Psychologia pozytywna stosowana
Psychologia pozytywna stosowana
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia skierowane są do osób z wykształceniem wyższym, nastawionych na rozwój osobisty i zawodowy. Zapraszamy osoby zajmujące się pracą z ludźmi oraz interwencjami psychologicznymi z obszaru zdrowia, edukacji, rodzicielstwa i biznesu.
- Minimalna liczba uczestników18
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi174
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńStudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem studiów jest zdobycie i poszerzenie wiedzy z obszaru psychologii pozytywnej oraz umiejętności jej praktycznego zastosowania w życiu osobistym i zawodowym, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru biznesu, edukacji i zdrowia.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza1. Demonstruje uporządkowaną i pogłębioną wiedzę teoretyczną w obszarze psychologii pozytywnej. 2. Definiuje podstawowe teorie oraz ich kontekst. 3. Operuje podstawową terminologią narzędziową. 4. Analizuje i rozpoznaje narzędzia interwencji pozytywnych. 5. Przywołuje pogłębioną wiedzę na temat holistycznie rozumianego zdrowia psychicznego. | Kryteria weryfikacji 1. Wskazuje narzędzia interwencji pozytywnych.2. Przedstawia terminologię podstawową. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Umiejętności:1. Prezentuje rozwiązania i udziela informacji na temat odpowiednich metod i zakresu ich zastosowania. 2. Przeprowadza podstawowe interwencje dla wybranego obszaru. 3. Udziela odpowiedz na pytania z zakresu metod prowadzenia interwencji pozytywnych. 4. Identyfikuje obszary do zmiany oraz potrafi je osadzić w odpowiednim kontekście. | Kryteria weryfikacji 1. Przedstawia metody i ich zastosowanie.2. Przedstawia schemat podstawowej interwencji dla wybranego obszaru. 3. Wskazuje obszary do zmiany. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:1. Odpowiada na pytania związane z problematyką interwencji pozytywnych. 2. Wykazuje aktywną postawę w szerzeniu komunikacji pozytywnej. 3. Analizuje w sposób krytyczny interdyscyplinarną wiedzę w kontekście problemów psychologii pozytywnej. | Kryteria weryfikacji 1. Współdziała w grupie, przyjmując w niej różne role.2. Uzupełnia i doskonali nabytą wiedzę i umiejętności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Absolwent uzyskuje zaświadczenie potwierdzające zdobyte efekty kształcenia.
Studia kończą się zaliczeniem na ocenę określonym w karcie kierunku.
Program
Program
Psychologia pozytywna – wprowadzenie (16 godz.)
- Zajęcia wprowadzające w tematykę studiów, mające na celu osadzenie w kontekście psychologii pozytywnej, na tle innych obszarów psychologii oraz wyzwań współczesnego świata (depresja, samotność, globalizacja, nowe technologie, zdrowie, stres).
- Przedstawione zostaną podstawowe koncepcje szczęścia oraz rozwój psychologii pozytywnej jako jednego z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów psychologii XXI wieku.
Pozytywne emocje – pozytywność (14 godz.)
- Celem zajęć jest przedstawienie biologicznych i psychospołecznych uwarunkowań psychologii emocji na gruncie psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu emocji pozytywnych na procesy poznawcze.
- Poznasz role i wpływ emocji pozytywnych na ważne obszary życia, tj. zdrowie, naukę, sukces (teoria poszerzania prof. Barbary Fredrickson).
Dobrostan – uwarunkowania i konsekwencje (14 godz.)
- Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z elementami konstruktu dobrostanu według psychologii pozytywnej (model PERMA prof. Martina Seligmana), jego znaczeniu dla poprawy jakości życia oraz optymalnego funkcjonowania w znaczeniu jednostkowym i społecznym.
- Słuchacze poznają główne badania i teorie dotyczące optymalizacji dobrostanu – well being (poczucie własnej wartości, odporność psychiczna).
Inteligencja emocjonalna (16 godz.)
- Celem zajęć jest zapoznanie z pojęciami i rolą inteligencji emocjonalnej (IE) wg P. Saloveya i J.D. Mayera, ze szczególnym uwzględnieniem roli pozytywnego myślenia (nadzieja, optymizm, poczucie własnej wartości, poczucie sensu, empatia) w obszarze motywacji jako jednego z ważnych aspektów IE (nowa teoria inteligencji wg. Daniela Golemana).
- Celem zajęć jest również rozwijanie świadomości własnych kompetencji z zakresu inteligencji emocjonalnej, a więc zdolności do rozpoznawania, rozumienia i regulacji emocji.
Pozytywne relacje – społeczny kontekst dobrostanu. Komunikacja pozytywna. (16 godz.)
- Celem zajęć jest przedstawienie biologicznych i psychologicznych podstaw relacji oraz ich wpływu na zdrowie psychiczne i fizyczne, jakość życia, na podstawie bogatego materiału badawczego, jakiego dostarcza psychologia pozytywna, oraz WHO (Światowa Organizacja Zdrowia).
Odporność psychiczna, kształtowanie sił i cnót charakteru (16 godz.)
- Celem zajęć jest poznanie osobowościowych uwarunkowań optymalnego funkcjonowania i doświadczania szczęścia oraz możliwości ich rozwijania w oparciu o strategie i narzędzia, jakich dostarcza psychologia pozytywna, ze szczególnym uwzględnieniem odporności psychicznej.
- Słuchacze zdobędą oraz pogłębią świadomość własnych mocnych stron oraz poznają praktyczne sposoby ich rozwijania odporności psychicznej.
Pomiar szczęścia – metody badawcze (8 godz.)
- Celem zajęć jest zapoznanie się z podstawowymi narzędziami psychometrycznymi pomiaru szczęścia, ich złożonością i problemami, jakie nastręczają.
- Poznają najbardziej znane testy pomiaru szczęścia (Skala Satysfakcji Życiowej ( Satisfaction with Life Scale R.Dienera) oraz Kwestionariusza do pomiaru mocnych stron charakteru (Values in Action) Peterson/Seligman.
- Przeprowadzisz własny test pomiaru szczęścia w celu poszerzenia świadomości własnych zasobów.
Interwencje pozytywne – nastawienie na rozwój (12 godz.)
- Celem zajęć jest zapoznanie z najnowszymi technikami oraz narzędziami zwiększania poziomu optymalnego funkcjonowania, a także zapoznanie słuchaczy z koncepcją nastawienia na rozwój prof. Carol Dweck oraz praktyką i stosowania ww. narzędzi w obszarze nauki, zdrowia i rozwoju osobistego.
- Słuchacze poznają czym są: trening dobrostanu, AIM, styl wyjaśniania – optymizm, pesymizm.
Psychologia pozytywna w edukacji (16 godz.)
- Celem zajęć jest przedstawienie teorii psychologii pozytywnej oraz wyników badań mających kluczowe znaczenie dla nauki, edukacji, rozwoju osobistego (koncepcja nastawienia na rozwój Carol Dweck).
- Poznają praktyczne sposoby wykorzystania narzędzi psychologii pozytywnej w obszarze edukacji (wyuczona bezradność, optymizm – jako styl wyjaśniania M. Seligman).
Psychologia pozytywna zdrowia – zarządzanie zasobami zdrowotnymi (16 godz.)
- Celem zajęć jest przedstawienie najnowszych koncepcji dotyczących zdrowia jako zasobu (Salutogeneza – model Aarona Antonovsky'ego ) oraz jego powiązania z psychologia pozytywną zdrowia (biologia optymizmu) oraz promocją zdrowia i profilaktyką w kontekście definicji zdrowia wg WHO.
- Zapoznasz się z wynikami najnowszych badań, dotyczącymi wpływu pozytywnych emocji na psychiczny i fizyczny dobrostan, a w szczególności wpływu optymistycznego nastawienia na stres, depresję, tolerancję na ból, układ immunologiczny, choroby układu krążenia, długość życia (zarządzanie stresem).
Psychologia pozytywna w pracy i biznesie – kultura dobrostanu (16 godz.)
- Celem zajęć jest zapoznanie z wyzwaniami współczesnych organizacji oraz menedżerów XXI wieku, a także z wynikami najnowszych badań, dotyczącymi wpływu pozytywnych emocji, relacji oraz pozytywnej komunikacji i kultury firmy na jakość, a nawet efektywność w pracy (produktywność), oraz poznanie wyzwaniami menedżerów XXI wieku.
- Słuchacze poznają narzędzia i zaproponują własne projekty wdrażania dobrostanu w pracy – lider budowania szczęścia w organizacji.
Coaching i rozwój osobisty – zastosowanie idei psychologii pozytywnej (8 godz.)
- Celem zajęć jest poznanie głównych postulatów psychologii pozytywnej i coachingu oraz ich wzajemnych inspiracji.
- Poznasz podstawowe modele pracy coacha, skoncentrowanej na pozytywnie sformułowanym celu i zasobach (Model GROW i SMART).
- Sformułujesz własne cele zawodowe oraz poznasz podstawowe narzędzia coachingowe oraz możliwości ich wykorzystania w obszarze osobistym i zawodowym.
Seminarium (6 godz.)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 12-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 13-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 26-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 27-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 08-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 09-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 01-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 02-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 22-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 23-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 12-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 13-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 17-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Zaj�cia dydaktyczne | Data realizacji zajęć 18-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Egzamin | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Egzamin | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto32,76 PLN
- Koszt osobogodziny netto32,76 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Kumięga
Urszula Leiss
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas zjazdu każdy uczestnik programu otrzymuje komplet materiałów dydaktycznych na platformie MS Teams. Materiały te przygotowują wykładowcy, dostosowując je do specyfiki prowadzonego tematu.
Uczestnicy studiów pracują na platformie MS Teams, to platforma komunikacyjna Uczelni WSB Merito, stworzona w celu ograniczenia formalności oraz ułatwienia przepływu informacji między uczestnikami a uczelnią. Za jej pomocą przez całą dobę i z każdego miejsca na świecie uczestnicy mają dostęp do:
- harmonogramu zajęć,
- materiałów dydaktycznych,
- informacji dotyczących zmian w planach zajęć, ogłoszeń i aktualności.
Warunki uczestnictwa
Zgodnie z regulaminem zapisów na studia podyplomowe na Uniwersytecie WSB Merito w Poznaniu należy zapisać się również poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji WSB Merito w Poznaniu.
Zapisu można dokonać na stronach Uniwersytetu WSB Merito w wybranych filiach w:
- Chorzowie,
- Poznaniu,
- Szczecinie,
poprzez formularz online znajdujący się na stronie: www.wsb.pl/rekrutacja/krok1 oraz dostarczyć komplet dokumentów do Biura Rekrutacji do wybranej filii.
Kryteria uczestnictwa w Programie
- ukończone studia wyższe I lub II stopnia
- spełnienie warunków rekrutacyjnych
Warunki zaliczenia
- Stworzenie projektu indywidualnego
- Na koniec studiów: prezentacja oraz obrona projektu
Zjazdy odbywają się średnio raz lub dwa razy w miesiącu:
- w soboty od 9:00 do 16:00,
- w niedziele od godz. 9:00 do 16:00.
Informacje dodatkowe
Dodatkowe szkolenia
Uczestnicy naszych programów mogą brać udział w ciekawych szkoleniach, które prowadzą doświadczeni trenerzy. Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Dzięki szkoleniom można uzupełnić wiedzę i potwierdzić ją certyfikatem.
- Szczegółowy harmonogram usługi może ulec zmianie w postaci realizowanych przedmiotów w danym dniu i osób prowadzących. Zmianie nie ulegają terminy zjazdów na studiach podyplomowych oraz ilość godzin usługi.
- Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony na stronach Uczelni lub w BUR na 2 tygodnie przed zajęciami.
- Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zaś ilość godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych. 174 godziny dydaktyczne = 131 godzin zegarowych.
- Cena usługi nie obejmuje opłaty wpisowej oraz końcowej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Nową wiedzę i umiejętności zdobywasz, dzięki zajęciom realizowanym na platformie MS Teams. Z wykładowcami i uczestnikami studiów kontaktujesz się przez internet, w czasie rzeczywistym (synchronicznie). W zajęciach uczestniczysz w weekendy, zgodnie z ustalonym harmonogramem zjazdów.
Techniczne wymagania do zajęć:
- komputer (z wbudowanymi lub podłączonymi głośnikami i mikrofonem),
- dostęp do Internetu,
- słuchawki (opcjonalnie),
- jeśli chcesz aby Cię widziano, możesz użyć kamery umieszczonej w laptopie/komputerze.