Poprawa efektywności wg.metody Lean Managment oraz System komunikacji wewnętrznej - Insights Discovery.
Poprawa efektywności wg.metody Lean Managment oraz System komunikacji wewnętrznej - Insights Discovery.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest zespołów mulit-generacyjnych. Chcących poprawić zaufanie, zaangażowanie oraz wspólną motywację do działania.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników13
- Data zakończenia rekrutacji26-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pozwala każdemu z uczestników zdobyć podczas zajęć wiedzę na temat koncepcji i głównych zasad metody lean management. Celem jest poznanie metod i technik analizy problemów oraz sposobów na ich rozwiązanie. Wdrożone praktyki poprawią kulturę pracy przy stanowiskach dzięki znajomości 5S Accounting. Szkolenie ma na celu wdrożyć system komunikacji oparty o metodologię Discovery Insight. Pozwalające na zarządzanie motywacją zespołu oraz zwiększa zaangażowanie pracowników.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna sposoby zapobiegania niegospodarności, | Kryteria weryfikacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się wie jak zapobiegać zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów w tym i najcenniejszego zasobu - czasu | Kryteria weryfikacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozumie na czym polega motywacja siebie i współpracowników | Kryteria weryfikacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozumie jak rozwiązywać problemy na swoim stanowisku samodzielnie | Kryteria weryfikacji . | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Jeżeli w firmie zaistniała potrzeba poprawy efektywności, zmniejszenie marnotrawstwa, poprawę efektywności osobistej każdego z pracowników, poprawę przepływu informacji szczególnie między pracownikami zmianowymi. Bazując na najnowszych narzędziach oraz metodach wykorzystywanych w najlepszych firmach w Japonii oraz USA przygotowany został projekt, który umożliwi firmie osiągnąć zakładane cele. Szkolenie zostało opracowane z myślą o każdym pracowniku, niezależnie od pełnionej przez niego funkcji i wykształcenia.
Dzięki pozyskanym umiejętnością firma będzie mogła zwiększyć efektywność swoich działań. Pracownicy firmy poznają sposoby zapobiegania niegospodarności, zapobiegania zużywaniu bez pożytku i potrzeby zasobów w tym i najcenniejszego zasobu - czasu. Co przełoży się na zmniejszenie kosztów i zwiększenie zysków firmy. Szkolenie ma na celu także poprawę komunikacji w zespole, co może mieć wpływ na wynik finansowy firmy oraz obniży poziom błędów wynikających ze złej komunikacji wywnętrz zespołu. Celem biznesowym jest zbudowanie efektywnego modelu i standardów zarządzania w firmie, tak aby każdy potrafił: motywować pracowników, prawidłowo diagnozować potrzeby rozwojowe, stosować standard managerski, uczyć pracowników rozwiązywać większość problemów na swoim stanowisku samodzielnie, budować odpowiedzialność za wyniki w zespole oraz skutecznie delegować zadania i kontraktować jakość ich wykonania.
1. Lean Managment w sektorze usług
- geneza, zasady oraz obszary zastosowania koncepcji szczupłego zarządzania
- Lean Thinking, czyli szczupłe myślenie – bo wszystko jest kwestią nastawienia
- Kaizen w produkcji – jak małe kroki prowadzą do dużych efektów i pomagają pokonać opór przed zmianą
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
2. Wprowadzenie do metody lean management
- charakterystyka metody lean
- korzyści z wdrożenia metody lean
- bariery we wdrożeniu Lean
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
3. Charakterystyka poszczególnych stylów zachowań.
- Instrukcja obsługi kolorowych osobowości.
- Wpływ osobowości na sposób komunikacji.
- Kim jestem? - Zrozumieć samego siebie.
- Skąd się biorą różnice w zachowaniach innych ludzi.
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
4. Efektywność i typy marnotrawstwa
- eliminacja czynności nie dodających wartości
- siedem rodzajów marnotrawstwa
- potencjał pracowników a skuteczność wdrożenia metody Lean
- marnotrawstwo w procesach
- jak identyfikować i minimalizować marnotrawstwo
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
5. Lean Toolbox – jak korzystać z instrumentów Lean
- 5S – zarządzanie bezpiecznym stanowiskiem pracy
- Lista zadań – Checklist
- Dlaczego warto pytać – 5 x Dlaczego?
- Praca standaryzowana – jak projektować efektywną dokumentację sterującą
- Raport A3 – czyli jak rozwiązywać problemy
- Diagram Spaghetti – prosto do celu
- Diagram Ishikawy
- Lean and Green
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
6. Analiza typów osobowości a efektywność zespołu.
- Role zespołowe, a dynamika zespołu.
- Gra szkoleniowa – pozwalająca doświadczyć pracy w zróżnicowanym zespole.
- Kreowanie zaangażowania pracowników.
- Komunikacja międzypokoleniowa.
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
7. Zarządzanie organizacją na poziomie ludzi i zadań
- Wprowadzenie/ podstawowe pojęcia, zasady i definicje od zarządzania sytuacyjnego przez przejmowanie władzy (rama szefa i ekspose),
- delegowanie i rozliczane zadań
- prowadzenie spotkań
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach
8. Jak dopasować styl komunikacji do innych osobowości kolorystycznych.
- Rodzaje temperamentów uczestników szkolenia.
- Różnice w zachowaniach i preferencjach poszczególnych osobowości w zespole.
- Egzamin
Wykład, ćwiczenia, omówienie ćwiczeń – rozmowa o rezultatach, Egzamin
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 503,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto166,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto135,56 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dolores Greń
Przez 5 lat związana z branżą spożywczą, gdzie współpracowała z piekarniami, cukierniami, kawiarniami, restauracjami i realizowała także projekt dla Horeca w ramach zwiększania ich konkurencyjności. Łącznie przeprowadziła ponad 3 tysiące godzin szkoleń, zarówno w większych jak i mniejszych firmach w całej Polsce.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Indywidualne długopisy, kartki, markery i inne jednorazowe pomoce dydaktyczne. Skrypt oraz prezentacja elektroniczna
Informacje dodatkowe
Szkolenie liczone jest w godzinach lekcyjnych.
Szkolenie zostało zaprojektowane w oparciu o analizę potrzeb klienta.
Metody i tematyka są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników oraz potrzeb i celów strategicznych firmy.
Na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. usługa dofinansowana w min. 70 % będzie zwolniona z VAT.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Sala spełnia standardy epidemiologiczne COVID-19