Śpiew (jazz, pop, rock) i elementy muzykoterapii i dialogu motywującego - studia podyplomowe
Śpiew (jazz, pop, rock) i elementy muzykoterapii i dialogu motywującego - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Artystyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe skierowane do pedagogów/ nauczycieli, psychologów, terapeutów, pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych, pracowników socjalnych oraz muzyków i wokalistów
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji07-10-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi360
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
potwierdza przygotowanie uczestników do stosowania wybranych technik muzykoterapii.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. WiedzaAbsolwent wymienia metody, techniki oraz podstawy muzykoterapii. Definiuje zasady i specyfikę warsztatu muzykoterapeuty. | Kryteria weryfikacji wymienia metody i techniki muzykoterapii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje zasady i specyfikę warsztatu muzykoterapeuty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Absolwent rozróżnia wybrane elementy psychopatologii. | Kryteria weryfikacji definiuje wybrane elementy psychopatologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent rozróżnia wybrane elementy dialogu motywującego wraz z zastosowaniem | Kryteria weryfikacji wymienia wybrane elementy dialogu motywującego wraz z zastosowaniem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent operuje zagadnieniami z fizjologii i higieny głosu. Rozróżnia czynniki leczące w muzykoterapii. Definiuje powiązania: głos, emocje, intelekt | Kryteria weryfikacji definiuje zagadnienia z fizjologii i higieny głosu. Wymienia czynniki leczące w muzykoterapii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji rozróżnia powiązania: głos, emocje, intelekt | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Absolwent zna zastosowanie muzykoterapii w pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami starszymizna i rozumie zagadnienie relacji terapeutycznej, zna sposoby zastosowania muzyki oraz jej charakteru terapeutycznego | Kryteria weryfikacji potrafi zastosować muzykoterapię w pracy z dziećmi i młodzieżą, osobami starszymi | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji potrafi zastosować muzykę w charakterze terapeutycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent posiada wiedzę w zakresie etyki muzykoterapeutyposiada zaawansowaną wiedzę w zakresie skal, rytmiki i podstaw harmonii stosowanych w muzyce rozrywkowej | Kryteria weryfikacji definiuje zasady etyki muzykoterapeuty | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu improwizacji muzycznejgłosem | Kryteria weryfikacji stosuje techniki z zakresu improwizacji muzycznejgłosem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną zumiejętnością zastosowania muzykoterapii w pracy z różnymi grupami klientów | Kryteria weryfikacji stosuje wiedzę teoretyczną z muzykoterapii w pracy z różnymigrupami klientów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent posiada umiejętności reagowania w sytuacjach trudnych wkontekście sytuacji terapeutycznej; potrafi analizować, interpretować i prezentować wyniki pracy z pacjentami we współpracy z zespołem terapeutycznym (lekarzem, psychologiem, psychoterapeutą). | Kryteria weryfikacji reaguje w sytuacjach trudnych wkontekście sytuacji terapeutycznej | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji analizuje, interpretuje i prezentuje wyniki pracyz pacjentami we współpracy z zespołem terapeutycznym | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent potrafi zastosować w pracy śpiew i improwizację; potrafi dobrać muzykę w swoim działaniach terapeutycznych,potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną w redagowaniu scenariusza zajęć | Kryteria weryfikacji stosuje w pracy śpiew i improwizację | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji dobiera muzykę w swoim działaniach terapeutycznych, wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną wredagowaniu scenariusza zajęć | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent ma umiejętności programowania działań terapeutycznych,adekwatnie do sytuacji w grupie. | Kryteria weryfikacji programuje działania terapeutyczne,adekwatnie do sytuacji w grupie. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent potrafi wybrać i zastosować w pracy elementy arteterapii, potrafi organizować, współdziałać i pracować w grupie,przyjmując w niej różne role (jako muzyk-wykonawca i jako muzykoterapeuta) oraz odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. | Kryteria weryfikacji stosuje w pracy elementy arteterapii, organizuje | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji współdziała i pracuje w grupie,przyjmując w niej różne role (jako muzyk-wykonawca i jako muzykoterapeuta) oraz odpowiednio określa priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent wykazuje odpowiedzialność za osoby, dla których dobra stara siędziałać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych | Kryteria weryfikacji wyraża odpowiedzialną postawę w środowisku specjalistów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni,intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, elastycznego myślenia oraz kontrolowania swoich zachowań w warunkach związanych z publicznymi prezentacjami | Kryteria weryfikacji wykorzystuje wyobraźnię,intuicję, emocjonalność, zdolność twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji kontroluje swoje zachowaniaw warunkach związanych z publicznymi prezentacjami | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Absolwent jest gotów do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie | Kryteria weryfikacji komunikuje się i współpracuje z otoczeniem, wtym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie dopracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. | Kryteria weryfikacji wykazuje odpowiedzialność za własne przygotowanie dopracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Absolwent rozumie sens zasad etycznych oraz jest świadomy zakresuodpowiedzialności moralnej muzykoterapeuty | Kryteria weryfikacji jest świadomy zakresuodpowiedzialności moralnej muzykoterapeuty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
specjalistycznego.
Program
Program
Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||||
KIERUNEK: Śpiew (jazz, pop, rock) i elementy muzykoterapii i dialogu motywującego | ||||
STUDIA PODYPLOMOWE | ||||
FORMA: studia hybrydowe | ||||
Rok rozpoczęcia studiów: 2024/2025 | ||||
Lp. | Nazwa przedmiotu | Ogólna liczba godzin przedmiotu | Liczba godzin wykładów | Liczba godzin ćwiczeń/laboratoriów/warsztatów |
1. | Śpiew | 12 | 12 | |
2. | Emisja głosu | 8 | 8 | |
3. | Dykcja | 6 | 6 | |
4. | Higiena głosu | 6 | 6 | |
5. | Zespół wokalny | 8 | 8 | |
6. | Improwizacja w muzykoterapii | 12 | 12 | |
7. | Metody i techniki muzykoterapii (on line) | 12 | 6 | 6 |
8. | Programowanie muzyki do terapii | 12 | 12 | |
9. | Psychologia muzyki (on line) | 12 | 6 | 6 |
10. | Psychopatologia kliniczna (on line) | 6 | 6 | |
11. | Dialog motywujący | 20 | 20 | |
12. | Metody i techniki relaksacyjne | 8 | 8 | |
13. | Terapia głosem | 8 | 8 | |
14. | Diagnoza w muzykoterapii (on line) | 4 | 4 | |
15. | Muzykoterapia w zaburzeniach nerwicowych (on line) | 8 | 8 | |
16. | Muzykoterapia kliniczna | 8 | 8 | |
17. | Warsztaty muzykoterapeutyczne | 20 | 20 | |
18. | Rytmika w muzykoterapii | 8 | 8 | |
19. | Muzykoterapia w geriatrii (on line) | 6 | 6 | |
20 | Muzykoterapia dzieci i młodzieży(online) | 6 | 6 | |
21 | Seminarium dyplomowe | 12 | 12 | |
22 | Praca dyplomowa | |||
Suma godzin | 202 | 56 | 146 |
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 000,00 PLN
- Koszt usługi netto5 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto13,89 PLN
- Koszt godziny netto13,89 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych uzyskają od prowadzących materiały dydaktyczne przerabiane podczas zajęć.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma Microsoft Teams (aplikacja desktopowa lub uruchamiana w przeglądarce internetowej). Minimalne wymagania dla aplikacji desktopowej dla komputera PC z systemem Windows: Procesor minimum 1.1 Ghz lub szybszy, dwa rdzenie. Pamięć: 4.0 GB RAM. Dysk twardy: minimum 3 GB dostępnej pamięci. Monitor: minimalna rozdzielczość 1024x768. System operacyjny: Windows 10, Windows 11. Wideo: kamera USB 2.0 z mikrofonem, Minimalne wymagania dla aplikacji Teams dla komputera Mac: Procesor: Intel Core Duo. Pamięć: 4 GB RAM, Dysk twardy: minimum 1.5 GB dostępnego miejsca, Monitor: rozdzielczość 1280x80, System operacyjny: macOS w jednej z trzech najnowszych wersji. Wideo: kompatybilna kamera internetowa z mikrofonem. Minimalne wymagania dla aplikacji Teams na urządzenia mobilne: Android: tablet lub telefon z systemem Android: jedna z 3 ostatnich wersji systemu Android. Telefon lub tablet z systemem iOS: limitowane do dwóch ostatnich najnowszych wersji systemu iOS. Wymagania dotyczące uruchomienia aplikacji w przeglądarce internetowej: wspierane przeglądarki: Microsoft Edge, Google Chrome, Safari 15+, Wymagania dotyczące łącza internetowego: minimum 2 Mbps download/upload.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe