Learning & Development Management: rozwój pracowników i zarządzanie szkoleniami | Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
Learning & Development Management: rozwój pracowników i zarządzanie szkoleniami | Regionalny Fundusz Szkoleniowy II
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuRegionalny Fundusz Szkoleniowy II
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane do osób odpowiadających za zarządzanie rozwojem pracowników – menedżerów i specjalistów w działach personalnych, HR Business Partnerów, specjalistów i menedżerów Learning & Development, a także liderów wewnętrznych akademii, projektów i programów rozwojowych.
Usługa adresowana do uczestników projektu Regionalny Fundusz Szkoleniowy II.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji30-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi48
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Absolwent szkolenia:• rozumie rolę L&D Managera, zna zakres jego kompetencji i odpowiedzialności;
• zna metody i narzędzia wspierające proces diagnozy, projektowania, prowadzenia i ewaluacji projektów rozwojowych i potrafi je stosować;
• potrafi łączyć różne formy rozwoju kompetencji w kompleksowe programy rozwojowe;
• potrafi budować partnerską współpracę z podwykonawcami usług;
• potrafi dopasować działania rozwojowe do potrzeb pracowników i strategicznych kierunków rozwoju organizacji.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca omawia narzędzia diagnozy i ewaluacji projektów rozwojowych. | Kryteria weryfikacji Wie, jakie są źródła diagnozy potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zna pojęcie luki kompetencyjnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia metody ilościowej i jakościowej diagnozy potrzeb. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Zna Model Kirkpatricka. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi wymienić różne narzędzia ewaluacji projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca charakteryzuje różne formy rozwoju kompetencji. | Kryteria weryfikacji Rozróżnia różne rodzaje rozwoju kompetencji – mentoring, coaching, facylitację i inne. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozumie przebieg różnych form rozwoju. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Wie, jakie wyzwania wiążą się z wykorzystaniem każdej z nich. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca projektuje kompleksowe programy rozwojowe. | Kryteria weryfikacji Potrafi ustalić cele rozwojowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wykorzystuje różne rodzaje rozwoju kompetencji – mentoring, coaching, facylitację i inne. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Potrafi dopasować metodę wspierania rozwoju do potrzeb rozwojowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Korzysta z narzędzi umożliwiających diagnozę potrzeb oraz ewaluację projektów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca świadomie buduje swoją pozycję w firmie. | Kryteria weryfikacji Wie, jaka jest odpowiedzialność specjalisty L&D w organizacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozumie rolę, jaką odgrywa partnerska współpraca z kluczowymi interesariuszami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Daje wskazówki do współpracy z zewnętrznymi i wewnętrznymi specjalistami świadczącymi usługi rozwojowe. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I: Docieranie do autentycznych potrzeb rozwojowych
- wprowadzenie w rolę Learning & Development Managera
- budowanie pozycji wewnątrz organizacji i współpraca z interesariuszami działań rozwojowych
- diagnoza potrzeb rozwojowych na poziomie organizacji i jednostki
- jakościowe i ilościowe metody diagnozy
- definiowanie zakresu projektu rozwojowego
Indywidualna konsultacja
Przekazanie feedbacku dotyczącego przesłanych prowadzącemu planów diagnozy potrzeb rozwojowych organizacji.
Czas trwania: 30 minut
Moduł II: Kompleksowe programy rozwoju kompetencji
- definiowanie celów i rezultatów szkolenia w oparciu o rozpoznane potrzeby
- wyznaczenie realistycznego zakresu projektu i dobór wskaźników sukcesu
- dobór i dostosowanie form wspierania rozwoju do celów i kontekstu realizowanego projektu
- formułowanie zapytań ofertowych
- komunikowanie projektów rozwojowych
Live z praktykiem
Prezentacja projektu rozwojowego zrealizowanego przez eksperta HR, identyfikacja kluczowych ryzyk i czynników sukcesu w realizacji podobnych projektów, dyskusja dotycząca prezentowanego projektu.
Czas trwania: 90 minut
Moduł III: Utrwalanie i pomiar efektów działań rozwojowych
- metodologia badania efektywności projektów rozwojowych
- różne poziomy oceny szkolenia
- projektowanie procesu ewaluacji i konstruowanie narzędzi pomiarowych
- działania wzmacniające rezultaty
- podstawy zarządzania wiedzą w organizacji
Więcej informacji o szkoleniu Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji: https://wszechnica.uj.pl/szkolenia/learning-development-management-szkola-zarzadzania-procesami-rozwojowymi-w-organizacji/
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 24 Moduł I, Dzień 1, część 1: 1. Prezentacja celów i programu Szkoły; 2 Integracja uczestników 3 Rola i odpowiedzialność specjalisty LDM | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 24 Moduł I, Dzień 1, część 2: 1. Diagnostyczny wywiad indywidualny - struktura, prijektowanie pytań, symulacje; 2 O co pytać? Cele i struktura treściowa diagnozy potrzeb | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 24 Moduł I, Dzień 1, część 3: 1. Kompetencyjne i poza kompetencyjne potrzeby rozwojowe; 2 Struktura kompetencji i identyfikowanie luki kompetencyjnej | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 07-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 24 Moduł I, Dzień 2, część 1: 1. Interesariusze projektów rozwojowych - obszary odpowiedzialności i możliwości angażowania; 2. Kogo pytać o potrzeby rozwojowe - źródła diagnozy potrzeb | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 24 Moduł I, Dzień 2, część 2: 1. Diagnostyczny wywiad grupowy - symulacja, omówienie struktury, kontekst stosowania | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 24 Moduł I, Dzień 2, część 3: 1. Jakościowe i ilościowe metody diagnozy potrzeb - przykłady, porównanie, kontekst stosowania; 2. Rola specjalisty L&D w inicjowaniu projektów rozwojowych | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 24 Moduł I, Dzień 3, część 1: 1. Mapa case study uczestników; 2. Etapy procesu diagnozy potrzeb | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 24 Moduł I, Dzień 3, część 2: 1. Projektowanie planów diagnozy potrzeb - praca na case study uczestników | Prowadzący Maciej Kocurek | Data realizacji zajęć 09-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 24 Moduł II, Dzień 1, część 1: Wprowadzenie do modułu 2, podstawy projektowania usług rozwojowych | Prowadzący Aneta Marek | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 24 Moduł II, Dzień 1, część 2: Metody wspierania rozwoju (praca warsztatowa) | Prowadzący Magdalena Pęcak | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 24 Moduł II, Dzień 1, część 3: Przełożenie wyników diagnozy potrzeb na cele; poziomy celów (wprowadzenie teoretyczne + praca warsztatowa) | Prowadzący Aneta Marek | Data realizacji zajęć 04-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 24 Moduł II, Dzień 2, część 1: Formułowanie celów programów rozwojowych i dobór metod (ćwiczenia praktyczne) | Prowadzący Magdalena Pęcak | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 24 Moduł II, Dzień 2, część 2: Wyzwania i trudności w uzgadnianianiu celów i zakresu projektu z interesariuszami (Action Learning) | Prowadzący Aneta Marek | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 24 Moduł II, Dzień 2, część 3: Projektowanie kompleksowego programu rozwojowego (praca z kejs study) | Prowadzący Magdalena Pęcak | Data realizacji zajęć 05-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 24 Moduł II, Dzień 3, część 1: Tworzenie zapytania ofertowego (praca w grupach) | Prowadzący Aneta Marek | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 24 Moduł II, Dzień 3, część 2: Komunikacja w projekcie i angażowanie interesariuszy (praca z case study): podsumowanie modułu 2 | Prowadzący Magdalena Pęcak | Data realizacji zajęć 06-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 24 Moduł III, Dzień 1, część 1: wprowadzenie do modułu 3. Po czym poznajemy że się czegoś nauczyliśmy? - Wprowadzenie do szczegółowego omówienia Modelu Kirkpatricka. | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 24 Moduł III, Dzień 1, część 2: Nowy Model Kirkpatricka - poziomy oceny efektywności, szczegółowe omówienie | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 24 Moduł III, Dzień 1, część 3: Kwintet szkoleniowy (interesariusze) a ewaluacja | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 02-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 24 Moduł III, Dzień 2, część 1: Przegląd narzędzi ewaluacyjnych i i II poziom wg. Kirkpatricka | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 24 Moduł III, Dzień 2, część 2: Narzędzia ewaluacji na III poziomie Kirkpatricka, określanie wskaźników behawioralnych oraz wzmacnienie rezultatów na III poziomie | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 24 Moduł III, Dzień 2, część 3: Co i jak mierzyć na poziomie IV wg Kirkpatricka. Gdzie szukać efektów projektów rozwojowych. | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 03-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 24 Moduł III, Dzień 3, część 1: Return On Inwestment projektów rozwojowych, izolowanie i konwersja wyników | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 24 Moduł III, Dzień 3, część 2: Dobre praktyki zarządzania wiedzą w organizacji. Podsumowanie modułu i całej szkoły L&DM | Prowadzący Katarzyna Gacek | Data realizacji zajęć 04-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 658,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,83 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Aneta Marek
Szczególnie interesuje się ideą wdrażania w organizacji partycypacyjnego stylu zarządzania i uruchamiania potencjału pracowników. Jej doświadczenie obejmuje prowadzenie szkoleń oraz warsztatów facylitowanych.
Magdalena Pęcak
Od 10 lat prowadzi warsztaty rozwojowe, koncentrując się na rozwijaniu umiejętności osobistych oraz wydobywaniu potencjału. Posiada doświadczenie menedżerskie w pracy z małymi zespołami.
Ukończyła zarządzanie na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie oraz doradztwo zawodowe w Centrum Pedagogiki i Psychologii Politechniki Krakowskiej. Posiada Certyfikat Jakości Pracy Trenera wydany przez Centrum Szkoleń i Rozwoju Osobistego MERITUM. Jest absolwentką Szkoły Facylitatorów: praca z grupą. Rozwój umiejętności facylitacyjnych.
Trener Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji. Prowadzi warsztaty rozwojowe, szczególnie z kompetencji miękkich oraz wydobywaniu potencjału. Od 2006 roku związana z ngo, współautorka i realizatorka kilku projektów ukierunkowanych na rozwój kompetencji społecznych i zawodowych wśród osób wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem.
Katarzyna Gacek
Od 2003 roku pracuje jako trener i konsultant, projektuje i prowadzi różnorodne programy szkoleniowe. Posiada doświadczenie w obszarze oceny kompetencji pracowników - projektowała sesje assesment i development center (AC/DC) oraz występowała w roli facylitatora sesji, asesora oraz osoby udzielającej feedbacku rozwojowego po sesji. Zarządzała projektami szkoleniowymi oraz koordynowała pracą zespołów trenerskich.
Absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim. Na tej samej uczelni ukończyła również studia podyplomowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi. Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery. Ukończyła kurs trenerski „Proaktywny trener w organizacji opartej na wiedzy”.
Trener Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji Wszechnicy UJ. Pełniła rolę trenera wewnętrznego i Project managera projektów rozwojowych w dziale Learning and Development międzynarodowej korporacji. W pracy trenerskiej, doradczej i facylitacyjnej przeprowadza diagnozę potrzeb rozwojowych, projektuje programy rozwojowe i działania wspierające efekty szkoleń.
Maciej Kocurek
Specjalizuje się w szkoleniach rozwijających umiejętności menedżerskie, w szczególności w zakresie zarządzania zespołem i wdrażania zmian w organizacji. Prowadzi i projektuje gry szkoleniowe przykładając dużą wagę do ich edukacyjnych komponentów. Kierował pracą zespołu przygotowującego projekt Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES), był kierownikiem pilotażowego audytu firm szkoleniowych w oparciu o kryteria jakościowe MSUES, współautorem „Przewodnika po Standardach”. Posiada doświadczenie menedżerskie.
Ukończył studia podyplomowe z zakresu Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Ukończył Szkołę Trenerów Wszechnicy UJ, szkołę trenerów „Trainers Training" Erickson Coaching International, akredytowany przez Międzynarodową Federację Coachów (ICF) program „The Art & Science of Coaching" oraz Szkołę Facylitatorów II.
Kierownik merytoryczny oraz trener Learning & Development Management. Szkoła zarządzania procesami rozwojowymi w organizacji Wszechnicy UJ. W pracy trener
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podczas każdego z modułów uczestnicy otrzymują materiały w wersji elektronicznej, których treść odpowiada zagadnieniom danego modułu. Ponadto uczestnicy otrzymują dodatkowe materiały w wersji elektronicznej, uzupełniające wiedzę w omawianym zakresie.
Informacje dodatkowe
Rozliczeniu podlega 48 godzin szkoleniowych Usługi.
Liczba godzin Usługi: 48 godzin szkoleniowych (6 dni x 8 godzin szkoleniowych)
Godzina szkoleniowa = 45 min
Terminy indywidualnych konsultacji zostaną ustalone w trakcie trwania szkolenia.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w usłudze:
a) szkolenie odbędzie się na platformie Zoom (www.zoom.us), która umożliwia rozmowę "na żywo", wzajemne widzenie się, udostępnianie ekranów/whiteboradów, dzielenie uczestników na małe grupy, dostęp do chatu. Dodatkowo uczestnicy korzystają z narzędzia Google Classroom - platformy e-learningowej, na której gromadzone są materiały szkoleniowe, ankiety, inne źródła;
b) komputer/laptop/urządzenie przenośne wyposażone w głośnik, mikrofon oraz kamerę (wbudowane/z wejściem USB/bezprzewodowe);
c) połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, zaś rekomendowana 1,5 Mb/s;
d) system operacyjny: macOS 10.7 lub kolejne/Windows 10, 8, 7, Vista; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android;
e) linki umożliwiajace udział w szkoleniu będą ważne w rzeczywistym czasie jego trwania (zostaną przekazane Uczestnikom oraz Operatorom).