Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością w zespole. Model przywództwa wszechstronnego - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Akademia HR - Zarządzanie różnorodnością w zespole. Model przywództwa wszechstronnego - forma zdalna w czasie rzeczywistym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły HR, pracownicy przedsiębiorcy odpowiedzialni za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi, menadżerowie lub kandydaci na menadżerów, właściciele przedsiębiorstw, jeśli są odpowiedzialni w przedsiębiorstwie za działania HR.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji08-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest kształtowanie wśród pracowników postawy otwartości i akceptacji różnic, przeciwdziałanie konfliktom wynikającym z różnic, efektywne zarządzanie różnorodnością w zespole i wykorzystywanie jej potencjału, efektywna komunikacja w różnorodnych zespołach. Uczestnicy poznają kluczowe metody i umiejętności niezbędne do skutecznego budowania i zarządzania z różnorodnością w zespołach.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość (m.in. różne pochodzenie etniczne, wiek, płeć czy przekonania) na gruncie własnej organizacji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje sposoby pozytywnego wykorzystania społecznych i gospodarczych czynników kształtujących różnorodność i wielokulturowość | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników i wdrażania rozwiązań ukierunkowanych na pozytywne wykorzystanie różnorodności i wielokulturowości | Kryteria weryfikacji - definiuje podstawowe regulacje prawne związane z zapewnieniem równouprawnienia pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Wykazuje pozytywny wpływ różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników | Kryteria weryfikacji - definiuje zasady budowania pozytywnego wpływu różnorodności i wielokulturowości na poziom lojalności i wydajności pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje specyfikę podejścia do pracy i współpracy osób z różnych kultur | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Sprawnie wykorzystuje różnorodność i wielokulturowość pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady wykorzystywania różnorodności i wielokulturowości pracowników w celu zwiększenia poziomu innowacyjności zespołów i całej organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Kształtuje kulturę pracy oraz rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników (bez względu na ich pochodzenie, płeć, przekonania itp.) i sprawiedliwości organizacyjnej | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania wspierające, ukierunkowane na zapewnienie równego traktowania pracowników i sprawiedliwości organizacyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Buduje i wdraża rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników, jak również pełną ich integrację z firmą | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania zapewniające dobrą komunikację między różnymi grupami pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Kształtuje pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk oraz zapewniającej wszystkim możliwości wykorzystania (i rozwoju) ich potencjału | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje narzędzia budujące pozytywny wizerunek firmy otwartej na współpracę z pracownikami z różnych środowisk | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Sprawnie identyfikuje i rozwiązuje wszelkie konflikty, które mogą być związane z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady rozwiązywania konfliktów, związanych z różnicą stylów pracy osób z różnych grup kulturowych, wiekowych itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Kształtuje wśród pracowników wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje wartości związane z poszanowaniem i pozytywnym wykorzystaniem wewnętrznej różnorodności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność:Wdraża rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości przez wszystkich pracowników firmy – niezależnie od ich pochodzenia, płci, wieku, przekonań itp.) | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje rozwiązania gwarantujące przestrzeganie ważnych dla firmy zasad i wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Ułatwia wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady komunikacyjne ułatwiające wymianę wiedzy i doświadczeń między pracownikami z różnych środowisk, kultur itp. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Tłumaczy różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice w zakresie stylów funkcjonowania i potrzeb pracowników z różnych kultur | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Dzień 1
1. Siła różnorodności zespołu - holistyczne myślenie o człowieku w biznesie:
- Definicja różnorodności w kontekście zespołów.
- Korzyści płynące z różnorodności w zespołach.
- Wyzwania związane z różnorodnością zespołową.
2. Zmiana paradygmatu myślenia o zespołach
- Podstawowa zasada stymulująca kreatywność zespołu.
- Nowe rodzaje zespołów.
3. Indywidualne style działania - różnorodność w zespołach zadaniowych
- Cztery style zachowań na podstawie koncepcji C.G. Junga.
- Odmienny dominujący wzorzec działania w sytuacjach zadaniowych.
- Odmienny sposób podejmowania decyzji.
- Źródła problemów w odniesieniu do danego stylu działania.
Dzień 2
- Diagnoza i rozpoznawanie stylów działania w praktyce.
- Mieszanki stylów zachowań – wskazówki do działania.
- Symulacja sytuacji związanych z różnicami osobowościowymi i ich skutecznego rozwiązania.
4. Budowanie różnorodnego zespołu zadaniowego
- Osiem konkretnych kroków budowania różnorodnego zespołu.
- Strategie budowania zaufania wśród różnorodnych członków zespołu.
5. Model przywództwa wszechstronnego
- Jak rozwijać wszechstronność korzystając z zasobów danego stylu działania.
- Lider forsujący vs lider aktywizujący, z uwzględnieniem dominującego stylu działania. Studia przypadków:
- analiza sytuacji konfliktowych i identyfikacja najlepszych praktyk rozwiązywania konfliktów.
- analiza sytuacji niskiej efektywności zespołu.
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie on-line.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Siła różnorodności zespołu - holistyczne myślenie o człowieku w biznesie ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Zmiana paradygmatu myślenia o zespołach ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Cztery style zachowań na podstawie koncepcji C.G. Junga.Odmienny dominujący wzorzec działania w sytuacjach zadaniowych wykład | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Odmienny sposób podejmowania decyzji.Źródła problemów w odniesieniu do danego stylu działania ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 15-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Diagnoza i rozpoznawanie stylów działania w praktyce.Mieszanki stylów zachowań – wskazówki do działania ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Budowanie różnorodnego zespołu zadaniowego ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Osiem konkretnych kroków budowania różnorodnego zespołu ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Model przywództwa wszechstronnego ćwiczenia | Prowadzący Monika Księżak | Data realizacji zajęć 16-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 353,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto112,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto91,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Monika Księżak
Doświadczenie trenerskie: Obecnie trenerka Altkom Akademii. Jako psycholog z bogatym doświadczeniem, Monika od lat łączy wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami w obszarze HR, zarządzania, rozwijania kompetencji miękkich , co pozwala jej skutecznie wspierać firmy i jednostki w osiąganiu ich celów. Posiada ponad 17 lat doświadczenia w różnych obszarach biznesu i rozwoju, w tym w pracy dla przedsiębiorstw produkcyjnych. Posiada 120-godzinne doświadczenie w prowadzeniu szkoleń o podobnej tematyce dla osób dorosłych w ostatnich dwóch latach (24 miesiącach). Dodatkowo, specjalizuje się w prowadzeniu dedykowanych programów Assessment Center i Development Center dla kadry menadżerskiej, co pozwala na skuteczną identyfikację i rozwój potencjału liderów na różnych szczeblach organizacji.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Na platformie Wirtualna Klasa Altkom Akademii udostępnione zostaną bezterminowo materiały szkoleniowe (tj. np. podręczniki/prezentacje/materiały dydaktyczne niezbędne do odbycia szkolenia/ebooki itp.), zasoby bazy wiedzy portalu oraz dodatkowe informacje od trenera. Uczestnicy zachowują bezterminowy dostęp do zasobów Mojej Akademii i materiałów szkoleniowych zgromadzonych w Wirtualnej Klasie szkolenia. Platforma do kontaktu z trenerami, grupą i całą społecznością absolwentów jest portal Moja Akademia.
Warunki uczestnictwa
Niezbędnym warunkiem uczestnictwa w szkoleniach dofinansowanych z funduszy europejskich jest założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapis na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, dysponenta funduszy publicznych, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Ogólne warunki uczestnictwa w zajęciach zostały zamieszczone na stronie: https://www.altkomakademia.pl/ogolne-warunki-uczestnictwa-w-szkoleniach/
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnik otrzyma zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.
Trener podczas szkolenia będzie organizował krótkie przerwy. Informacja o przerwach będzie umieszczona na slajdzie.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymagania ogólne realizacji szkolenia w formule distance learning (online): Komputer stacjonarny lub notebook wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową z przeglądarką internetową z obsługą HTML 5. Monitor o rozdzielczości FullHD. Szerokopasmowy dostęp do Internetu o przepustowości co najmniej 25/5 (download/upload) Mb/s. W przypadku szkoleń z laboratoriami zalecamy: sprzęt wyposażony w dwa ekrany o rozdzielczości minimum HD (lub dwa komputery), kamerę internetową USB, zewnętrzne głośniki lub słuchawki.
Platforma komunikacji – ZOOM
Oprogramowanie – zdalny pulpit, aplikacja ZOOM
Link do szkolenia zgodnie z regulaminem zostanie wysłany na 2 dni przed rozpoczęciem usługi.
Link do szkolenia jest ważny w trakcie trwania całej usługi szkoleniowej.