Szkolenie -Zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zarządzania demokratycznego w ujęciu Work-Life Balance i zielonych kompetencji
Szkolenie -Zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zarządzania demokratycznego w ujęciu Work-Life Balance i zielonych kompetencji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby: menedżerowie, liderzy zespołów,osoby zarządzające działami handlowymi, administracyjnymi,ubezpieczeniowymi,serwisowymi, pracownicy magazynowi, które chcą usprawnić zarządzanie oraz budowanie zespołu z uwzględnieniem zarządzania demokratycznego w ujęciu Work-Life Balance i zielonych kompetencji
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji18-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do nabycia rozwiązań umożliwiających efektywną i satysfakcjonującą pracę zdalną, hybrydową, home office, elastyczny czas pracy, indywidualny rozkład czasu pracy, wykorzystania narzędzi wspierających nowe formy organizacji pracy, radzenie sobie z typowymi trudnościami (w tym problemy z poczuciem identyfikacji z firmą / zespołem) oraz budowanie zaangażowania pracowników z zachowaniem zasad Work-Life Balance i zielonych kompetencji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża zasady zarządzania demokratycznego | Kryteria weryfikacji rozumie i stosuje zasady zarządzania demokratycznego w swoich zespołach, w tym transparentność, partycypację oraz otwartą komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zespół oparty na współpracy i zaufaniu | Kryteria weryfikacji -identyfikuje talenty i mocne strony członków zespołu, tworząc atmosferę współpracy i zaufania.-rozpoznaje role w zespołach i promuje otwartą komunikację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza zespołem w kontekście Work-Life Balance | Kryteria weryfikacji -wdraża rozwiązania wspierające równowagę między życiem zawodowym a prywatnym, promując elastyczność i dobrostan pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji -bierze czynny udział w symulacjach budowania zespołu, podczas których ocenie podlegać będą ich umiejętności w rozpoznawaniu ról w zespole oraz tworzeniu atmosfery zaufania i współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji -bierze czynny udział w opracowaniu rozwiązań wspierających równowagę między życiem prywatnym a zawodowym w różnych działach firmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozwija zielone kompetencje | Kryteria weryfikacji -wprowadza praktyki zrównoważonego rozwoju w organizacjach, integrując zielone kompetencje z działalnością firmy oraz kształtując proekologiczne postawy zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji -analizuje przypadki dotyczące zrównoważonego zarządzania oraz przedstawia plan wdrożenia zielonych kompetencji w swoich organizacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie deleguje zadania i rozwiązuje konflikty | Kryteria weryfikacji -skutecznie deleguje zadania, zwiększając zaangażowanie pracowników rozwiązuje konflikty oraz zarządza sytuacjami kryzysowymi w zespołach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji -bierze czynny udział w symulacjach dotyczących rozwiązywania konfliktów oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1.Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia
- Prezentacja uczestników.
- Omówienie celów i metod pracy podczas szkolenia
2.Podstawy zarządzania demokratycznego
- Czym jest zarządzanie demokratyczne? Główne zasady i założenia.
- Rola lidera w zarządzaniu demokratycznym.
- Korzyści i wyzwania związane z wdrażaniem demokratycznych zasad w organizacjach.
- Studium przypadku – przykłady firm stosujących zarządzanie demokratyczne
3.Budowanie zespołu opartego na współpracy i zaufaniu
- Role w zespole – jak rozpoznać mocne strony i talenty pracowników, w tym w działach handlowych, administracyjnych, serwisowych, księgowości oraz HR.
- Metody budowania zespołu: współpraca, transparentność, otwarta komunikacja.
- Ćwiczenia praktyczne – budowanie zaufania w zespole
4.Work-Life Balance w zarządzaniu zespołem
- Czym jest Work-Life Balance? Wpływ równowagi między życiem prywatnym a zawodowym na efektywność pracy.
- Praktyczne techniki wdrażania Work-Life Balance w zespole, w tym dla działów administracyjnych, handlowych i serwisowych.
- Elastyczność w pracy i jej wpływ na dobrostan pracowników.
5.Zielone kompetencje w pracy zespołu
- Czym są zielone kompetencje? Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.
- Jak wdrażać zrównoważone praktyki w organizacjach? Przykłady ekologicznych działań w firmach.
- Kształtowanie postaw proekologicznych w zespole, w szczególności w działach handlowych, serwisowych i administracyjnych
6.Case study oraz dyskusja grupowa
- Praca w grupach: analiza realnych przykładów zarządzania demokratycznego i Work-Life Balance w firmach.
- Prezentacja wyników pracy zespołowej, omówienie wniosków i najlepszych praktyk
7.Komunikacja w zespole demokratycznym
- Rola komunikacji w zarządzaniu demokratycznym.
- Techniki efektywnej komunikacji: feedback, aktywne słuchanie, dialog otwarty.
- Ćwiczenia praktyczne – jak efektywnie komunikować cele i wartości w zespole, w tym w działach administracyjnych, handlowych, serwisowych oraz księgowych.
8.Delegowanie zadań w zarządzaniu demokratycznym
- Jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność w zespole?
- Znaczenie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników w zarządzaniu demokratycznym.
- Warsztaty – praktyczne przykłady delegowania zadań w zespole
9.Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Jak rozpoznawać i rozwiązywać konflikty w zespole, w tym między działami handlowymi, serwisowymi i administracyjnymi?
- Mediacja i dialog w zarządzaniu demokratycznym.
- Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozwiązywania konfliktów w zespole 10.Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem
- Zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w długofalowym zarządzaniu zespołem.
- Tworzenie planu działania z uwzględnieniem Work-Life Balance i zielonych kompetencji.
- Ćwiczenia praktyczne – opracowanie strategii zrównoważonego zarządzania zespołem, z uwzględnieniem specyfiki różnych działów firmy (handlowy, administracyjny, serwisowy, księgowość
11.Podsumowanie i ewaluacja
- Przegląd najważniejszych zagadnień poruszonych w trakcie szkolenia.
- Indywidualne plany wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności w miejscu pracy.
- Feedback od uczestników
12. Walidacja usługi szkoleniowej -test teoretyczny
Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będa realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 5osób.
Szkolenie trwa 32 godziny dydaktyczne. Maksymalna ilość osób w grupie wynosi 15. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktyczych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Podstawy zarządzania demokratyczneg o | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Budowanie zespołu opartego na współpracy i zaufaniu | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Work-Life Balance w zarządzaniu zespołem(w tym 15 minut przerwy) | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zielone kompetencje w pracy zespołu | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 19-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Case study oraz dyskusja grupowa | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Komunikacja w zespole demokratycznym(w tym 15 minut przerwy) | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Delegowanie zadań w zarządzaniu demokratycznym | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 20-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem (w tym 15 minut przerwy) | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i ewaluacja. Omówienie wypracowanych rozwiązań na konkretnych przykładach | Prowadzący Beata Woźniak-Sobieralska | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja usługi szkoleniowej test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 280,00 PLN
- Koszt usługi netto5 280,00 PLN
- Koszt godziny brutto165,00 PLN
- Koszt godziny netto165,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Woźniak-Sobieralska
Od pięciu lat jestem wykładowcą na managerskich studiach podyplomowych na Menadżerskiej Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie i Politechnice Koszalińskiej oraz członkiem konwentu przedsiębiorców na wydziale ekonomii i zarządzania Politechniki.
Na przestrzeni 5 ostatnich lat zrealizowałam ponad 2500 godzin szkoleniowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1.
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 500 026 554 lub mailem na psulkowski@gmail.com przed zapisem na usługę!