Eko-innowacje w cyfrowym świecie: telekomunikacja i IT przyszłości- szkolenie
Eko-innowacje w cyfrowym świecie: telekomunikacja i IT przyszłości- szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Aplikacje biznesowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które pragną poszerzyć swoje umiejętności z zakresu obsługi komputera i podstaw sztucznej inteligencji, szczególnie tych, które dotychczas nie miały wiele wspólnego z technologią. Jest ono idealne dla uczestników, którzy z własnej inicjatywy chcą podnieść swoje kompetencje cyfrowe oraz zrozumieć nowoczesne technologie w kontekście zrównoważonego rozwoju. Program szkolenia jest dostosowany do potrzeb osób poszukujących praktycznych i ekologicznych rozwiązań w IT, umożliwiając im efektywne i odpowiedzialne korzystanie z technologii w codziennym życiu i pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji08-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego wdrażania zrównoważonych i energooszczędnych praktyk w zakresie technologii cyfrowych, zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Uczestnicy będą w stanie efektywnie korzystać z technologii informatycznych i telekomunikacyjnych, optymalizując zużycie energii w codziennych operacjach z wykorzystaniem komputerów, urządzeń sieciowych oraz inteligentnych rozwiązań domowych (smart home).Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje kluczowe pojęcia związane z zielonymi i cyfrowymi kompetencjami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi poprawnie opisać kluczowe pojęcia oraz wskazać ich znaczenie w codziennym życiu i pracy zawodowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wyjaśnia znaczenie ochrony środowiska w życiu codziennym i pracy zawodowej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie przedstawić konkretne przykłady działań proekologicznych w kontekście zawodowym i prywatnym. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Stosuje praktyki z zakresu oszczędzania energii w pracy z komputerami i urządzeniami telekomunikacyjnymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi przedstawić i wdrożyć praktyczne sposoby na redukcję zużycia energii w miejscu pracy oraz w domu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Opisuje metody bezpiecznej utylizacji odpadów elektronicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami. | Kryteria weryfikacji Uczestnik poprawnie identyfikuje sposoby utylizacji sprzętu elektronicznego oraz rozumie związane z tym regulacje prawne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża podstawowe technologie IoT i rozwiązania smart home wspierające oszczędność energii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zaprojektować oraz skonfigurować system zarządzania energią w oparciu o technologie IoT. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Analizuje innowacyjne technologie wspierające zrównoważony rozwój, takie jak inteligentne sieci energetyczne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik jest w stanie zidentyfikować technologie wspierające oszczędzanie energii i przedstawić ich zastosowanie. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Efekty uczenia się Planuje i zarządza projektami zielonych technologii w IT oraz minimalizuje zużycie energii. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opracować plan projektu uwzględniający zasady zrównoważonego rozwoju oraz redukcję zużycia energii. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne | Kryteria weryfikacji Wskazuje kryteria prawidłowej komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Aby główny cel szkolenia "Eko-innowacje w cyfrowym świecie: telekomunikacja i IT przyszłości" został zrealizowany, należy spełnić następujące warunki:
- Zalecane jest podstawowe zrozumienie obsługi komputera i korzystania z internetu.
- Uczestnicy powinni posiadać podstawową znajomość programów biurowych, takich jak edytory tekstu i arkusze kalkulacyjne.
- Wskazane jest posiadanie konta e-mail oraz umiejętność korzystania z podstawowych funkcji przeglądarek internetowych.
- Firma szkoleniowa zapewni komputery dla wszystkich uczestników.
- Zalecane jest posiadanie podstawowych umiejętności technicznych, takich jak obsługa systemów operacyjnych i zarządzanie plikami.
- Uczestnicy powinni być gotowi poświęcić czas na samodzielną praktykę oraz eksplorowanie narzędzi i technologii omawianych podczas szkolenia.
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym korzystanie z międzynarodowych narzędzi i materiałów może być przydatna, ale nie jest wymagana.
Szkolenie jest zgodne z celami Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, skupiając się na rozwijaniu zielonych kompetencji i dostosowaniu umiejętności do zmieniającego się rynku pracy, który ewoluuje w kierunku transformacji ekologicznej regionu.
Kurs wprowadza uczestników w tematykę IT, koncentrując się na podstawowych narzędziach i technikach. Głównym celem jest rozwijanie szerokich kompetencji cyfrowych, które można zastosować w różnych sektorach, takich jak optymalizacja procesów przemysłowych, zarządzanie energią, transport, rolnictwo oraz ochrona środowiska. Dzięki temu uczestnicy są przygotowani do efektywnego wykorzystania cyfryzacji w sposób, który promuje zrównoważony rozwój i oszczędność energii.
Program szkolenia obejmuje zarówno teoretyczne wprowadzenie, jak i praktyczne ćwiczenia dotyczące zastosowań kompetencji IT, z naciskiem na osiąganie celów środowiskowych.
1. Wprowadzenie do zielonych i cyfrowych kompetencji
- Przystępne wyjaśnienie kluczowych pojęć związanych z zielonymi i cyfrowymi kompetencjami.
- Znaczenie ochrony środowiska w codziennym życiu oraz pracy zawodowej.
- Wpływ cyfrowych technologii na zrównoważony rozwój – jak nowoczesne technologie mogą wspierać zrównoważony rozwój.
- Otwarte pytania i dyskusja – jakie są obawy i potrzeby związane z technologią i zielonymi rozwiązaniami.
2. Energia odnawialna i efektywność energetyczna w IT i telekomunikacji
- Przykłady oszczędzania energii w pracy z komputerami, serwerami oraz urządzeniami telekomunikacyjnymi.
- Warsztat: Praktyczne porady dotyczące zmniejszania zużycia energii w domu i miejscu pracy (np. jak zmniejszyć zużycie energii w telewizorach, komputerach).
- Prezentacja rozwiązań: Fotowoltaika i jej zastosowanie w codziennym życiu.
3. Zarządzanie odpadami elektronicznymi
- Jak bezpiecznie i zgodnie z przepisami utylizować stary sprzęt elektroniczny (telefony, komputery).
- Warsztat: Co zrobić z zużytym sprzętem? Praktyczne wskazówki dotyczące oddawania do recyklingu.
- Wskazówki: Jakie są korzyści z odpowiedniego zarządzania odpadami elektronicznymi?
4. Technologie wspierające efektywność i zrównoważony rozwój
- Wprowadzenie do pojęcia inteligentnych domów (smart home) oraz zarządzania energią w domach i biurach.
- Przykłady zastosowań technologii IoT (Internetu rzeczy) – jak one mogą ułatwić życie codzienne.
- Ćwiczenia praktyczne: Jak korzystać z prostych aplikacji monitorujących zużycie energii w domu i biurze?
5. Innowacje cyfrowe wspierające zieloną transformację
- Zrozumiałe przedstawienie nowych technologii: co to są inteligentne sieci energetyczne (smart grids) i jak mogą pomóc w oszczędzaniu energii.
- Dyskusja: Jakie proste innowacje można wdrożyć we własnym życiu, aby być bardziej eko?
- Narzędzia cyfrowe wspierające zrównoważony rozwój.
6. Zarządzanie projektami zielonymi w IT
- Prosty przegląd narzędzi i metod do zarządzania projektami w zakresie zielonych technologii.
- Ćwiczenie: Jak planować proste, zielone projekty w domu lub pracy (np. ograniczanie zużycia energii, zmniejszenie emisji CO2 w biurze).
7. Praktyczne warsztaty i studium przypadku
- Praktyczne ćwiczenia na prostym przykładzie: analiza własnych urządzeń w domu lub w pracy pod kątem ich efektywności energetycznej.
- Propozycje rozwiązań – Jakie kroki można podjąć, aby zmniejszyć zużycie energii? Jakie urządzenia wymienić na bardziej energooszczędne?
Usługa realizowana w godzinach zegarowych. Przewidziane są przerwy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do zielonych i cyfrowych kompetencji | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Energia odnawialna i efektywność energetyczna w IT i telekomunikacji | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Zarządzanie odpadami elektronicznymi | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Technologie wspierające efektywność i zrównoważony rozwój | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Innowacje cyfrowe wspierające zieloną transformację | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Zarządzanie projektami zielonymi w IT | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Praktyczne warsztaty i studium przypadku | Prowadzący Marlena Grzymkiewicz | Data realizacji zajęć 09-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 700,00 PLN
- Koszt usługi netto3 700,00 PLN
- Koszt godziny brutto308,33 PLN
- Koszt godziny netto308,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marlena Grzymkiewicz
Dodatkowo, ukończenie studiów magisterskich z Kosmetologii Estetycznej oraz studiów podyplomowych na kierunku Trener Linergista i Przygotowania Pedagogicznego czyni ją ekspertem w prowadzeniu szkoleń. Obecnie współpracuje z Akademią Górnośląską, dzieląc się swoją wiedzą ze studentami i wspierając ich w zdobywaniu praktycznych umiejętności. Jej artykuły naukowe w zakresie zarządzania i zrównoważonego rozwoju podkreślają jej zaangażowanie w tematykę odpowiedzialności ekologicznej w biznesie.
Mgr Grzymkiewicz posiada także kompetencje w zarządzaniu cyfrowymi technologiami, co czyni ją idealnym kandydatem do prowadzenia szkoleń z zakresu zielonych kompetencji i cyfryzacji. Jej unikalne połączenie wiedzy technologicznej, doświadczenia biznesowego oraz praktyki w zakresie zrównoważonego rozwoju zapewnia wysoką jakość szkoleń.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
skrypty, długopisy, notatnik
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana w formie usługi stacjonarnej, zostanie w całości zrealizowana zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa i zaleceniami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.
Przewidziane są przerwy.
Podstawy prawne zwolnienia z vat : 1. Rozporządzenie Ministra Finansów z dn. 20.12.2013 r. paragraf 3 ust 1 pkt.14. Zwalnia się od podatku usługi kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego , finansowane w co najmniej 70 % ze środków publicznych oraz świadczenie usług i dostawę towarów ściśle z tymi usługami związane.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe