Praca z pokoleniem Z - jak łapać płatki śniegu.
Praca z pokoleniem Z - jak łapać płatki śniegu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie, którzy chcą wydobyć potencjał z młodych pracowników, doświadczają trudności w zrozumieniu ich podejścia, mierzą się z ich rotacją i niską wydajnością.
Liderzy, chcący lepiej zrozumieć pokolenie Z, zdobyć konkretne narzędzia do pracy z najmłodszą generacją i rozwijania ich potencjału.
Osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji.
Właściciele, prezesi, członkowie zarządu, specjaliści - odpowiedzialni za obszar HR lub gdy rzczywiście zarządzają kapitałem ludzkim i sprawami HR w organizacji.
Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagnozy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem edukacyjnym szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę, umiejętności i narzędzia niezbędne do efektywnego zarządzania i współpracy z przedstawicielami pokolenia Z w środowisku zawodowym.W rezultacie, szkolenie przygotuje menedżerów, liderów zespołów oraz pracowników HR do efektywnego zarządzania różnorodnymi zespołami, w których młode pokolenie odgrywa kluczową rolę. Uczestnicy będą potrafili tworzyć środowisko pracy sprzyjające współpracy międzypokoleniowej,
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie charakterystyki pokolenia Z.Pokolenie Z, urodzone w latach 1995-2010, to generacja, która dorastała w erze cyfryzacji, mediów społecznościowych i stałego dostępu do informacji. Ich charakterystyka obejmuje wysoką biegłość technologii, silne poczucie indywidualizmu, a także świadomość na temat globalnych problemów, takich jak zmiany klimatyczne i nierówności społeczne. Szkolenie pozwala na zgłębienie tych cech oraz zrozumienie, jak wpływają one na ich zachowania, postawy i oczekiwania wobec miejsca pracy. Dzięki temu, menedżerowie i pracodawcy mogą lepiej dostosować swoje podejście, aby skutecznie zarządzać i motywować młodych pracowników. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić co najmniej trzy kluczowe cechy charakterystyczne pokolenia Z.Uczestnik rozumie wpływ tych cech na zachowanie i oczekiwania młodych pracowników w miejscu pracy. Uczestnik potrafi zidentyfikować główne wyzwania związane z zarządzaniem pokoleniem Z. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zrozumienie różnic indywidualnych wśród młodych.Szkolenie podkreśla, że pomimo pewnych wspólnych cech, pokolenie Z nie jest jednolitą grupą. Indywidualne różnice w osobowościach, wartościach i stylach pracy są kluczowe dla skutecznego zarządzania i motywowania. Zrozumienie tych różnic umożliwia menedżerom zastosowanie bardziej zindywidualizowanego podejścia, co może prowadzić do większej satysfakcji i efektywności w pracy. W ramach tego modułu uczestnicy będą mieli okazję zdiagnozować zarówno swoje własne cechy osobowości, jak i lepiej zrozumieć różnorodność wśród członków pokolenia Z. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować różnice indywidualne w ramach pokolenia Z, takie jak preferencje komunikacyjne, style pracy i wartości.Uczestnik umie zastosować zindywidualizowane podejście w zarządzaniu różnorodnymi osobowościami młodych pracowników. Uczestnik rozumie znaczenie własnej osobowości i stylu pracy w kontekście zarządzania pokoleniem Z. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Poznanie narzędzi do pracy nad rozwojem pracownika.Współczesne zarządzanie wymaga znajomości nowoczesnych narzędzi i technik, które pomagają w rozwoju pracowników. Szkolenie wprowadza uczestników w teorie i modele zarządzania, takie jak zarządzanie sytuacyjne K. Blancharda, które umożliwiają dostosowanie stylu zarządzania do aktualnego etapu rozwoju pracownika. Uczestnicy poznają także metody wydobywania potencjału młodych pracowników, co jest kluczowe w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać i zastosować przynajmniej jedno narzędzie rozwoju pracownika z pokolenia Z, takie jak zarządzanie sytuacyjne K. Blancharda.Uczestnik umie zidentyfikować etapy rozwoju młodego pracownika i dostosować odpowiednie metody zarządzania. Uczestnik wykazuje zdolność do przeprowadzenia rozmowy rozwojowej z pracownikiem z pokolenia Z. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Zauważenie i wykorzystanie potencjału najmłodszych.Pokolenie Z wprowadza do miejsca pracy nową energię, innowacyjność i świeże spojrzenie. Szkolenie pomaga menedżerom dostrzec te wartości oraz nauczyć się, jak je efektywnie wykorzystać. Przez omówienie różnych strategii rozwoju, uczestnicy dowiedzą się, jak wspierać najmłodszych pracowników w ich rozwoju, jednocześnie czerpiąc korzyści z ich unikalnych umiejętności i perspektyw. Zrozumienie, jak odpowiednio kierować tym potencjałem, może przynieść znaczące korzyści dla całego zespołu i organizacji. | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi zidentyfikować mocne strony i potencjał młodych pracowników z pokolenia Z.Uczestnik umie zaproponować strategie rozwoju, które skutecznie wykorzystują potencjał młodego pracownika. Uczestnik wykazuje zdolność do motywowania i angażowania młodych pracowników. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ramowy program szkolenia:
Moduł 1: Kim są płatki śniegu?
- Dyskusja nad charakterystyką konfliktu pokoleń.
- Diagnoza trudności w pracy z najmłodszym pokoleniem.
- Przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia Z oraz mechanizmów jakimi się kierują.
- Wypracowanie kreatywnych metod podejścia do różnych trudnych postaw najmłodszego pokolenia.
Narzędzia:
- Praca z metaforą: Podzielenie się swoimi obserwacjami i trudnościami w pracy z pokoleniem Z.
- Ćwiczenie “Jaka to lama?”: Warsztat kreatywny wypracowania sposobów możliwego podejścia do najmłodszych pracowników.
Moduł 2: Osobowość płatków śniegu.
- Zastosowanie indywidualnego podejścia do różnych typów osobowości najmłodszych pracowników.
- Zrozumienie potrzeby zindywidualizowanego podejścia menedżera do pracownika.
- Diagnoza własnej osobowości.
- Zbadanie własnego stylu pracy, potencjałów i deficytów w podejściu do pokolenia Z.
Narzędzia:
- Model DISC: Zastosowanie wiedzy o różnicach osobowości do zindywidualizowania podejścia do pracowników.
- Kwestionariusz osobowości NEO-FFI: Analiza własnych cech osobowości i ich potencjałów i deficytów.
Moduł 3: Rozwój potencjału pokolenia Z.
- Analiza potencjału najmłodszych pracowników i jego wydobycie na drodze rozwoju.
- Przedstawienie założeń teorii Zarządzania Sytuacyjnego K. Blancharda.
- Omówienie różnic w podejściu menedżera do poszczególnych etapów rozwoju młodego pracownika.
- Zwrócenie uwagi na zwinność osobistą jako podstawową kompetencję przyszłości.
Narzędzia:
- Model zarządzania sytuacyjnego: Warsztat dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika.
- Rozmowy menedżerskie: wcielanie się w rolę menedżera w studium przypadków.
Moduł 4: Inne pokolenia na rynku pracy
- Zrozumienie dynamiki napięć międzypokoleniowych.
- Wykorzystanie różnorodności w zespole.
- Otwarta i asertywna komunikacja i jej rola we współpracy.
- Delegowanie i przekazywanie sygnału zwrotnego w zależności od pokolenia.
Narzędzia:
- Pustynia Sonora: Warsztat współpracy zespołowej.
- Ćwiczenia komunikacyjne: Praktyczne zrozumienie trudności komunikacyjnych w zespołach i przepracowanie narzędzi do polepszenia otwartej komunikacji.
Waliadacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 398,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto149,91 PLN
- Koszt osobogodziny netto121,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały edukacyjne
- materiały warsztatowe, wykorzystywane podczas usługi,
- notesy, teczki i długopisy
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być przeprowadzone także dla jednej firmy w dedykowanej, zamkiętej formule lub formie zdalnej. Zapraszamy:-)
Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.