Nauczanie języka polskiego jako obcego - studia podyplomowe
Nauczanie języka polskiego jako obcego - studia podyplomowe
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Języki europejskie
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Studia są adresowane do pracujących w polskich szkołach nauczycieli języka polskiego i nauczycieli języków obcych pracujących z dziećmi i młodzieżą z doświadczeniem migracyjnym, a także do osób chcących zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego dorosłych. Absolwenci studiów mogą również wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w pracy dydaktycznej za granicą (na lektoratach w zagranicznych uczelniach, w szkołach i ośrodkach polonijnych)
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników40
- Data zakończenia rekrutacji06-10-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi360
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieństudia podyplomowe
Cel
Cel
Cel edukacyjny
potwierdza przygotowanie uczestników do prowadzenia lekcji, kursów i szkoleń z języka polskiego jako obcego.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Absolwent definiuje w pogłębionym stopniuelementy gramatyki języka polskiego, jego kategorie gramatyczne oraz odmiany. | Kryteria weryfikacji wymienia elementy gramatyki języka polskiego, jego kategoriegramatyczne oraz odmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent wymienia elementy gramatyki języka polskiego, jego kategoriegramatyczne oraz odmiany. | Kryteria weryfikacji definiuje elementy gramatyki języka polskiego, jego kategoriegramatyczne oraz odmiany. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent w pogłębionym stopniu wymienia zagadnieniadotyczące metodyki i dydaktyki nauczania języka polskiego jako obcego | Kryteria weryfikacji rozróżnia zagadnieniadotyczące metodyki i dydaktyki nauczania języka polskiego jako obcego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent wskazuje miejsce języka i kultury polskiej naświecie. Definiuje rolę języka ojczystego w nauczaniu języka polskiego jako obcego. | Kryteria weryfikacji wykazuje znajomość zagadnień kultury polskiej w kontekście nauczania języka polskiego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent stosuje programy, metody i podręcznikiprzeznaczone do nauczania kultury polskiej jako obcej. Określa pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego i ochrony własności intelektualnej. | Kryteria weryfikacji stosuje programy, metody i podręcznikiprzeznaczone do nauczania kultury polskiej jako obcej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji stosuje zasady z zakresu prawaautorskiego i ochrony własności intelektualnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Absolwent podkreśla znaczenie nauczaniacudzoziemców literatury polskiej oraz historii Polski. | Kryteria weryfikacji rozumie znaczenie nauczaniacudzoziemców literatury polskiej oraz historii Polski. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Absolwent objaśnia sposoby zastosowaniareguł gramatycznych w procesie nauczania języka polskiego jako obcego. Planuje i prowadzi zajęcia w zakresie gramatyki na wszystkich poziomach nauczania. | Kryteria weryfikacji objaśnia sposoby zastosowaniareguł gramatycznych w procesie nauczania języka polskiego jako obcego | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji planuje ipoprowadza zajęcia w zakresie gramatyki na wszystkich poziomach nauczania. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent dobiera metody nauczania, środkidydaktyczne dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych. Dostosowuje program nauczania do potrzeb uczniów w zależności od poziomu ich wiedzy oraz pochodzenia. Korzysta z procesu oceniania do efektywnej pracy z uczniami. | Kryteria weryfikacji stosuje metody nauczania, środkidydaktyczne dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji dostosowuje program nauczania dopotrzeb uczniów w zależności od poziomu ich wiedzy oraz pochodzenia | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji korzysta z procesuoceniania do efektywnej pracy z uczniami | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent przygotowuje scenariusz zajęć,opracowuje materiały oraz przeprowadza zajęcia z języka polskiego jako obcego w grupach osób w różnym wieku i na różnych poziomach zaawansowania. | Kryteria weryfikacji opracowuje materiały oraz przeprowadza zajęcia zjęzyka polskiego jako obcego w grupach o zróżnicowanym wieku i na różnych poziomach zaawansowania. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent wykorzystuje posiadaną wiedzęi rozwiązuje problemy, które powstają w procesie nauczania oraz wykonuje zadania typowe dla nauczyciela języka polskiego jako obcego. | Kryteria weryfikacji rozwiązuje problemy związane z procesemnauczania polskiego jako obcego. | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji wykonuje zadania związane z pracąnauczyciela języka polskiego | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent planuje i realizuje własneuczenie się przez całe życie i ukierunkowuje w tym zakresie innych. | Kryteria weryfikacji planuje i realizuje własne uczenie się | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent komunikuje się z otoczeniem zużyciem specjalistycznej terminologii. | Kryteria weryfikacji komunikuje się z otoczeniem przy użyciu specjalistycznej terminologii | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Absolwent odpowiedzialniepełnienirolę zawodową, przestrzega zasad etyki zawodowej. | Kryteria weryfikacji pełni odpowiedzialną rolę zawodową | Metoda walidacji Prezentacja |
Kryteria weryfikacji przestrzega zasady etyki zawodowej | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Absolwent pracuje w zespole, współdziała z innymi dla dobra społeczności | Kryteria weryfikacji działa na rzecz interesu publicznego | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
specjalistycznego
Program
Program
Zajęcia będą prowadzone przez wykładowców – praktyków z wieloletnim doświadczeniem.
Forma studiów: zdalna w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Mikrosoft Teams
Program studiów podyplomowych "Nauczanie języka polskiego jako obcego"
- Elementy fonetyki i wymowy języka polskiego
- Elementy kulturoznawstwa na lekcjach języka polskiego
- Gramatyka funkcjonalna języka polskiego
- Podstawy dydaktyki języków obcych
- Dydaktyka języków obcych dzieci i młodzieży
- Nauczanie języka polskiego jako obcego na tle polskiego systemu szkolnictwa
- Metodyka nauczania podsystemów językowych - gramatyka, słownictwo
- Komunikacja społeczna i interpersonalna nauczyciela
- Elementy językoznawstwa na lekcjach języka polskiego
- Elementy literaturoznawstwa, historii i wiedzy o Polsce na lekcji języka polskiego
- Gramatyka komunikacyjna języka polskiego
- Komunikacja międzykulturowa na lekcjach języka polskiego jako obcego
- Metodyka nauczania sprawności językowych - słuchanie, czytanie, pisanie
- Dydaktyka języków obcych dorosłych i osób starszych
- Elementy psycholingwistyki
- Nowe technologie, gry i zabawy dydaktyczne w nauczaniu j. polskiego jako obcego
- Teoria akwizycji języków obcych
- Praktyka zawodowa
Forma studiów: zdalna w czasie rzeczywistym
Czas trwania: 2 semestry
Liczba godzin zajęć dydaktycznych: 360
Zajęcia odbywają się w sobotę i w niedzielę w godz. 9.00-15.00
Godziny zajęć podane w harmonogramie są godzinami zegarowymi, zawierają dwie przerwy po 10 minut oraz jedną 30 minutową.
Liczba godzin programowych jest podana w godzinach dydaktycznych.
Harmonogram zjazdów zostanie upubliczniony 7 dni przed rozpoczęciem zajęć.
Zajęcia prowadzone są w formie wykładów, które uzupełniane są ćwiczeniami, warsztatami.
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych zgodne z przepisami, jakie zostały określone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 700,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto13,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto13,06 PLN
Prowadzący
Prowadzący
dr Oliwia Tarasewicz-Gryt
mgr Marek Runiewicz
dr Beata Rynkiewicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy studiów podyplomowych uzyskają od prowadzących materiały dydaktyczne: opracowania autorskie, skrypty, prezentacje. Materiały są rzygotowywane do każdych zajęć przez prowadzących oraz przesyłane w formie elektronicznej na adres e-mail uczestnika studiów podyplomowych.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem studiów podyplomowych może zostać każda osoba z wykształceniem wyższym(licencjackim, inżynierskim lub magisterskim). O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Informacje dodatkowe
Szczegółowe informacje dostępne na stronie:
https://akademia-kans.edu.pl/studia-podyplomowe/nauczanie-jezyka-polskiego-jako-obcego/
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma Microsoft Teams (aplikacja desktopowa lub uruchamiana w przeglądarce internetowej). Minimalne wymagania dla aplikacji desktopowej dla komputera PC z systemem Windows: Procesor minimum 1.1 Ghz lub szybszy, dwa rdzenie. Pamięć: 4.0 GB RAM. Dysk twardy: minimum 3 GB dostępnej pamięci. Monitor: minimalna rozdzielczość 1024x768. System operacyjny: Windows 10, Windows 11. Wideo: kamera USB 2.0 z mikrofonem, Minimalne wymagania dla aplikacji Teams dla komputera Mac: Procesor: Intel Core Duo. Pamięć: 4 GB RAM, Dysk twardy: minimum 1.5 GB dostępnego miejsca, Monitor: rozdzielczość 1280x80, System operacyjny: macOS w jednej z trzech najnowszych wersji. Wideo: kompatybilna kamera internetowa z mikrofonem. Minimalne wymagania dla aplikacji Teams na urządzenia mobilne: Android: tablet lub telefon z systemem Android: jedna z 3 ostatnich wersji systemu Android. Telefon lub tablet z systemem iOS: limitowane do dwóch ostatnich najnowszych wersji systemu iOS. Wymagania dotyczące uruchomienia aplikacji w przeglądarce internetowej: wspierane przeglądarki: Microsoft Edge, Google Chrome, Safari 15+, Wymagania dotyczące łącza internetowego: minimum 2 Mbps download/upload.