Szkolenie: O efektywnej komunikacji w zespole wielopokoleniowym i jej przełożeniu na wzrost ich zaangażowania .
Szkolenie: O efektywnej komunikacji w zespole wielopokoleniowym i jej przełożeniu na wzrost ich zaangażowania .
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Właściciele, szefowie, liderzy zespołów, pracownicy szczególnie ważni z punktu widzenia komunikacji wewnętrznej w firmie odpowiedzialni za skuteczną realizację zadań
- Minimalna liczba uczestników7
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi29
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do samodzielnego budowania zespołów opartych na różnorodności i inkluzywności - z nastawieniem na osiąganie celów biznesowych z poszanowaniem potrzeb i docenieniem wkładu poszczególnych, różnorodnych pracowników. Rozwija kompetencje międzypokoleniowe w komunikacji w środowisku pracy zróżnicowanym generacyjnie. Przygotowuje do efektywnego zarządzania zespołami złożonymi z pokoleń X, Y i Z poprzez poznanie wpływu skutecznej komunikacji na zaangażowanie pracownikówEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wymienia podstawowe koncepcje związane z zaangażowaniem i komunikacją w różnorodnym zespole. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia znaczenie samego pojęcia „zaangażowanie” oraz interpretuje zjawisko i podaje przykłady powodów spadku zaangażowania spowodowanego słabą komunikacją. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Określa znaczenia kształtowania zaangażowania i komunikacji w kontekście celów biznesowych. | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia jak zaangażowanie pracowników i dobra komunikacja wpływa na osiąganie założonych celów biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wymienia podstawowe typy komunikacyjne oraz zna ich specyfikę | Kryteria weryfikacji Wymienia i scharakteryzuje 4 podstawowe style komunikacyjne wg metodologii DISC. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje metodologię typów komunikacyjnych DISC D3 w sprawnej komunikacji. | Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie argumenty w rozmowie z osobą o konkretnym stylu komunikacyjnym posługując się metodologią DISC D3. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Monitoruje i analizuje zaangażowanie pracowników | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje symptomy spadku zaangażowania u pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozpoznaje potrzeby zaspokojone i niezaspokojone pracowników i zaproponuje rozwiązania. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje typowe potrzeby pracowników zgodnie z metodologią stylów zachowań DISC D3. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Jest świadomy posiadanych umiejętności i podniesienia swoich kompetencji zawodowych | Kryteria weryfikacji W praktyce wykorzystuje zdobyte wiadomości, np. dobierając odpowiednie argumenty do rozmówcy podczas rozmów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje różne pokolenia na rynku pracy i rozumie ich oczekiwania | Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe cechy i wyróżniki poszczególnych pokoleń na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje efektywną komunikację międzypokoleniową | Kryteria weryfikacji Powołuje się na trafiające do przedstawiciela konkretnego pokolenia argumenty i przykłady. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Motywuje i angażuje pracowników z różnych pokoleń. | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i stosuje w rozmowach motywacyjnych typowe dla poszczególnych pokoleń motywatory | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Deleguje zadania w kontekście różnic pokoleniowych z uwzględnieniem kompetencji i preferencji pokoleniowych. | Kryteria weryfikacji Posługuje się aparatem pojęciowym dostosowanym do przedstawiciela poszczególnych pokoleń, np. Do pracownika z pokolenia X mówi odwołując się do bezpieczeństwa finansowego, do Z odwołując się do elastyczności w podejściu do zadań. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Buduje zespoły zróżnicowane generacyjnie i efektywne zarządza nimi | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje poszczególne pokolenia i dobiera odpowiedniego pracownika do zadania oraz motywuje go w indywidualny sposób. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie trwa 29 godzin dydaktycznych. Godzina dydaktyczna to 60 minut. W każdym dniu szkolenia uwzględniona została przerwa minimum półgodzinna.
Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom w formie prezentacji.
W szkoleniu mogą również uczestniczyć osoby, które nie mają podstawowej wiedzy z zakresu komunikacji w zespole
Szkolenie zakończone zostanie wypełnieniem ankiet ewaluacyjnych oraz rozdaniem zaświadczeń potwierdzających nabyte kompetencje i ukończenie szkolenia.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest frekwencja na poziomie minimum 80 %.
Program
Dzień 1
- Powitanie i ustalenie zasad współpracy
- Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej przed szkoleniem
- Co to jest zaangażowanie i czy da się je mierzyć?
- Ćwiczenie na wprowadzenie do typów komunikacyjnych
- Omówienie wyników. Czym się różnimy i dlaczego o tym nie mówimy
Przerwa
- Jakie istnieją podstawowe typy komuniakcyjne? Co je wyróżnia? Jakie są ich mocne i słabe strony?
- Sposoby szybkiego rozpoznania i trafnego reagowania
Dzień 2 :
- Gra na powitanie i podsumowanie poprzedniego dnia
- Wypracowanie instrukcji obsługi dla poszczególnych typów komunikacyjnych.
- Budowanie ścieżki doświadczenia pracownika w zależności od tego , jaki typ reprezentuje
- Punkty styku, bólu i zachwytu i jak tym zarządzić.
- Przerwa
- Zmiana stylu w zależności od okoliczności? - czy to się zdarza ? Z czego wynika ?
- Wpływ stresu na sprawną komuniakcję. Jak nie dać się wkręcić w spiralę konfliktu?
- Z czego bierze się zła sława feedbacku i czemu w klasycznej formie on już nie działa?
- Zwinna wymiana zdań zamiast opasłych rozmów podsumowujących -cwiczenia z uwzględnieniem różnic w typach komunikacji.
- Liderzy na pierwszą linię - oodpowiedzilaności liderów za ksztalt komunikacji i kulturę organizacji
Dzień 3
- Powitanie, ustalenie zasad współpracy. Krótka prezentacja trenera oraz uczestników. Przedstawienie agendy szkolenia.
- Charakterystyka pokoleń na rynku pracy
- Dyskusja i omawianie case-ów z życia - autorefeksja, jak pokoleniowość wpływa na nasze nastawienie
- Efektywne techniki komunikacji dostosowane do różnych pokoleń.
- Prezentacja: przykłady dobrej i złej komunikacji.
- Jakie wartości są ważne dla Silversów, Boomerów,X,Y i Zetek?
Dzień 4
- Przywitanie
- Czego potrzebują od lidera przedstawiciele poszczególnych pokoleń.
- Sposoby motywowania pracowników z różnych pokoleń.
- Ćwiczenia praktyczne i symulacje związane z omawianymi tematami.
- Budowanie ścieżki doświadczenia pracownika dla poszczególnych pokoleń.
- Grupowa analiza przypadków i dyskusje.
- Wypełnienie testu teoretycznego
- Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po szkoleniu
- Zakończenie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 31 Powitanie i ustalenie zasad współpracy | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 31 Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej przed szkoleniem | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 09:35 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 31 Co to jest zaangażowanie i czy da się je mierzyć? | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:35 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:55 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 31 Ćwiczenie na wprowadzenie do typów komunikacyjnych | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 31 Omówienie wyników. Czym się różnimy i dlaczego o tym nie mówimy | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 31 Jakie istnieją podstawowe typy komunikacyjne? Co je wyróżnia? Jakie są ich mocne i słabe strony? | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 31 Sposoby szybkiego rozpoznania i trafnego reagowania | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 18-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 31 Gra na powitanie i podsumowanie poprzedniego dnia | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 31 Wypracowanie instrukcji obsługi dla poszczególnych typów komunikacyjnych. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 31 Budowanie ścieżki doświadczenia pracownika w zależności od tego , jaki typ reprezentuje. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 31 Punkty styku, bólu i zachwytu i jak tym zarządzić | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 31 Zmiana stylu w zależności od okoliczności? - czy to się zdarza ? Z czego wynika ? | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 31 Wpływ stresu na sprawną komunikcję. Jak nie dać się wkręcić w spiralę konfliktu | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 31 Z czego bierze się zła sława feedbacku i czemu w klasycznej formie on już nie działa? | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 31 Zwinna wymiana zdań zamiast opasłych rozmów podsumowujących -ćwiczenia z uwzględnieniem różnic w typach komunikacji | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 31 Liderzy na pierwszą linię - o odpowiedzialności liderów za kształt komunikacji i kulturę organizacji | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 31 Powitanie, ustalenie zasad współpracy. Krótka prezentacja trenera oraz uczestników. Przedstawienie agendy szkolenia. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 31 Charakterystyka pokoleń na rynku pracy. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 31 Dyskusja i omawianie case-ów z życia - autorefeksja, jak pokoleniowość wpływa na nasze nastawienie | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 31 Efektywne techniki komunikacji dostosowane do różnych pokoleń. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 31 Prezentacja: przykłady dobrej i złej komunikacji. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 31 Jakie wartości są ważne dla Silversów, Boomerów,X,Y i Zetek? | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 28-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 31 Przywitanie | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 31 Czego potrzebują od lidera przedstawiciele poszczególnych pokoleń. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 31 Sposoby motywowania pracowników z różnych pokoleń. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 31 Ćwiczenia praktyczne i symulacje związane z omawianymi tematami. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 31 Budowanie ścieżki doświadczenia pracownika dla poszczególnych pokoleń. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 31 Grupowa analiza przypadków i dyskusje. | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 31 Wypełnienie testu teoretycznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 30 z 31 Wypełnienie ankiety ewaluacyjnej po szkoleniu | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 31 z 31 Zakończenie | Prowadzący Agnieszka Karłowicz | Data realizacji zajęć 31-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 930,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 930,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto170,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto170,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Karłowicz
Doświadczenie operacyjne jako dyrektor HR : w start up-ie, firmach produkcyjnych czy dystrybucyjnych. Trener, mentor, asesor w procesach assessment i development center. Od kilku lat prowadzi własną działalność szkoleniowo-doradcze specjalizując się w tematyce komunikacji biznesowej, współpracy, rozwoju kompetencji interpersonalnych. Współpracuje na stałe w kilkoma dużymi podmiotami prowadząc projekty rozwojowe dla kadry menadżerskiej, wspierając Zarządy i doradzając w procesach rekrutacyjnych.
Studia magisterskie na wydziale humanistycznym KUL. Odbyła kursy i szkolenia z zakresu: 7nawyków skutecznego działania Franklin Covey; Podstawowe umiejętności menadżerskie ;Efektywna komunikacja w pracy menadżera; Trzy role menadżera: jak zarządzać wynikami zespołu; Rola kierowników liniowych w skutecznej rekrutacji pracowników; Współczesne podejście do marketingu i marki pracodawcy - Social Media Now ; Budowanie strategii marki; Przekonujący język w Employer Branding ; Train The Trainer - skuteczny trener
W ciągu 24 miesięcy wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia zrealizował ponad 120 godzin szkoleń w zakresie tematycznym odpowiadającym szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały szkoleniowe zostaną przekazane uczestnikom w formie prezentacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest prawidłowy zapis na usługę w systemie Bazy Usług Rozwojowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi