Mobbing i dyskryminacja – przeciwdziałanie, reagowanie, wyjaśnianie
Mobbing i dyskryminacja – przeciwdziałanie, reagowanie, wyjaśnianie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
•Kadra kierownicza i członkowie zarządu
•Dyrektorzy personalni i specjaliści HR
•Specjaliści ds. Compliance - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników24
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej i usystematyzowanej wiedzy nt. odpowiedzialności pracodawcy za niewłaściwe zachowania w środowisku pracy oraz zasad tworzenia skutecznej polityki przeciwdziałania im, dostosowanej do możliwości i potrzeb danej firmy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się •Zapoznanie z obowiązkami pracodawcy i kadry kierowniczej w zakresie przeciwdziałania dyskryminacji, mobbingowi i molestowaniu w miejscu pracy•Nabycie praktycznej i usystematyzowanej wiedzy nt. różnych form niepożądanych zachowań w środowisku pracy, przeciwdziałania im, reagowania i wyjaśniania | Kryteria weryfikacji - sposób przekazywania wiedzy, jasność treści | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I
Niedozwolone praktyki oraz obszary ryzyka
•Dyskryminacja
•Molestowanie (nękanie)
•Molestowanie seksualne – dyskryminacja ze względu na płeć
•Mobbing
-Specyfika środowiska pracy, kultura organizacyjna, konflikty, cechy potencjalnego mobbera i ofiary
-Co jest a co nie jest mobbingiem – przykłady i orzecznictwo sądowe
Moduł II
Obowiązki pracodawcy
•Obowiązki związane z zapobieganiem wystąpienia mobbingu oraz jego skutkami
•Obowiązki pracodawcy wobec ofiary mobbingu
•Odpowiedzialność odszkodowawcza pracodawcy – wysokość odszkodowania i zadośćuczynienia dla ofiary mobbingu
•Odpowiedzialność prawna sprawców mobbingu – kadry kierowniczej lub współpracowników
•Minimalizowanie ryzyka odpowiedzialności pracodawcy za dyskryminację i mobbing po zmianach Kodeksu Pracy w 2019 r.
Moduł III
Skuteczne przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji
•Podstawy prawne i orzecznictwo Sądu Najwyższego
•Elementy polityki antydyskryminacyjnej i antymobbingowej w firmie m.in.
-Pisemna procedura wewnętrzna – cel i zakres
-Szkolenia pracowników i kadry kierowniczej
-Komisja antymobbingowa – skład i rola
-Pełnomocnicy i rzecznicy zaufania
-Diagnoza i okresowe audyty
-System anonimowych zgłoszeń
•Sposób zgłaszania przypadków niewłaściwych relacji oraz składania skarg
•Zasady prowadzenia postępowania wyjaśniającego lub mediacji w przypadku zgłoszenia nierównego traktowania lub mobbingu
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto790,00 PLN
- Koszt usługi netto790,00 PLN
- Koszt godziny brutto98,75 PLN
- Koszt godziny netto98,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Emilia Mrozińska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypt
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Przerwa kawowa dla uczestników szkolenia.