowania dzieci z dysfunkcjami. | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 26 Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z dysfunkcjami | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 26 Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z dysfunkcjami | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 26 Narzędzia diagnostyczne stosowane w diagnozowaniu dzieci z dysfunkcjami | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 26 Etapy procesu diagnostycznego (zbieranie wywiadu, obserwacja, analiza danych, badania dodatkowe) | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 26 Etapy procesu diagnostycznego (zbieranie wywiadu, obserwacja, analiza danych, badania dodatkowe) | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 13-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 26 Etapy procesu diagnostycznego (zbieranie wywiadu, obserwacja, analiza danych, badania dodatkowe) | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 26 Tworzenie opinii po przeprowadzonej diagnozie | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 26 Tworzenie opinii po przeprowadzonej diagnozie | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 26 Tworzenie opinii po przeprowadzonej diagnozie | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 20-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 26 Interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii. Współpraca psychologa z innymi specjalistami (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, psychiatra) | Prowadzący Wioletta Ginter | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 26 Interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii. Współpraca psychologa z innymi specjalistami (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, psychiatra) | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 26 Interdyscyplinarne podejście do diagnozy i terapii. Współpraca psychologa z innymi specjalistami (logopeda, pedagog, fizjoterapeuta, psychiatra) | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) z kartami pracy | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) z kartami pracy | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 06-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 26 Tworzenie Indywidualnego Planu Terapii (IPT) z kartami pracy | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 26 Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 26 Metody pracy/terapii z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:30 | Godzina zakończenia 19:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 26 Analiza przypadków uczestników – wspólna dyskusja nad procesami diagnostycznymi i tworzeniem IPT | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:30 | Godzina zakończenia 20:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 26 Projekt zaliczeniowy | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 20-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 26 Projekt zaliczeniowy | Prowadzący Anna Ławniczak | Data realizacji zajęć 20-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:30 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto200,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto200,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wioletta Ginter
Anna Ławniczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Prezentacja multimedialna.
- Wzory dokumentów.
- Karty pracy.
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy otrzymują:
- zaświadczenie o ukończeniu usługi rozwojowej niezbędne do rozliczenia usługi z Operatorem,
- certyfikat ukończenia usługi rozwojowej,
- dostęp do materiałów szkoleniowych na platformie eLearning na okres 365 dni,
- doradztwo do 30 dni po zakończeniu usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
-
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Metody interaktywne i aktywizujące, jakimi będą prowadzone zajęcia na szkoleniach to narzędzia wspierające takie jak:
- Dyskusja.
- Metoda symulacyjna.
- Metoda projektu.
- Rozmowa kierowana.
-
CERTYFIKAT:
- Po zrealizowanym szkoleniu uczestnik otrzyma certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu - wymagane jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć.
-
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych tj. za godzinę usługi szkoleniowej rozumie się 45 minut.
-
Usługa realizowana jest poza godzinami pracy i podejmowana z własnej inicjatywny.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
- Dostęp do plaformy LIVEWEBINAR, nie jest wymagane pobieranie jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania. Uczestnicy otrzymują link do zajęć, wpisują swoje imię i nazwisko, kierowani są bezpośrednio na szkolenie, gdzie czeka już na nich Prowadzący.
- Komputer stacjonarny/laptop/tablet, kamera wbudowana/na USB, mikrofon, słuchawki/ głośniki, system operacyjny minimum Windows XP/MacOS High Sierra, min 2 GB pamięci RAM, pamięć dysku minimum 10GB, łącze internetowe minimum 10 kb/s,
-
Łącze internetowe: prędkość pobierania min 512 kbps.
- Oprogramowanie: Pakiet MS Office lub Open Office dla Windows/Linux lub Key Note lub Pages dla MacOS.
Przeglądarka internetowa: Windows: Internet Explorer 11+, Edge 12+, Firefox 27+,
- Chrome 30+, MacOS: Safari 7+, Firefox 27+,Chrome 30+, Linux: Firefox 27+, Chrome 30+.