SCRUM Master – AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: SCRUM Master w praktyce - 4-dniowe autorskie szkolenie przygotowujące do międzynarodowego egzaminu: Professional SCRUM Master I Certification ( PSM I - SCRUM.org ) + wstęp do zarządzania projektami "w pigułce"
SCRUM Master – AKADEMIA CERTYFIKOWANEGO KIEROWNIKA PROJEKTÓW: SCRUM Master w praktyce - 4-dniowe autorskie szkolenie przygotowujące do międzynarodowego egzaminu: Professional SCRUM Master I Certification ( PSM I - SCRUM.org ) + wstęp do zarządzania projektami "w pigułce"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu Scrum Master
- Osoby zainteresowane zapoznaniem się z jednym z najpopularniejszych podejść Agile – Scrum Framework
- Członkowie zespołów realizujący projekty w podejściach zwinnych
- Osoby pełniące rolę lub przygotowujące się dopełnienia roli Scrum Master
- Kierownicy projektów
- Specjaliści ds. projektów
- Kadra kierownicza
- Programistów i testerów
Szkolenie odbywa się w języku polskim. Natomiast Egzamin Professional Scrum Master I jest zdawany w języku angielskim - zalecana jest znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie B1.
UWAGA! Przed zgłoszeniem / złożeniem wniosku o dofinansowanie na niniejszą usługę skontaktuj się z nami - zp@we.edu.pl - aby potwierdzić dostępność miejsc i termin szkolenia.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji26-12-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest szczegółowe zaprezentowanie metody SCRUM w celu zapewnienia poprawnej komunikacji w organizacji (zespole) na poziomie podstawowym. Celem szkolenia jest uzyskanie przez uczestnika międzynarodowego certyfikatu SCRUM Master PSM I.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik umie stosować praktyki i narzędzia wpływające na skuteczną pracę Scrum Mastera w szczególności z uwzględnieniem branży IT | Kryteria weryfikacji przedstawienie skutecznych specjalistycznych praktyk i narzędzi wspierających zarządzanie projektem Scrum w kontekście branży IT | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umie skutecznie komunikować się z członkami zespołu oraz efektywnie z nimi współpracuje | Kryteria weryfikacji przedstawienie kilku metod jasnej zrozumiałej komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów z członkami zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna definicje i metody kontroli odpowiedzialność za przekazywane informacje oraz ich odbiór wśród zespołu | Kryteria weryfikacji ocenia działania Scrum Mastera w kontrolowaniu jakości przekazywanych informacji, uzasadnia, że są one dokładne, kompleksowe i zgodne z rzeczywistością | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje w praktyce techniki do podejmowania inicjatyw przez pracowników | Kryteria weryfikacji dostarcza przykłady, jak skutecznie zachęcać do inicjatywy w zespole. Opisuje konkretny projekt, w którym pracownicy przejmują inicjatywę i przynoszą dodatkową wartość dla projektu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się skutecznie organizuje pracę w wirtualnym zespole | Kryteria weryfikacji przedstawia przykład projektu, który został/ lub może zostać skutecznie zrealizowany w warunkach pracy zdalnej, oraz opisuje, jakie strategie były/ będą zastosowane w organizacji pracy wirtualnego zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ocenia czas niezbędny do wykonania określonego zadania | Kryteria weryfikacji przytacza różne czynniki, takie jak stopień skomplikowania zadania, umiejętności i doświadczenie członków zespołu oraz ewentualne przeszkody, które mogą wpłynąć na czas wykonania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się ocenia złożoność i stopień trudności zadania | Kryteria weryfikacji opisuje, w jaki sposób dokonuje oceny złożoności zadania, uwzględniając różne czynniki, takie jak ilość pracy, ryzyka i wymagane umiejętności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje techniki i narzędzia wspierające zespół developerski | Kryteria weryfikacji przytacza techniki i narzędzia wspierające zespół developerski oraz opisuje, w jaki sposób przyczyniły się one do sukcesu projektu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się stosuje wartości i zasady scruma w podejmowaniu decyzji | Kryteria weryfikacji definiuje wartości i zasady scruma w podejmowaniu decyzji w praktycznym zastosowaniu, tzn. na konkretnym przykładzie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się rozróżnia efektywne kanały komunikacji w projektach mieszanych | Kryteria weryfikacji przedstawia przykłady zastosowania różnorodnych kanałów komunikacji, takich jak wideokonferencje, platformy do współdzielenia dokumentów, komunikatory internetowe, czy też spotkania osobiste, w zależności od potrzeb projektu i preferencji członków zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się zna jakie znaczenie ma delegowanie uprawnień dla procesu | Kryteria weryfikacji definiuje znaczenie delegowania uprawnień dla procesu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęSCRUM.ORG
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoSCRUM.ORG
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
W ramach Wszechnicy Edukacyjnej realizujemy również studia podyplomwe z zarządzania projektami w partnerstwie z WSB-NLU - ( https://www.wsb-nlu.edu.pl/pl/zarzadzanie-projektami-studia-podyplomowe ) - to już 7 edycja oraz drugie studia podyplomowe z zarządzania projektami IT z Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu - ( https://ue.poznan.pl/kandydaci/studia-podyplomowe/zarzadzanie-projektami-it/ ) to nasza 5 edycja.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
PROGRAM SZKOLENIA:
DZIEŃ 1 - 4h
Wprowadzenie do zarządzania projektami
Ogólna charakterystyka metodyk projektowych
Różnice w podejściu PMI®, PRINCE2®, Agile®, Scrum
DZIEŃ 2 - 8h
Filozofia Agile: Manifest Agile i pryncypia - 12 zasad Agile
Zasady w Scrum: Wprowadzenie do Scrum farmework i geneza Scrum, filary Scrum, wartości i postawy w Scrum
Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego: Scrum Master, Product Owner, Development Team, Otoczenie Scrum Team
DZIEŃ 3 - 8h
Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu / procesu w Scrum:
- Struktura Sprintu
- Sprint Planning
- Daily Scrum
- Sprint Review
- Sprint Retrospective
Artefakty i proces w Scrum - wymagania i jakość – tworzenie wartości biznesowej w Scrum:
- Product Backlog
- Sprint Backlog
- Increment
- Product Backlog refinement
Scrum Master “w pracy” – kluczowe aspekty zarządzania Scrum:
- Współpraca z ludźmi i zespołami
- Scrum w organizacji
- Facilitacja i coaching
DZIEŃ 4 - 8h
Skalowalność Scrum – podstawa organizacji pracy w wielu zespołach Scrum
- Organizacja zespołów
- Skalowanie artefaktów i zdarzeń
Najczęstsze problemy związane ze stosowaniem Scruma
Testy próbne Scrum Master – egzamin próbny
Egzamin SCRUM Master PSM I - 1h
TERMIMN EGZAMINU USTALANY INDYWUDALNIE (MAKSYMALNIE DO DNIA ZAKOŃCZENIA USŁUGI)
Na bazie naszych pod 15-letnich doświadczeń z obszaru zarządzania projektami (szkoleń i egzaminów), rekomendujemy aby podejść do egzaminu bezpośrednio po szkoleniu (tego samego dnia) ale nie później niż tydzień od zakończenia szkolenia. W tym okresie zdawalność egzaminów u nas jest na poziomie około 98%.
Uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
Cena usługi zawiera w sobie egzamin.
Czas szkolenia jest liczony w godzinach zegarowych.
Każdy Uczestnik, który ukończył niniejsze szkolenie i przystąpił do egzaminu, otrzyma zaświadczenie uczestnictwa w usłudze rozwojowej.
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do zrozumienie podstawowej terminologii SCRUM MASTER oraz zapewnienie poprawnej komunikacji w organizacji (zespole) dzięki używaniu wspólnego zestawu pojęć.
Efekty uczenia się
Uczestnik po szkoleniu:
- stosuje praktyki i narzędzia wpływające na skuteczną pracę Scrum Mastera
- skutecznie komunikuje się z członkami zespołu oraz efektywnie z nimi współpracuje
- definiuje i kontroluje odpowiedzialność za przekazywane informacje oraz ich odbiór
- stosuje w praktyce techniki do podejmowania inicjatyw przez pracowników
- skutecznie organizuje pracę w wirtualnym zespole
- ocenia czas niezbędny do wykonania określonego zadania
- ocenia złożoność i stopień trudności zadania
- stosuje techniki i narzędzia wspierające zespół developerski
- stosuje wartości i zasady scruma w podejmowaniu decyzji
- rozróżnia efektywne kanały komunikacji w projektach mieszanych
- defeiniuje jakie znaczenie ma delegowanie uprawnień dla procesu
Sposób weryfikacji efektów uczenia się
Efekty uczenia się będą weryfikowane na podstawie przeprowadzonych testów:
- pre-testu - przeprowadzonego na początku pierwszego dnia szkolenia;
- post-testu - przeprowadzonego na końcu ostatniego dnia szkolenia.
Testy składają się z 10 pytań jednokrotnego wyboru (tylko 1 odpowiedź jest prawidłowa). Na rozwiązanie testu przewidziane jest 10 min.
Przeprowadzone testy mają za zadanie zbadanie wiedzy wejściowej i wyjściowej uczestników szkolenia w zakresie Scrum Master.
Usługa kończy się międzynarodowym egzaminem.
Informacje dotyczące egzaminu Professional Scrum Master PSM I:
- egzamin jest zdawany w języku angielskim w formie on-line;
- egzamin składający się z 80 pytań 3 rodzajów (z jedną odpowiedzią prawidłową, z kilkoma odpowiedziami prawidłowymi, prawda/fałsz);
- do uzyskania pozytywnego wyniku egzaminu wymagane jest uzyskanie 85% poprawnych odpowiedzi;
- czas trwania egzaminu: 60 min;
- Uczestnik, który zdobył wymaganą ilość punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej - Certyfikat Professional Scrum Master PSM I
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie do zarządzania projektami "w pigułce" - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams lub ZOOM | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 27-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Wprowadzenie: Filozofia Agile: Manifest Agile i pryncypia - 12 zasad Agile oraz Zasady w Scrum - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 28-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Zasady w Scrum oraz Role w zespole Scrum – organizacja pracy zespołu zwinnego - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 28-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 05:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Zdarzenia i proces w Scrum – organizacja projektu / procesu w Scrum - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 29-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Artefakty i proces w Scrum - wymagania i jakość – tworzenie wartości biznesowej w Scrum oraz Scrum Master “w pracy” - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 29-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Skalowalność Scrum oraz Najczęstsze problemy związane ze stosowaniem Scruma - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 30-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 04:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Podsumowanie najważniejszych zagadnień przed egzaminem oraz Testy próbne Scrum Master – egzamin próbny - wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams | Prowadzący Marcin SZYBKOWSKI | Data realizacji zajęć 30-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 04:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,33 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,33 PLN
- W tym koszt walidacji brutto1 400,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto1 400,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marcin SZYBKOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują zestaw elektronicznych akredytowanych materiałów szkoleniowych (w formacie PDF):
- prezentacja
- przewodnik po Scrum
- studium przypadku i ćwiczenia
- przykładowy arkusz egzaminacyjny z odpowiedziami
Materiały zostaną udostępnione uczestnikom najpóźniej przed pierwszym dniem szkolenia, za pośrednictwem dysku Google.
Informacje dodatkowe
Egzamin w formie zdalnej na stronie Scrum.org (koszt egzaminu zawarty jest w cenie usługi).
Każdy uczestnik zapisuje się na egzamin indywidualnie, wybierając termin w czasie trwania niniejszej karty usługi.
UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
Trenerzy mogą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego trenera oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda trener posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
Na potrzeby Usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz może być rejestrowana - materiał dowodowy dla Opertora.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Używana platforma - ZOOM/Teams.
Okres ważności linku rozpoczyna się na 15 min. przed rozpoczęciem spotkania online i trwa do 15 min. ponad ramowy czas spotkania.
Wymagania systemowe
- Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE)
- Głośniki i mikrofon – wbudowane, na wtyczkę USB lub połączenie bezprzewodowe Bluetooth
- Kamera internetowa lub kamera internetowa w jakości HD – wbudowana, na wtyczkę UBS lub:
- Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
Uwaga: sprawdź listę obsługiwanych urządzeń. - Oprogramowanie kamery wirtualnej do użytku z oprogramowaniem do transmisji, np. OBS lub kamery IP
Uwaga: klient Zoom w wersji 5.1.1 lub nowszej jest wymagany dla systemu operacyjnego macOS.
- Kamera HD lub kamkorder z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwany system operacyjny
- System operacyjny macOS X w wersji 10.10 lub nowszej
- System Windows 11*
*Uwaga: system Windows 11 jest obsługiwany w wersji 5.9.0 lub nowszej. - Windows 10*
*Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany. - System operacyjny Windows w wersji 8 lub 8.1
- System operacyjny Windows 7
- System operacyjny Ubuntu w wersji 12.04 lub nowszej
- System operacyjny Mint w wersji 17.1 lub nowszej
- System operacyjny Red Hat Enterprise Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny Oracle Linux w wersji 6.4 lub nowszej
- System operacyjny CentOS w wersji 6.4 lub nowszej
- Oprogramowanie Fedora w wersji 21 lub nowszej
- Oprogramowanie OpenSUSE w wersji 13.2 lub nowszej
- System operacyjny ArchLinux (tylko w wersji 64-bitowej)
Obsługiwany tablet i urządzenia mobilne
- Urządzenia z systemem Android i iOS
- Urządzenia BlackBerry
- Urządzenie Surface w wersji PRO 2 lub nowszej z systemem operacyjnym Windows w wersji 8.1 lub nowszej
Uwaga: - W przypadku komputerów typu tablet z systemem operacyjnym Windows 10 obowiązuje wersja Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
- Komputery tabletowe obsługują tylko klienta Desktop Client.
Obsługiwane przeglądarki
- Windows: Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
- macOS: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
- Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Uwaga: niektóre funkcje w kliencie internetowym nie są obsługiwane w przeglądarce Internet Explorer.
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM
Minimum | Zalecane | |
---|---|---|
Procesor | Procesor jednordzeniowy o taktowaniu co najmniej 1Ghz | Procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD) |
Pamięć RAM | Nd. | 4 Gb |
Uwaga:
- w laptopach posiadających jeden lub dwa rdzenie liczba klatek na sekundę jest ograniczona podczas udostępniania ekranu (około 5 klatek na sekundę). Aby uzyskać optymalne wyniki podczas udostępniania ekranu z laptopów, zalecamy wykorzystanie procesora posiadającego cztery procesory lub więcej.
- System Linux wymaga procesora lub karty graficznej z obsługą sterownika OpenGL 2.0 lub nowszej wersji.
Obsługa wysokiej rozdzielczości DPI
- Wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości DPI są obsługiwane przez platformę Zoom w wersji 3.5 lub nowszej
Wymagania dotyczące przepustowości
W celu uzyskania najlepszych wyników przepustowość wykorzystywana przez platformę Zoom zostanie zoptymalizowana w oparciu o sieć uczestnika. Automatycznie dostosuje się ona do sieci 3G, sieci Wi-Fi lub środowisk komunikacji przewodowej.
Zalecana przepustowość dla panelistów uczestniczących w spotkaniach i webinarach:
- Dla połączeń wideo 1:1:
- Wideo wysokiej jakości: 600 kb/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 720 p w jakości HD: 1,2 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 1080 p w jakości HD: 3,8 MB/s / 3,0 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Dla grupowych połączeń wideo:
- Wideo wysokiej jakości: 1,0 MB/s / 600 kb/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 720 p w jakości HD: 2,6 MB/s / 1,8 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wideo o rozdzielczości 1080 p w jakości HD: 3,8 MB/s / 3,0 MB/s (wysyłanie/pobieranie)
- Wyświetlanie widoku galerii: 2,0 MB/s (25 wyświetleń), 4,0 MB/s (49 wyświetleń)
- Tylko udostępnianie ekranu (bez miniaturki wideo): 50–75 kb/s
- Udostępnianie ekranu z miniaturką wideo: 50–150 kb/s
- Audio VoIP: 60–80 kb/s
- System Zoom Phone: 60–100 kb/s
Zalecana przepustowość dla uczestników webinaru:
- Paneliści z włączonym wideo:
- Wideo wysokiej jakości: ~ 600 (pobieranie)
- ~1,2–1,8 Mb/s (pobieranie) w przypadku transmisji wideo w jakości 720p HD
- ~2,3 Mb/s (pobieranie) w przypadku transmisji wideo w jakości 1080p HD
- Tylko udostępnianie ekranu (bez miniaturki wideo): 50–75 kb/s (pobieranie)
- Udostępnianie ekranu z miniaturką wideo: 50–150 kb/s (pobieranie)
- Audio VoIP: 60–80 kb/s (pobieranie)