Skuteczna komunikacja z pacjentem dla kadry medycznej, w tym obejmująca pacjentów ze szczególnymi potrzebami.
Skuteczna komunikacja z pacjentem dla kadry medycznej, w tym obejmująca pacjentów ze szczególnymi potrzebami.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Kadra medyczna, osoby wykonyjące zawody medyczne: lekarze, pielęgniarki i położne, fizjoterapeci, farmaceuci, opiekunowie medyczni, itd.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji01-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem zajęć jest wzmocnienie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji w relacjach personel medyczny – pacjent.Szkolenie będzie dotyczy tematyki:
• skutecznej komunikacji z pacjentem i jego rodziną, w tym z pacjentem ze szczególnymi potrzebami,
• sposobów radzenia sobie z trudnym pacjentem,
• komunikowania trudnych informacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności komunikacji z pacjentem i jego bliskimi | Kryteria weryfikacji Wie jak komunikować się z różnymi typami pacjentów, jak przekazywać tzw. niepomyślne informacje, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Skuteczna komunikacja z pacjentem i jego rodziną - kluczowe i praktyczne zasady
- Psychologiczne oczekiwania pacjenta – co w praktyce personel medyczny zrobić, by je spełnić?
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontaktach z pacjentem - co wyraża nasza „mowa ciała” oraz jak interpretować komunikaty ze strony pacjenta?
- Język rozmowy z pacjentem – jak zmienić język rozmowy z nieprzyjaznego na przyjazny?
- Model komunikacji wyrażający troskę w relacjach z pacjentem i jego rodziną
Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami:
- podstawowe zasady kontaktów z osobami z niepełnosprawnościami/ze szczególnymi potrzebami (savoir – vivre)
- bariery i stereotypy
- praktyczne zasady kontaktu z osobami z różnymi typami niepełnosprawności/szczególnymi potrzebami (osoby starsze, dzieci, osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi i intelektualnymi)
Sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach/ z tzw. trudnym pacjentem
- Jak budować pozytywną pewność siebie w trudnych rozmowach z pacjentem? - asertywność jako sposób na unikanie nieporozumień w kontakcie z pacjentem. Np. uprzejme, ale stanowcze stawianie granic w kontakcie. Jak odmawiać, by zminimalizować poziom niezadowolenia pacjenta? itd.
- Kontrola własnych emocji w trudnych sytuacjach: jak rozpoznawać swoje emocje?; jak zmiana sposobu myślenia o pacjencie może pomóc w prowadzeniu rozmowy? - model: sytuacja – myśli – emocje – działanie: jak kontrolować swoje emocje w kontaktach z pacjentami?; jak radzić sobie z własną złością? - model świateł drogowych
- Scenariusze radzenia sobie w sytuacjach typu: pacjent zdenerwowany, pacjent roszczeniowy, pacjent domaga się czegoś - np. przyjęcia poza godzinami, pacjent nie przestrzegający zaleceń, wymuszanie, "pacjent, który wie lepiej", zachowanie roszczeniowe, agresja słowna, itd. (na podstawie przykładów opisanych przez uczestników)
Komunikowanie trudnych informacji – algorytm SPIKES w praktyce
- S – setting (właściwe, stosowne otoczenie)
- P - perception (poznanie stanu wiedzy chorego)
- I – initation (zaproszenie do rozmowy)
- K – knowledge (przekazanie niepomyślnej/trudnej informacji)
- E - emotions and empathy - emocje i empatia
- S - strategy and summary (plan działania i podsumowanie)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 094,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto890,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto182,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto148,33 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają praktyczne materiały szkoleniowe.
W trakcje zajęć wykorzystujemy filmy szkoleniowe obrazujące zasady skutecznej komunikacji w relacji personel medyczny - pacjent.
Informacje dodatkowe
- Realizuję tego typu szkolenia w wersji "zamkniętej" - dla szpitali i przychodni.
- Cena zajęć, jak i ich forma (warsztatowa, czy prezentacyjna - dla dużych grup) - do ustalenia dla konkretnej grupy.
- STAWKA VAT
Podmioty lecznicze, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT – na podstawie oświadczenia Klienta. CENA NETTO = CENA BRUTTO Podstawą jest oświadczenie wypełnione przez podmiot leczniczy. W innych przypadkach stawka VAT to 23%.