Praktyka testowania dla początkujących testerów - zdalne warsztaty praktyczne.
Praktyka testowania dla początkujących testerów - zdalne warsztaty praktyczne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przeznaczone dla osób znających już teorię zawartą w sylabusie ISTQB® Poziomu Podstawowego bądź w książce „Zawód tester”. Udział w kursie pozwoli na sprawdzenie swojej wiedzy na praktycznych przykładach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników5
- Data zakończenia rekrutacji08-09-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi120
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów, których celem jest nastawienie na praktykę testowania i skupienie się na najbardziej przydatnych aspektach codziennej pracy testera.Uczestnicy będą mieli okazję do samodzielnego wykonywania ćwiczeń i rozwiązywania problemów oraz rozwoju umiejętności miękkich, takich jak komunikacja czy współpraca w zespole.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaUczestnik zna i rozumie: • Podstawy testowania oprogramowania: Definicje, terminologia, procesy, metodyki. • Rodzaje defektów: Funkcjonalne, wydajnościowe, użyteczności, bezpieczeństwa, kompatybilności. • Techniki testowania: Klasy równoważności, analiza wartości brzegowych, techniki kombinatoryczne, analiza dziedzinowa, przepływ sterowania, przypadki użycia, analiza przyczyny i skutku. • Narzędzia do zarządzania testami i defektami. • Procesy związane z testowaniem: Planowanie, projektowanie, wykonywanie, raportowanie, zakończenie testów. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UmiejętnościUczestnik posiada umiejętność: • Tworzenia przypadków testowych, scenariuszy, idei testowych. • Manualnego i automatycznego wykonywania testów, eksploracyjnego testowania. • Identyfikacji potencjalnych defektów, analizy ryzyka. • Jasnego i precyzyjnego opisywania defektów, priorytetyzowania. • Efektywnej komunikacji z programistami i innymi członkami zespołu. • Obsługi narzędzi do zarządzania testami i defektami. • Konfiguracji środowiska testowego. • Analizy danych testowych. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PostawyUczestnik wykazuje: • Systematyczność: Planowanie pracy, przestrzeganie procesów. • Analityczne myślenie: Identyfikowanie przyczyn problemów, podejmowanie decyzji na podstawie danych. • Krytyczne myślenie: Ocena jakości oprogramowania, kwestionowanie założeń. • Skupienie na użytkowniku: Projektowanie testów z perspektywy użytkownika końcowego. • Chęć ciągłego rozwoju: Poszukiwanie nowych wiedzy i umiejętności. | Kryteria weryfikacji Na podstawie Pre i Post Testu dokonywana jest ocena kompetencji uczestników przed przystąpieniem do szkolenia orazocena stopnia przyswojenia wiadomości zdobytych podczas warsztatów i weryfikacji efektów uczenia się. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Ćwiczenia praktyczne wykonywane są w formie on-line, co pozwala szkolić się w elastycznej, dostosowanej do własnych potrzeb formie. Uczestnik sam wybiera dni i godziny, w których będzie realizował lekcje.
Na pojedynczą lekcję składają się:
- charakterystyka danej praktyki testowania, dostępna w formie dokumentu bądź prezentacji,
- rekomendowane źródła wiedzy opisujące poszczególne teorie praktyki testowania,
- zadanie do wykonania.
Po zakończeniu lekcji wykonane zadanie należy wysłać do trenera, czuwającego nad całością warsztatów. W zależności od potrzeb istnieje możliwość zadawania pytań trenerowi w formie e-maila lub rozmowy przez komunikator.
Udział w naszych zajęciach warsztatowych pozwala spróbować na żywo wszystkiego, co przydatne w codziennej pracy testera.
Cały kurs trwa 90 dni i składa się z 30 obowiązkowych lekcji. W wyniku pytań i uwag uczestników kursu materiał może być na bieżąco modyfikowany. Po zakończeniu warsztatów uczestnicy otrzymają certyfikat wykonania praktyki testowania, pod warunkiem wykonania każdej z lekcji.
Istnieje też możliwość ukończenia kursu przed upływem przewidywanego czasu, w zależności od intensywności uczestnictwa w warsztatach.
Zakres tematyczny
- Co testować – oprogramowanie do testowania. Jak praktykowanie testowania nakierować na dalszy rozwój w zawodzie.
- Wyszukiwanie i analiza informacji o testowanym oprogramowaniu, czyli o najważniejszej umiejętności testera oprogramowania.
- Analiza ryzyka dla jakości aplikacji jako metody wyszukiwania najważniejszych defektów możliwie najwcześniej.
- Znajdowanie defektów i ich raportowanie, czyli o efektywności pracy i umiejętnym komunikowaniu się z innymi członkami zespołów.
- Znajdowanie defektów funkcjonalnych. Analiza poprawności działania funkcji i wynajdywanie nieprawidłowości.
- Znajdowanie defektów wydajności. Jak podczas zwykłych testów funkcjonalnych wynajdywać i raportować symptomy potencjalnych problemów z szybkością działania oprogramowania.
- Znajdowanie defektów użyteczności, czyli o wszystkich problemach, które mogą mieć użytkownicy w posługiwaniu się oprogramowaniem.
- Znajdowanie defektów bezpieczeństwa. Jak przenikają się funkcjonalność i bezpieczeństwo oraz krytyczności luk w oprogramowaniu.
- Znajdowanie defektów kompatybilności, czyli jak separować defekty związane z konfiguracją środowiska testowego.
- Znajdowanie ważnych defektów. Jak skoncentrować wysiłek i na początku zaraportować defekty krytyczne.
- Błędy popełniane przez testerów. Jakie są typowe błędy testerów oprogramowania i jak ich unikać.
- Obrona defektów i testerskie stany defektów. O pracy w narzędziu zarządzania defektami oraz o efektywnej komunikacji z programistami.
- Potwierdzanie jakości, czyli jak mówić o dobrej jakości, zamiast koncentrować się jedynie na defektach (złej jakości).
- Planowanie testów w małej skali, czyli jak tester oprogramowania każdego dnia definiuje cele i tworzy swój plan pracy.
- Konstruowanie i weryfikacja środowiska testowego. Jak błędy środowiska mogą wpływać na poprawność działania oprogramowania i co może pójść nie tak, gdy twoje środowisko zawodzi.
- Projektowanie testu, czyli o zapisanym weryfikatorze jakości oprogramowania.
- Techniki testowe dla danych: klasy równoważności, analiza wartości brzegowych, techniki kombinatoryjne i analiza dziedzinowa. Praktyczne zastosowanie technik do tworzenia, odczytania, aktualizowania i usuwania danych.
- Techniki dla logiki aplikacji: przepływ sterowania, przypadki użycia, analiza przyczyny i skutków. Praktyczne zastosowanie technik służących analizie poprawności procesów i przepływów w aplikacji.
- Projektowanie idei testowej na potrzeby testów eksploracyjnych, czyli próbowanie mniej sformalizowanych metod testowania.
- Projektowanie idei testowych do uzyskania pokrycia wymagań / funkcji itd. Jak tworzyć małe testy do dużych projektów.
- Wykonanie i raportowanie testów eksploracyjnych, czyli o weryfikacji oprogramowania lżejszymi metodami testowania.
- Projektowanie przypadku testowego, czyli formalne testowanie w oparciu o specyfikację testów.
- Projektowanie przypadków testowych do pokrycia wymagań / funkcji itd. Przypadek testowy jako potwierdzenie (nie)działania oprogramowania.
- Wykonanie i raportowanie przypadków testowych, czyli tworzenie raportów z wykonania i analizowanie jakości, bazując na specyfikacji testowej.
- Projektowanie scenariuszy testowych. Jak przypadki testowe łączą się w logiczną całość i jaką to ma wartość dla optymalizacji pracy.
- Wykonanie retestu, czyli jak efektywnie zweryfikować, czy defekt został naprawiony.
- Wykonanie testu regresywnego, czyli jak sprawdzić, czy przy okazji poprawki nie pojawiły się niepożądane efekty uboczne.
- Ocena jakości oprogramowania. Jak określić, czy oprogramowanie jest dobrej czy też złej jakości.
- Raportowanie jakości oprogramowania, czyli przygotowanie jednoznacznego i poprawnego raportu opisującego zakres wykonanej pracy i swoją ocenę dla tej pracy.
- Zakończenie testów, czyli zdefiniowanie czy skończyłem już swoją pracę.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto1 699,99 PLN
- Koszt usługi netto1 699,99 PLN
- Koszt godziny brutto14,17 PLN
- Koszt godziny netto14,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Kołodziejczyk
Główny obszar jego działań to: tworzenie testów automatycznych, budowa frameworków testowych, projektowanie i wdrażanie całych procesów testowych dla projektów uwzględniających automatyzację, m.in. dla jednego z największych banków w Polsce.
Trener szkoleń z zakresu testowania oprogramowania i testów automatycznych. Autor artykułów o testowaniu oraz serii materiałów filmowych na temat automatyzacji testów w Javie.
Posiadane certyfikaty:
ISTQB® Poziom Podstawowy
A4Q Selenium Tester - Poziom Podstawowy
Posiadane akredytacje:
Trener ISTQB® Poziom Podstawowy
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Komplet opracowanych lekcji w formie dokumentów opisujących zadanie do wykonania, który udostępniony będzie na platformie edu.ittraining.pl.
Warunki uczestnictwa
Warsztat rekomendowany jest dla osób bez doświadczenia w zakresie testowania, jak również wszystkich uczestników szkoleń „Zawód Tester” i osób znających teorię syllabusa ISTQB® Poziom Podstawowy.
Rekomendujemy zapoznanie się z teorią testowania, ale nie jest to niezbędne, ponieważ lekcje będą odsyłały do teoretycznych podstaw.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Uczestnicy proszeni są o przygotowanie laptopów/PC z dostępem do internetu.