PRAWNE I PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRACY Z TRUDNYM PACJENTEM. Jak w codziennej pracy łączyć wiedzę prawną i zasady obsługi pacjenta?
PRAWNE I PSYCHOLOGICZNE ASPEKTY PRACY Z TRUDNYM PACJENTEM. Jak w codziennej pracy łączyć wiedzę prawną i zasady obsługi pacjenta?
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pozostałe
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do personelu mającego bezpośredni kontakt z pacjentem, a w szczególności do:
- osób zarządzających podmiotami leczniczymi,
- lekarzy
- fizjoterapeutów,
- pielęgniarek,
- rejestratorek,
- innych pracowników podmiotów leczniczych.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji24-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
Cel
Cel
Cel edukacyjny
PO UKOŃCZENIU SZKOLENIA UCZESTNIK:• Ma uporządkowaną wiedzę na temat praw pacjenta i praw personelu medycznego oraz prawnych aspektów pracy z tzw. trudnym pacjentem
• Będzie wiedział jak wykorzystać przepisy prawa, tak, by w rozmowie z pacjentem świadomie używać prawnych argumentów
• Zna techniki i sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach w relacji pracownik placówki medycznej - pacjent
• Umie zastosować techniki ułatwiające komunikację z trudnym pacjentem.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zna przepisy prawne: prawa pacjenta, świadczenie usług na NFZ | Kryteria weryfikacji Wie jakie prawa ma pacjent, umie je wymienić | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zna techniki komunikowania się w trudnych sytuacjach z pacjentem | Kryteria weryfikacji Wie jak przeprowadzić trudną rozmowę z pacjentem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PRAWA PACJENTA I ODPOWIADAJĄCE IM PRAWA PRACOWNIKÓW PLACÓWKI MEDYCZNEJ
• W jaki sposób informować pacjenta o przysługujących im prawach i obowiązkach?
Jak to zrobić, by informacja była zgodna z prawem i jednocześnie budowała
pozytywny wizerunek placówki medycznej?
• Język informacji – jak informować, by pacjent zrozumiał przekazywane informacje?
• Jak wykorzystać wiedzę o prawach pacjenta do egzekwowania swoich praw
(personelu placówki medycznej)?
PACJENT ROSZCZENIOWY
• Jak reagować, gdy pacjent chce wymusić niezgodne z prawem/nienależne mu
świadczenia/działania?
• Agresja słowna – jak powstrzymać krzyk i wulgarny język?
ORGANIZACJA PRZYJĘĆ PACJENTÓW
• Konflikty kolejkowe przy rejestracji – jak rozładowywać „napięte” sytuacje?
• Jak egzekwować prawidłowe skierowania i inne dokumenty?
• Co robić, gdy pacjent rezygnuje z terminu? Co robić, gdy pacjent nie chce czekać w
kolejce i domaga się natychmiastowego przyjęcia?
• Podawanie danych przez pacjentów, wywoływanie pacjenta na zabiegi – jak to
robić uprzejmie i zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych?
ODMOWA WYKONANIA ŚWIADCZEŃ
• W jakich sytuacjach można odmówić udzielania świadczeń?
• Jak poinformować o odmowie?
GODNOŚĆ I INTYMNOŚĆ PACJENTA I PERSONELU
• Jak rozmawiać z pacjentem na tematy intymne? – od rejestracji po gabinet
lekarski
• Czego nie robić – jakie działania/zachowania/słowa ze strony pracowników
placówki medycznej są odbierane przez pacjentów jako „obdarcie” z intymności.
TRUDNE PRZYPADKI
• Nagrywanie czynności personelu,
• Agresja fizyczna,
• Pacjent grozi złożeniem skargi, np. do NFZ,
• Udzielanie informacji o stanie zdrowia przez telefon lub internet.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto199,88 PLN
- Koszt osobogodziny netto162,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Praktyczne materiały samokształceniowe.
Informacje dodatkowe
USŁUGA MOŻE BYĆ ZWOLNIONA Z VAT
Podstawa zwolnienia usługi szkoleniowej z VAT
Zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.). finansowana w minimum 70% ze środków publicznych mająca charakter kształcenia zawodowego, zgodnie z art.43 ust 1 pkt 29 c Ustawy o podatku od towarów i usług VAT, (Dz.U. Nr 226, poz. 1476) oraz Rozporządzeniem MF z 20-12-2013 poz. 1722 Rozdział 2 Zwolnienia od podatku oraz szczegółowe warunki stosowania tych zwolnień § 3.1 pkt 14.)
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
TEAMS - zgodnie z wygami tej platformy.