Psychologia dla coachów
Psychologia dla coachów
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Psychologia dla Coachów to program przeznaczony dla osób, które ukończyły kompleksowy, trwający co najmniej 60 godzin kurs coachingu. Najwięcej zyskają na nim osoby, które aktualnie korzystają z umiejętności coachingowych w praktyce.
Kurs zaprojektowano z myślą o osobach nie mających wykształcenia psychologicznego. Może jednak być użyteczny również dla psychologów, zainteresowanych odświeżeniem i pogłębieniem zdobytej wcześniej wiedzy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi50
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Poszerzenie wiedzy na temat głównych nurtów psychologii;Poznanie wybranych koncepcji i wyników badań istotnych w praktyce wspierania rozwoju innych;
Nauka planowania interwencji coachingowych;
Wzmocnienie umiejętności samodzielnej, krytycznej analizy dostępnych na rynku metod, narzędzi coachingowych i podejść do wspierania rozwoju;
Zwiększenie elastyczności w doborze strategii pracy z klientami;
Umiejętność oceny sytuacji psychologicznej klienta i decyzji o podjęciu lub rezygnacji z coachingu
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca ma poszerzoną wiedzę na temat głównych nurtów psychologicznych. | Kryteria weryfikacji Zna główne nurty i koncepcje człowieka we współczesnej psychologii. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Zna podstawowe badania istotne w praktyce wspierania rozwoju innych. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca zna psychologiczne koncepcje wyznaczania celów. | Kryteria weryfikacji Wie jak podtrzymywać wytrwałość i motywację klienta w dążeniu do celu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca potrafi wskazać różnice pomiędzy terapią i coachingiem. | Kryteria weryfikacji Potrafi ocenić sytuację psychologiczną klienta i podjąć decyzję o podjęciu lub rezygnacji z coachingu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi elastycznie dobierać strategię pracy z klientami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi trafnie planować interwencje coachingowe. | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca potrafi opisać podstawowe założenia psychologii rozwoju osób dorosłych | Kryteria weryfikacji Zna stadialne koncepcje rozwoju osób dorosłych: wyzwania i kryzysy. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca stosuje poznaną wiedzę w praktyce coachingowej | Kryteria weryfikacji Wykazuje empatyczną i wspierającą postawę w relacji z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi stosować strategie coachingowe inspirowane podejściem narracyjnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł I:
Blok 1: Psychologia i coaching
- Zastosowania wiedzy psychologicznej w coachingu
- Kryteria naukowości: jak odróżnić naukę od pseudonauki?
- Krytyczna lektura tekstów psychologicznych
Blok 2: Główne nurty psychologiczne
- Główne nurty i koncepcje człowieka we współczesnej psychologii
- Poziomy interwencji w coachingu
- Analiza sytuacji klienta - projektowanie interwencji coachingowych
Blok 3: Motywacja i wyznaczanie celów
- Psychologiczne koncepcje wyznaczania celów
- Wytrwałość i podtrzymywanie motywacji w dążeniu do celu
- Wizualizacja, afirmacje, optymizm: możliwości i ograniczenia
Blok 4: Samoregulacja i podtrzymywanie wytrwałości
- Siła woli i samoregulacja
- Radzenie sobie z pokusami i "rozgrzewanie" celów
- Ukierunkowane ćwiczenie, pożądane utrudnienia i dążenie do mistrzostwa
Moduł II:
Blok 1: Emocje i stres
- Podstawy psychologii emocji
- Style wyjaśniania sukcesów i porażek
- Wpływ interpretacji na powstawanie emocji i stresu
Blok 2: Interpretacje i przekonania
- Poznawcze podejście do pracy z emocjami
- Możliwości oddziaływania na przekonania klienta
- Budowanie konstruktywnych nawyków myślowych w coachingu
Blok 3: Struktura osobowości
- Psychologiczne koncepcje osobowości
- Stałość i zmienność osobowości - co może zmienić coaching?
- Różnice indywidualne: wymiary istotne w coachingu; rola narzędzi badania osobowości
Blok 4: Samowiedza i postrzeganie siebie
- Samowiedza, samoocena i schematy Ja
- Tendencyjność w postrzeganiu siebie i budowaniu samoświadomości
- Praca ze schematami w coachingu
Moduł III:
Blok 1: Coaching i terapia
- Różnice między terapią i coachingiem
- Kryteria zdrowia psychicznego i podstawowe pojęcia psychopatologii
- Kwalifikowanie do coachingu. Jak rozpoznać osoby zdrowe? Kiedy terapia jest lepszym wyjściem?
Blok 2: Procesy nieświadome i ich wpływ na pracę coachingową
- Mechanizmy obronne i opór w podejściu psychodynamicznym
- Relacja coachingowa - ryzyka dla utrzymywania się w roli
- Prowadzenie relacji coachingowej - inspiracje i wskazówki ze świata psychoterapii
Blok 3: Rozwój człowieka dorosłego
- Podstawowe założenia psychologii rozwoju osób dorosłych
- Stadialne koncepcje rozwoju osób dorosłych; wyzwania i kryzysy
- Coaching ważnych wyzwań życiowych
Blok 4: Psychologia narracyjna: życie jako opowieść
- Podejście narracyjne w psychologii osobowości
- Strategie coachingowe inspirowane podejściem narracyjnym
- Wspieranie klientów w przeformułowaniu opowieści o własnym życiu
- Zakończenie zajęć
Blok 5: Superwizja coachingowa
- Praca superwizyjna nad rzeczywistymi przypadkami z praktyki coachingowej uczestników. Refleksja i dyskusja uwzględniająca dotychczas poznane koncepcje oraz doświadczenie pozostałych członków grupy
- Podsumowanie: superwizja i interwizja jako narzędzie rozwoju zawodowego coachów
Blok 6: Podsumowanie kursu
- Przegląd i podsumowanie wiedzy
- Strategie coachingowe inspirowane podejściem narracyjnym
- Wspieranie klientów w przeformułowaniu opowieści o własnym życiu
- Zakończenie zajęć
Więcej informacji na stronie: Psychologia dla coachów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 14 Moduł I, dzień 1: Psychologia i coaching | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 22-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 14 Moduł I, dzień 1: Główne nurty psychologiczne | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 29-08-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 14 Moduł I, dzień 3: Motywacja i wyznaczanie celów | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 05-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 14 Moduł I, dzień 4: Podsumowanie modułu I | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 12-09-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 14 Moduł II, dzień 1: Coaching i Terapia | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 01-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 14 Moduł II, dzień 2: Procesy nieświadome i ich wpływ na pracę coachingową | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 08-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 14 Moduł II, Dzień 3: Struktura osobowości | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 14 Moduł II, dzień 4: Samowiedza i postrzeganie siebie | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 20:45 | Liczba godzin 03:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 14 Moduł III, dzień 1: Emocje i stres | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 07-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 14 Moduł III, dzień 2: Interpretacje i przekonania | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 14-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 14 Moduł III, dzień 5: Superwizja | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 21-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 14 Moduł III, dzień 4: Psychologia narracyjna: życie jako opowieść | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 28-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 14 Moduł III, dzień 5: Superwizja coachingowa | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 05-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 14 Moduł III, dzień 6: Podsumowanie kursu. | Prowadzący Beata Świeży | Data realizacji zajęć 12-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:30 | Liczba godzin 03:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 765,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto135,30 PLN
- Koszt osobogodziny netto110,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Świeży
Prowadzi prywatną praktykę coachingową specjalizując się we wspieraniu rozwoju osobistego klientów indywidualnych. Prowadzi zajęcia w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prowadzi również coaching w organizacjach, pracując głównie z kadrą menedżerską. Wspiera mentorsko coachów przystępujących do certyfikacji w ścieżce ACTP oraz portfolio.
Z wykształcenia jest doktorem psychologii, a także certyfikowanym coachem (PCC ICF oraz Erickson Certified Professional Coach).
Prowadzi zajęcia w Instytucie Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jest pomysłodawcą, organizatorem i prowadzącą spotkania rozwojowo-interwencyjne Serwisowanie Skrzydeł dla Coachów. Jest certyfikowanym coachem (Professional Certified Coach oraz Erickson Certified Professional Coach) oraz mentorem w procesach certyfikacji coachingowej. Prowadzi prywatną praktykę coachingową specjalizując się we wspieraniu rozwoju osobistego klientów indywidualnych.
Maciej Świeży
Odpowiada za rozwój oferty szkoleniowej Wszechnicy UJ. Prowadzi kompleksowe projekty szkoleniowo-doradcze, służące kształtowaniu w organizacjach środowiska sprzyjającego uczeniu się. Projektuje narzędzia i standardy pracy w obszarach związanych z uczeniem się i zarządzaniem wiedzą. Pracuje w Polsce i za granicą, jako Trener Erickson Coaching Interational, prowadząc akredytowany przez ICF program „The Art and Science of Coaching”. Prowadzi indywidualny i zespołowy coaching dla kadry menedżerskiej; pracuje jako konsultant dynamiki grupowej w organizowanych przez Wszechnicę UJ i OPUS warsztatach group relations.
Z wykształcenia psycholog, obronił na UJ doktorat poświęcony uczeniu się złożonych umiejętności i przewidywaniu skuteczności działania. Ukończył kompleksowe kursy trenerskie i coachingowe (m.in. Wszechnicy UJ i Erickson College International), a także zaawansowany kurs analizy dynamiki grupowej OPUS. Dysponuje certyfikatem ICF na poziomie PCC oraz certyfikatem Erickson Certified Professional Coach (ECPC).
Jest autorem kursu "Psychologia dla Coachów" oraz książki o tym samym tytule. W Polsce i za granicą prowadzi zajęcia w akredy
Artur Krupa
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują książkę autorstwa Macieja Świeżego pt. "Psychologia dla Coachów", która przesyłana jest pocztą oraz teksty do przeczytania w formie cyfrowej przed rozpoczęciem każdego z Modułów. Po zajęciach otrzymują prezentacje od Prowadzących oraz materiały dodatkowe.
Warunki uczestnictwa
Ukończenie kompleksowego, trwającego co najmniej 60 godzin kursu coachingu (np. Szkoły Coachów The Art & Sciecence of Coaching).
Informacje dodatkowe
Szkolenie odbędzie się przez platformę Zoo, która umożliwia rozmowę "na żywo", wzajemne widzenie się, udostępnianie ekranów/whiteboradów, dzielenie na małe grupy, dostęp do chatu.
Wymagania sprzętowe:
- połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe (3G/4G/LTE)
- głośnik, mikrofon, kamera (wbudowane/USB/bezprzewodowe)
- system operacyjny: macOS 10.7 lub kolejne/Windows 10, 8, 7, Vista; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android
Link do udziału w szkoleniu będzie przekazany bezpośrednio uczestnikom oraz operatorom, będzie on ważny w rzeczywistym czasie trwania szkolenia.
Liczba godzin usługi: 56 godzin szkoleniowych (godzina szkoleniowa = 45 minut)
Materiały szkoleniowe: handouty, wybrane fragmenty lektur.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania sprzętowe:
- połączenie internetowe - przewodowe lub bezprzewodowe (3G/4G/LTE)
- głośnik, mikrofon, kamera (wbudowane/USB/bezprzewodowe)
- system operacyjny: macOS 10.7 lub kolejne/Windows 10, 8, 7, Vista; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android