Zarządzanie zespołem I dla liderów/brygadzistów produkcji
Zarządzanie zespołem I dla liderów/brygadzistów produkcji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do nowo mianowanych brygadzistów/mistrzów/liderów produkcji, osób wyłonionych z awansu wewnętrznego, osób przygotowujących się do awansu na stanowisko brygadzisty/lidera produkcji oraz dla brygadzistów/liderów produkcji, z krótkim stażem na stanowisku.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji24-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu przygotowanie brygadzisty/ mistrza produkcji do zarządzania w oparciu o wiedzę z zakresu narzędzi skutecznej komunikacji, stylów kierowania, metod delegowania i kontrolowania zadań, motywowania pracowników oraz sposobów udzielania bieżącego feedbackuEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się | Kryteria weryfikacji działa na rzecz dialogu, stosuje metody aktywnego słuchania (pytania, parafrazy, podsumowania) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dostosowuje wypowiedzi do rozmówcy, reaguje na oznaki niezrozumienia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji słucha innych, wkłada wysiłek w zrozumienie, nawiązuje do wypowiedzi innych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Deleguje, kontroluje i egzekwuje zadania | Kryteria weryfikacji prawidłowo rozdziela zadania, biorąc pod uwagę obciążenie i czas, który jest do dyspozycji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji dba o dyscyplinę czasową, określa lub uzgadnia terminy i czas na realizację zadań | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rzetelnie omawia z innymi realizowaną pracę i ocenia osiągnięte wyniki | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Motywuje siebie i pracowników | Kryteria weryfikacji aktywnie zachęca innych do współpracy, pobudza i inspiruje innych do działania | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wykazuje otwartość na nowe inicjatywy i pomysły innych, działa na ich rzecz | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji uświadamia i wywołuje potrzebę przyjmowania odpowiedzialności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Udziela feedbacku i uzasadnia decyzje | Kryteria weryfikacji stosuje metodę FUKO | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji koncentruje się na faktach, nie na emocjach, opiniach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji sprawdza zrozumienie swoich wypowiedzi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 2 dni szkoleniowe w godz. 9:00 - 16:00 - 14 h zegarowych (16 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Rola i odpowiedzialność brygadzisty/mistrza produkcji
- wizerunek brygadzisty i jego związek z efektywnością podejmowanych działań,
- różne elementy składające się na to, w jaki sposób brygadzista produkcji postrzegany jest przez pracowników,
- brygadzista jako reprezentant pracodawcy i zespołu,
- budowanie autorytetu - wiarygodności w relacjach z pracownikami,
- kwestia „zarządzania kolegami” po awansie – korzyści i zagrożenia tej sytuacji.
MODUŁ II
Narzędzia skutecznej komunikacji w zarządzaniu zespołem
- jasne precyzowanie celów i określanie zadań – przekładanie celów na zadania,
- umiejętność nawiązywania i podtrzymywania relacji z pracownikami,
- rola werbalnych i niewerbalnych „sprzężeń zwrotnych”,
- sposoby zbierania informacji zwrotnych (zachęcania współpracowników do otwartości i zaangażowania),
- aktywne słuchanie (zadawanie pytań, parafrazowanie, sprawdzanie zrozumienia) jako sposób zbierania informacji o pracownikach,
- jak prowadzić rozmowę z pracownikiem (rodzaje rozmów– informacyjna, dyscyplinująca, oceniająca, rozwojowa).
MODUŁ III
Style kierowania w zależności od zespołu i sytuacji
- interakcyjny model kierowania pracownikami (styl kierowania – zespół – zadanie),
- charakterystyka stylów kierowania (styl nakazowy, konsultacyjny, partycypacyjny, delegujący),
- korzyści oraz zagrożenia wynikające z adaptacji poszczególnych stylów,
- kluczowe umiejętności menedżerskie w każdym ze stylów,
- diagnoza własnych preferencji, co do określonego stylu kierowania.
MODUŁ IV
Określenie kluczowych obowiązków brygadzisty produkcji
- wyznaczanie celów,
- formułowanie zasad i norm,
- delegowanie,
- podejmowanie decyzji,
- motywowanie,
- ocenianie,
- kontrolowanie,
- udzielanie wsparcia.
MODUŁ V
Delegowanie, egzekwowanie i kontrolowanie zadań
- właściwy dobór zadań do możliwości pracownika,
- różne style i sposoby kontrolowania i delegowania zadań,
- delegowanie zadań ,a delegowanie odpowiedzialności i uprawnień,
- umiejętność dostosowania sposobu przekazywania zadań do poziomu dojrzałości pracowników (sposoby sprawdzania zrozumienia),
- analiza skutków niewłaściwego sposobu kontrolowania lub delegowania zadań (skutki nadmiernej kontroli, zbyt małego nadzoru, przedwczesnego pozostawiania pracownika, zbyt łatwych i zbyt trudnych zadań).
MODUŁ VI
Motywowanie pracowników
- rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących (brygadzistę i pracowników) – lista potencjalnych motywatorów,
- sytuacje sprzyjające nagradzaniu i karaniu,
- efektywne i nieefektywne pochwały,
- efektywne i nieefektywne kary,
- motywatory i demotywatory, czyli co zwiększa, a co obniża zaangażowanie pracowników,
- analiza systemów nagradzania i ich konsekwencji.
MODUŁ VII
Udzielanie bieżącego feedbacku i uzasadnianie decyzji
- jaką rolę pełnią informacje zwrotne,
- zasada FUKO jako rama porządkująca proces przekazywania informacji zwrotnej,
- odwoływanie się do faktów jako podstawowy element informacji zwrotnej,
- rola uzasadnień w procesie budowania zrozumienia,
- znaczenie precyzyjnego formułowania zaleceń w procesie doskonalenia sposobu działania,
- jak zachęcić pracowników do samodzielnego rozwiązywania problemów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł I | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł II | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł III | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł IV | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Kontynuacja Modułu V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł VI | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł VII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 955,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 590,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto279,39 PLN
- Koszt osobogodziny netto227,14 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 220 dni szkoleniowych z tematyki zarządzania zespołem.
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarne oraz zdalne. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989, biuro@open-szkolenia.pl,www.open-szkolenia.pl.
Specjalizujemy się w realizacji działań rozwojowych z tematyki:
Zarządzanie zespołem, Zarządzanie projektami, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie siebie i innych, Udzielanie feedbacku, Organizacja czasu pracy, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Zespołowość i współpraca, Team building.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi