Szkolenie: Zarządzanie potencjałem pracowników w oparciu o metodykę FRIS®
Szkolenie: Zarządzanie potencjałem pracowników w oparciu o metodykę FRIS®
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową usługi będzie kadra menadżerska z min. średnim wykształceniem, odpowiedzialna za zarządzanie zasobami ludzkimi.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie do:- pozyskiwania, rekrutacji i wykorzystania zróżnicowanego potencjału, doświadczeń i talentów pracowników, zidentyfikowanych za pomocą metodyki badającej styl myślenia i działania (FRIS®),
- dostosowanie kompetencji i talentów pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych, w tym gotowości do zmiany zakresu wykorzystywanych kompetencji (tzw. reskilling),
- kształtowanie otwartości na wyzwania rozwojowe, w tym tzw. kultury "Learning Agility".
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Opisanie kluczowych trudności w procesie rekrutacji i i utrzymania pracowników o odpowiednim potencjale. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikacja i różnicowanie przyczyn owych trudności. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Potrafi wylistować potrzeby firmy w obszarze potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Posiada umiejętność analizy i dopasowania potencjału pracowników do poszczególnych potrzeb firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Potrafi opracować charakterystykę potencjału pracowników danej firmy na przykładach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania różnych potencjałów pracowników. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje różnorodność potencjału pracowników i płynące z niego korzyści. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Umiejętność skonstruowania programu onboardingowego dla pracowników o konkretnych talentach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników. | Kryteria weryfikacji Potrafi wskazać narzędzia monitorujące rozwój potencjału pracowinków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Potrafi korzystać z tych narzędzi i raportować rezultaty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji i talentów pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych. | Kryteria weryfikacji Proponowanie rozwiązań dedykowanych dla danej organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wskazanie ścieżek rozwoju dla zróżnicowanego potencjału pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody samoregulacji i kontroli emocji w obliczu wyzwań oraz potrafi pokazać współpracownikom, jak je wykorzystać w sytuacjach wyzwań organizacyjnych dla firmy. | Kryteria weryfikacji Znajomość metod samoregulacji w sytuacjach kryzysowych oraz umiejętność zastosowania odpowiednich środków samoregulacji, w zależności od kontekstu w środowisku pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i opisuje co najmniej trzy główne zmiany na rynku pracy (np. automatyzacja, globalizacja, zmiany demograficzne) i ich potencjalny wpływ na firmy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje oraz pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, talentów, etc.). | Kryteria weryfikacji Potrafi opisać zróżnicowanie pracowników reprezentujących poszczególne grupy wiekowe, płci, talentów i kompetencji oraz wskazuje konkretne obszary zastosowania wiedzy i doświadczenia każdej z tych grup. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą8 oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji Rozumie pojęcie wiedzy ukrytej (tacit knowledge) i potrafi wyjaśnić różnicę między wiedzą ukrytą a wiedzą jawną. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Potrafi zaprojektować skuteczny program wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, uwzględniając różne metody przekazywania wiedzy ukrytej (np. mentoring, coaching, job shadowing, warsztaty). | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Potrafi skutecznie wdrożyć zaplanowany program w rzeczywistej lub symulowanej sytuacji organizacyjnej, angażując pracowników i monitorując postępy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi ocenić skuteczność zainicjowanych programów wymiany wiedzy, analizując ich wpływ na organizację, efektywność. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie, odporność psychiczną i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji, tzw. reskilling. | Kryteria weryfikacji Wskazuje konkretne narzędzia/i lub metody budowania pozytywnego nastawienia i odporności psychicznej pracowników w obliczu zmian i wyzwań organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe, czyli tzw. kulturze Learning Agility. | Kryteria weryfikacji Podaje przykłady i ocenia skuteczność zastosowania wobec pracowników narzędzi/metod wspierających otwartość na zmiany w sytuacji wcześniej występujących wyzwań organizacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1 (10.09.2024)
Jaki potencjał mam w swojej organizacji:
- Korzyści znajomości potencjału zasobów ludzkich w kontekście realizacji celów strategicznych.
- Ja i mój potencjał menadżerski/ekspercki – autodiagnoza własnych zasobów.
- Wpływ potencjału jednostki na budowanie efektywnego, różnorodnego zespołu.
Rola menadżera w rozwoju kompetencji pracowników:
- Rola menedżera jako nauczyciela i opiekuna merytorycznego procesów edukacyjnych w zespole.
- Etapy rozwoju kompetencji pracownika a zachowania menedżera/eksperta.
- Dobór metod rozwoju pracowników dostosowanych do etapów rozwoju pracownika – instruktaż, warsztat, mentoring, konsultacje/coaching, facylitacja.
- Jak uczą się dorośli – metodyka cyklu Kolba.
- Tworzenie scenariuszy rozmów rozwojowych z pracownikiem (doskonalenie zdobytych umiejętności w miejscu pracy, zadanie wdrożeniowe).
Zarządzanie potencjałem pracowników w oparciu o metodykę FRIS®:
- Jak sprawiać, by zespoły były skuteczniejsze, a osobiste sukcesy pracowników jeszcze większe? Rozwój w oparciu o indywidualne predyspozycje.
- Potencjał różnorodności – jak budować zespoły ze zróżnicowanym potencjałem?
- Praktyczne przykłady wykorzystania metodyki FRIS w zarządzaniu zespołem i realizacji projektów.
Komunikacja i współpraca w zespole opartym na FRIS:
- Skuteczna komunikacja między osobami o różnych stylach myślenia i działania.
- Budowanie zaufania i współpracy w zespole poprzez zrozumienie i akceptację różnorodności.
- Ćwiczenia praktyczne: scenariusze komunikacyjne i role-play z wykorzystaniem różnych stylów FRIS.
- Wykorzystanie różnorodności w procesie podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
Korzyści wynikające z różnorodności w podejmowaniu decyzji i rozwiązywaniu problemów:
- Techniki integracji różnych punktów widzenia i perspektyw w procesie decyzyjnym.
- Analiza przypadków: studia sytuacji decyzyjnych z perspektywy różnych stylów myślenia i działania.
Jak planować i projektować rozwój pracowników w organizacji?
- Programy rozwojowe – czy i kiedy szkolenia działają?
- Projektowanie procesów rozwojowych.
- Programy talenckie w organizacji.
Moduł 2 (29.10.2024)
Zarządzanie własną kondycją psychiczną:
- kompetencje intrapersonalne, które odpowiadają za zarządzanie własną kondycją psychiczną i efektywnością w pracy oraz w życiu prywatnym.
- profilaktyka wypalenia zawodowego w skrócie.
Budowanie Mocy w Obliczu Wyzwań:
- Znaczenie i funkcja odporności psychicznej w życiu człowieka (wpływ na dobrostan, efektywność zawodową, sposób reagowania w trudnych sytuacjach) .
- Co to w ogóle jest odporność psychiczna czyli nasze rozumienie odporności.
- Dlaczego nie każdy potrzebuje być maksymalnie odporny psychicznie i co jest po drugiej stronie?
Model 4C czyli cztery filary odporności psychicznej:
- WYZWANIE podchodzenie do zdarzeń (w szczególności trudnych) jak do wyzwań
- PEWNOŚĆ SIEBIE czyli adekwatne poczucie skuteczności
- KONTROLA czyli moja strefa wpływu a co jest poza nią (i co z tym zrobić)
- ZAANGAŻOWANIE czyli jak się palić żeby się nie spalić
Metody rozwijania odporności psychicznej czyli 8 kroków w stronę siły psychicznej:
- jak mądrze podejmować ryzyko
- czemu trzeba uczyć się przez własne doświadczenie
- co nam daje wiara we własne możliwości
- jak budować pewność siebie w relacjach z innymi
- czemu warto nauczyć się zarządzać emocjami
- jak prawidłowo identyfikować wpływ na własne życie
- skąd się bierze zorientowanie na ukończenie zadania
- jak powstaje orientacja na cele.
Samoregulacja i samoświadomość: ćwiczenie.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 1. Wprowadzenie do potencjału zasobów ludzkich, metodyka FRIS®. | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 2. Rola menadżera w rozwoju kompetencji pracowników. | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 3. Zarządzanie potencjałem pracowników w oparciu o metodykę FRIS®. | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 4. Praktyczne ćwiczenie: komunikacja i współpraca w zespole opartym na FRIS®. | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 5. Praktyczne ćwiczenie: projektowanie rozwoju pracowników w organizacji. | Prowadzący Joanna Gawlik-Dziadoń | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 6. Walidacja usługi - modułów od 1 do 4. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 7. Zarządzanie własną kondycją psychiczną - wprowadzenie. | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 8. Budowanie odporności psychicznej w obliczu wyzwań. | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Przerwa | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 9. Model 4C czyli cztery filary odporności psychicznej. | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 10. Metody rozwijania odporności psychicznej. | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 11. Praktyczne ćwiczenie: samoregulacja i samoświadomość. | Prowadzący KATARZYNA CZAJKOWSKA | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 12. Walidacja usługi - modułów od 7 do 11. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto3 600,00 PLN
- Koszt usługi netto3 600,00 PLN
- Koszt godziny brutto225,00 PLN
- Koszt godziny netto225,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
KATARZYNA CZAJKOWSKA
2019 w Mowach Inspirujących. W latach 2019-2020 była pomysłodawcą i współorganizatorką poznańskiej Pracowni Lidera, gdzie uczyła zarządzania i postawy liderskiej poznańskich menedżerów i sympatyków zarządzania.
W 2014 roku została praktykiem metody Points Of You, wspierającej metaforą proces komunikacji i coachingu zespołowego, a w 2019 stworzyła własne narzędzie metaforyczne - karty Arofatem.
Posiada co najmniej 120 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Joanna Gawlik-Dziadoń
Partnerka w rozwoju, Business & Leadership Coach & Supervisor ICC, Mentorka, Trenerka FRIS Style Myślenia i Działania, Facylitatorka. Od ponad 10 lat towarzyszy ludziom w rozwoju. Liderom pomaga rozwinąć swój styl przywództwa w stronę stylu wszechstronnego, dopasowanego do aktualnych wyzwań i sytuacji na każdym z trzech poziomów: organizacji-zespołu-pracownika. Korzysta z aktualnej wiedzy teoretycznej m.in. z psychologii rozwoju człowieka, dynamiki grup, etapów rozwoju organizacji, Analizy Transakcyjnej; jak również z własnego ponad 10-letniego doświadczenia w roli lidera.
Pomaga rozwinąć umiejętność słuchania, zadawania dobrych pytań, rozwiązywania konfliktów w oparciu o podejście NVC, angażowania innych, skutecznego komunikowania się i empatii. Pracuje też z zespołami jako facylitator i trener wspierając w rozwoju komunikacji i współpracy, wykorzystaniu różnorodności i budowaniu bezpieczeństwa psychologicznego. Wspiera organizacje w rozwoju kultury ciągłego uczenia się.
Posiada co najmniej 120 godzin doświadczenia w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach) wstecz od dnia rozpoczęcia szkolenia.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma na szkoleniu: materiały szkoleniowe: skrypt, prezentację, ćwiczenia, notes, długopis, zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, certyfikat.
Warunki uczestnictwa
Warunki niezbędne do nabycia kompetencji w ramach usługi:
- Uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej, potwierdzone przez uczestnika własnoręcznym podpisem złożonym na udostępnionej przez organizatora szkolenia liście.
- Udział w walidacji oraz potwierdzone na etapie walidacji nabycie przewidzianych dla usługi efektów uczenia się poprzez pozytywne zaliczenie testu.
- Przynależność do grupy docelowej, tj. kadry menadżerskiej z min. średnim wykształceniem, odpowiedzialnej za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi