TRUDNY PACJENT CZY TRUDNA SYTUACJA? - szkolenie dotyczące prowadzenia trudnych rozmów z pacjentem
TRUDNY PACJENT CZY TRUDNA SYTUACJA? - szkolenie dotyczące prowadzenia trudnych rozmów z pacjentem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Grupa docelowa usługi
Osoby wykonujące zawód medyczny (lekarze, pielęgniarki i położne, fizjoterapeuci, farmaceuci, itd.) oraz personel niemedyczny (pracownicy rejestracji).
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji30-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi8
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Rozwój umiejętności komunikowania się w trudnych rozmowach z pacjentem.Zyskaj pozytywną pewność siebie w trakcie emocjonalnie trudnych rozmów, by być stanowczym i jednocześnie uprzejmym dla pacjenta.
Rozwijaj swoje umiejętności komunikacyjne i emocjonalne, tak by z jednej strony w świadomy sposób prowadzić trudne rozmowy, a z drugiej strony, by „nie przenosić” trudnych emocji z pracy do domu.
Doskonal praktyczne umiejętności! Przećwicz różne scenariusze rozmów z pacjentami.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozwój kompetencji komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Wie w jaki sposób prowadzić trudne rozmowy: pacjent zdenerwowany, itd. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Trudny pacjent czy trudna sytuacja?
- Jak spojrzenie na trudną sytuację może pomóc w jej rozwiązaniu lub ją utrudnić?
- Dowiedz się, jak Twoje podejście może pomóc w znalezieniu rozwiązania, a jak może je utrudnić.
Profilaktyka trudnych sytuacji – jak zminimalizować ilość problematycznych rozmów?
- Czy umiesz zobaczyć sytuację z perspektywy pacjenta? „Wejdź w jego buty” i zrozum jego psychologiczne oczekiwania, aby zwiększyć swój wpływ w rozmowie.
- Naucz się, jak zmienić język rozmowy na bardziej przyjazny i zrozumiały dla pacjenta. Poznaj „zakazane zwroty” w rozmowie z pacjentem.
- Dowiedz się unikać żargonu medycznego w rozmowie z pacjentem, który może go dodatkowo stresować czy też zwiększać jego lęk.
- Naucz się wykorzystywać komunikację niewerbalną w trudnych rozmowach, aby lepiej radzić sobie z emocjami pacjenta i budować zaufanie.
Zrozumienie emocji pacjenta. Klucz do skutecznej komunikacji w trudnych sytuacjach
- Poznaj przyczyny zdenerwowania pacjentów. Dowiedz się na co masz wpływ bezpośredni i jak możesz wtedy działać. Zrozum, na co masz wpływ pośredni i jak w takiej sytuacji możesz poprawić komunikację.
- Naucz się identyfikować różne stany emocjonalne pacjentów, co jest kluczowe dla skutecznej komunikacji.
- Zrozum dynamikę negatywnych emocji, aby lepiej kontrolować przebieg rozmowy.
- Naucz się rozróżnić zachowania, które są wynikiem emocji od zachowań manipulacyjnych. Dowiedz się jak reagować w sytuacji, gdy pacjent manipuluje.
Kolejność postępowania ze zdenerwowanym pacjentem
- Opanuj model postępowania „emocje – problem – rozwiązanie”, aby przejąć kontrolę nad rozmową. Poznaj technikę, która w 3 krokach pomoże uspokoić zdenerwowanego pacjenta
- Naucz się krok po kroku jak prowadzić rozmowę z pacjentem w emocjach
- Dowiedz się jaki sposób wyrażania empatii jest pomocny, a jaki rodzaj empatii jest niepożądany, a wręcz szkodliwy w rozmowie z pacjentem.
- Dowiedz się czego unikać w rozmowie ze zdenerwowanym pacjentem, by „nie dolewać oliwy do ognia”
Trudne sytuacje – jak z wykorzystaniem asertywnych technik radzić sobie w trudnych sytuacjach?
- Opanuj asertywność jako klucz do unikania nieporozumień z pacjentem. Dowiedz się, jak uprzejmie, ale stanowczo stawiać granice w kontaktach.
- Naucz się wykorzystywać asertywne techniki, które ułatwią Ci reakcję w trudnych sytuacjach.
Jak zadbać o siebie w trakcie emocjonalnie trudnych rozmów?
- Zmień sposób myślenia o pacjencie, aby prowadzić rozmowę w bardziej konstruktywny sposób. Wykorzystaj model „emocjonalnej samopomocy”, by zmienić swoje trudne emocje na neutralne (spokój).
- Kontroluj własne emocji. Naucz się rozpoznawać swoje emocje oraz to jak wpływają na Twoje rozmowy z pacjentem.
- Poznaj „model świateł drogowych”, który pomaga kontrolować trudne emocje np. złość?
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 217,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto990,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto152,21 PLN
- Koszt osobogodziny netto123,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia uczestnicy otrzymują praktyczne materiały typu „podręcznik” oraz pomoce ćwiczeniowe.
Informacje dodatkowe
STAWKA VAT:
Podmioty lecznicze, które finansują usługę ze środków publicznych w min. 70% zwolnione są z obowiązku płacenia podatku VAT – na podstawie oświadczenia Klienta. CENA NETTO = CENA BRUTTO Podstawą jest oświadczenie wypełnione przez Państwa. W innych przypadkach stawka VAT to 23%.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi