MENEDŻER TURYSTYKI I HOTELARSTWA 2024/2025
MENEDŻER TURYSTYKI I HOTELARSTWA 2024/2025
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Turystyka i hotelarstwo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia kierowane są do kadry kierowniczej/zarządzającej w hotelach, pensjonatach czy też ośrodkach wypoczynkowych, właścicieli takich obiektów, osób pracujących w biurach podróży i punktach informacji turystycznej jak również do osób zainteresowanych funkcjonowaniem działalności turystycznej, w tym jak zarządzać ośrodkiem turystycznym oraz jego finansami czy też zapoznać się prawnymi aspektami organizacji turystyki.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi150
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Podczas studiów słuchacze nabędą umiejętności i wiedzę dotyczące:1. współczesnych koncepcji i metod zarządzania turystyką i hotelarstwem, w szczególności planowania, organizowania oraz funkcjonowania działalności turystycznej;
2. zarządzania finansami w przedsiębiorstwie turystycznym;
3. wykorzystania technologii informatycznych w zarządzaniu turystyką i hotelarstwem;
4. obowiązującego prawa pracy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się umiejętność wykorzystania poznanych współczesnych koncepcji i metod zarządzania turystyką i hotelarstwem, w szczególności planowania, organizowania oraz funkcjonowania działalności turystycznej | Kryteria weryfikacji omówienie przez prowadzącego na zajęciach, analiza tematu ze słuchaczami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wiedza z zakresu prawnych aspektów organizacji turystyki oraz elementy prawa cywilnego – umowy o świadczenie usług turystycznych i hotelarskich | Kryteria weryfikacji omówienie przez prowadzącego na zajęciach, analiza tematu ze słuchaczami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się umiejętność zarządzania finansami w przedsiębiorstwie turystycznym | Kryteria weryfikacji omówienie przez prowadzącego na zajęciach, analiza tematu ze słuchaczami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, mediacjami i rozwiązywaniem konfliktów (z uwzględnieniem specyfiki branżowej) | Kryteria weryfikacji omówienie przez prowadzącego na zajęciach, analiza tematu ze słuchaczami | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Egzamin | Kryteria weryfikacji Egzamin | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Studia podyplomowe – menedżer turystyki i hotelarstwa :
1. prawne aspekty organizacji turystyki;
2. obsługa ruchu turystycznego;
3. ubezpieczenia i odpowiedzialność kontraktowa i deliktowa organizatorów turystyki i hotelarstwa;
4. prawo pracy – umowy o pracę, zlecenia, pracownicy tymczasowi i młodociani;
5. zarządzanie nieruchomościami, prawo budowlane i inwestycje;
6. zagadnienia związane z bezpieczeństwem klientów oraz pracowników;
7. finansowanie turystyki;
8. elementy prawa cywilnego – umowy o świadczenie usług turystycznych i hotelarskich;
9. funkcjonowanie obiektu noclegowego (hotel, konferencje, SPA, gastronomia);
10. rachunkowość finansowa; zasady i podstawy prawne rachunkowości ; majątek i kapitały przedsiębiorstwa; bilans; przychody; koszty; wynik finansowy; rachunek zysków i strat; operacje gospodarcze, bilansowe i wynikowe;
11. rachunkowość zarządcza, klasyfikacja kosztów pełnych, rachunek kosztów zmiennych, analiza progu rentowności, kalkulacja cen, rachunek kosztów standardowych, budżetowanie i planowanie kosztów;
12. controlling i audyt wewnętrzny w przedsiębiorstwach turystycznych;
13. strategie tworzenia i rozwoju produktów turystycznych i zarządzanie ceną;
14. technologie informatyczne w turystyce i hotelarstwie;
15. sprzedaż i dystrybucja – z uwzględnieniem e-commerce;
16. zarządzanie zasobami ludzkimi, mediacje i rozwiązywanie konfliktów (z uwzględnieniem specyfiki branżowej).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto34,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto34,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Słuchacze otrzymują materiały od prowadzących po ich omówieniu w czasie rzeczywistym oraz dodatkowe materiały opracowywane przez wykładowców.
Warunki uczestnictwa
Kandydat ubiegający się o przyjęcie na studia podyplomowe musi posiadać dyplom ukończenia szkoły wyższej oraz przejść rekrutację. Rekrutacji można dokonać na naszej stronie internetowej www.wsap.szczecin.pl za pośrednictwem serwisu e -rekrutacja, telefonicznie pod numerem 796 308 468 lub osobiście w siedzibie uczelni pod adresem - ul. H.Siemiradzkiego 1a w Szczecinie.
Informacje dodatkowe
Absolwenci studiów znajdą zatrudnienie w:
1. w hotelach, pensjonatach na stanowiskach kierowniczych;
2. wydziałach turystyki samorządu terytorialnego, organizacjach turystycznych, stowarzyszeniach turystycznych;
3. w punktach informacji turystycznej i biurach podróży;
4. własnej działalności gospodarczej związanej z prowadzeniem obiektu turystycznego.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Słuchacze muszą posiadać dostęp do komputera/laptopa ze sprawną kamerką oraz mikrofonem.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- jadalnia darmowe miejsce postojowe przed budynkiem automaty z napojami oraz przekąskami