Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za
obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z
zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane
jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka
zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar
HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się
zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa
skierowana do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za
politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami
ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na
menadżerów.
Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z zakresu zarządzania
zasobami ludzkimi (weryfikacja na podstawie pre testu znajdującego się
w materiałach szkoleniowych).
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji07-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi27
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje pracowników do zarządzania wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie. Uczestnicy nabędą umiejętność zarządzania różnorodnością i wielokulturowością, dowiedzą się jak należy wprowadzać zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności, zrozumieją wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR, nauczą się zarządzania pracą zdalną i hybrydową, wdrażania nowych modeli i form organizacji pracy, budowania prorodzinnej kultury pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje znaczenie procesów demograficznych w Polsce i Europiezwiązanych z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa, zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje procesy demograficzne w kraju i Europie związane z takimi zjawiskami jak starzenie się społeczeństwa,zamiana pokoleń itp. dla funkcjonowania i rozwoju własnej firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje jakiego rodzaju działania pozwalają na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Kryteria weryfikacji Określa rodzaj działań pozwalających na bardziejracjonalne efektywne wykorzystanie zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach, dzięki uwzględnianiu potrzeb i możliwości pracowników w różnym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Przygotowuje charakterystykę pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Opisuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Opisuje pracowników z różnych grup wiekowych/ pokoleń. Charakteryzuje wpływ tych różnic na styl pracy i ewentualne nieporozumienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Kryteria weryfikacji Wymienia regulacje i rozwiązania prawne sprzyjające zatrudnianiuosób starszych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Kryteria weryfikacji Potrafi dostosowywać kampanie społeczne związane z wyrównywaniem szans pracydla osób „50+”. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje potrzeby (w tym także zabezpieczenia zdrowotnego)różnych grup wiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Kryteria weryfikacji Określa oczekiwania i aspiracje rozwojowe różnych grupwiekowych pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Ocenia i pozytywnie wykorzystuje potencjał różnych wiekowo gruppracowników | Kryteria weryfikacji Analizuje i potrafi dobrze wykorzystać potencjał różnych wiekowo gruppracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje i wspiera efektywną pracę zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Kryteria weryfikacji Rozpowszechnia oraz zachęca innych do efektywnej pracy zróżnicowanych wiekowo zespołów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Tworzy i wdraża rozwiązania pozwalające na wymianę kompetencjii doświadczeń między pracownikami reprezentującymi różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Kryteria weryfikacji Wprowadza rozwiązania ukierunkowane na zachowanie w firmie wiedzy,doświadczeń i kompetencji pracowników w wieku przedemerytalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wprowadza rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Kryteria weryfikacji Wdraża rozwiązania pozwalające włączyć pracowników z różnychpokoleń w zespoły pracownicze i w pełni wykorzystać ich potencjał. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie zapobiega wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników. | Kryteria weryfikacji Podejmuje działania mające na celu zapobieganie wypaleniu zawodowemu – szczególnie „starszych”pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Kryteria weryfikacji Tworzy zróżnicowane wiekowo / pokoleniowo zespoły pracowniczew firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Kryteria weryfikacji Konstruuje kulturę pracy opartą o wzajemny szacunek potencjału i postawpracowników reprezentujących różne pokolenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie objaśnia się z pracownikami z różnych pokoleń, na bieżącowyjaśnia wszelkie konflikty i ewentualne nieporozumienia. | Kryteria weryfikacji Skutecznie komunikuje się z pracownikami różnych pokoleń, regularnie rozwiązując konflikty i wyjaśniając wszelkie nieporozumienia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Kryteria weryfikacji Rozpowszechnia atmosferę sprzyjającą pełnej integracji i zaangażowaniaw pracę. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Cel szkolenia: Szkolenie przygotowuje pracowników do zarządzania wiekiem i współpracą międzypokoleniową w firmie. Uczestnicy nabędą umiejętność zarządzania różnorodnością i wielokulturowością, dowiedzą się jak należy wprowadzać zasady równości szans, niedyskryminacji i transparentności, zrozumieją wykorzystanie procesów migracyjnych w wewnątrzorganizacyjnej polityce HR, nauczą się zarządzania pracą zdalną i hybrydową, wdrażania nowych modeli i form organizacji pracy, budowania prorodzinnej kultury pracy.
Grupa docelowa:
Grupę docelową usługi stanowią osoby odpowiedzialne w organizacji za
obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z
zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji. Szkolenie skierowane
jest do osób, które pełnią w firmie rolę właścicieli, prezesa, członka
zarządu, dyrektora, menedżera, specjalistę - odpowiedzialną za obszar
HR bądź inne jeśli w zakresie rzeczywistych obowiązków znajduję się
zarządzanie kapitałem ludzkim i sprawy HR w organizacji. Usługa
skierowana do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za
politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami
ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na
menadżerów.
Wymagania wstępne: podstawowa wiedza z zakresu zarządzania
zasobami ludzkimi (weryfikacja na podstawie pre testu znajdującego się
w materiałach szkoleniowych).
1. Procesy demograficzne w Polsce i Europie.
- Starzenie się społeczeństwa i jego skutki
- Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy
2. Budowa prorodzinnej kultury pracy
- Prorodzinna komunikacja: Strategie budowania kultury pracy przyjaznej rodzinie.
- Dostosowanie modelu pracy do sytuacji rodzinnej praocnwika- praca zdalna i hybrydowa.
2. Zarządzanie wiekiem i współpracą miedzypokoleniową
- Charakterystyka grup wiekowych w przedsiębiorstwie
- Wykorzystanie zasobów ludzkich z uwzględnieniem potrzeb i możliwości pracowników
- Komunikacja międzypokoleniowa: Techniki i narzędzia efektywnej komunikacji między różnymi pokoleniami w zespole.
3.Równość szans, niedyskryminacja i transparentność
- Zasady równości w komunikacji: Wprowadzenie do zasad równości szans i ich zastosowanie w komunikacji.
- Transparentność w zarządzaniu: Jak transparentność wpływa na efektywność komunikacji zespołowej.
4.Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością
- Komunikacja w różnorodności: Jak skutecznie komunikować się w zróżnicowanym środowisku.
- Wielokulturowość w organizacji: Budowanie kultury organizacyjnej wspierającej różnorodność.
5.Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników
- Nowe wyzwania rynku pracy: Dostosowanie komunikacji do nowych wyzwań rynku pracy
- Rozwój potencjału pracowników: Komunikacyjne aspekty zarządzania rozwojem pracowników.
6.Atmosfera i warunki sprzyjające zaangażowaniu pracowników.
- Formy integracji pracowników dostosowane do zróznicowanego wiekowo środowiska
- Rozwiązywanie konfliktów i nieporozumień.
7.Zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Charakterystyka postępowania wypalenia zawodowego u pracownika.
- Sposoby zapobiegania wypaleniu zawodowemu.
8.Walidacja usługi
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Procesy demograficzne w Polsce i Europie. | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 PRZERWA | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Zarządzanie wiekiem i współpracą miedzypokoleniową | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 10-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Równość szans, niedyskryminacja i transparentność | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 PRZERWA | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Zarządzanie różnorodnością i wielokulturowością | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 11-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 PRZERWA | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Atmosfera i warunki sprzyjające zaangażowaniu pracowników. | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 .Zapobieganie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Monika Staniecka | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 WALIDACJA USŁUGI | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 915,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 915,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto145,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Staniecka
tym 280 godzin szkoleniowych w obszarze o podobnej tematyce dla osób dorosłych przeprowadzonych w ostatnich 24 miesiącach .
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały autorskie Moniki Stanieckiej.
Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom usługi przed rozpoczęciem procesu szkoleniowego w formie pdf.
Organizator usługi zapewnia uczestnikom:
-zestaw ćwiczeń praktycznych, pozwalających nabyć i utrwalić zakładane efekty uczenia się, a także na bieżąco weryfikować nabywane umiejętności
-dostęp do książek, podręczników, publikacji polsko i obco języcznych dotyczących prezentowanych zagadnień
Warunki uczestnictwa
Zapis na usługę z wykorzystaniem odpowiedniego ID wsparcia.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia i certyfikatu jest uczestnictwo w conajmniej 80% oraz zaliczenie testu poprzez uzyskanieprzynajmniej 80% poprawnych odpowiedzi).
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa szkoleniowa realizowana w formie zdalnej będzie odbywała się w czasie rzeczywistym. Podczas usługi szkoleniowej będąwykorzystywane różne elementy: wykład, czat, ćwiczenia, testy, ankiety, udostępnianie ekranu, współdzielenie ekranu, dyskusje i inne.Warunki techniczne:
a) Rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa rozwojowa: Usługa szkoleniowa "Szkolenie w ramach Akademii HR: Zarządzanie wiekiem i współpracą międzypokoleniową." realizowana będzie zdalnie w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu aplikacji „TEAMS”.
b) Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji: Komputer(PC lub laptop) lub tablet lub telefon komórkowy: - Połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub4G / LTE)- Głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth - Kamera internetowa lub kamera internetowaHD - wbudowana lub wtyczka USB lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo - Dwurdzeniowy procesor 2 GHz lubszybszy (zalecany 4- rdzeniowy) (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD) - 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB) - System operacyjny Windows 8(zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja) – dla PC lub laptopa
c) Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: - Stałe łącze internetowe oprędkości 1,5 Mbps (zalecane 2,5 Mbps z obrazem w jakości HD - 800kbps / 1.0Mbps (góra / dół) dla wysokiej jakości wideo - Wprzypadku widoku galerii / lub video HD 720p: 1,5 / 1,5 (góra / dół) - Odbieranie wideo HD 1080p wymaga 2,5 (w górę / w dół) -Przesyłanie wideo HD 1080p wymaga 3,0 (w górę / w dół) - Tylko do udostępniania ekranu (brak miniatury wideo): 50-75 - Doudostępniania ekranu z miniaturą wideo: 50-150 - W przypadku audio VoiP: 60-80 - W przypadku telefonu Zoom: 60-100
d) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów: - Przeglądarka internetowa:Google Chrome, Firefox, lub Safari (zaktualizowane do najnowszej wersji) - Bezpłatna aplikacja „TEAMS" - Programy z możliwościąodczytywania dokumentów „pdf”, „.doc”, „.xlsx”, ”.xls”, „.pptx”, „.