Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Szkolenie – Zarządzanie oraz budowanie zespołu w zakresie zielonych kompetencji „green job"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby menedżerowie, liderzy zespołów,osoby zarządzające działami handlowymi, administracyjnymi, księgowymioraz HR, sprzedawcy, specjaliści ds.obslugi klienta, które chcą usprawnićwewnętrzny obieg informacji w fi rmie, wdrożyć narzędzia cyfryzacji oraz zminimalizować zużycie zasobów i odpadów, wspierając zrównoważonyrozwój wpisany w zielone kompetencje.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-02-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat VCC Akademia Edukacyjna
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowani uczestnika do nabycia wiedzy z zakresu ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego wykorzystania zasobów firmy poprzez efektywne wykorzystanie narzędzi analitycznych. Uczestnik nabędzie wiedzę na temat cyklu życia określonych produktów, urządzeń i świadczonych przez niego usług oraz ich wpływu na środowisko poprzez poznanie ścieżki recyklingu i będzie mógł objąć tzw. „zielone” stanowisko pracy. Będzie mógł przekazać nabytą wiedzę również klientom i inwestorom.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wdraża zasady transformacji ekologicznej | Kryteria weryfikacji -rozumie i stosuje zasady transformacji ekologicznej, tłumaczy w zespole efekty proekologicznej pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje działania i narzędzia zmniejszające negatywny wpływ swojej pracy na środowisko | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje w swojej pracy rozwiązania minimalizujące negatywne oddziaływanie na środowisko | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Akceptuje złożony charakter zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji -wykorzystuje myślenie systemowe oraz krytyczne, potrafi formułować problemy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Działa na rzecz zrównoważonego rozwoju, poprzez wykorzystanie zielonych kompetencji | Kryteria weryfikacji -potrafi analizować przypadki dotyczące zrównoważonego zarządzania oraz potrafi opracować plan wdrożenia zielonych kompetencji w swojej firmie w zakresie innowacyjnych rozwiązań | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza zespołem poprzez wykorzystanie zielonych umiejętności | Kryteria weryfikacji -skutecznie deleguje zadania poprzez wykorzystanie zasad zrównoważonego rozwoju, zdobywając przewagę nad konkurencją | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
1.Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia
- Prezentacja uczestników.- Omówienie celów i metod pracy podczas szkolenia
2.Podstawy transformacji ekologicznej
- Czym jest transformacja ekologiczna? Główne zasady i założenia.- Rola lidera w transformacji ekologicznej. Korzyści i wyzwaniazwiązane z wdrażaniem transformacji ekologicznej w organizacjach.- Studium przypadku – przykłady fi rm stosujących zarządzaniepoprzez wdrożenie transformacji ekologicznej.
3.Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju
- Role w zespole – jak rozpoznać mocne strony i talenty pracowników w zakresie zielonych umiejętności, w tym w działach handlowych,administracyjnych, serwisowych, księgowości oraz HR.- Metody budowania zespołu w zakresie zielonych umiejętności : współpraca,transparentność, otwarta komunikacja.- Ćwiczenia praktyczne
4.Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem
- Czym jest tzw. zielone zarządzanie zespołem ? Wpływ zielonych umiejętności na rozwój zawodowy i podniesienie efektywności wzespole, w tym dla działów administracyjnych, handlowych i serwisowych- i ich wpływ na dobrostan pracowników.
5.Zielone kompetencje w pracy zespołu
- Czym są zielone kompetencje? Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju w miejscu pracy.- Jak wdrażać zrównoważone praktyki worganizacjach? Przykłady ekologicznych działań w fi rmach.- Kształtowanie postaw proekologicznych w zespole, w szczególności wdziałach handlowych, serwisowych i administracyjnych
6.Case study oraz dyskusja grupowa
- Praca w grupach: analiza realnych przykładów zarządzania z wykorzystanie zielonych umiejętności w fi rmach.- Prezentacja wynikówpracy zespołowej, omówienie wniosków i najlepszych praktyk
7.Komunikacja w tzw. „zielonym zespole”
- Rola komunikacji w zrównoważonym zarządzaniu zespołem Techniki efektywnej komunikacji: feedback, aktywne słuchanie, dialogotwarty.- Ćwiczenia praktyczne – jak efektywnie komunikować cele i wartości w zespole, w tym w działach administracyjnych,handlowych, serwisowych oraz księgowych.
8.Delegowanie zadań
- Jak skutecznie delegować zadania i odpowiedzialność w zespole?- Znaczenie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników wzielonym zarządzaniu d.- Warsztaty – praktyczne przykłady delegowania zadań w zespole
9.Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi
- Jak rozpoznawać i rozwiązywać konfl ikty w zespole, w tym między działami handlowymi,serwisowymi i administracyjnymi?- Mediacja idialog w zielonym zarządzaniu zespołem .Ćwiczenia praktyczne – symulacje rozwiązywania konfl iktów w zespole
10.Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem
- Zastosowanie zasad zrównoważonego rozwoju w długofalowym zarządzaniu zespołem.- Tworzenie planu działania w zakresiewdrożenia zielonych kompetencji z uwzględnieniem innowacyjnych rozwiązań, zasady zdobywania przewagi nad konkurencją. . Ćwiczeniapraktyczne – opracowanie strategii zrównoważonego zarządzania zespołem, z uwzględnieniem specyfi ki różnych działów fi rmy(handlowy, administracyjny, serwisowy,księgowość
11.Podsumowanie i ewaluacja
- Przegląd najważniejszych zagadnień poruszonych w trakcie szkolenia.- Indywidualne plany wdrożenia zdobytej wiedzy i umiejętności wmiejscu pracy.- Feedback od uczestników
12.Walidacjausługiszkoleniowej -test teoretyczny
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie i omówienie programu szkolenia | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Podstawy transformacji ekologicznej | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Budowanie zespołu w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Zielone umiejętności w zarządzaniu zespołem | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Zielone kompetencje w pracy zespołu | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Case study oraz dyskusja grupowa | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 27-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Komunikacja w tzw. „zielonym zespole" | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Delegowanie zadań | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Rozwiązywanie konfliktów i zarządzanie sytuacjami kryzysowymi | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Strategie zrównoważonego zarządzania zespołem | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Podsumowanie i ewaluacja. Omówienie wypracowanych rozwiązań na konkretnych przykładach | Prowadzący Anita Gałek | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja usługi szkoleniowej -test teoretyczny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 675,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 675,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto194,79 PLN
- Koszt osobogodziny netto194,79 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anita Gałek
Autor przeszło 140 publikacji eksperckich z zakresu przywództwa, sprzedaży i obsługi klienta dla Farmacja Praktyczna i Manager Farmacji.
Wiedza trenerska zdobyta w wyniku ponad 12 lat doświadczenia na stanowiskach menedżerskich w międzynarodowych i polskich organizacjach. Ponad 7 letnie doświadczenie na stanowisku związanym z zarządzaniem rozproszoną siecią sprzedaży.
Warsztat nabyty poprzez prowadzenie od ponad 8 lat szkoleń dla kadr kierowniczych. Ponad 7-letniedoświadczenie w prowadzeniu szkoleń sprzedażowych (obsługa klienta, negocjacje, techniki sprzedaży).
Doświadczenie w pracy indywidualnej z przedsiębiorcami w oparciu o narzędzia coachingowe i mentoringowe. Konsultant w zakresie miękkiego HR-u i zarządzania procesami w organizacjach.
Współwłaścicielka Kobietowo.pl – portalu dla kobiet oraz inicjatywny promującej przedsiębiorczość kobiet. Autorka programów rozwojowych oraz warsztatów aktywizujących i wspierających kobiety
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik szkolenia otrzyma materiały szkoleniowe w postaci prezentacji powerpoint, ankiety, testy - opracowane przez trenera.
Materiały szkoleniowe zawierają podsumowanie treści szkolenia i odwołania do źródeł wiedzy, na których zostały oparte, z poszanowaniem praw autorskich. Materiały każdorazowo są dostosowane do poziomu wiedzy uczestników oraz potrzeb związanych z ewentualnymi niepełnosprawnościami.
Informacje dodatkowe
Usługa realizowana jest w godz. lekcyjnych, a przerwy i ćwiczenia praktyczne dostosowane do tempa pracy, możliwości i zaangażowania grupy. Brak wymagań w zakresie stopnia znajomości tematu. Jest prowadzone aktywnymi metodami interaktywnymi i aktywizującymi ,rozumianymi jako metody umożliwiające uczenie się w oparciu o doświadczenie i pozwalające uczestnikom na ćwiczenie umiejętności. Metodologia pracy oparta jest o cykl uczenia się ludzi dorosłych, dzięki czemu teoria połączona jest z refleksją, ,doświadczeniem oraz dyskusją grupy mająca na celu podsumowanie danego tematu. Trener podsumowuje każde zagadnienie, pozwalając uczestnikom, którzy mają dostęp do prowadzącego poprzez zastosowanie narzędzi umożliwiających interaktywność: czat ,ankiety, sesje Q&A. Podczas szkolenia realizowanego online będą nagrywane sesje, a uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe dostarczone w formie cyfrowej.
Czas trwania wynosi 24 godz. lekcyjne po 45 minut, co stanowi 18 godz. zegarowych.