Safe Driving II Stopień
Safe Driving II Stopień
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTransport i motoryzacja / Motoryzacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy oraz pracownicy na umowach o pracę i umowach zlecenie z mikro małych i średnich przedsiębiorstw z terenu całego kraju.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem szkolenia jest spadek o około 28-30% szkodowości związanej z użytkowaniem samochodów służbowych w firmie, w przeliczeniu na każdego przeszkolonego pracownika w latach 2020-2022. W efekcie tego nastąpi szereg dodatkowych korzyści ekonomicznych, takich jak obniżenie kosztów ubezpieczenia samochodów służbowych, zmniejszenie przestojów w firmie związanych unieruchomieniem lub naprawą samochodów i absencją pracowników, którzy ulegli wypadkowi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posiada wiedzę o zasadach bezpiecznej eksploatacji samochodów służbowych | Kryteria weryfikacji Kursant identyfikuje zagrożenia występujące w ruchu drogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant posiada wiedzę o przepisach ruchu drogowego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant zna zasady odpowiedzialnego uczestnictwa w ruchu drogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant zna zasady i metody radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Potrafi zajmować prawidłową i bezpieczną pozycję na miejscu kierowcy oraz przygotować samochód do jazdy | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi ustawić prawidłową odległość fotela od kierownicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant zna prawidłowe ułożenie rąk na kierownicy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant umie bezpiecznie ułożyć bagaże w samochodzie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi prawidłowo ustawić pas bezpieczeństwa | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność jazdy slalomem | Kryteria weryfikacji Kursant posiada umiejętność prawidłowej pracy rąk na kierownicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi prawidłowo obserwować drogę | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi dobierać idealny tor jazdy na krętej drodze | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posiada umiejętność hamowania awaryjnego na przyczepnej i śliskiej powierzchni | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi hamować awaryjnie na powierzchni przyczepnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi hamować awaryjnie na powierzchni przyczepnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Długość drogi hamowania awaryjnego kursanta jest adekwatna do rodzaju nawierzchni, modelu samochodu i prędkości pojazdu w momencie rozpoczynania manewru | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Potrafi omijać przeszkody z jednoczesną zmianą pasa ruchu i bezpiecznego powrotu | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi ominąć nagłą przeszkodę pojawiającą się na drodze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi wyjść z poślizgu podczas omijania przeszkody i wrócić na swój pas ruchu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętność jazdy po okręgu | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi przejechać z zadaną prędkością po śliskim okręgu, bez wypadnięcia poza jezdnię | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Kursant potrafi omijać przeszkodę na śliskim okręgu symulującym rondo drogowe lub ostry zakręt | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Umiejętność wychodzenia z poślizgu nadsterownego | Kryteria weryfikacji Kursant potrafi prawidłowo wyprowadzić auto z poślizgu nadsterownego i doprowadzić je do zatrzymania bez wyjeżdżania poza obszar jezdni | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność jazdy slalomem na zróżnicowanych nawierzchniach | Kryteria weryfikacji Kursant nauczy się utrzymania w pasie ruchu podczas jazdy z zadaną prędkością na krętej drodze o zróżnicowanej lub niskiej jakości nawierzchni | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność omijania przeszkody występującej na śliskiej nawierzchni w zmiennej konfiguracji | Kryteria weryfikacji Kursant nauczy się omijać nietypowe przeszkody, pojawiające się nagle podczas jazdy na drodze ze śliską nawierzchnią, przy zadanej przez trenera prędkości i z bezpiecznym powrotem na swój pas ruchu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność wjeżdżania na wzniesienia z zakrętem np. kręte drogi górskie | Kryteria weryfikacji Kursant opanuje strach i będzie prawidłowo wykonywał manewry hamowania awaryjnego i wychodzenia z poślizgu na niebezpiecznych krętych drogach górskich oraz węzłach autostradowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Dokument ten jest wydawany uczestnikom po zakończeniu usługi, pod warunkiem pozytywnej walidacji.
Program
Program
1. Wstęp - powitanie, wprowadzenie, krótka interakcja z uczestnikami. Rejestracja uczestników, wypełnienie oświadczenia i kwestionariusza osobowego
2. Przypomnienie oraz dzielenie się doświadczeniami ze stopnia podstawowego
3. Slalom bramkowy - jazda po slalomie ustawionym na znaczącej części toru
4. Hamowanie awaryjne na różnych nawierzchniach oraz na zróżnicowanej nawierzchni
5. Pokaz dynamiczny na torze
6. Omijanie przeszkody o zróżnicowanej konfiguracji, omijanie przeszkody z hamowaniem
7. Omijanie przeszkody o zróżnicowanej konfiguracji z hamowaniem - wpływ zaskakująco się zmieniających przeszkód wodnych na zachowanie kierowców
8. Wzniesienie - jazda po wzniesieniu z zakrętem, częściowo z nawierzchnią przyczepną i śliską
9. „Szarpak", poślizg nadsterowny (zarzucanie tyłem auta) - udoskonalenie trzech sposobów ratowania się z poślizgu nadsterownego, poznanych na stopniu podstawowym
10. Podsumowanie szkolenia i wręczenie certyfikatów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Safe Driving II stopień | Prowadzący Robert Szpindor | Data realizacji zajęć 08-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 110,69 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto903,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto129,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Szpindor
Trener Skoda Auto Szkoła od 2008 r., od tego czasu przeprowadził ponad tysiąc szkoleń z jazdy bezpiecznej, ekonomicznej, terenowej i defensywnej, certyfikowany trener ADAC, ECODRIVING Finland, ukończył dwustopniowy kurs projektu europejskiego ECOWILL.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Brak.
Warunki uczestnictwa
Należy mieć ukończone 18 lat i posiadać prawo jazdy kat. B.
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń. Przed złożeniem wniosku najpierw należy się z nami skontaktować celem rezerwacji miejsca.
Informacje dodatkowe
Z uwagi na liczą kadrę trenerską, zajęcia mogą odbywać się z innym prowadzącym, niż wpisany do karty usługi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi