Zarządzanie zespołem różnorodnym wiekowo
Zarządzanie zespołem różnorodnym wiekowo
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do menedżerów i liderów zarządzających zespołami składającymi się z pracowników z różnych grup wiekowych, osób odpowiedzialnych za rozwój zasobów ludzkich w organizacjach, oraz dla wszystkich osób, które chcą lepiej zrozumieć i efektywniej współpracować z ludźmi z różnych pokoleń.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji18-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie pomaga w zrozumieniu różnic między pokoleniami oraz tego, jak wpływają one na zachowania i wartości w miejscu pracy. W trakcie szkolenia uczestnicy zdobywają wiedzę i umiejętności niezbędne do skutecznego komunikowania się, motywowania i budowania współpracy w zespole, uwzględniając specyficzne cechy i preferencje każdej grupy wiekowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie komunikuje się w zespole wielopokoleniowym | Kryteria weryfikacji charakteryzuje style komunikowania się poszczególnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji wymienia sposoby unikania barier międzypokoleniowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dostosowuje przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Efektywnie zarządza zespołem wielopokoleniowym | Kryteria weryfikacji opisuje role i pozycje w zespole w różnych okresach życia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji odpowiednio dobiera ludzi do zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji zapobiega powstawaniu konfliktów w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Motywuje pracowników różniących się wiekiem i doświadczeniem | Kryteria weryfikacji wymienia potencjalne motywatory dla każdego pokolenia | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji deleguje zadania stosownie do możliwości i predyspozycji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wymienia źródła zadowolenia i satysfakcji pracowników w różnym wieku | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania szkolenia to 1 dzień szkoleniowy w godz. 9:00 - 16:00 - 7 h zegarowych (8 h dydaktycznych + przerwy).
Szkolenie odbywa się w grupach od 3 do 5 osób w sali szkoleniowej wyposażonej w stanowisko dla każdego z uczestników, projektor, flipcharty, markery.
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I
Charakterystyka pokoleń: BABY BOOMERS, X, Y i Z
- Charakterystyka pokoleń pod względem: wartości, stylu komunikacji, motywacji, potrzeb i oczekiwań;
- Prawdy i mity dotyczące poszczególnych pokoleń;
- Zapoznanie z wiedzą nt. różnic pokoleniowych – praca na przykładach case study zgłoszonych przez uczestników szkolenia, zdefiniowanie różnych pokoleń w kontekście ich mocnych i słabych stron.
MODUŁ II
Konflikty międzypokoleniowe
- Potencjał i zasoby oraz zagrożenia i słabe strony,
- Postawy i wartości,
- Konflikty pokoleniowe – z czego wynikają i co leży u ich podłoża?
- Czy różnice pokoleniowe istniały zawsze?
- Stosunek do autorytetów.
MODUŁ III
Korzyści zespołu wielopokoleniowego
- Określenie zakresu wszechstronności zasobów dostarczanych przez przedstawicieli poszczególnych pokoleń;
- Mocne strony poszczególnych pokoleń;
- Podział zadań i kompetencji;
- Jak najlepiej wykorzystać potencjał pracowników z różnych pokoleń?
- Uczenie się od siebie nawzajem.
MODUŁ IV
Komunikacja w zespole wielopokoleniowym
- Style komunikowania się poszczególnych pokoleń;
- Jak słyszeć wartości, potrzeby, oczekiwania przedstawicieli różnych pokoleń;
- Jak uniknąć barier międzypokoleniowych;
- Jak dostosować przekaz do przedstawicieli różnych pokoleń?
MODUŁ V
Zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
- Jak przełamywać bariery międzypokoleniowe?
- Budowanie zespołu międzypokoleniowego;
- Role i pozycje w zespole w różnych okresach życia;
- Efektywna współpraca, czyli jak dobrać ludzi do zespołu;
- Zapobieganie konfliktom
MODUŁ VI
Jak motywować pracowników różniących się wiekiem i doświadczeniem?
- Rozpoznawanie indywidualnych czynników motywujących – lista potencjalnych motywatorów;
- Źródła zadowolenia i satysfakcji pracowników w różnym wieku;
- Co motywuje przedstawicieli różnych pokoleń?
- Delegowanie zadań stosowanie do możliwości i predyspozycji.
MODUŁ VII
Pokolenie Z jako wyzwanie dla pracodawców
- Co wyróżnia pokolenie Z na rynku pracy?
- „praca po 16 godzin na dobę to głupota”
- Jak budować środowisko pracy, aby przyciągnąć przedstawicieli pokolenia Z?
- Korzyści i zagrożenia wynikające z posiadania w zespole pracowników z pokolenia Z
- Efektywna współpraca z przedstawicielami pokolenia Z – co stosować, a czego unikać?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Moduł I i II | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Moduł III, IV i V | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Lunch | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Moduł VI i VII | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Przerwa | Prowadzący Anna Krawulska-Biegańska | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 107,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto158,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto128,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Krawulska-Biegańska
Doświadczenie zawodowe: ponad 20 lat
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła około 220 dni szkoleniowych z tematyki zarządzania zespołem.
Projektuje i realizuje działania rozwojowe dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menedżerów, liderów, brygadzistów oraz trenerów wewnętrznych. Jest ekspertem w dziedzinie audytu i wdrażania wartości organizacyjnych. Wspiera firmy przy budowaniu i implementacji systemów kompetencyjnych. Prowadzi coaching i konsultacje indywidualne dla kadry zarządzającej różnego szczebla. Jako asesor tworzy i realizuje badania Assessment i Development Center. Projektuje i realizuje badania satysfakcji pracowników oraz badania oceny pracownika metodą 270/360 stopni. Projektuje i prowadzi działania usprawniające komunikację wewnętrzną oraz współpracę w zespole. Ma doświadczenie jako mediator w sytuacji konfliktu.
Posiada certyfikaty: TA 101 w zakresie Analizy Transakcyjnej (wydany przez European Association for Transactional Analysis), certyfikat European Association for Psychotherapy oraz DiSC Certification. Jest aktywnym członkiem zespołu poznańskiego Ośrodka Psychoterapii i Treningów Psychologicznych AION. Prowadzi również zajęcia w ramach podyplomowych studiów MBA na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- materiały szkoleniowe w segregatorach będące uzupełnieniem treści prezentowanych w trakcie warsztatu,
- fotoprotokół - prezentacja zawierająca zdjęcia flipchartów wykorzystanych podczas szkolenia, zawierają one kluczowe pomysły, wypracowane metody działania oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas zajęć.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem niezbędnym do spełnienia przez uczestników, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągnięcie głównego celu jest aktywność oraz obecność na szkoleniu.
Informacje dodatkowe
Organizator może odwołać szkolenie, jeżeli nie zbierze się minimalna grupa 3 osób.
Realizujemy działania rozwojowe również w formie zamkniętej – dedykowanej, wówczas program i warunki organizacyjne (termin, miejsce) ustalamy wspólne z Klientem. Pracujemy stacjonarne oraz zdalne. Zapraszamy do kontaktu, w celu ustalenia formy szkolenia i sposobu pracy: tel. 881 036 989, biuro@open-szkolenia.pl,www.open-szkolenia.pl.
Specjalizujemy się w realizacji działań rozwojowych z tematyki:
Zarządzanie zespołem, Zarządzanie projektami, Zarządzanie zmianą, Rozwiązywanie konfliktów, Motywowanie siebie i innych, Udzielanie feedbacku, Organizacja czasu pracy, Komunikacja interpersonalna, Asertywność, Sprzedaż, Obsługa Klienta, Negocjacje, Radzenie sobie ze stresem, Wypalenie zawodowe, Wystąpienia publiczne i autoprezentacja, Train the trainers, Mentoring, Zespołowość i współpraca, Team building.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi