Praca z pokoleniem Z - jak łapać płatki śniegu.
Praca z pokoleniem Z - jak łapać płatki śniegu.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Grupa docelowa usługi
Menedżerowie, którzy chcą wydobyć potencjał z młodych pracowników, doświadczają trudności w zrozumieniu ich podejścia, mierzą się z ich rotacją i niską wydajnością.
Liderzy, chcący lepiej zrozumieć pokolenie Z, zdobyć konkretne narzędzia do pracy z najmłodszą generacją i rozwijania ich potencjału.
Osoby odpowiedzialne w organizacji za obszar polityki personalnej (HR) oraz procesami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji.
Właściciele, prezesi, członkowie zarządu, specjaliści - odpowiedzialni za obszar HR lub gdy rzczywiście zarządzają kapitałem ludzkim i sprawami HR w organizacji.
Usługa adresowana jest do osób, dla których przedmiotowe szkolenie zostało zaplanowane w kwestionariuszu autodiagnozy.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji11-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do skutecznego zarządzania i współpracy z przedstawicielami pokolenia Z w środowisku zawodowym, w szczególności do tworzenia warunków sprzyjających komunikacji i integracji międzypokoleniowej.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Analizuje cechy i wartości charakterystyczne dla pokolenia Z | Kryteria weryfikacji • Wymienia 5 cech pokolenia Z• Charakteryzuje wartości preferowane przez przedstawicieli pokolenia Z | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Identyfikuje obszary możliwych konfliktów i nieporozumień międzypokoleniowych | Kryteria weryfikacji • Opisuje co najmniej 2 sytuacje konfliktowe• Wyjaśnia mechanizmy ich powstawania | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Projektuje środowisko pracy sprzyjające komunikacji z pokoleniem Z | Kryteria weryfikacji • Tworzy model przestrzeni pracy/komunikacji z uwzględnieniem potrzeb Z• Uzasadnia przyjęte rozwiązania | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Stosuje dostosowaną komunikację i narzędzia do współpracy z przedstawicielami pokolenia Z | Kryteria weryfikacji • Dobiera odpowiednie narzędzia cyfrowe• Formułuje komunikaty zgodne z preferencjami komunikacyjnymi Z | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do menedżerów, liderów zespołów, pracowników działów HR oraz wszystkich osób zarządzających młodymi pracownikami z pokolenia Z.
Ramowy program szkolenia
Moduł 1: Kim są płatki śniegu?
- Dyskusja nad charakterystyką konfliktu pokoleń.
- Diagnoza trudności w pracy z najmłodszym pokoleniem.
- Przedstawienie charakterystycznych cech pokolenia Z oraz mechanizmów jakimi się kierują.
- Wypracowanie kreatywnych metod podejścia do różnych trudnych postaw najmłodszego pokolenia.
Narzędzia:
- Praca z metaforą: Podzielenie się swoimi obserwacjami i trudnościami w pracy z pokoleniem Z.
- Ćwiczenie “Jaka to lama?”: Warsztat kreatywny wypracowania sposobów możliwego podejścia do najmłodszych pracowników.
Moduł 2: Osobowość płatków śniegu.
- Zastosowanie indywidualnego podejścia do różnych typów osobowości najmłodszych pracowników.
- Zrozumienie potrzeby zindywidualizowanego podejścia menedżera do pracownika.
- Diagnoza własnej osobowości.
- Zbadanie własnego stylu pracy, potencjałów i deficytów w podejściu do pokolenia Z.
Narzędzia:
- Model DISC: Zastosowanie wiedzy o różnicach osobowości do zindywidualizowania podejścia do pracowników.
- Kwestionariusz osobowości NEO-FFI: Analiza własnych cech osobowości i ich potencjałów i deficytów.
Moduł 3: Rozwój potencjału pokolenia Z.
- Analiza potencjału najmłodszych pracowników i jego wydobycie na drodze rozwoju.
- Przedstawienie założeń teorii Zarządzania Sytuacyjnego K. Blancharda.
- Omówienie różnic w podejściu menedżera do poszczególnych etapów rozwoju młodego pracownika.
- Zwrócenie uwagi na zwinność osobistą jako podstawową kompetencję przyszłości.
Narzędzia:
- Model zarządzania sytuacyjnego: Warsztat dostosowania stylu zarządzania do etapu rozwoju pracownika.
- Rozmowy menedżerskie: wcielanie się w rolę menedżera w studium przypadków.
Moduł 4: Inne pokolenia na rynku pracy
- Zrozumienie dynamiki napięć międzypokoleniowych.
- Wykorzystanie różnorodności w zespole.
- Otwarta i asertywna komunikacja i jej rola we współpracy.
- Delegowanie i przekazywanie sygnału zwrotnego w zależności od pokolenia.
Narzędzia:
- Pustynia Sonora: Warsztat współpracy zespołowej.
- Ćwiczenia komunikacyjne: Praktyczne zrozumienie trudności komunikacyjnych w zespołach i przepracowanie narzędzi do polepszenia otwartej komunikacji.
Waliadacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Kim jest Pokolenie Z? | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Różnice pokoleniowe w praktyce | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Lunch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Potrzeby i wartości pokolenia Z | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Style zarządzania a generacje | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Podsumowanie dnia, refleksja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Nowoczesna komunikacja z pokoleniem Z | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Motywowanie i angażowanie młodych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Lunch | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Projektowanie środowiska pracy przyjaznego Z | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Walidacja efektów uczenia się | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Podsumowanie, karta samooceny | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 398,50 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 1 950,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 149,91 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 121,88 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały edukacyjne
- materiały warsztatowe, wykorzystywane podczas usługi,
- notesy, teczki i długopisy
Informacje dodatkowe
Szkolenie może być przeprowadzone także dla jednej firmy w dedykowanej, zamkniętej formule lub formie zdalnej. Zapraszamy:-)
Prosimy o kontakt w celu ustalenia szczegółów.