Zarządzanie procesami i zespołami w sektorze ochrony zdrowia z wykorzystaniem metodyki Lean Management – Poziom Lean Inspirator
Zarządzanie procesami i zespołami w sektorze ochrony zdrowia z wykorzystaniem metodyki Lean Management – Poziom Lean Inspirator
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do osób zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych, pracowników i współpracowników podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia oraz zainteresowanych nabyciem zielonych kompetencji związanych z wykorzystaniem zasobów i ochroną środowiska.
Nie ma wymogu minimalnego czasu zatrudnienia na takim stanowisku, ani poziomu doświadczenia.
Warunki, jakie musi spełniać uczestnik szkolenia:
1. Ukończona szkoła ponadpodstawowa i posiadanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe lub świadectwo dojrzałości (kwalifikacja pełna co najmniej na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji).
2. Zatrudnienie w podmiocie działającym w sektorze ochrony zdrowia, z uwzględnieniem różnych form zatrudnienia i współpracy (w szczególności umowy o pracę, umowy zlecenia, powołania, kontraktu cywilno-prawnego).
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji06-01-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do posługiwania się podstawową wiedzą z zakresu Lean Management i stosowania jej adekwatnie do potrzeb podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności dotyczących efektywnego i energooszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz dbałości o środowisko poprzez ograniczanie i właściwą selekcję odpadów medycznych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wybranymi pojęciami z zakresu Lean Management w ochronie zdrowia | Kryteria weryfikacji 1) wymienia i wyjaśnia pojęcie marnotrawstwa | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) opisuje definicję wartości dodanej z perspektywy pacjenta i w kontekście procesów realizowanych w systemie ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) opisuje definicję i metodę zarządzania przez 6S (sortowanie, systematyka, sprzątanie, standaryzacja, samodyscyplina + bezpieczeństwo – Safety), dostosowaną do specyfiki podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia, i podaje przykłady | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) podaje definicje odpowiednio: czasu cyklu, czasu przebiegu procesu, czasu oczekiwania | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 5) wyjaśnia pojęcia systemu ssącego, systemu zarządzania logistyką „Kanban”; | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 6) opisuje zastosowanie zarządzania wizualnego w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 7) definiuje pojęcie strumienia wartości z perspektywy pacjenta | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 8) wyjaśnia pojęcia klienta zewnętrznego i wewnętrznego w procesach charakterystycznych dla podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 9) opisuje pojęcia: karty pracy standardowej, lekcji jednotematycznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje marnotrawstwa w procesie i organizacji z 4 perspektyw (pacjenta, organizacji, dostawców usług i materiałów, własnego obszaru pracy) | Kryteria weryfikacji 1) przeprowadza obserwację wybranych procesów w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) przeprowadza wywiad z uczestnikami procesu, identyfikując, klasyfikując i opisując marnotrawstwa w procesie oraz organizacji | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Kryteria weryfikacji 3) kwalifikuje zidentyfikowane marnotrawstwo do odpowiedniej kategorii (7–11 rodzajów) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 4) kwalifikuje miejsce występowania problemu w procesie z perspektywy jego źródła (pacjenta, organizacji, dostawców usług i materiałów, własnego obszaru pracy) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Definiuje pojęcia architektury i mapowania procesu | Kryteria weryfikacji 1) wyjaśnia, czym jest proces i z jakich elementów się składa, podaje przykłady procesów występujących w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) wyjaśnia elementy architektury procesów, charakterystycznych dla podmiotów działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 3) wyjaśnia pojęcie wąskiego gardła | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 4) wyjaśnia pojęcie mapy procesu (stan obecny i stan przyszły) | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Identyfikuje fakty dotyczące procesu i problemów w procesie | Kryteria weryfikacji 1) wskazuje różnice pomiędzy faktami, ocenami i opiniami | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) opisuje problem w postaci faktów, wykorzystując metodę 5W1H: co? (what?), dlaczego? (why?), kiedy? (when?), kto? (who?), gdzie? (where?), jak? (how?) lub 5W2H: 5W1H + ile? (how many?) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Przedstawia procesy i problemy w procesie w formie schematu blokowego | Kryteria weryfikacji 1) przedstawia graficznie procesy w postaci schematu blokowego procesu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) identyfikuje i wskazuje miejsce występowania problemu na mapie procesu sporządzonej w postaci schematu blokowego procesu | Metoda walidacji Prezentacja | |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Posługuje się faktami do opisywania problemów | Kryteria weryfikacji 1) definiuje podejście intuicyjne i holistyczne w rozwiązywaniu problemów | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Kryteria weryfikacji 2) stosuje zasadę Pareto do określenia istotności problemów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki poszukiwania przyczyn źródłowych problemów | Kryteria weryfikacji 1) wyjaśnia i stosuje metodę „5 × dlaczego?” | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji 2) stosuje diagram Ishikawy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Wykorzystuje techniki burzy mózgów do poszukiwania rozwiązań problemów | Kryteria weryfikacji 1) charakteryzuje technikę burzy mózgów oraz wymienia jej fazy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) charakteryzuje technikę burzy mózgów Philips 623 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Ocenia pomysły usprawnień pod kątem ich wykonalności i racjonalności | Kryteria weryfikacji 1) konstruuje kryteria oceny rozwiązań | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) wyznacza priorytety realizacji rozwiązań problemów lub usprawnień procesów realizowanych w podmiotach działających w sektorze ochrony zdrowia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) wykorzystuje technikę oceny wartości projektu (Project Value Assesment – PVA) do oceny i klasyfikacji potencjalnych rozwiązań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Efekty uczenia się Prezentuje plan wdrożenia i monitorowania usprawnień | Kryteria weryfikacji 1) przygotowuje szczegółowy plan wdrożenia rozwiązania | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 2) przedstawia problem, przyczyny, proponowane rozwiązanie oraz plan działania w formacie karty usprawnień lub raportu A3 | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Prezentacja | ||
Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany | ||
Kryteria weryfikacji 3) charakteryzuje cykl ciągłego doskonalenia Deminga (Plan, Do, Check, Act – PDCA) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CZAS TRWANIA USŁUGI
- 40 godzin zegarowych zajęć (wykładów, ćwiczeń, weryfikacji zadań domowych) - warsztaty szkoleniowe
- 1 godzina zegarowa konsultacji zawartości projektu prezentacji podsumowującej na każdego uczestnika - warsztaty szkoleniowe
- 2 godziny zegarowe test teroretyczny (wspólnie dla całej grupy) - walidacja
- 0,5 godziny zegarowej weryfikacj wyników testu na każdego uczestnika - walidacja
- 1 godzina zegarowa wywiadu ustrukturyzowanego połączego z prezentacją na każdego uczestnika - walidacja
- 0,5 godziny zegarowej ankiety oceny warsztatu (wspólnie dla całej grupy)
ZAKRES MERYTORYCZNY WARSZTATÓW
Wprowadzenie do Lean Management
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Omówienie oczekiwań i obaw uczestników warsztatu
- Co to jest Lean Management?
- Zarys historyczny
- 5 zasad Lean Management
- Efekty wdrożenia LEAN w organizacji
- Lean Healthcare
- SMS system
- Lean w praktyce
- Perspektywa 3P
- Miary równowagi 3P
- Decyzje w organizacji
- Potrzeba zmiany
- Droga do doskonałości i komunikacja Lean
- Case study - modelowanie kroków procesu
- Analiza VA, NVA, NNVA
- Case study VA, NVA, NNVA
- ĆWICZENIE ANALIZA VA, NVA, NNVA
- PATOGENY
- Case study - patogeny
- ĆWICZENIE - PATOGENY
- Perspektywa funkcjonalna i procesowa
- GEMBA WALK - ćwiczenie
- Cykl PDCA Deminga
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Wprowadzenie do Zarządzania procesami
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Perspektywa funkcjonalna
- Perspektywa procesowa
- Rozwój zarządzania procesowego
- Rola właściciela procesu
- Analiza przypadku - właściciel procesu
- Definicja procesu
- Symptomy zarządzania procesowego
- Poziomy dojrzałości procesowej
- Analiza przypadku- architektura procesu
- Podział procesów
- Poziomy analizy procesów
- Katalog procesów
- Mapowanie procesów – zarys możliwości
- Podstawowe miary procesu
- Analiza przypadku – pomiar procesu, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Ćwiczenie – graficzne przedstawienie procesu, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Ćwiczenie – graficzne przedstawienie problemów w procesie, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Pojęcie klienta wewnętrznego i zewnętrznego, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Opis narzędzia
- Ćwiczenie – ewidencja usprawnień, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Zarządzanie wizualne
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Podstawowe pojęcia i definicje
- 5 obszarów zarządzania wizualnego, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Przykłady zarządzania wizualnego, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Tablice wizualne rodzaje
- Tablice wizualne przykłady
- Analiza przypadku - zastosowanie tablicy wizualnej
- Ćwiczenie - zaprojektowanie tablicy zarządzania wizualnego
- Matryca kompetencji wprowadzenie
- Matryca kompetencji + ćwiczenie
- Kontrakt zespołowy wprowadzenie
- Kontrakt zespołowy – ćwiczenie
- System „Andon”
- Zakres audytu
- Zasady przygotowania i przeprowadzania audytów zarządzania wizualnego, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Audyt zarządzania wizualnego - ćwiczenie
- Analiza przypadku - audyt zarządzania wizualnego
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
6S
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- 6S wprowadzenie
- 6S – ćwiczenia – zrozumienie metody
- 6S – przykłady efektów wdrożenia
- 6S – ćwiczenia praktyczne – zebranie materiału, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- 6S – ćwiczenia praktyczne – prezentacja zebranych materiałów
- Audyt 6S – zakres i arkusz audytowy
- Analiza przypadku – audyt 6S
- Audyt 6S - ćwiczenie
- Dokumentowanie audytu – brak stosowania zasad
- Dokumentowanie audytu – dobre praktyki
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Rozwiązywanie problemów
- Weryfikacja zadań domowych
- Lista produktów do przygotowania w trakcie warsztatu i zadań domowych
- Siatka spotkań
- Rozwiązywanie problemów - inspiracje
- Ćwiczenie - rozbudzenie kreatywności
- Definiowanie problemów i podejmowanie decyzji
- Rozwiązywanie problemów w cyklu PDCA
- Zasady spotkań rozwiązywania problemów
- Schemat FAKTY-PRZYCZYNY-ROZWIĄZANIA
- Analiza przypadku - rozwiązywanie problemów
- Zasada Pareto
- 5W1H
- Ćwiczenie -5W1H
- 5xWHY
- Ćwiczenie - 5xWHY
- Diagram Ishikawy
- Ćwiczenie - Diagram Ishikawy, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- System pomysłów pracowniczych
- Technika burzy mózgów - wprowadzenie
- Ćwiczenie - technika burzy mózgów – Philips 623
- Matryca PVA
- Ćwiczenie - Matryca PVA
- Narzędzie ewidencji pomysłów, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Plan działania
- Arkusz A3 - opis narzędzia
- Ćwiczenie - Arkusz A3
- Karta Usprawnień - opis narzędzia
- Ćwiczenie – Karta Usprawnień, z uwzględnieniem celów efektywnego i energoszczędnego wykorzystania dostępnych zasobów oraz ograniczania i właściwej selekcji odpadów medycznych
- Omówienie przykładowych pytań testowych
- Omówienie zadań domowych
Uczestnicy pracują w grupach 2-3 osobowych, wykonując wspólnie zadania i ćwiczenia.
Po zajęciach uczestniczy otrzymują do realizacji zadania domowe, w ramach których:
1. wykonują zadania związane z praktycznym wykorzystaniem wiedzy i narzędzi poznanych podczas warsztatów
2. dokumentują wdrażone usprawnienia w swoim miejscu pracy
3. dokumentują wykorzystanie w praktyce poznanych narzędzi
4. przygotowują prezentacje podsumowujące (wg otrzymanego wzorca) zawierające elementy z pkt. 1-3
WALIDACJA
Weryfikacja (walidacja) efektów kształcenia składa się z części teoretycznej, po której następuje część praktyczna.
Część teoretyczna polega na przeprowadzeniu testu teoretycznego przy użyciu aplikacji komputerowej - Google Forms. W czasie wypełniania testu osoba walidująca będzie połączona z uczestikami zdalnie za pomocą Microsoft Teams.
Część praktyczna składa się z:
1) Analizy prezentacji, filmów lub zdjęć dokumentujących zaistnienie walidowanych zdarzeń lub czynności – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie umiejętności wdrażania usprawnień;
2) Analizy przedstawionych efektów wdrażanych usprawnień (udokumentowany stan przed i po wdrożeniu usprawnienia, w szczególności zdjęć, filmów, dokumentów) w formie prezentacji multimedialnej, z wykorzystaniem dedykowanych, wystandaryzowanych formularzy opisujących prezentowane usprawnienie – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie identyfikacji i zbierania informacji o występujących w procesie problemach, zbierania i analizy faktów oraz generowania i wdrażania pomysłów usprawniania procesu;
3) Oceny uzasadnienia merytorycznego i ekonomicznego proponowanych lub wdrażanych usprawnień (wywiad ustrukturyzowany) – w celu zweryfikowania umiejętności osoby przystępującej do walidacji w zakresie umiejętności argumentacji celowości wdrażania usprawnień oraz zapewnienia jakości i kompletności informacji niezbędnych do przygotowania uzasadnienia;
4) Fakultatywnej dyskusji z zaproszonymi gośćmi. W części praktycznej jest możliwe zaproszenie przez osobę przystępującą do walidacji gości i zadawanie przez nich tej osobie pytań, dotyczących istoty wdrażanego usprawnienia oraz korzyści wynikających z jego wdrożenia. Gośćmi powinny być osoby zarządzające komórkami organizacyjnymi, w których dane usprawnienie przyniosło lub powinno przynieść wymierne korzyści, oraz osoby odpowiedzialne w organizacji za rozwój lub zapewnienie jakości (w szczególności przełożeni, osoby z kierownictwa podmiotu, szefowie komórek jakości). Liczba i dane personalne zaproszonych gości muszą zostać przed rozpoczęciem walidacji zaakceptowane przez organizatora szkolenia w celu zapewnienia warunków do przeprowadzenia walidacji.
Warunkiem dopuszczenia do części praktycznej jest wynik testu na poziomie min. 65%.
Elementy ocenione negatywnie w teście teoretycznym będą weryfikowane podczas sesji praktycznej.
Warunkiem zaliczenia części praktycznej i pozytywnego zakończenia walidacji jest potwierdzenie 100% efektów uczenia w formie prezentacji i wywiadu ustrukturyzowanego przeprowadzanego przez komisję egzaminacyjną.
Po zakończeniu warsztatu uczestnicy zobowiazani są do wypełnienia ankiet oceny warsztatu.
CERTYFIKACJA
Pozytywny wynik walidacji uprawnia do otrzymania certyfikatu potwierdzającego uzyskanie kompetencji. Wystawcą certyfikatu jest Lean w medycynie sp. z o.o.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie do Lean Management | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Analiza wartości dodanej w procesie i GEMBA WALK | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Podstawy zarządzania procesami | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 27-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Mapowanie procesów i Zarządzanie usprawnieniami | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 31-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Zarządzanie wizualne wprowadzenie | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 10-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Wybrane narzędzia zarządzani wizualnego i audyty | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 6S - wprowadzenie | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 24-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Audyt 6S | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 28-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Rozwiązywanie problemów - fakty i przyczyny | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 10-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Rozwiązywanie problemów - pomysły i monitorowanie wdrożenia | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 14-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Konsultacje indywidualne | Prowadzący Grzegorz Koczor | Data realizacji zajęć 17-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Walidacja - TEST TEORETYCZNY | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Walidacja - analiza wyników testu teoretycznego | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 Walidacja - prezentacje podsumowujące grupa I | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Certyfikacja i ocena warsztatów grupa I | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Walidacja - prezentacje podsumowujące grupa II | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Certyfikacja i ocena warsztatów grupa II | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-03-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto6 765,00 PLN
- Koszt usługi netto5 500,00 PLN
- Koszt godziny brutto150,33 PLN
- Koszt godziny netto122,22 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegorz Koczor
Jest ekspertem oraz coachem specjalizującym się w zagadnieniach z obszaru przywództwa i metodyki Lean w ochronie zdrowia. Prowadzi warsztaty rozwoju dla managerów podmiotów medycznych.
Wykładowca na studiach MBA w Ochronie Zdrowia oraz Zarządzaniu promocją zdrowia i profilaktyką chorób Health Promotion & Prevention Managery na Uczelni Łazarskiego w Warszawie oraz w ramach własnego projektu cyklu wykładów dla Izb Pielęgniarek i Położnych w Polsce w temacie nowoczesnych metod zarządzania w ochronie zdrowia.
Autor książki „Lean w medycynie” oraz licznych publikacji. Inicjator, organizator oraz prelegent na cyklicznej konferencji „Jakość i lean w medycynie”.
Posiada udokumentowane ponad 1000h szkoleniowych i warsztatowych w podmiotach medycznych dla ponad 500 osób od 2020.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W trakcie szkolenia uczestnicy otrzymują:
1 Materiały szkoleniowe (najważniejsze informacje z danego kursu w postaci w postaci kilku kartek A4 oraz wyciąg z prezentacji w formacie pdf)
2. Materiały warsztatowe wspomagające przygotowanie się do części prezentacyjnej w formatach pdf, xlsx lub pptx
3. Wzorzec prezentacji podsumowującej w formacie pptx
Warunki uczestnictwa
Usługa skierowana jest do osób z sektora ochrony zdrowia.
Warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji
1. Ukończona szkoła ponadpodstawowa i posiadanie dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe lub świadectwo dojrzałości (kwalifikacja pełna co najmniej na poziomie 4 Polskiej Ramy Kwalifikacji).
2. Zatrudnienie w podmiocie działającym w sektorze ochrony zdrowia, z uwzględnieniem różnych form zatrudnienia i współpracy (w szczególności umowy o pracę, umowy zlecenia, powołania, kontraktu cywilno-prawnego).
Informacje dodatkowe
W trakcie warsztów przewidziane są krótkie przerwy zgodnie z potrzebami uczestników.
Uczestnicy zobowiązani są do wypełnienia ankiety ewaluacyjnej usługi.
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój.
Kwalifikacja lub kompetencja związana z zieloną transformacją.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Walidacja zostanie zrealizowana za pośrednictwem platformy Teams. Każdy uczestnik przed rozpoczęciem usługi otrzyma link, który będzie ważny aż do zakończenia usługi. Dodatkowo każdy uczestnik otrzyma link do wypełnienia testu online, który jest częścią walidacji.
Do szkolenia można dołączyć przez przeglądarkę lub aplikację. Nie jest wymagane logowanie ani instalowanie aplikacji, wystarczy dostęp przez przeglądarkę. Instrukcja dołączania przez przeglądarkę: https://support.microsoft.com/pl-pl/office/do%C5%82%C4%85czanie-do-spotkania-bez-konta-w-aplikacji-microsoft-teams-c6efc38f-4e03-4e79-b28f-e65a4c039508. W razie problemów z dołączeniem do szkolenia lub aktywnym udziałem, prosimy o kontakt z osobą wskazaną w karcie usługi jako osoba do kontaktu.
Wymagania sprzętowe w przypadku komputera z systemem Windows:
- Procesor dwurdzeniowy min. 1.1 GHz
- 4 GB RAM
- Min. 3 GB miejsca wolnego na dysku twardym
- Ekran w rozdzielczości 1024 x 768
- Karta graficzna: z DirectX 9 lub kolejne
- System operacyjny: Windows 11, Windows 10 (z wyłączeniem aplikacji Windows 10 LTSC for Teams desktop), Windows 10 on ARM, Windows 8.1, Windows Server 2019, Windows Server 2016, Windows Server 2012 R2.
- Sprawna kamera internetowa i głośniki – wystarczą wbudowane w laptop
Wymagania sprzętowe w przypadku komputera z systemem Mac:
- Procesor Intel Core Duo
- 4 GB RAM
- Min. 1,5 GB miejsca wolnego na dysku twardym
- Ekran w rozdzielczości 1200 x 800 lub lepszej
- System operacyjny: 1 z 3 ostatnich wersji systemu
- Sprawna kamera internetowa i głośniki – wystarczą wbudowane w laptop
Wymagania dla urządzeń mobilnych: wspierane są 2 ostatnie wersje systemu Mac i 4 ostatnie wersje systemu Android.
Wymagania łącza sieciowego: zalecana przepustowość to 2,5 Mb/s upload i download.
Test zostanie przeprowadzony za pomocą Google Forms, każdy z uczestników otrzyma link do testu. Do wypełnienia testu potrzebny jest dostęp do przeglądarki internetowej, wymogi techniczne jak powyżej do Teams.
Nie jest wymagane instalowanie żadnych aplikacji w celu wzięcia udziału w usłudze.