Rozwój zielonych miejsc pracy z uwzględnieniem modelu PERSOLOG ® - PROFIL ZACHOWAŃ I TENDENCJE ZACHOWAŃ D-I-S-K - rozwój zielonych kompetencji z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego rozwoju
Rozwój zielonych miejsc pracy z uwzględnieniem modelu PERSOLOG ® - PROFIL ZACHOWAŃ I TENDENCJE ZACHOWAŃ D-I-S-K - rozwój zielonych kompetencji z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego rozwoju
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla wszystkich osób pragnących poszerzyć swoje umiejętności w zakresie ekologicznych praktyk w środowisku, do którego odnosi się dana osoba (Dominacja, Inicjatywność, Stałość i Krytyczność - DISK). Usługa skierowana dla liderów, menedżerów, zespołów organizacyjnych, coachów, terapeutów, nauczycieli, wszystkich osób pracujących w zespołach oraz osób prywatnych, które pragną zrozumieć lepiej siebie i swoje interakcje z otoczeniem, które są zainteresowane wprowadzeniem zielonych praktyk, którzy dążą do stałego podnoszenia efektywności pracy swojej i swojego zespołu, poprzez wykorzystywanie swoich predyspozycji osobistych i rozumienie innych przy rozwoju tzw. zielonych kompetencji i wsparciu zrównoważonego rozwoju. Szkolenie łączy rozwój zielonych kompetencji z nauką na temat modeli zachowań opartych na PERSOLOG® D-I-S-K wykorzystując ten model przy tworzeniu zielonych miejsc pracy.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji09-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi22
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje do zdobycia praktycznych umiejętności tworzenia zielonych miejsc pracy przy wykorzystaniu modelu DISK persolog® oraz wdrażania zielonych praktyk zgodnie z wytycznymi ESCO. Usługa przygotuje do stosowania rozwiązań wspierających ekologię pracy oraz do kształtowania postaw proekologicznych. Uczestnicy nauczą się edukować w zakresie ekologicznych rozwiązań, oceniać wpływ osobistych zachowań na środowisko, angażować innych w zachowania przyjazne dla środowiska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje zielone kompetencjeoraz posługuje się wiedzą dotyczącą typów zachowań swojego i innych wg matrycy DI-S-K adekwatnych do zielonych miejsc pracy | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typy zachowań swoje iinnych związane z wybranym środowiskiem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia typy zachowań swoje i innychwg matrycy D-I-S-K | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia rodzaje kompetencji(miękkich i twardych) i opisuje charakterystykę zielonych kompetencji i ich znaczenia w rozwoju zielonych miejsc pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje przypadkizwiązane z różnymi typami zachowań i ich wpływem na środowisko pracy oraz decyzje proekologiczne | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje każdy profil osobowościz osobna przez co inspiruje do pracy nad rozwojem osobistym, nakłania do refleksji i podnoszenia efektywności pracy jego odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia profile zachowań i wie w jakisposób wpływają na podejście do zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zielonych inicjatyw | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Uczestnik posługuje się wiedządotyczącą profili zachowania w pracy z zespołem w kontekście zielonych miejsc pracy | Kryteria weryfikacji Omawia jak zachowania jego i innychoddziałują na dynamikę pracy w zespole. Charakteryzuje poszczególne typy w kontekście świadomości ekologicznej i wywierania wpływu na środowisko minimalizując produkcję odpadów czy zmniejszając zużycie energii i surowców | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Omawia strategie intensyfikacjiwspółpracy i podnoszenia produktywności w oparciu o różnorodność zespołu oraz tworzenia zielonych miejsc pracy | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki budowaniazespołów wspierających zielone inicjatywy, uwzględniając profile D-I-S-K | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik planuje w sposóbzrównoważony proces rozwoju swojego potencjału jak i pracowników odpowiednio zarządzając zasobami energii | Kryteria weryfikacji Uczestnicy diagnozują uraz na podstawie opisanych objawów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje metody podnoszeniaefektywności swojej pracy i swojego zespołu poprzez identyfikowanie potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników. Omawia odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje silne i słabe strony różnychtypów zachowań w kontekście zielonych kompetencji – które profile są bardziej proaktywne w działaniach ekologicznych, i które wpisują się w zielone miejsca pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnicy demonstrują co najmniej 3 techniki prewencji urazów (np. prawidłowe użycie sprzętu ochronnego, rozgrzewka przed wysiłkiem) podczas ćwiczeń praktycznych biorąc pod uwagę optymalne wykorzystanie energii w Zrównoważonym Środowisku | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Na poziomie kompetencji społecznych -Świadomie kieruje swoim zachowaniem w zależności od okoliczności w jakich się znajduje. Buduje dobre relacje z innymi ludźmi w sposób etyczny. Rozwiązuje spory w relacji zawodowej. Wyraża i broni własnego zdania bez naruszania przestrzeni własnej i innych ludzi | Kryteria weryfikacji Identyfikuje kontekst, w którym sięznajduje (np. sytuacje formalne, nieformalne, zawodowe czy osobiste) | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Opisuje różne sytuacje i warunki,rozróżniając, kiedy wymagają one zmiany zachowania i jaki mają wpływ na ekologię pracy i zachowania proekologiczne | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Uzasadnia swoje działania i potrafipoddać je refleksji, analizując, czy dane zachowanie było adekwatne do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje świadomość proekologicznądbając o środowisko przy wykorzystaniu modelu persolog® DISK | Kryteria weryfikacji W swojej pracy wspiera produkty irozwiązania przyjazne środowisku. Analizuje i wprowadza rozwiązania bezpieczne dla środowiska, charakteryzuje politykę personalną wspierającą ekologię oraz kształtowanie postawy proekologicznej w środowisku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Promuje polityki i praktykizrównoważonego rozwoju wśród współpracowników/klientów, angażując ich w działania proekologiczne | Kryteria weryfikacji Ocenia wpływa działań na świadomośćekologiczną współpracowników/klientów | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Organizuje działania promującezrównoważony rozwój. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Edukuje innych w zakresie ochronyśrodowiska, promując zrównoważony rozwój i odpowiedzialne zachowania konsumenckie | Kryteria weryfikacji Ocenia skuteczność edukacji napodstawie feedbacku współpracowników lub klientów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dokumentuje działania promująceochronę środowiska. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ stosowanych metod na środowisko. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Zarządza wpływem na środowiskopodczas pracy stosując ekologiczne materiały i techniki | Kryteria weryfikacji Minimalizuje zużycie energii, wody imateriałów np. biurowych w miejscu pracy | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje materiały i narzędziaprzyjazne środowisku | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Kryteria weryfikacji Analizuje wpływ stosowanych metod na środowisko | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji
Program
Program
Usługa szkoleniowa "Rozwój zielonych miejsc pracy z uwzględnieniem modelu PERSOLOG ® - PROFIL ZACHOWAŃ I TENDENCJE ZACHOWAŃ D-I-S-K - rozwój zielonych kompetencji z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego rozwoju" dostarcza uczestnikom praktyczną wiedzę i wskazówki, daje jasne drogowskazy na rozwój zielonych organizacji i zespołów. Jeżeli chcesz lepiej poznać siebie i nauczyć się wykorzystywać swoje mocne strony w rozwoju zielonych kompetencji lub przygotowujac się do zmiany pracy w sektorze zielonej gospodarki w metodyczny sposób, w przystępnej formie i pod okiem doświadczonego trenera - nasze szkolenie jest dla Ciebie.
Cel szkolenia: Wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i kompetencje niezbędne do skutecznego wykorzystania modelu DISK persolog® w sposób, który wspiera zrównoważony rozwój i promuje zielone kompetencje. Usługa przygotuje do zdobycia praktycznych umiejętności tworzenia zielonych miejsc pracy przy wykorzystaniu modelu DISK persolog® zgodnie z programem Europejskiego Zielonego Ładu. Usługa przygotuje do stosowania rozwiązań wspierających ekologię pracy oraz do kształtowania postaw proekologicznych. Usługa skupia się na wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju oraz minimalizacji zużycia zasobów w kontekście stylów działania według modelu DISK persolog®.
Każdy dzień szkolenia obejmuje prezentacje, warsztaty oraz ćwiczenia grupowe, które mają na celu rozwój zielonych kompetencji i inicjatyw przy wykorzystaniu modelu DISK persolog®.
Materiały szkoleniowe (skrypty) dostarczy trener w dniu rozpoczęcia usługi. W trakcie usługi uczestnicy wypełnią skrypt określający ich profil zachowań w zespole.
Usługa realizowana będzie w godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna rozumiana jest jako 45 minut).
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO – wykazu przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach klasyfikacji ESCO:
- Identyfikację rodzajów odpadów generowanych podczas pracy oraz naukę ich efektywnej segregacji i recyklingu.
- Zrozumienie przepisów dotyczących recyklingu i zarządzania odpadami w kontekście swojego środowiska pracy, a także znajomość zasad ekologii stosowanych w miejscu pracy uczestnika
- Omawianie kluczowych zagadnień środowiskowych, takich jak minimalizacja zużycia materiałów, zarządzanie zasobami wodnymi i energetycznymi oraz wdrażanie zrównoważonych praktyk.
- Promowanie zrównoważonego rozwoju w codziennej pracy, w tym poprzez zastosowanie ekologicznych rozwiazań i odpowiedzialne korzystanie z materiałów i narzędzi.
- Wzbudzanie pasji do ekologii i przyrody oraz angażowanie innych w praktyki przyjazne środowisku poprzez świadome decyzje i działania w miejscu pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 23 Przywitanie uczestników i wprowadzenie | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 23 Przeprowadzenie pre-testów dotyczących wiedzy o ekologii i profilach zachowań | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 23 Wprowadzenie do zielonych kompetencji z uwzględnieniem aspektów zrównoważonego rozwoju w modelu DISK persolog® | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 23 Znaczenie zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki w przedsiębiorstwa ch i miejscu pracy | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 23 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 23 Przegląd zasad minimalizacji wpływu na środowisko w miejscu pracy. Poznanie zasad zrównoważonego rozwoju, umiejętność ich zastosowania | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 23 Organizacja stanowiska pracy zgodnie z zasadami ekologii. Ćwiczenie: Planowanie ekologicznego stanowiska pracy. | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 23 Zapoznanie się z podręcznikiem Uczestnika persolog® DISK | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 23 Zapoznanie się z indywidualnymi raportami - omówienie stylów zachowań wspierających działania ekologiczne i innowacyjne rozwiązania | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 23 Omówienie elementów produktywnych i nieproduktywnyc h, znaczenie w tworzeniu zrównoważonego środowiska pracy. Analiza przypadków związanych z różnymi typami zachowań i ich wpływem na środowisko pracy. | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 11-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 23 Zrozumienie kombinacji typów zachowań - w jaki sposób określony profil zachowań wpływa na podejście do zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska i zielonych inicjatyw | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 23 Rozpoznawanie silnych i słabych stron różnych typów zachowań w kontekście zielonych kompetencji – które profile są bardziej proaktywne w działaniach ekologicznych. | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 23 Recykling materiałów i zarządzanie odpadami jako istotne elementy w kształtowaniu zielonego środowiska pracy | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 23 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 23 Praca w grupach nad stworzeniem efektywnych zespołów z uwzględnieniem różnorodnych profili zachowań. | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 23 Budowanie zespołów zróżnicowanych pod względem DISK na rzecz zrównoważonego rozwoju - jakie cechy rozwijać aby wzmacniać zielone kompetencje i działania ekologiczne w miejscu pracy | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 23 Przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 23 Okno Johari – rozwijanie samoświadomoś ci oraz zdolności rozpoznawania ogólnych tendencji zachowań przy uwzględnieniu świadomości ekologicznej | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 23 Jak zarządzać projektami proekologicznym i, biorąc pod uwagę różne typy zachowań w zespole | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 23 Ćwiczenie: Tworzenie planów wdrażania zrównoważonych działań w praktyce zespołowej | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 23 Podsumowanie szkolenie - post-test | Prowadzący Katarzyna Anderka | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 23 Przeprowadzenie testu do celu walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto227,27 PLN
- Koszt osobogodziny netto227,27 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Anderka
markę kosmetyczną. Szkoli kadrę zarządzającą oraz pracowników. Wyspecjalizowała się w tworzeniu i realizowaniu szkoleń z zakresu sprzedaży bezpośredniej, odpowiedniej komunikacji, rozwoju umiejętności osobistych poprzez trening z Modelem Osobowości persolog® oraz pracy ze stresem w obszarze stresu zawodowego i prywatnego. Aktualnie zajmuje się prowadzeniem szkoleń, indywidualnym coachingiem oraz tworzeniem własnej marki osobistej w zakresie well – being. W przeciągu ostatnich 5 lat, od 2019 roku, zrealizowała ponad 2000 godzin szkoleniowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma:
- licencjonowane materiały szkoleniowe persolog®,
- niezbędne materiały do ćwiczeń praktycznych,
- certyfikat potwierdzający zdobytę wiedzę i pozyskane umiejętności,
- niezbędne materiały biurowe.
Warunki uczestnictwa
Szkolenie zostanie zrealizowane w przypadku zebrania się grupy min. 5-cio osobowej.
Aby wziąć udział w szkoleniu należy skontaktować się przed datą zakończenia rekrutacji z organizatorem szkolenia drogą mailową na adres info@aleksandraskowronek.pl bądź telefonicznie pod numerem +48 517 555 871.
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane jest w godzinach dydaktycznych: 1 godzina szkolenia = 45 minut.
Warunkiem ukończenia szkolenia jest obecność w 80% czasu szkolenia.
Zakres szkolenia i kompetencje, które nabędzie uczestnik są zielone na podstawie bazy danych ESCO - wykazu przykłądowych zielonych umiejętności opracowanych przez Komisję Europejską w ramach klasyfikacji ESCO.
Karta niniejszej usługi rozwojowej została przygotowana zgodnie z obowiązującym Regulaminem Bazy Usług Rozwojowych.
Usługa zwolniona jest ze stawki VAT na podstawie par. 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatków i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, w przypadku gdy udział w usłudze jest finansowany co najmniej w 70% ze środków publicznych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi