Kurs Bazy danych w Excelu
Kurs Bazy danych w Excelu
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bazy danych
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby pracujące w obszarach:
- księgowość
- controlling
- działy obsługi klienta
- działy zakupów i sprzedaży
- działy finansowe
- consulting
- działy promocji i marketingu
oraz wszystkie osoby, które pracują w projektowo gdzie ważne są: Efektywna organizacja i zarządzanie projektami ; Tworzenie dynamicznych dashboardów i raportów, Lepsza komunikacja z zespołem lub klientem, Automatyzacja i oszczędność czasu, Wyszukiwanie, porównywanie i analiza danych, Lepsze formatowanie i prezentacja)
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi36
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do zarządzania danymi oraz projektowania i pracy na bazach danych, poprzez wykorzystanie języka MS Excel.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje program MS Excel do pracy na bazach danych. | Kryteria weryfikacji Opisuje zasady wykorzystywania formuł: indeks, podaj.pozycję, przesunięcie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednią formułę do zadania: indeks, podaj.pozycję, przesunięcie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Używa formuły zagnieżdżone z nastawieniem na usprawnienia pracy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Używa dynamiczne ikony ułatwiające analizę | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji przetwarza dane z wykorzystaniem formatowania warunkowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Opisuje zasady tabel przestawnych i sposoby na jej wykorzystanie przy bazach danych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje: Lista rozwijana i check-boxy jako sposoby na dynamiczną analizę danych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi stosować formuły zagnieżdżone, listy rozwijane, tabele przestawne, check-boxy, przyciski | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Przypomnienie narzędzi i funkcji:
- Praktyczne zastosowanie i przypomnienie formuł: jeżeli; suma.jeżeli, suma.warunków, wyszukaj.pionowo, wyszukaj.poziomo, jeżeli.błąd, ile.niepustych, oraz,
- ćwiczenia na prostych formułach zagnieżdżonych.
Nowe formuły oraz wprowadzenie formuł zagnieżdżonych
- ćwiczenia na nowych formułach: indeks, podaj.pozycję, przesunięcie,
- wykorzystanie poznanych formuł do budowania złożonych formuł
Rozbudowane funkcje formatowania warunkowego:
- wprowadzenie dynamicznych ikon ułatwiających analizę
- ćwiczenia z formatowaniem warunkowym.
Tabele przestawne:
- omówienie tabel przestawnych i sposoby na jej wykorzystanie;
- przygotowywanie wykresów przestawnych
- ćwiczenia na tabeli przestawnej;
Wprowadzenie do VBA
- przygotowywanie prostych makr;
- praktyczne zastosowanie i ćwiczenia na makrach.
Narzędzia ułatwiające i przyspieszające analizę danych
- Lista rozwijana jako sposób na dynamiczną analizę danych;
- Wprowadzenie i praktyczne zastosowanie check-boxów
- Wprowadzenie i praktyczne zastosowanie przycisków
Tworzenie dynamicznego dashboardu w oparciu o znane i poznane rozwiązania:
- z wykorzystaniem formuł zagnieżdżonych
- z wykorzystaniem listy rozwijanej
- z wykorzystaniem tabeli przestawnej
- z wykorzystanie check-boxów i przycisków
Zaawansowane wykresy dynamiczne:
- tworzenie wykresów w oparciu o dwie osie pionowe;
- rodzaje wykresów i omówienie, jakiego wykresu użyć do prezentacji jakiego rodzaju danych;
- formatowanie wykresów, nadawanie im profesjonalnego wyglądu;
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 6 Dzień 1 Przypomnienie narzędzi i funkcji ; Nowe formuły oraz wprowadzenie formuł zagnieżdżonych | Prowadzący Edyta Plucińska | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 6 Dzień 2: Rozbudowane funkcje formatowania warunkowego ; Tabele przestawne | Prowadzący Edyta Plucińska | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 6 Dzień 3: Wprowadzenie do VBA ; Narzędzia ułatwiające i przyspieszające analizę danych | Prowadzący Patrycja Hajnisz | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 6 Dzień 4: Tworzenie dynamicznego dashboardu w oparciu o znane i poznane rozwiązania | Prowadzący Patrycja Hajnisz | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 6 Dzień 5: Zaawansowane wykresy dynamiczne + ćwiczenia i zadania | Prowadzący Patrycja Hajnisz | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 6 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 527,60 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 120,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto209,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Patrycja Hajnisz
Aktualnie rozwija się w obszarze IT
Praktyczne doświadczenie w pracy z programem MS Excel zdobywała jako wsparcie w przedsiębiorstwie produkcyjnym oraz logistycznym
Stworzyła wiele narzędzi opartych na MS Excel usprawniających procesy planowania produkcji, raportowania oraz harmonogramowania zadań
Głównym narzędziem pracy Patrycji Hajnisz od prawie 8 lat jest oprogramowanie MS Excel. Doświadczenie zdobywała podczas studiów, kiedy to pełniła funkcję wsparcia w tym obszarze dla przedsiębiorstwa Robert Bosch działającego w branży automotive. Do jej zadań należało przygotowywanie i automatyzacja raportów, analiza danych produkcyjnych i procesowych oraz wsparcie działów produkcji, jakości, logistyki i finansów. Obecnie pełni także funkcję wsparcia w obszarze Excel VBA dla firmy DSV. Jej głównym zadaniem jest usprawnianie wykonywania raportów dla klientów wewnętrznych. Patrycja ukończyła Mechanikę i budowę maszyn na Politechnice Wrocławskiej, a obecnie pogłębia swoją wiedzę w zakresie IT.
Edyta Plucińska
Jedna z jej specjalizacji jest MS Excel, szkoląc na każdym poziomie zaawansowania, łącznie z jego nowoczesnymi narzędziami - POWER QUERY, POWER PIVOT.
Uczy również korzystania z pozostałych aplikacji biurowych - Word czy PowerPoint. Praktyczne doświadczenie w pracy z programem MS Excel zdobywała jako wsparcie w przedsiębiorstwie produkcyjnym oraz logistycznym. Stworzyła wiele narzędzi opartych na MS Excel usprawniających procesy planowania produkcji, raportowania oraz harmonogramowania zadań.
Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu „Negocjacji i mediacji” na Poznańskiej WSB, ukończyła także „Turystykę i rekreację” na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. W latach 2014-2016 odpowiadała za koordynowanie krajowych i zagranicznych procesów szkoleniowych w Samsung Electronics Poland Manufacturing dla ponad 4000 pracowników.
W ostatnich 2 latach zrealizowała ponad 100h szkoleniowych dotyczących MS Excel.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Dla uczestników zostaną przygotowane pliki ćwiczeniowe w programie MS Excel, po szkoleniu otrzymają również prestację PDF.
Na szkoleniu otrzymają materiały piśmiennicze do podręcznych notatek.
Informacje dodatkowe
Usługa trwa 36 godzin zegarowych.
Wykonawca zastrzega sobie prawo do wymiany kadry szkolącej z zapewnieniem specjalisty, który poprowadzi usługę na równie wysokim poziomie.