Szkoła Coachów - The Art & Science of Coaching
Szkoła Coachów - The Art & Science of Coaching
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Program „The Art and Science of Coaching” jest skierowany do:
- początkujących coachów, którzy chcą zdobyć gruntowne, warsztatowe przygotowanie do samodzielnej pracy coachingowej
- doświadczonych coachów szukających spójnej metodologii i jeszcze bardziej skutecznych narzędzi pracy
- trenerów, menedżerów i konsultantów, którzy poszukjują nowych możliwości zawodowego rozwoju
Usługa jest również adresowana do uczestników projektu Małopolskie Bony Rozwojowe
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi136
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Uczestnicy szkolenia rozwiną umiejętność prowadzenia rozmów coachingowych w sposób zgodny z kryteriami kompetencyjnymi ICF, poznają model prowadzenia coachingu w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach oraz zwiększą swoją samoświadomość i gotowość do budowania wspierającej relacji w coachingu.Szkolenie przygotowuje do zaprojektowania i uruchomienia własnej praktyki coachingowej, a także dostarcza niezbędnych narzędzi dostosowanych do różnej tematyki i kontekstu prowadzenia rozmów coachingowy
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca zna podstawowe założenia dotyczące roli coacha i podejścia coachingowego; | Kryteria weryfikacji Odróżnia coaching od innych ról zawodowych, takich jak trenerstwo, facylitacja czy doradztwo. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wie, jak wygląda prawidłowa struktura rozmowy coachingowej zgodna z coachingiem skoncentrowanym na rozwiązaniach. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe kompetencje coacha według ICF. | Metoda walidacji Prezentacja | |
Kryteria weryfikacji Jest świadoma zasad etycznych pracy coacha. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca stosuje podstawowe coachingowe poznane na zajęciach w prowadzonych przez siebie sesjach coachingowych. | Kryteria weryfikacji Zna schemat narzędzi takich jak: linia czasu, planowanie trójpozycyjne, stół mentorów, ścieżka mistrzostwa. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia wspierające odkrywanie wartości. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca prowadzi sesję coachingową w oparciu o strukturę zgodną z coachingiem skoncentrowanym na rozwiązaniach. | Kryteria weryfikacji Potrafi zaplanować czasowo poszczególne elementy sesji coachingowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi pracować z postępami klienta pomiędzy poszczególnymi sesjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Potrafi pracować z postępami klienta pomiędzy poszczególnymi sesjami. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca potrafi planować swój biznes coachingowy. | Kryteria weryfikacji Analizuje własne mocne i strony oraz obszary do rozwoju. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Potrafi ocenić własny poziom kompetencji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Osoba uczestnicząca rozwija postawę coachingową. | Kryteria weryfikacji Wykazuje się empatią w relacji z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Rozwija partnerską postawę w kontakcie z klientem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkoły coachingu jest podzielony na cztery moduły szkoleniowe, z których każdy podporządkowany jest wybranemu aspektowi coachingu i prezentuje związane z nim zagadnienia i narzędzia. Każdy moduł trwa 6 dni.
- Moduł I - Fundamenty i założenia profesjonalnego coachingu - krok po kroku wprowadza w podejście skoncentrowane na rozwiązaniach w coachingu prowadzonym zgodnie z metodologią Erickson Coaching International. Uczestnik uczy się wchodzić w rolę coacha - na koniec szkolenia jest w stanie samodzielnie przeprowadzić pełną rozmowę coachingową. Moduł I skupia się na inspiracji, jego centralne pytanie brzmi: „Co chcesz osiągnąć?".
- Moduł II - Coaching planowania i tworzenia rozwiązań - dostarcza szerokiego zestawu narzędzi, by głębiej wnikać w pytanie klienta: „Jak mogę to osiągnąć?”. Uczestnik uczy się metod towarzyszenia klientowi w rozwijaniu strategii, planowaniu, wprowadzaniu planu w życie i zarządzaniu czasem. Punkt koncentracji w module II to poszukiwanie i wdrażanie twórczych rozwiązań
- Moduł III - Coaching wartości i samoświadomości - stanowi pogłębienie rozumienia związku między kontaktem z najgłębszymi wartościami i długofalowym zaangażowaniem w realizację życiowych projektów. Odkrycie i uporządkowanie wartości dostarcza nowych odpowiedzi na pytanie „Dlaczego chcę to osiągnąć?". Moduł III zapoznaje uczestników z narzędziami ułatwiającymi integrację wartości i radzenie sobie z oporem.
- Moduł IV - Integracja - wielopoziomowe budowanie sukcesu - koncentruje się na domykaniu projektów i poszukiwaniu satysfakcji. „Po czym poznam, że osiągnąłem / osiągnęłam swój cel?" to najważniejsze pytanie tego modułu. Uczestnicy uczą się obserwować różnorodne potrzeby swoich klientów i przygotowują do rozpoczęcia własnej praktyki coachingowej lub wykorzystania coachingu w zatrudniającej ich organizacji. Integrują opanowane dotychczas narzędzia, doskonalą umiejętności prowadzenia rozmów coachingowych i uczą się rozpoznawać w praktyce różne poziomy kompetencji ICF.
W trakcie trwania modułu oraz po jego zakończeniu uczestnicy prowadzą sesję zgodnie z poznaną strukturą, w tak zwanych trójkach coachingowych: coach - klient - obserwator otrzymując pisemną informację zwrotną od trenera prowadzącego.
Walidacja prowadzona jest poprzez testy wiedzy, które uczestnicy wypełniają na koniec szkolenia a także przeprowadzane sesje, które są oceniane przez trenera prowadzącego.
Uczestnicy którzy spełnią odpowiednie wymagania otrzymują certyfikat Erickson Professional Coach. Aby uzyskać certyfikat należy:
-być obecnym na zajęciach lub w przypadku nieobecności wykonać zadanie dodatkowe przydzielane przez Trenera,
- uzyskać pozytywny wynik z każdego z testów sprawdzających wiedzę (testy uczestnicy wypełniają po każym module szkolenia)
- przesłać do oceny trzy sesje nagrywane z których uczestnicy otrzymują pisemną informację zwrotną od Trenera. Pozytywnie oceniona trzecia sesja uprawnia do wydania certyfikatu ESFCC.
Czytaj więcej o Szkole Coachów
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Moduł I, dzień I - plan szkolenia, założenia dotyczące roli coacha, struktura rozmowy coachinowej, kryteria kontraktu. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 16-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Moduł I, dzień 2 - praktyczne aspekty roli coacha: pytania i odpowiedzi, postawy klienta: „prawdziwy klient”, „gość”, „malkontent”, struktura „Jak gdyby", rozmowa coachingowa - ćwiczenia. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 17-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Moduł I, dzień 3 - Model piramidy poziomów logicznych, pogłębianie rozmowy i motywacji, obraz Ja oparty na wartościach. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 18-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Moduł I, dzień 4 - Metafora poziomów funkcjonowania mózgu, przegląd kompetencji ICF, pełne sesje coachingowe w trójkach. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 19-11-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Moduł II, dzień 1 - ustalanie priorytetów, rama ważne/pilne, wykorzystanie perspektyw czasowych, wzór opisujący zmianę, pozycje percepcyjne | Prowadzący Magdalena Giec | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Moduł II, dzień 2 - strategia Disneya, język coacha w przechodzeniu między etapami strategii Disneya, ćwiczenia rozmów coachingowych w trójkach. | Prowadzący Magdalena Giec | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Moduł II, dzień 3 - podejście storyboardingowe, mistrzostwo i praca z krytykiem, Stół Mentorów, kreatywność i wizja. | Prowadzący Magdalena Giec | Data realizacji zajęć 16-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Moduł II, dzień 4 - coaching w drodze do mistrzostwa, ścieżka mistrzostwa, pełne sesje coachingowe w trójkach. | Prowadzący Magdalena Giec | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Moduł III, dzień 1 - odkrywanie wartości, narzędzia wydobywania wartości, wykorzystanie wartości w coachingu, motywacja i zaangażowanie, radzenie sobie z „gremlinami" | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 16-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Moduł III, dzień 2 - budowanie prawdziwego zaangażowania, pogłębianie doświadczenia wartości, sesje coachningowe w trójkach | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 17-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Moduł III, dzień 3 - odkrywanie równowagi: Linia stanów, coaching podstawowego rezultatu, spirala wartości, typologia wartości wg Gravesa | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Moduł III, dzień 4 - radzenie sobie z obiekcjami, coaching poza negatywizmem i obiekcjami klienta, coaching z zastosowaniem prowokacji. | Prowadzący Artur Krupa | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Moduł IV, dzień 1 - pogłębienie i utrwalenie rozumienia wszystkich kompetencji ICF, nauka rozpoznawania kompetencji w działaniu. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 13-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Moduł IV, dzień 2 - mapa zastosowań narzędzi i procesów coachingowych, pełne sesje coachingowe, wskazówki dotyczące rozwoju i prowadzenia własnej praktyki coachingowej. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 14-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Moduł IV, dzień 3 - programy coachingowe w organizacjach, ćwiczenie sesji coachingowych w trójkach. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 15-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Moduł IV, dzień 4 - możliwości rozwoju w roli coacha, możliwości certyfikacji, podsumowanie szkolenia, pytania i wątpliwości. | Prowadzący Maciej Świeży | Data realizacji zajęć 16-02-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto19 926,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto16 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto146,51 PLN
- Koszt osobogodziny netto119,12 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Magdalena Giec
Artur Krupa
Maciej Świeży
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Kursanci otrzymują ok. 400 stron materiałów, zawierających teksty rozszerzające rozumienie treści szkolenia, scenariusze ćwiczeń coachingowych oraz schematy i arkusze oceny.
Materiały dostępne w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej.
Informacje dodatkowe
Szkolenie coachingowe „The Art & Science of Coaching” jest akredytowane przez International Coach Federation zapewniającej wysoki standard jakości kształcenia coachów.
moduły I-IV (136 h) są traktowane jako Approved Coach Specific Training Hours (ACSTH) co oznacza, że ich absolwenci spełniają istotne dla certyfikacji ICF kryterium ukończenia profesjonalnego szkolenia coachingowego,
Uczestnik uzyskuje certyfikat Erickson Professional Coach (EPC), na wzorze Erickson College, jeśli spełni następujące warunki:
- ukończenie 16 dni kursu (wymagane zaliczenie 100% obecności),
- zdobycie minimum 70% punktów na testach sprawdzających wiedzę na każdym z czterech modułów,
- dostarczenie do Wszechnicy UJ trzech nagrań sesji coachingowych (3 x 30 min.) i uzyskanie pozytywnej oceny mentora.
Liczba godzin szkoleniowych - 136 (1h szkoleniowa = 45 minut).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi