Wzmocnienie umiejętności interpersonalnych kadry medycznej oraz komunikacji w relacjach personel medyczny-pacjent
Wzmocnienie umiejętności interpersonalnych kadry medycznej oraz komunikacji w relacjach personel medyczny-pacjent
Numer usługi 2024/08/07/14597/2254591
1 045,50 PLN
brutto
850,00 PLNnetto
174,25 PLNbrutto/h
141,67 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Kadra medyczna, osoby wykonyjące zawody medyczne: lekarze, pielęgniarki i położne, fizjoterapeci, farmaceuci, opiekunowie medyczni, itd.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-10-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi6
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Głównym celem zajęć jest wzmocnienie umiejętności interpersonalnych oraz komunikacji w relacjach personel medyczny – pacjent.Zgodnie z oczekiwaniami szkolenia będą dotyczy tematyki:
• skutecznej komunikacji z pacjentem i jego rodziną, w tym z pacjentem ze szczególnymi potrzebami,
• sposobów radzenia sobie z trudnym pacjentem,
• komunikowania trudnych informacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwój umiejętności komunikacji z pacjentem i jego bliskimi | Kryteria weryfikacji Wie jak komunikować się z różnymi typami pacjentów, jak przekazywać tzw. niepomyślne informacje, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
TAK
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
TAK
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
TAK
Program
Program
Skuteczna komunikacja z pacjentem i jego rodziną - kluczowe i praktyczne zasady
- Psychologiczne oczekiwania pacjenta – co w praktyce personel medyczny zrobić, by je spełnić?
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w kontaktach z pacjentem - co wyraża nasza „mowa ciała” oraz jak interpretować komunikaty ze strony pacjenta?
- Język rozmowy z pacjentem – jak zmienić język rozmowy z nieprzyjaznego na przyjazny?
- Model komunikacji wyrażający troskę w relacjach z pacjentem i jego rodziną
- Komunikacja z osobami ze szczególnymi potrzebami:
- podstawowe zasady kontaktów z osobami z niepełnosprawnościami/ze szczególnymi potrzebami (savoir – vivre)
- bariery i stereotypy
- praktyczne zasady kontaktu z osobami z różnymi typami niepełnosprawności/szczególnymi potrzebami (osoby starsze, dzieci, osoby z niepełnosprawnościami fizycznymi i intelektualnymi)
Sposoby radzenia sobie z trudnym pacjentem
- Jak budować pozytywną pewność siebie w trudnych rozmowach z pacjentem? - asertywność jako sposób na unikanie nieporozumień w kontakcie z pacjentem. Np. uprzejme, ale stanowcze stawianie granic w kontakcie. Jak odmawiać, by zminimalizować poziom niezadowolenia pacjenta? itd.
- Kontrola własnych emocji w trudnych sytuacjach: jak rozpoznawać swoje emocje?; jak zmiana sposobu myślenia o pacjencie może pomóc w prowadzeniu rozmowy? - model: sytuacja – myśli – emocje – działanie: jak kontrolować swoje emocje w kontaktach z pacjentami?; jak radzić sobie z własną złością? - model świateł drogowych
- Scenariusze radzenia sobie w sytuacjach typu: typu: pacjent zdenerwowany, pacjent roszczeniowy, pacjent domaga się czegoś (np. przyjęcia poza godzinami), pacjent nie przestrzegający zaleceń, itd. (na podstawie przykładów opisanych przez uczestników) wymuszanie, zachowanie roszczeniowe, agresja słowna, itd.
Komunikowanie trudnych informacji – algorytm SPIKES w praktyce
- S – setting (właściwe, stosowne otoczenie)
- P - perception (poznanie stanu wiedzy chorego)
- I – initation (zaproszenie do rozmowy)
- K – knowledge (przekazanie niepomyślnej/trudnej informacji)
- E - emotions and empathy - emocje i empatia
- S - strategy and summary (plan działania i podsumowanie)
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 045,50 PLN
- Koszt usługi netto850,00 PLN
- Koszt godziny brutto174,25 PLN
- Koszt godziny netto141,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 0
Brak wyników.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Praktyczne materiały szkoleniowe
Informacje dodatkowe
STAWKA VAT
Podmioty lecznicze, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT – na podstawie oświadczenia Klienta. CENA NETTO = CENA BRUTTO Podstawą jest oświadczenie wypełnione przez podmiot leczniczy. W innych przypadkach stawka VAT to 23%.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Kraków
Kraków
woj. małopolskie
Kontakt
Kontakt
Dorota Uliasz
E-mail
kontakt@zadowolonypacjent.pl
Telefon
(+48) 607 318 602