Doradztwo zawodowe i personalne z elementami coachingu - online
Doradztwo zawodowe i personalne z elementami coachingu - online
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe Doradztwo zawodowe i personalne z elementami coachingu skierowane są do osób posiadających wykształcenie wyższe, które chcą podjąć pracę w charakterze doradcy zawodowego i personalnego w takich instytucjach jak np. administracja samorządowa, wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy, agencje pośrednictwa pracy, dział kadr w publicznych oraz niepublicznych firmach, przedsiębiorstwach, firmach doradczych i konsultingowych, agencjach doradztwa personalnego, poradnictwa zawodowego czy pracy tymczasowej, a także w projektach outplacementowych - grupowych i indywidualnych.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi200
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest przygotowanie uczestników do wykonywania zawodu doradcy zawodowego i personalnego.Studia przygotowują odbiorców do świadczenia specjalistycznych usług doradczych w oparciu o rozległą wiedzę dotyczącą rynku pracy, psychologii, komunikacji, elementów coachingu, w tym coachingu kariery. Uczestnicy zdobędą umiejętności wspierania młodzieży oraz osób dorosłych w podejmowaniu decyzji dotyczących wyboru zawodu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:Absolwenci znają podstawy prawne i etyczne doradztwa zawodowego. Absolwent potrafi: 1. Planować i wyznaczać ścieżkę kariery dla potencjalnego klienta. 2. Definiować i wyjaśnić kluczowe pojęcia z zakresu poradnictwa zawodowego i personalnego oraz coaching. 3. Definiować podstawowe pojęcia z zakresu psychologii rozwojowej, zawodowego rozwoju człowieka oraz wykorzystywać je w wypowiedziach słownych i pisemnych. 4. Określać relacje między instytucjami społecznymi zajmującymi się działalnością poradniczą; wyjaśniać i analizować istotę podstawowych działań w obszarze poradnictwa. 5. Wykorzystywać wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z poradnictwa w ramach studiowanego kierunku. 6. Dostrzegać zmiany wprowadzane w strukturach dokumentów zawodoznawczych. 7. Wskazywać źródła zmian w klasyfikacji zawodów. 8. Definiować podstawowe pojęcia z zakresu rynku pracy i zatrudnienia, wykorzystywać je w wypowiedziach słownych i pisemnych. 9. Definiować podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i metodyki pracy doradcy zawodowego i personalnego oraz wykorzystywać je w wypowiedziach słownych i pisemnych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie wiedzy:10.Wykorzystywać wiedzę do opracowywania strategii poszukiwania zawodu w aspekcie wiedzy o sobie, zawodzie i systemie kształcenia. 11. Wykazywać się rozszerzoną wiedzą dotyczącą publicznych i niepublicznych instytucji pośrednictwa pracy. 12. Dostrzegać zalety i wady wybranych instytucji zajmujących się pośrednictwem pracy. 13. Wskazywać instytucje wspierające młodzież i osoby dorosłe w podejmowaniu decyzji zawodowych. 14. Charakteryzować metody planowania pracy, cykl organizacyjny, prawa i zasady stosowane w organizowaniu procesów pracy. 15. Zdefiniować obszary badań w poradnictwie zawodowym i personalnym, wykorzystywać je w wypowiedziach słownych i pisemnych. 16. Identyfikować wybrane techniki badań w doradztwie zawodowym i personalnym. 17. Wykazać się wiedzą na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym. 18. Wykazać się wiedzą o różnych obszarach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności społecznych:Absolwent potrafi: 1. Wyjaśnić i scharakteryzować korelację pomiędzy współczesnymi technikami multimedialnymi a procesem projektowania, konstruowania i wykorzystywania materiałów dydaktycznych. 2. Opisać i analizować zadania rozwojowe w poszczególnych okresach życia człowieka; przyczyny zaburzeń rozwojowych. 3. Dostrzegać potrzebę uczenia się przez całe życie jako warunek właściwego rozwoju zawodowego. 4. Organizować proces uczenia się własnego i innych osób, dostrzegając rolę psychologii w procesie samokształcenia. 5. Opisać i analizować przyczyny przebiegu procesu poradnictwa zawodowego i personalnego. 6. Określić kierunki dalszego uczenia się i zaplanować proces samokształcenia. 7. Analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk zachodzących na rynku pracy. 8. Wykazać się umiejętnością samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnych problemów współczesnego rynku pracy. 9. Określać możliwości samorozwoju na współczesnym rynku edukacyjnym osobom dorosłym i uczniom. 10. Formułować własne opinie w zakresie organizacji i metodyki doradztwa zawodowego i personalnego. 11. Opisać i analizować specyfikę działań pośrednika pracy w świetle dokumentów prawnych. 12. Opisać i analizować przebieg i uwarunkowania podejmowanych decyzji zawodowych i personalnych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie umiejętności społecznych:13. Określać kierunki dalszego uczenia się korzystając z dostępnych ofert na lokalnym rynku edukacyjnym. 14. Prognozować procesy i zjawiska zachodzące w organizacji z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie doradztwa zawodowego i personalnego z wykorzystaniem el. coachingu. 15. Analizować przyczyny, przebieg procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem elementów coachingu. 16. Wykorzystać i integrować wiedzę zakresu pedagogiki oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych. 17. Sprawnie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania podejmowanych działań praktycznych. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W zakresie kompetencji społecznych:Absolwent: 1. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. 2. Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role. 3. Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. 4. Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny. 5. Potrafi uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności. 6. Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. | Kryteria weryfikacji egzamin po każdym semestrze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Lp. |
Nazwa przedmiotu |
1. |
Podstawy prawne i etyczne doradztwa zawodowego |
2. |
Rozwój zawodowy człowieka |
3. |
Elementy psychologii rozwojowej i społecznej |
4. |
Planowanie własnego rozwoju i podejmowanie decyzji edukacyjno-zawodowych |
5. |
Świat zawodów i rynek pracy |
6. |
Coaching - warsztaty |
7. |
Psychologia podejmowania decyzji zawodowych |
8. |
Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie |
9. |
Komunikacja interpersonalna w doradztwie i coachingu |
10. |
Narzędzia diagnostyczne w pracy doradcy zawodowego i personalnego |
11. |
Doradztwo zawodowe osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie |
12. |
Diagnoza zasobów własnych |
13. |
Aktywne i alternatywne metody poszukiwania pracy |
14. |
Trening kreatywności |
16. |
Nowoczesne metody selekcji i rekrutacji pracowników |
16. |
Monitorowanie rynku pracy dla potrzeb doradztwa zawodowego |
17. |
Media społecznościowe w procesie zarządzania rozwojem zawodowym |
18. |
Praktyczny networking w poszukiwaniu bądź zmianie zatrudnienia |
19. |
Warsztaty prowadzenia rozmowy doradczej |
20. |
Metodyka poradnictwa indywidualnego i grupowego. Praca z grupą |
21. |
Coaching – mentoring – tutoring – formy pracy i zastosowanie |
22. |
Nowe technologie wspierające proces doradztwa zawodowego. Elementy e-doradztwa |
23. |
Praktyka |
Ilość godzin: 200 godzin zajęć dydaktycznych + 60 godzin praktyki zawodowej
Informacje dodatkowe:
- Czas trwania: 2 semestry
- Dni odbywania się zajęć: wybrane soboty i niedziele
- Podstawa zaliczenia: studia kończą się 2 egzaminami po każdym semestrze studiów.
Organizator studiów zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w programie studiów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Komunikacja interpersonalna w doradztwie i coachingu | Data realizacji zajęć 19-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie; Coaching warsztaty cz. 1 | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto24,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto24,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Edyta Nowak- Żółty
mgr Aneta Gawlas
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują materiały z wytypowanych zajęć po ich realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa w usłudze jest dokonanie wpłaty oplaty wpisowej w kwocie 300 zł, która jest dodatkową opłatą poza kosztem wskazanym w usłudze.
Uczestnik zobowiązany jest do przystąpienia do egzaminów semestralnych i uzyskania oceny pozytywnej oraz praktyki zawodowej w wymiarze 60 godzin.
Informacje dodatkowe
1 godzina zajęć w Akademii WSB = 45 min. zajęć dydaktycznych
UWAGA! Harmonogram może ulec zmianie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa realizowana zdalnie poprzez platformy ClickMeeting oraz Zoom
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: •Komputer stacjonarny/laptop z dostępem do Internetu
•Sprawny mikrofon i kamera internetowa (lub zintegrowane z laptopem)
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: download 8 mb/s, upload 8 mb/s, ping 15 ms
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: Zalecamy wykorzystanie aktualnej wersji przeglądarki CHROME (zarówno na komputerach z systemem operacyjnym Windows jak i Apple
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line: 7,5 h