Szkolenie: Wprowadzenie do raportowania aspektów środowiskowych „E” w ramach ESG
Szkolenie: Wprowadzenie do raportowania aspektów środowiskowych „E” w ramach ESG
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe chcące podnieść swoje umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Wprowadzenie do raportowania aspektów środowiskowych „E” w ramach ESG” przygotowuje do samodzielnego pozyskiwania, analizowania i przedstawiania danych dotyczących środowiska naturalnego w ramach raportowania ESG (Environmental –Social - Governance). Nabycie umiejętności wdrażania zasad sprawozdawczości środowiskowej, zakresu i znaczenia obliczanych wskaźników oraz najlepszych praktyk w zakresie raportowania aspektów środowiskowych „E” w ramach ESG.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedządotyczącą celu raportowania środowiskowego w ramach ESG . | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe zagadnienia dotyczące sprawozdawczości środowiskowej.Charakteryzuje i rozróżnia wymagania wynikające z krajowych i międzynarodowych regulacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje aspekty środowiskowe | Kryteria weryfikacji Analizuje i prezentuje dane środowiskoweUzasadnia znaczenie podwójnej istotności jako podstawy ujawniania informacji na temat zrównoważonego rozwoju | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje, rozróżnia i oblicza wskaźniki środowiskowe | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kluczowe wskaźniki środowiskowe (np. emisje, zużycie energii, gospodarka odpadami).Ocenia, interpretuje i oblicza te wskaźniki w kontekście sprawozdawczości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje pojęcie śladu węglowego i zasady jego obliczania | Kryteria weryfikacji Rozróżnia emisje bezpośrednie i pośrednie gazów cieplarnianych.Identyfikuje kategorie emisji w zakresie 3 | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie indywidualnej świadomości ekologicznej | Kryteria weryfikacji Definiuje znaczenie odpowiedzialności ekologicznej i jej wpływ na działalność biznesową.Identyfikuje wpływ działalności firmy na środowisko i możliwości jego ograniczenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opracowuje i wdraża strategie zrównoważonego rozwoju w firmach | Kryteria weryfikacji Integruje aspekty środowiskowe z ogólną strategią biznesową.Nadzoruje strategię zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kształtuje techniki komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczas szkolenia.Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści płynące z ciągłego podnoszenia swoich kompetencji i kwalifikacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ESG, czyli Environmental, Social, and Governance, odnosi się do trzech głównych obszarów, które mają wpływ na środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny:
- Environmental – czyli środowisko. Działania ESG w tym zakresie dotyczą wpływu firmy na naturalne środowisko. Obejmuje to takie aspekty jak: gospodarka odpadami, wykorzystanie zasobów naturalnych czy emisja gazów cieplarnianych.
- Social (Społeczne) – Ten aspekt skupia się na relacjach firmy z jej pracownikami, klientami oraz lokalnymi społecznościami. Ważne jest tu przestrzeganie praw pracowniczych, warunki pracy, zaangażowanie społecznościowe.
- Governance (Ład korporacyjny): Dotyczy sposobu zarządzania firmą, w tym transparentności działań, struktura zarządu przedsiębiorstwa oraz praktyk antykorupcyjnych i odpowiedzialności korporacyjnej.
Szkolenie: Wprowadzenie do raportowania aspektów środowiskowych „E” w ramach ESG jest ściśle powiązane z Regionalną Strategią Innowacji Województwa Śląskiego 2030 w zakresie Inteligentnej Specjalizacji – Zielona Gospodarka. Jest to priorytetowy obszar dla województwa śląskiego, ze względu na największy potencjał do wykorzystania w gospodarce, obejmujący działania wspierające wzrost i rozwój gospodarczy, z zapewnieniem stałej dostępności kapitału naturalnego i usług ekosystemowych (green growth), politykę środowiskową, gospodarczą, społeczną oraz innowacje zapewniające społeczeństwu efektywne wykorzystanie zasobów w procesach produkcji i konsumpcji (green economy). Grupy technologii w obszarze inteligentnej specjalizacji Zielona gospodarka, które są ściśle powiązane z przedmiotowym szkoleniem: Technologie ekologicznego, bezpiecznego i efektywnego postępowania z odpadami oraz zarządzanie odpadami oraz Technologie wspomagające zarządzanie środowiskiem. Wprowadzenie raportowania ESG jest innowacją organizacyjną, gdyż jest to nowy rodzaj sprawozdawczości niefinansowej do której polskie przedsiębiorstwa są zobligowane od 2024 roku. Szkolenie bezpośrednio powiązane z Technologiami Ochrony Środowiska: 3.3 Technologie gospodarowania odpadami.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do raportowań ESG:
- Definicja i znaczenie ESG; zrównoważony rozwój
- Korzyści z wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie
- Przegląd regulacji i standardów
- dyrektywa CSRD
2. Standardy sprawozdawczości ESRS– ogólne zasady
- zasada podwójnej istotności
- należyta staranność
- łańcuch wartości
3. Standardy środowiskowe – podstawy:
- E1- zmiana klimatu
- E2- zanieczyszczenia
- E3- woda/ zasoby morskie
- E4 - różnorodność biologiczna i ekosystemy
- E5 - wykorzystanie zasobów i gospodarka o obiegu zamkniętym
4. Ślad węglowy – raportowanie w obszarze zmian klimatu
- rola wszystkich uczestników w łańcuchu dostaw – wyjaśnienia
- definicje, zasady obliczeń
- ślad węglowy zakres1
- ślad węglowy zakres 2
- ślad węglowy zakres 3
5. Polityka środowiskowa i plany działania
6. Podsumowanie– test teoretyczny oraz debata swobodna.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
Warunki organizacyjne: W celu osiągnięcia maksymalizacji efektów szkolenia, grupa uczestników powinna wynosić minimum 5 osób. Realizacja zadań i ćwiczeń będzie przeprowadzona w taki sposób, aby stopniowo narastał ich stopień trudności, ale ich realizacja była w zasięgu możliwości uczestników. Szkolenie przewiduje pracę całej grupy, jak również w podziale na grupy.Prowadzone w ramach szkolenia zajęcia będa realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi, rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie do raportowań ESG | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Standardy sprawozdawczości ESRS– ogólne zasady | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Standardy środowiskowe – podstawy | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Standardy środowiskowe – podstawy | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 23-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Ślad węglowy – raportowanie w obszarze zmian klimatu | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Polityka środowiskowa i plany działania | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Polityka środowiskowa i plany działania | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 przerwa kawowa | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie | Prowadzący Dominika Kopańska | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 960,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 960,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto310,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto310,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Kopańska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostaną przekazane materiały dydaktyczne w postaci prezentacji PowerPoint wysłanej na adres mailowy, notes+ długopis, ankiety oraz testy.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1.
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 500 026 554 lub mailem na psulkowski@gmail.com przed zapisem na usługę!