LIDER ZIELONEJ TRANSFORMACJI
LIDER ZIELONEJ TRANSFORMACJI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierowane jest do osób pełnoletnich, mieszkańców województwa śląskiego lub osób pracujących na terenie województwa śląskiego, które:
- są zainteresowane pozyskaniem kompetencji liderskich w kształtowaniu zielonych kompetencji w oparciu o koncepcję zrównoważonego rozwoju, założeń Nowego Zielonego Ładu i modelu Gospodarki Obiegu Zamkniętego;
- z własnej inicjatywy chcą się szkolić, nabywać nowe kompetencje;
- z uwagi na obecnie wykonywaną pracę lub z uwagi na potencjalny zamiar podjęcia pracy w organizacjach, w których wdrażane jest zielone zarządzanie, chcą zgłębić najnowsze trendy dominujące obecnie w zarządzaniu, a tym samym poprawić w swoich środowiskach efektywność ich funkcjonowania i zwiększyć poziom odpowiedzialności wobec ekosystemu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi11
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwijanie kompetencji, umiejętności i wiedzy specjalistycznej z zakresu zielonej transformacji, koncepcji zrównoważonego rozwoju, Nowego Zielonego Ładu, modelu GOZ, raportowania ESG, zielonych finansów oraz strategii biznesowych i projektowych. Uświadomienie konieczności zamiany rozwoju gospodarczego opartego o model liniowy na cyrkularny, by chronić zasoby naturalne i minimalizować odpady – segregacja i recykling.Zgodne ze STRATEGIĄ „Śląskie 2030” – obszar TECHNOLOGIE DLA OCHRONY ŚRODOWISKA.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA:UCZESTNIK: • Zna i rozumie koncepcję zrównoważonego rozwoju; • Definiuje uwarunkowania środowiskowe, które wpływają na rozwój koncepcji zrównoważonego rozwoju; • Orientuje się w tematyce obszarów związanych z wdrażaniem ESG; • Rozróżnia zasady zielonej gospodarki i potrafi integrować działania proekologiczne w zarządzanie organizacją; • Identyfikuje praktyki zarządzania, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko, jednocześnie zwiększając efektywność operacyjną; • Charakteryzuje założenia gospodarki obiegu zamkniętego i sposoby działania, które pozwalają na zamykanie obiegów przez przedsiębiorstwa; • Wymienia główne regulacje prawne z obszaru zrównoważonego rozwoju i GOZ na poziomie UE i krajowym; • Rozróżnia cyrkularne modele biznesowe ze zrozumieniem obszarów tworzenia wartości w ich ramach; • Zna zielone praktyki z różnych branż; • Zna narzędzia i mierniki pomagające we wdrażaniu rozwiązań cyrkularnych; • Zna możliwości finansowania działalności GOZ; • Rozumie obszary kompetencji związane z zieloną transformacją. | Kryteria weryfikacji UCZESTNIK:• Ma wiedzę odnośnie do oddziaływania gospodarki na środowisko; • Ma wiedzę odnośnie do istoty raportowania ESG. Posiada wiedzę z zakresu ESG (Environmental, Social, Governance), co umożliwia mu wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju w organizacji; • Ma wiedzę na temat regulacji prawnych odnoszących się do zielonego zarządzania, raportowania ESG; • Ma wiedzę odnośnie do modelu gospodarki obiegu zamkniętego i jej strategii; • Ma wiedzę na temat zielonych finansów oraz pozyskiwania i zarządzania innowacyjnymi projektami finansowanymi ze środków UE. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJĘTNOŚCI:UCZESTNIK: • Formułuje i rozwiązuje problemy oraz inicjuje zadania typowe dla działalności związanej z zarządzaniem organizacjami realizującymi cele zielonej transformacji; • Analizuje działalność firmy nazywając obszary negatywnego wpływu środowiskowego; • Dopasowuje adekwatne cyrkularne strategie do działalności firmy; • Ocenia i wybiera strategie zielonej gospodarki, minimalizując negatywny wpływ na środowisko i promując działania proekologiczne w zarządzaniu organizacją. Jest w stanie inicjować i wdrażać inicjatywy, które wspierają społeczną odpowiedzialność biznesu, dbając o dobrostan pracowników i społeczności lokalnych; • Wyszukuje, analizuje i identyfikuje ryzyka i szanse związane z zieloną transformacją i GOZ; • Wzmacnia kompetencje takie jak myślenie systemowe, budowanie partnerstw, kreatywność. | Kryteria weryfikacji UCZESTNIK:• Posiada umiejętność identyfikacji cyrkularnych strategii biznesowych, przeprowadzenia audytu modelu biznesowego; • Posiada umiejętność szukania partnerów do wdrażania zielonej transformacji; • Posiada umiejętność nazywania obszarów korzyści i zagrożeń przy wdrażaniu działań z obszaru ESG; • Posiada umiejętność analizowania procesów i interesariuszy oraz kierunków zmian zielonej transformacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNEUCZESTNIK: • Jest gotów do wykazywania inicjatywy dotyczącej współorganizowania działań w kierunku zielonej transformacji doskonaląc przy tym zdolności przywódcze; • Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w kontekście zachodzących zmian w przedsiębiorstwie oraz posiada pozytywne nastawienie do nabywania i pogłębiania wiedzy z zakresu zielonej transformacji; • Potrafi dokonywać samooceny własnych kompetencji związanych z wdrażaniem prośrodowiskowych, cyrkularnych rozwiązań; • Jest świadomy znaczenia zasad ESG (Environmental, Social, Governance) i zielonej gospodarki w kontekście zarządzania organizacją i rozwoju przedsiębiorstwa; • Rozumie jak jego działania zawodowe wpływają na środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny, potrafi integrować te aspekty w codziennej pracy; • Posiada kompetencje do promowania i wdrażania inicjatyw zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności biznesu w organizacji; • Doświadcza procesu pracy grupowej, co wzmacnia jego kompetencje w tym obszarze, szczególnie w odniesieniu do szukania i wdrażania innowacyjnych zielonych rozwiązań; • Krzewi wiedzę związaną z zielonymi kompetencjami w swoim otoczeniu. | Kryteria weryfikacji UCZESTNIK:• Rozumie etyczną i społeczną odpowiedzialność organizacji w odniesieniu do kwestii zielonej transformacji i GOZ; • Wyraża gotowość do inicjowania i podejmowania działań usprawniających funkcjonowanie organizacji w odniesieniu do oddziaływania środowiskowego oraz społecznego organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wszystkie godziny w programie i harmonogramie są godzinami zegarowymi.
Liczba godzin teoretycznych: 6
Liczba godzin praktycznych: 5
Dzień 1 - Zielona transformacja szkolenie
1. Przywitanie uczestników, omówienie planu warsztatu.
2. Kontekst i uwarunkowania zielonej transformacji:
- Ograniczoność zasobów i kryzys klimatyczny.
- Kontekst społeczny, zmiany w postawach i oczekiwaniach konsumenckich, presja interesariuszy na wdrażanie rozwiązań zgodnych z GOZ (Gospodarka Obiegu Zamkniętego) i zrównoważonym rozwojem.
- Cele zrównoważonego rozwoju i raportowanie niefinansowe (Dyrektywa CSRD).
- Od CSR (społeczna odpowiedzialność biznesu) do ESG (ocena działań).
3. Odpowiedzialne gospodarowanie zasobami i odpadami oraz recycling - model gospodarki obiegu zamkniętego:
- Założenia i zasady modelu Gospodarki Obiegu Zamkniętego. Schemat RESOLVE.
- Strategie biznesowe GOZ i wybory konsumenckie. Zasada 6 R.
- Green economy - innowacje zapewniające efektywne wykorzystanie zasobów w procesach konsumpcji i produkcji - przykłady wdrożeń z Polski i ze świata.
- Aspekty prawne i finansowe zielonej transformacji i GOZ.
- Regulacje unijne i krajowe związane z zieloną transformacją i GOZ (m.in.. Nowy Zielony Ład, Taksonomia, Dyrektywa greenwashingowa, CEAP 2020).
- Źródła finansowania.
4. Kompetencje lidera zielonej transformacji:
- Wyzwania transformacji.
- Dobre praktyki lidera.
- 4 obszary kompetencji.
5. Green pitch - ćwiczenie o budowaniu zielonej narracji, jak przekonać i zainteresować innych.
Dzień 2 - Warsztat Design Thinking “Od modelu liniowego do cyrkularnego”
Warsztat w metodzie design thinking, podczas którego uczestnicy wypracowują angażujące działania z obszaru ekologii i zero waste dla siebie, swojego miejsca pracy, klienta, produktu lub usługi. Uczestnicy przechodzą proces projektowy, jednocześnie doświadczając angażującej i kreatywnej pracy zespołowej. Wiedzę z dnia poprzedniego przenoszą na potencjalne nowe rozwiązania przyszłości, co w działaniu pokazuje potencjał zmian. W trakcie pracy uczestnicy ćwiczą jednocześnie nowe kompetencje potrzebne do wypracowania innowacyjnych zielonych rozwiązań.
Pracujemy w metodzie Design Thinking według 5 etapów:
- Empatia.
- Diagnoza.
- Generowanie pomysłów.
- Prototypowanie.
- Testowanie.
Jak pracujemy:
- grupowo w interdyscyplinarnych zespołach - chcemy czerpać z różnych perspektyw wyzwalamy kreatywność (narzędziami i sposobem moderacji);
- zwinnie, szybko testując;
- wydobywamy zaangażowanie wychodząc od rozumienia i nazywania potrzeb naszego odbiorcy i mając wpływ na wypracowane rozwiązania.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Przywitanie uczestników, omówienie planu warsztatu | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Kontekst i uwarunkowania zielonej transformacji | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Przerwa | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Odpowiedzialne gospodarowanie zasobami i odpadami oraz recycling - model gospodarki obiegu zamkniętego | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Przerwa | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Kompetencje lidera zielonej transformacji | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Green pitch - ćwiczenie o budowaniu zielonej narracji, jak przekonać i zainteresować innych | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Podsumowanie i pytania | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Warsztat | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Przerwa | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Warsztat | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Przerwa | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Warsztat | Prowadzący Agata Miryn-Sienkiewicz | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Podsumowanie - walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 26-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 000,00 PLN
- Koszt usługi netto5 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto454,55 PLN
- Koszt godziny netto454,55 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Agata Miryn-Sienkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma opracowane przez trenera materiały szkoleniowe - dydaktyczne w formie skryptu i zeszytu ćwiczeń.