Środki trwałe w budowie – ujęcie rachunkowe i podatkowe - forma zdalna
Środki trwałe w budowie – ujęcie rachunkowe i podatkowe - forma zdalna
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Podatki
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla służb i księgowych zajmujących się ewidencją środków trwałych.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój"
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon 1" i dla Uczestników Projektu "Nowy start w Małopolsce z EURESem".
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji12-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zwrócenie uwagi na problemy, które mogą pojawić się w pracy dotyczące środków trwałych. Celem szkolenia jest też ugruntowanie wiedzy na licznych przykładach oraz interpretacji podatkowych. .Celem szkolenia jest także rozwinięcie umiejętności wykorzystania wiedzy i narzędzi dotyczącej tej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się - uczestnik zna definicje środków trwałych w budowie - uczestnik rozumie na czym polega współpraca księgowego ze służbami technicznymi i kierownikiem jednostki - uczestnik wie jakie są rodzaje kosztów nie zaliczanych do budowy - uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności – uczestnik rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Kryteria weryfikacji - uczestnik zna definicje środków trwałych w budowie - uczestnik rozumie na czym polega współpraca księgowego ze służbami technicznymi i kierownikiem jednostki - uczestnik wie jakie są rodzaje kosztów nie zaliczanych do budowy - uczestnik ma świadomość swojej wiedzy i zdobytych umiejętności – uczestnik rozumie potrzebę kształcenia i doszkalania się | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Uregulowania prawne i przygotowanie do budowy
- Definicja środków trwałych w budowie
- Obiekt inwentarzowy wg KŚT
- Podjęcie budowy środka trwałego – uregulowania prawne
- Zaprojektowanie planu kont – w celu prawidłowego rozliczenia inwestycji
- Koszty przygotowania budowy, które kreują wartość początkową, a które nie
- Współpraca księgowego ze służbami technicznymi i kierownikiem jednostki
- Zakresy czynności
- Zasady obiegu dokumentów
- Zasady, polityka rachunkowości
- Zapisy w kontrakcie dotyczące przedmiotu budowy, rozliczeń finansowych, terminów, kar
- Źródła finansowania budowy
- Umowa kredytowa w złotych i w walucie
- Płatność gotówką
- Koszty badań przed rozpoczęciem budowy
- Koszty założenia zieleńców
2. Budowa środka trwałego w aspekcie bilansowym – ewidencja i w prawie podatkowym – koszty zaliczane do budowy
- Koszty bezpośrednie i pośrednie
- Koszty własnych środków trwałych wykorzystywanych na potrzeby budowy, w tym amortyzacja
- Narzędzia wykorzystywane na potrzeby budowy
- Wyroby gotowe wykorzystywane na potrzeby budowy
- Koszty utrzymania komórki inwestycyjnej
- Koszty płac pracowników komórki inwestycyjnej
- Koszty magazynowania materiałów i surowców
- Koszty finansowania zewnętrznego
- Koszty finansowania dłużnego
- Rodzaje kar płaconych przez inwestora i wykonawcę
- Moment powstania obowiązku
- Ujęcie wg prawa podatkowego (KUP, czy NKUP?)
- Analizy prawne (kreujące i niekreujące wartości początkowej)
- Koszty spraw w sądzie (ewidencja)
- Szkody w budowie (kradzież, siły przyrody, ubytki naturalne)
- Inne koszty
- Koszty budowy u podatników prowadzących PKPIR
- Różnice w kosztach między MSR 16 :Środki trwałe”, a KSR 11 „Środki trwałe” i prawie podatkowym
3. Budowa środka trwałego w aspekcie bilansowym – ewidencja i w prawie podatkowym – koszty nie zaliczane do budowy
- Rodzaje kosztów nie zaliczanych do budowy
- Koszty nie kreujące wartości początkowej wg prawa podatkowego
4. Budowa środka trwałego we własnym zakresie - ewidencja
- Koszty własnych brygad świadczących usługi na potrzeby budowy
- Ewidencja kosztów
5. Zakończenie budowy, montażu, ulepszenia – aspekt bilansowy i podatkowy
- Zwrot surowców, materiałów, niewykorzystanych w budowie
- Rozruch technologiczny
- Uregulowanie prawne – zakończenie budowy środka trwałego
- Analiza konta 080 „ Środki trwałe w budowie” – dlaczego ważna?
- Rozliczenie kosztów wspólnych – przykłady
- Obiekty inwentarzowe powstałe z budowy
- Ustalenie wartości początkowej obiektów inwentarzowych powstałych z budowy NKUP dotyczące budowy
- Wprowadzenie obiektu inwentarzowego do ewidencji
- Przyporządkowanie stawki amortyzacyjnej poszczególnym rodzajom obiektów – przykłady
- Przykłady rozliczenia kosztów finansowania dłużnego po oddaniu środka
6. Likwidacja budowy – skutki podatkowe i bilansowe
- Sprzedaż środka trwałego budowie.
- Nieodpłatne przekazanie środka trwałego w budowie
- Odłączenie i przyłączenie części dodatkowej i peryferyjnej
- Kiedy odpis z tytułu trwałej utraty wartości?
7. Dyskusja, odpowiedzi na pytania
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Informacje wprowadzające | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Definicja środków trwałych w budowie Obiekt inwentarzowy wg KŚT Podjęcie budowy środka trwałego – uregulowania prawne Zaprojektowanie planu kont – w celu prawidłowego rozliczenia inwestycji | Prowadzący Ekspert ds. podatków | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Zakresy czynności Zasady obiegu dokumentów Zasady, polityka rachunkowości Zapisy w kontrakcie dotyczące przedmiotu budowy, rozliczeń finansowych, terminów, kar | Prowadzący Ekspert ds. podatków | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Koszty bezpośrednie i pośrednie Koszty własnych środków trwałych wykorzystywanych na potrzeby budowy, w tym amortyzacja Narzędzia wykorzystywane na potrzeby budowy | Prowadzący Ekspert ds. podatków | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto725,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto98,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert ds. podatków
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w formie elektronicznej
Warunki uczestnictwa
Na 4 dni przed rozpoczęciem szkolenia, na podany adres e-mail zostaną przesłane informacje dotyczące szkolenia. W przypadku potwierdzenia szkolenia, zostaną wysłane wszelkie informacje organizacyjne. Rezygnacja z udziału w szkoleniu powinna nastąpić w formie e-mail’a najpóźniej na 10 dni przed szkoleniem na adres szkolenia@pcdk.pl. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia 100% kosztów. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty. W przypadku szkoleń wyjazdowych rezygnacji nie jest możliwa. W przypadku firm zwolnionych z VAT niezbędne jest wypełnienie i przesłanie faksem lub pocztą elektroniczną oświadczenia o zwolnieniu z VAT.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), informuję, że administratorem danych jest Centrum Doskonalenia Kompetencji Progressio sp. z o.o., ul. ul. Rakowicka 10B/4, 31-511 Kraków.
Informacje dodatkowe
Informujemy o rejestrowaniu/ nagrywaniu usługi na potrzeby usługodawcy i korzystającego z usługi jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalania efektów kształcenia.
Autorskie materiały dydaktyczne prowadzącego w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania techniczne po stronie uczestnika - komputer, smartfon lub tablet podłaczony do internetu, przeglądarka Firefox lub Chrome.