Cold Calling – telefoniczne umawianie spotkań handlowych - TERMIN DO USTALENIA
Cold Calling – telefoniczne umawianie spotkań handlowych - TERMIN DO USTALENIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla specjalistów działu sprzedaży.
Cold Calling – telefoniczne umawianie spotkań handlowych skierowane jest do firm i instytucji, które chcą zwiększyć przychody ze sprzedaży wykorzystując istniejące już struktury Działów Sprzedaży poprzez pozyskanie nowych klientów.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Cold Calling – telefoniczne umawianie spotkań handlowych" przygotowuje uczestników do skutecznego i profesjonalnego prowadzenia rozmów handlowych, których celem jest umówienie spotkania z potencjalnym przyszłym klientem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie roli i technik Cold Callingu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia definiuje Cold Calling oraz zna jego znaczenie w procesie sprzedaży.Uczestnik szkolenia wie, jakie cele powinny być osiągnięte podczas rozmowy Cold Calling i jakie elementy wpływają na sukces w umawianiu spotkań. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwijanie umiejętności inicjowania rozmów telefonicznych z potencjalnymi klientami | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność przełamywania pierwszych barier w rozmowie telefonicznej.Uczestnik szkolenia potrafi zastosować odpowiednie techniki radzenia sobie z odmową i przekonania klienta do dalszej rozmowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Efektywne radzenie sobie z obiekcjami klientów w rozmowach Cold Calling | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia zna typowe obiekcje klientów podczas rozmów Cold Calling oraz zna skuteczne reakcje na nie, wykorzystując odpowiednie techniki sprzedażowe i argumenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Profesjonalne umawianie spotkań handlowych przez telefon | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi prowadzić rozmowy telefoniczne, które skutecznie prowadzą do umówienia spotkania, dbając przy tym o profesjonalizm i odpowiednią prezentację oferty oraz firmy.Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność zamknięcia rozmowy w sposób, który potwierdza ustalenia spotkania i buduje dobrą relację na przyszłość. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM SZKOLENIA COLD CALLING – TELEFONICZNE UMAWIANIE SPOTKAŃ HANDLOWYCH
I. Zwiększenie motywacji do prowadzenia rozmów telefonicznych - trema, blokada przed dzwonieniem – jak motywować siebie, jak sobie z tym radzić?
- Przekonania i nawyki - mobilizujące i motywujące oraz powstrzymujące podejmowanie skutecznych działań
- Emocje i racje w decyzjach jakie podejmujemy – pozytywne programowanie siebie
- Analiza własnych emocji i umiejętność ich wykorzystywania do skuteczniejszego działania na polu zawodowym
- Sposoby wpływu na zmianę emocji
- Wywoływanie i wzmacnianie stanów koniecznych do działania i realizacji celów
II. Praca na mapie rozmowy telefonicznej uzupełniana o treści, które będą pomocne w zwiększaniu skuteczności i osiąganiu celów.
III. Omówienie charakterystyki rozmowy, która ma na celu umówienie spotkania. Różne modele prowadzenia rozmów:
- umówienie spotkania – zaproszenie na spotkanie
- dane o problemach – zainteresowanie, zaintrygowanie Klienta, przejście do celu rozmowy
(Dyskusja moderowana – jak prowadzimy rozmowę, co jest skuteczne, co nie? Co możemy zmienić i na co?)
IV. SCHEMAT ROZMOWY – kontakt z sekretariatem, czyli pokonywanie bramek
- Znamy imię i nazwisko osoby, do której dzwonimy
- Nie znamy danych personalnych osoby decyzyjnej
(Metody: Odgrywanie scenek przy poszczególnych punktach, tworzenie bazy wiedzy, forum doświadczeń i rozwiązań wypracowanych wspólnie „A jak myślicie, co się zadzieje, gdy powiemy…)
V. SCHEMAT ROZMOWY - KONTAKT Z OSOBĄ DECYZYJNĄ:
- Powitanie: PPW – Rozpoczęcie rozmowy z klientem, pierwsza relacja
- Przedstawienie siebie i celu telefonu/korzyści – zaintrygowanie
- Budowanie relacji – otwarcie klienta na rozmowę
- Badanie potencjału firmy - pytania sondujące potencjalnego Klienta: technika 3 x TAK
- Zaproszenie do spotkania – prezentacja firmy bazująca na mowie pozytywnej
- Pokonywanie obiekcji
- Uzasadnienia/korzyści ze spotkania
- Umówienie spotkania
- Potwierdzenie i określenie dalszych kroków (w przypadku braku terminu umówienie ponownego kontaktu, prośba o przemyślenie, zapoznanie się z materiałem)
- Zakończenie rozmowy
(Metody: dyskusja moderowana na podstawie określonego ćwiczenia porządkowego, czyli w zakresie opracowania „kroków” umawiania spotkań handlowych)
VI. Wypracowanie korzyści ze spotkania – czyli dlaczego warto się z nami spotkać w podziale na:
- Właściciele firm
- Dyrektorzy/Managerowie Działów, specjaliści w organizacjach
- Osoby decyzyjne z poszczególnych działów
- Inni, z którymi próbują umówić spotkania handlowcy
VI. Język korzyści, mocne pozytywne zwroty, zwroty grzecznościowe, para - język
VII. Umiejętne zadawanie pytań
IX. Typologia Klienta
X. Metody wywierania wpływu – praca z obiekcjami
XI. Wyzwania w rozmowie z Klientem (trudne sytuacje i sposoby radzenia sobie z nimi)
- Klient rozgadujący się (docelowo w kolejnych etapach szkolenia typologia klienta)
- Klient - trudne pytania - nie znam odpowiedzi - jak wybrnąć, co robić
XII. Informacje/notatki przydatne dla osoby spotykającej się z Klientem
- Pozycja osoby w organizacji – co o niej wiemy
- Jaki był przebieg rozmowy?
- Czy osoba zaangażowała się, czy było wyczuwalne zaciekawienie?
- Czy Klient wspominał, czego oczekuje wobec spotkania czy ewentualnie, jakie ma problemy obecnie?
- Czy został ustalony czas spotkania?
XIII. Dobre praktyki, które zwiększają efektywność
- Cele: np. umówię 5 spotkań w 2 h
- Planowanie ilości kontaktów
Do poprowadzenia szkolenia wskazaliśmy Trenerkę, która z sukcesami prowadziła projekty szkoleniowe z zakresu telefonicznego umawiania spotkań handlowych, gdyż przez wiele lat w największych call center odpowiadała za te działania. Ponadto, jest praktykiem, który doskonali swój warsztat na bieżąco, gdyż prowadzi własną firmę call center i realizuje wiele projektów związanych z kontaktem telefonicznym.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 335,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 899,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,99 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Brożyna
18 lat doświadczenia w sprzedaży.
7 lat doświadczenia w outsourcingu sprzedaży jako Szef Szkoleń, Jakości i Rozwoju.
Ekspert w zakresie sprzedaży i obsługi klienta w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym.
Coach sprzedaży w kontakcie bezpośrednim i telefonicznym.
Doświadczenie w tworzeniu i zarządzaniu działami szkoleń i jakości.
Doradca firm i instytucji w zakresie obsługi klienta, sprzedaży i zarządzania zespołami.
DOŚWIADCZENIE ZAWODOWE:
Realizował liczne projekty szkoleniowe z zakresu sprzedaży i obsługi klienta, zarówno telefonicznej, jak i bezpośredniej. Koordynował i wdrażał różnorodne programy szkoleniowe, zarówno wewnętrznie w organizacjach, gdzie pracował jako Trener, jak i komercyjnie dla biznesu. Bogate doświadczenie zdobywał na stanowiskach Key Account Managera oraz Marketing Managera w firmie WiedzaNet, Kierownika Działu Szkoleń i Rekrutacji w Arteria S.A., Kierownika Działu Szkoleń i Jakości w Call Center Poland S.A. oraz Contact Point sp. z o.o. W tych rolach odpowiadał za tworzenie działów szkoleń i jakości, koordynowanie pracy Trenerów Wewnętrznych oraz prowadzenie coachingu, szkoleń i monitoringu pracowników.
SPECJALIZACJA:
Autorskie opracowanie, koordynowanie i prowadzenie projektów szkoleniowych zarówno w sprzedaży bezpośredniej jak również telefonicznej dla firm z zakresu szkoleń marketingowo – sprzedażowych (zarządzanie zespołem, techniki sprzedaży, profesjonalna obsługa klienta, skuteczny telemarketing)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje o materiałach dla uczestników usługi:
Po realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy w postaci podręcznika stworzonego przez Trenera HILLWAY, użytego w trakcie trwania warsztatów.
W zależności od zaangażowania uczestników i postępów prac – szkolenie prowadzone jest zgodnie z cyklem Kolba, Trener dopasowuje treści do potrzeb uczestników warsztatu.
Stosowane są tips & tricks oraz inne materiały dodatkowe, tworzone podczas aktywności uczestników szkolenia. Umożliwia to wspólne wypracowanie rozwiązań gotowych do implementacji w codziennej pracy uczestników.
W trakcie warsztatów dodatkowo może być wykorzystywana prezentacja multimedialna, wyświetlana uczestnikom przy użyciu rzutnika. Prezentacja jest traktowana jako uzupełnienie i zobrazowanie pewnych treści w myśl zasady jeden obraz wart więcej niż 1 000 słów. Pracujemy warsztatowo z wykorzystaniem wirtualnej tablicy np. Padlet czy AnswerGarden.
W trakcie szkolenia wykorzystywane są testy, gry, case study, ćwiczenia indywidualne, w parach i grupowe. Wówczas Uczestnicy zostają z poziomu Trenera podzieleni na mniejsze grupy, w których wykonują poszczególne zadania.
W ramach szkoleń stosowane są też innowacyjne rozwiązania angażujące uczestników i urozmaicające stosowane narzędzia. Są to ankiety on-line np. Kahoot, quizlet.live, AnswerGarden, gdzie Trener na bieżąco otrzymuje wyniki i może pokazać odpowiedzi np. w formie graficznej.
Przy szkoleniach rekomendujemy pracę na rzeczywistych sytuacjach z codziennej pracy uczestników. W celu aktywizacji wprowadzamy odpowiednie ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie procesu grupowego.
Uczestnicy aktywnie pracują z Trenerem, wykorzystując nowatorskie rozwiązania technologiczne, tworząc praktyczne rozwiązania poruszanych kwestii gotowe do zastosowania już po szkoleniu.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu uczestnicy mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Szkolenie kończy się:
- wypracowaniem listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) wraz z ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami oceny
- stworzeniem Indywidualnych Planów Działania
Warunki uczestnictwa
Podpisane zamówienie lub umowa zlecenia realizacji szkolenia otwartego lub szkolenia zamkniętego.
W SYTUACJI DOFINANSOWANIA SZKOLENIA ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH W WYSOKOŚCI CO NAJMNIEJ 70%, USŁUGA JEST ZWOLNIONA Z PODATKU VAT.
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
http://www.hillway.pl/harmonogram-wspolpracy/
TRENER PROWADZĄCY:
Szkolenie otwarte prowadzi jeden Trener, praktyk ekspert biznesu.
SZKOLENIE OTWARTE HILLWAY
Zobacz Kalendarium Szkoleń Otwartych HILLWAY http://www.hillway.pl/kalendarium-szkolen-szkolenia-otwarte-warszawa/
Informacje dodatkowe
Cechą szkolenia HILLWAY jest interaktywność, którą uzyskujemy dzięki nowoczesnym metodom aktywizacji uczestników podczas warsztatów. W trakcie szkolenia Trener porusza wraz z uczestnikami kwestie dotyczące wyzwań w ich codziennej pracy.
Cena nie zawiera: (koszty po stronie Zleceniodawcy) – logistyka szkolenia
- zapewnienie wyposażonej sali szkoleniowej
- przerw kawowych oraz lunchu dla uczestników szkolenia i Trenera,
- zakwaterowanie i wyżywienie Trenera podczas szkolenia i na dzień przed szkoleniem
Uczestnicy otrzymują bogaty liczący ok. 40-60 stron Materiał szkoleniowy wraz z notatnikiem oraz w trakcie szkolenia hand-outy np. testy szkoleniowe, ćwiczenia.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami