RADZENIE SOBIE ZE STRESEM. ZEBRA® - nowy wymiar szkoleń opartych na neuronaukach, neurodydaktyce i mnemotechnikach. Po szkoleniu dostęp do grupy coachingowej online i konsultacji dotyczących wyzwań wdrożeniowych. (Również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój)
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM. ZEBRA® - nowy wymiar szkoleń opartych na neuronaukach, neurodydaktyce i mnemotechnikach. Po szkoleniu dostęp do grupy coachingowej online i konsultacji dotyczących wyzwań wdrożeniowych. (Również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój”.
Szkolenie jest dedykowane wszystkim, którzy chcą skutecznie radzić sobie ze stresem i ryzykiem wypalenia zawodowego. Jest skierowane do menedżerów, właścicieli firm, liderów, handlowców, specjalistów z różnych dziedzin oraz innych osób chcących rozwijać kompetencje związane z radzeniem sobie ze stresem. W szkoleniu mogą brać udział zarówno osoby bez doświadczenia w tym zakresie, jak i te posiadające już doświadczenie. Szkolenie prowadzone jest w języku polskim.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat ICVC - SURE (Standard Usług Rozwojowych w Edukacji): Norma zarządzania jakością w zakresie świadczenia usług rozwojowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji w zrozumieniu stresu i radzeniu sobie z nim oraz ryzykiem długotrwałego stresu. WHO przewiduje, że do 2030 roku depresja będzie najczęściej diagnozowaną chorobą na świecie. Wzrost prób samobójczych i poczucie osiągnięcia granic możliwości sprawiają, że umiejętność radzenia sobie ze stresem staje się kluczowa. Uczestnicy otrzymują książkę i dostęp do wideoteki z filmikami ułatwiającymi codzienne wdrożenie wiedzy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się MODUŁ 1. WPROWADZENIE• Charakteryzuje zjawisko stresu, opisując jego objawy, przyczyny oraz skutki. • Stosuje w symulowanych sytuacjach metody zwiększania poziomu zapamiętywania i wdrożenia poznanych technik, wykorzystując wskazówki omówione podczas szkolenia. • Demonstruje autodiagnozę i techniki uważności poprzez przeprowadzanie pierwszych ćwiczeń. • Rozróżnia zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w radzeniu sobie ze stresem. • Analizuje wpływ fizyki molekularnej na zrozumienie zjawiska stresu. • Argumentuje, jak energia intencji wpływa na nasze myśli i słowa, oraz demonstruje praktyczne zastosowanie tej wiedzy w codziennym życiu. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja efektów uczenia się:Pre-test wypełniony przed rozpoczęciem szkolenia. Post-test: uczestnik wypełnia po zakończeniu szkolenia. Porównywanie wyników pre i post-testu celem sprawdzenia poziomu przyswojenia wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MODUŁ 2. ANATOMIA STRESU• Charakteryzuje podstawowe pojęcia z neuronauk, opisując funkcjonowanie mózgu, fale mózgowe oraz znaczenie autodiagnozy myślenia. • Uzasadnia znaczenie wiedzy z zakresu psychobiologii w radzeniu sobie ze stresem. • Rozróżnia różne rodzaje lęków oraz stosuje techniki radzenia sobie z nimi w symulowanych sytuacjach. • Rozróżnia eustres i dystres podając ich definicje i przykłady. • Analizuje skutki długofalowego stresu, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. • Charakteryzuje stres w miejscu pracy oraz uzasadnia potrzebę zarządzania stresem zawodowym. • Opisuje syndrom wypalenia zawodowego, podając jego objawy oraz techniki przeciwdziałania. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja efektów uczenia się:Pre-test wypełniony przed rozpoczęciem szkolenia. Post-test: uczestnik wypełnia po zakończeniu szkolenia. Porównywanie wyników pre i post-testu celem sprawdzenia poziomu przyswojenia wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MODUŁ 3. TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM• Analizuje zjawisko czasu i jego wpływ na stres, proponując techniki zarządzania czasem. • Demonstruje sztukę oddychania jako jedną z głównych technik radzenia sobie ze stresem. • Stosuje w symulowanych sytuacjach technikę pisania ekspresyjnego (expressive writing), opisując jej korzyści. • Przeprowadza trening autogenny Schulza, demonstrując jego wpływ na redukcję stresu. • Wyjaśnia, jakie techniki stosować przed snem, aby zminimalizować stres i poprawić jakość snu. • Demonstruje praktykę wybaczanie i wdzięczność jako techniki radzenia sobie ze stresem, opisując ich wpływ na zdrowie psychiczne. • Celebrowanie tu i teraz – stosuje techniki uważności, aby zwiększyć świadomość chwili obecnej. • Medytacja – demonstracja różnych technik medytacyjnych jako królowej technik radzenia sobie ze stresem. • Uzasadnia, jak medytacja może pomóc w radzeniu sobie ze strese. • Demonstruje postawę siedzącą w medytacji w nurcie zen, opisując jej znaczenie i technikę. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja efektów uczenia się:Pre-test wypełniony przed rozpoczęciem szkolenia. Post-test: uczestnik wypełnia po zakończeniu szkolenia. Porównywanie wyników pre i post-testu celem sprawdzenia poziomu przyswojenia wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ogólne efekty. Po ukończeniu szkolenia, uczestnik:• Charakteryzuje zjawisko stresu, jego przyczyny, objawy oraz techniki radzenia sobie z nim. • Rozróżnia różne rodzaje stresu i ich wpływ na zdrowie fizyczne i psychiczne. • Uzasadnia znaczenie wiedzy z neuronauk i psychobiologii w praktycznym zarządzaniu stresem. • Stosuje poznane techniki w symulowanych sytuacjach, demonstrując ich skuteczność. • Argumentuje wpływ energii intencji na codzienne życie, demonstrując praktyczne zastosowania. • Analizuje skutki długofalowego stresu i proponuje strategie zaradcze. • Demonstruje techniki medytacyjne i oddechowe, pokazując ich wpływ na redukcję stresu. • Stawia hipotezy dotyczące efektywności różnych technik zarządzania stresem, poddając je weryfikacji w praktyce. • Posługuje się różnymi narzędziami i technikami radzenia sobie ze stresem, dostosowując je do indywidualnych potrzeb i sytuacji. | Kryteria weryfikacji Weryfikacja efektów uczenia się:Pre-test wypełniony przed rozpoczęciem szkolenia. Post-test: uczestnik wypełnia po zakończeniu szkolenia. Porównywanie wyników pre i post-testu celem sprawdzenia poziomu przyswojenia wiedzy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie pomaga lepiej zrozumieć zjawisko stresu w kontekście współczesnego „pędzącego” świata i wyzwań związanych z codziennością. Uczestnicy głębiej poznają anatomię stresu i jego działanie na poziomie molekularnym, co zwiększa motywację i determinację do wykonywania ćwiczeń na szkoleniu oraz praktykowania określonych zachowań po szkoleniu w codziennym życiu.
Uczestnicy po szkoleniu lepiej charakteryzują czynniki pogłębiające stres, dążąc do lepszego planowania swoich reakcji, które chronią przed jego narastaniem. Na szkoleniu ćwiczą różne techniki radzenia sobie ze stresem, aby każdy mógł wybrać te, które będzie mógł realizować z największym zaangażowaniem, bez wewnętrznych oporów, które w praktyce zmniejszają szanse na skuteczne wdrożenie. Dzięki odpowiednio przygotowanym ćwiczeniom i wieloletniej praktyce trenera, uczestnicy szybciej wchodzą w praktykę wdrożeniową. Doświadczają, że kluczową siłą w radzeniu sobie ze stresem jest autodiagnoza i trening uważności. Analizują przypadki związane z różnymi konsekwencjami stresu, prawdopodobieństwem jego wystąpienia i skutkami dla zdrowia fizycznego oraz psychicznego.
Podczas szkolenia analizujemy skuteczność regularnego monitorowania i rozpoznawania zjawiska stresu oraz jego wpływu na codzienność. Uczestnicy ćwiczą umiejętność stosowania różnych mechanizmów i narzędzi analitycznych, takich jak VUCA, SWOT i ZEBRA®, oraz zastosowanie tych narzędzi w praktyce. Omawiamy wyzwania i bariery w radzeniu sobie ze stresem oraz analizujemy zachowania i postawy ludzi w obliczu stresu. Zwiększamy zaangażowanie i świadomość uczestników szkolenia, aby mogli skutecznie identyfikować i reagować na różne zagrożenia związane ze stresem w swoim codziennym życiu, zarówno prywatnym, jak i zawodowym.
MODUŁ 1. WPROWADZENIE
- Powitanie uczestników, wprowadzenie do szkolenia, jak będziemy pracować, program szkolenia, pre test.
- Prosta technika oddechowa na START.
- Zjawisko stresu, co o nim wiemy?
- Dlaczego możesz mi zaufać w zakresie radzenia sobie ze stresem?
- Dla kogo jest to szkolenie i jak jest zbudowane?
- Jak skutecznie zwiększać poziom zapamiętywania i wdrożenia?
- Autodiagnoza i uważność. Pierwsze ćwiczenia.
- Sztuczna inteligencja (AI artificial Inteligence) w radzeniu sobie ze stresem
- Fizyka molekularna w lepszym rozumieniu zjawiska stresu.
- Energia intencji. Czy każda myśl i słowo mają swoją energię-wibrację.
MODUŁ 2. ANATOMIA STRESU
- Neuronauki, trochę wiedzy o mózgu, falach mózgowych i autodiagnozie myślenia
- Jak działa stres na poziomie molekularnym?
- Po co nam wiedza z zakresu psychobiologii?
- Lęki i strachy jak sobie z nimi poradzić?
- EU i DY stres oraz inna wiedza o stresie
- Jakie mogą być skutki długofalowego stresu?
- Stres w miejscu pracy
- Syndrom wypalenia zawodowego
MODUŁ 3. TECHNIKI RADZENIA SOBIE ZE STRESEM
- Czy religia może pomóc?
- Zjawisko czasu
- Księżniczka technik radzenia sobie ze stresem- sztuka oddychania.
- Pisanie ekspresyjnie – ekspresive writing.
- Trening autogenny Schulza.
- Przed snem
- Wybaczanie i wdzięczność
- Celebrowanie TU i TERAZ
- Królowa technik radzenia sobie ze stresem- Medytacja.
MODUŁ IV. MEDYTACJA – szerzej
- Która historia medytacji.
- Medytacja w chrześcijaństwie.
- Postawa siedząca w medytacji w nurcie zen.
Zakończenie szkolenia, post test, zaproszenie do spotkań w otwartej grupie specjalnie założonej dla uczestników szkoleń w Systemie ZEBRA Edukacja w celu wsparcia w procesie wdrożenia po zakończonym szkoleniu.
Udzielenie uczestnikom dostępu do ebooka autorstwa trenera prowadzącego szkolenie Roberta Chojnackiego WYGRAJ ZE STRESEM. PROSTE METODY WIELKA ZMIANA.
Dostęp do specjalnie przygotowanych filmów video dla uczestników tego szkolenia, które mogą być bardzo dobrym wsparciem w indywidualnej praktyce wdrożeniowej dla każdego uczestnika.
Zajęcia prowadzone w godzinach dydaktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Moduł 1. Wprowadzenie | Prowadzący Robert Chojnacki | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Moduł 2. Anatomia stresu | Prowadzący Robert Chojnacki | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Moduł 3. Techniki radzenia sobie ze stresem | Prowadzący Robert Chojnacki | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 05:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Moduł 4. Medytacja – szerzej 13.30 – 15.00 | Prowadzący Robert Chojnacki | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 Moduł zakończenie | Prowadzący Robert Chojnacki | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto95,24 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,24 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Robert Chojnacki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Nasze materiały szkoleniowe stanowią fundament sukcesu naszych szkoleń. Stworzone z myślą o uczestnikach, łączą funkcje notesu z miejscem na własne notatki, przykłady oraz scenariusze rozmów. Wykorzystują nasze ponad 20-letnie doświadczenie w tworzeniu materiałów edukacyjnych, opartych na współczesnej wiedzy z zakresu neuronauk, neurodydaktyki, psychofizjologii wzroku oraz mnemotechnik. Podczas szkoleń nasi trenerzy podpowiadają, jak zoptymalizować notowanie, aby zwiększyć poziom zapamiętywania o 20-30%, a nawet 40%.
Materiały te są niezwykle użyteczne nie tylko podczas szkoleń, ale również w codziennej pracy. Drukowane jednostronnie, zapewniają dużo miejsca na notatki i komentarze, co ułatwia późniejszy powrót do różnych technik i ich dostosowanie do indywidualnych potrzeb. Całość umieszczona w segregatorze umożliwia dodawanie dodatkowych materiałów, które mogą być pomocne w codziennej pracy. Taki sposób pracy z materiałami pokazuje uczestnikom, że szkolenie i rozwój kompetencji to proces, który powinien być kontynuowany.
Nasze materiały szkoleniowe to doskonale przemyślany i zaplanowany zestaw narzędzi, który pomaga uczestnikom nie tylko podczas samego szkolenia, ale także w codziennym życiu zawodowym i prywatnym. Zawierają one liczne opisy, które wykraczają poza samo zjawisko stresu, oferując praktyczne wskazówki dotyczące planowania, organizacji pracy i budowania relacji. Są to materiały, które wspierają rozwój zarówno zawodowy, jak i osobisty, pokazując holistyczne podejście do rozwoju różnych kompetencji.
Struktura materiałów szkoleniowych
Materiały są zbudowane w taki sposób, aby krok po kroku odzwierciedlały to, co dzieje się podczas szkolenia. Opisy w materiałach są często znacznie szersze niż te prezentowane na szkoleniu, co umożliwia uczestnikom poszerzanie swoich punktów widzenia również po jego zakończeniu.
Część logistyka pracy obejmuje wszystko, co jest ważne w dobrej organizacji zadań i wyzwań dnia, lepszym rozumieniu otaczającego nas świata i w procesie uczenia się różnych umiejętności zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Znajdują się tu obszerne opisy dotyczące:
- Świata 4.0 i jego wyzwań
- Dwóch płaszczyzn działania
- Dlaczego współcześnie ludzie muszą się nieustannie rozwijać
- Jak skuteczniej się uczyć
Materiały zawierają także specjalne miejsca na naukę rysowania oraz inne ćwiczenia rozwijające kompetencje analitycznego i kreatywnego myślenia. Rysowanie nie tylko wspomaga rozwój osobisty, ale także wzmacnia umiejętności przydatne w radzeniu sobie ze stresem. Niezwykle istotne jest poczucie własnej wartości, dlatego w materiałach znajduje się opis z naukowymi dowodami na to, że każdy z nas jest unikalną osobą pod względem genetycznym i osobowościowym.
Materiały obejmują również opisy dotyczące idei planowania, wzbogacone o przykłady planów dnia, znaczenie pozytywnego nastawienia i tabele do zwiększania efektywności w zarządzaniu swoimi celami - zadaniami, oparte na Systemie Edukacji Menedżerskiej ZEBRA®. System ZEBRA®, oparty na mnemotechnikach, pozwala szybciej zrozumieć całość oraz dokładniej przeanalizować szczegóły głównego celu.
W części dotyczącej anatomii stresu, materiały zawierają szczegółowe informacje na temat zjawiska stresu, jego fizjologii oraz technik radzenia sobie ze stresem. Opisane są tu zagadnienia takie jak:
- Czym jest stres i jak wpływa na nasze ciało i umysł
- Autodiagnoza i uważność w kontekście radzenia sobie ze stresem
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w radzeniu sobie ze stresem
- Fizyka molekularna i jej rola w lepszym rozumieniu stresu
- Energia intencji i wpływ myśli na nasze samopoczucie
W materiałach znajdują się również szczegółowe opisy dotyczące neuronauk, mózgu, fal mózgowych oraz technik autodiagnozy myślenia. Zawierają one informacje o tym, jak stres działa na poziomie molekularnym oraz dlaczego wiedza z zakresu psychobiologii jest przydatna. Opisane są także różne aspekty lęków, dystresu, stresu w miejscu pracy oraz syndromu wypalenia zawodowego.
Materiały zawierają opisy różnorodnych technik radzenia sobie ze stresem, takie jak:
- Sztuka oddychania
- Pisanie ekspresywne (expressive writing)
- Trening autogenny Schulza
- Medytacja
Korzyści z korzystania z materiałów szkoleniowych
Praca z naszymi materiałami szkoleniowymi jest satysfakcjonująca i efektywna. Umożliwiają one uczestnikom:
- Optymalizację sposobów notowania, co realnie zwiększa poziom zapamiętywania
- Powrót do omawianych technik i dostosowanie ich do swoich potrzeb
- Kontynuację procesu rozwoju kompetencji po zakończeniu szkolenia
- Holistyczne podejście do rozwoju zawodowego i osobistego
- Lepsze zarządzanie stresem i codziennymi wyzwaniami
Materiały szkoleniowe są integralną częścią naszych programów, zapewniając spójną całość, która wspiera uczestników na każdym etapie ich rozwoju. Dzięki nim uczestnicy mogą nie tylko zdobyć nowe umiejętności, ale także skutecznie je wdrażać i rozwijać w swojej codziennej pracy i życiu.
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe pocztą na 3 do 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Uczestnicy otrzymują materiały szkoleniowe pocztą na 3 do 5 dni przed rozpoczęciem szkolenia.
Zajęcia prowadzone w godzinach dydaktycznych.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie realizowane na platformie ClickMeeting
Każdy uczestnik szkolenia powinien mieć możliwość korzystania z komputera z dostępem do Internetu.
Ponieważ szkolenie prowadzone będzie na platformie opartej na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z ich najaktualniejszych oficjalnych wersji, takich jak Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge, Opera.
Szkolenie będzie się odbywać za pomocą aplikacji clcikmeeting – przed szkoleniem Uczestnicy otrzymają linkna adres mailowy. Link do szkolenia jest ważny w czasie trwania usługi.
Specyfikacja techniczna ClickMeeting:
Rodzaj połączenia |
Uczestnik (prędkość |
Prezenter (prędkość |
Dźwięk |
512 kbps |
512 kbps |
Dźwięk + obraz SD |
512 kbps + 1 Mbps |
512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD |
512 kbps + 2 Mbps |
512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) |
2 Mbps |
2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) |
2 – 5 Mbps |
2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) |
1 – 4 Mbps |
1 – 4 Mbps |
Aby uzyskać jak najlepszą jakość wideo należy się upewnić, że ma się dobre i stabilne łącze – najlepiej gdy się korzysta z prywatnego wifi lub połączenia kablowego i ma się minimum uruchomionych zakładek przeglądarki oraz aplikacji w tle. Nie należy pobierać i wysyłać dużych plików ani pobierać aktualizacji w trakcie wydarzenia.
Szkolenie prowadzone jest na żywo w czasie rzeczywistym.