Testowanie użyteczności / Usability Testing. Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych.
Możliwość dofinansowania
Testowanie użyteczności / Usability Testing. Warsztat i szkolenie połączone z praktycznymi przykładami z projektów użytecznościowych.
Numer usługi 2024/08/05/163664/2252196
1 770,00 PLN
brutto
1 770,00 PLNnetto
110,63 PLNbrutto/h
110,63 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla testerów oprogramowania, projektantów UX/UI, osób zajmujących się optymalizacją witryn oraz wszystkich, dla których użyteczność aplikacji nie jest bez znaczenia.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu zapoznać uczestników z najważniejszymi narzędziami i metodami budowania użytecznego interfejsu użytkownika. Jest on bowiem kluczem do komercyjnego sukcesu aplikacji oraz urządzenia, ponieważ stopień trudności użycia danego narzędzia przekłada się bezpośrednio na stopień niezadowolenia użytkownika.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza• Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat definicji użyteczności i UX, zrozumieją znaczenie inwestycji w użyteczność oraz rolę czynnika ludzkiego w projektowaniu. • Poznają charakterystykę interfejsów aplikacji internetowych, desktopowych i mobilnych oraz ich specyfikę pod kątem testowania użyteczności. • Zdobędą wiedzę na temat procesu projektowania opartego na użytkowniku, w tym analizy użyteczności, określania wymagań użytecznościowych i ich relacji do wymagań funkcjonalnych. • Poznają różne metody zbierania wymagań od użytkowników, co pozwoli im lepiej zrozumieć potrzeby i oczekiwania użytkowników końcowych. • Zdobędą wiedzę na temat tworzenia prototypów, projektowania zespołowego oraz znaczenia estetyki i intuicyjności interfejsu. • Poznają różne metody testowania użyteczności, w tym testy z użytkownikami, testy eksperckie oraz narzędzia do ich przeprowadzania. • Zdobędą wiedzę na temat różnych miar użyteczności oraz ich interpretacji. • Poznają najważniejsze standardy i normy związane z użytecznością, takie jak heurystyki Jakoba Nielsena oraz normy ISO. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności• Będą w stanie przeprowadzać analizy użyteczności istniejących produktów i usług. • Będą potrafili sformułować jasne i konkretne wymagania dotyczące użyteczności. • Będą umieli tworzyć prototypy interfejsów użytkownika. • Będą potrafili planować i przeprowadzać różne rodzaje testów użyteczności, w tym testy z użytkownikami i testy eksperckie. • Będą umieli analizować wyniki testów i na ich podstawie formułować wnioski. • Będą potrafili korzystać z różnych narzędzi do przeprowadzania testów użyteczności, w tym narzędzi do nagrywania ekranu, eye trackingu itp. • Będą umieli moderować spotkania z użytkownikami podczas testów użyteczności. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Postawy• Będą przywiązywać dużą wagę do potrzeb i oczekiwań użytkowników. • Będą w stanie oceniać jakość produktów i usług pod kątem użyteczności. • Będą otwarci na poznawanie nowych narzędzi i metod testowania użyteczności. • Będą dążyć do podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie testowania użyteczności. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Nie
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach 9.00-17.00.
Zakres tematyczny
- Czym jest użyteczność?
- Definicja użyteczności i UX
- Użyteczność jest inwestycją
- Czynnik ludzki
- Interfejs
- Aplikacja internetowa
- Aplikacja desktopowa
- Aplikacja mobilna
- Proces użyteczności w oparciu o User-Centered Design
- Analizy użyteczności
- Wymagania użytecznościowe
- Relacja użyteczność a wymagania funkcjonalne
- Metody zbierania wymagań
- Projektowanie użyteczności
- Prototypy
- Projektowanie zespołowe
- Testowanie użyteczności
- Błędy użyteczności
- Planowanie testów
- Miary w testowaniu
- Testowanie prototypu
- Ocena ekspercka w oparciu o standardy (heurystyki Jakoba Nielsena, normy ISO i inne standardy)
- Testowanie z nieświadomym użytkownikiem
- Testowanie z użytkownikiem
- Projektowanie scenariuszy
- Moderacja spotkania
- Laboratorium użyteczności (pomieszczenia testowe, sprzęt do testów, eye tracking itd.
- Narzędzia testowania użyteczności (darmowe i komercyjne)
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 0
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 770,00 PLN
- Koszt usługi netto1 770,00 PLN
- Koszt godziny brutto110,63 PLN
- Koszt godziny netto110,63 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Arnika Hryszko
Arnika Hryszko jest testerką oprogramowania z dyplomem z informatyki i kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie zapewnienia jakości oraz trenerem.
W trakcie swojej kariery zawodowej zdobyła szerokie doświadczenie, począwszy od testów manualnych, poprzez serwisy internetowe, testy wydajności, aplikacje mobilne, hurtownie danych, business intelligence, systemy wbudowane, zaawansowaną automatyzację, aż po wykorzystanie uczenia maszynowego w testowaniu.
Arnika jest współautorką publikacji i prezentacji dotyczących zapewnienia jakości w informatyce, w tym książki "Inżynieria wymagań w praktyce". Jest również znaną prelegentką, prezentującą na ponad 20 konferencjach naukowych i branżowych.
Jest prezeską Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych oraz członkinią Grupy Roboczej ds. Internetu Rzeczy powołanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Dodatkowo spełnia się jako współorganizatorka szeregu konferencji i wydarzeń, w tym GeekWeekWro, Testwarez i ReQuest.
Posiadane certyfikaty:
ISTQB® Poziom Podstawowy
ISTQB® Poziom zaawansowany- Kierownik Testów
ISTQB® Poziom zaawansowany - Analityk Testów
Professional SCRUM Master I
Posiadane akredytacje:
Trenerka ISTQB® Poziom Podstawowy
Trenerka ISTQB® Poziom Podstawowy - Tester Zwinny
Trenerka ISTQB® Poziom Zaawansowany – Analityk Testów
Trenerka ISTQB® Poziom Zaawansowany- Kierownik Testów
Trenerka ISTQB® Moduł Specjalistyczny – Tester Akceptacyjny
W trakcie swojej kariery zawodowej zdobyła szerokie doświadczenie, począwszy od testów manualnych, poprzez serwisy internetowe, testy wydajności, aplikacje mobilne, hurtownie danych, business intelligence, systemy wbudowane, zaawansowaną automatyzację, aż po wykorzystanie uczenia maszynowego w testowaniu.
Arnika jest współautorką publikacji i prezentacji dotyczących zapewnienia jakości w informatyce, w tym książki "Inżynieria wymagań w praktyce". Jest również znaną prelegentką, prezentującą na ponad 20 konferencjach naukowych i branżowych.
Jest prezeską Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych oraz członkinią Grupy Roboczej ds. Internetu Rzeczy powołanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Dodatkowo spełnia się jako współorganizatorka szeregu konferencji i wydarzeń, w tym GeekWeekWro, Testwarez i ReQuest.
Posiadane certyfikaty:
ISTQB® Poziom Podstawowy
ISTQB® Poziom zaawansowany- Kierownik Testów
ISTQB® Poziom zaawansowany - Analityk Testów
Professional SCRUM Master I
Posiadane akredytacje:
Trenerka ISTQB® Poziom Podstawowy
Trenerka ISTQB® Poziom Podstawowy - Tester Zwinny
Trenerka ISTQB® Poziom Zaawansowany – Analityk Testów
Trenerka ISTQB® Poziom Zaawansowany- Kierownik Testów
Trenerka ISTQB® Moduł Specjalistyczny – Tester Akceptacyjny
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
1. Prezentacja szkoleniowa
2. Usabiliy Body of Knowledge [EN]
3. "Kurs Usability" Tomasz Karwatka
4. Research-Based Web Design & Usability Guidelines
Warunki uczestnictwa
Wymaganiem dla uczestników szkolenia jest znajomość podstawowych informacji o interfejsie aplikacji lub urządzeń.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się za pośrednictwem platformy MS Teams.
Uczestnicy proszeni są przygotowanie własnych laptopów zgodnie z instrukcją przygotowaną przez trenera szkolenia.
Kontakt
Kontakt
Agnieszka Panek
E-mail
agnieszka.panek@testerzy.pl
Telefon
(+48) 533 315 222