WPROWADZENIE do GOOGLE TAG MANAGERA - szkolenia
WPROWADZENIE do GOOGLE TAG MANAGERA - szkolenia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- dla marketerów/-ek, chcących poznać świat technologii i analityki internetowej
- dla analityków/-czek internetowych odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów
- dla analityków/-czek e-commerce pracujących na co dzień z danymi produktowymi i kampaniami reklamowymi
- dla osób zaczynających swoją przygodę z analityką internetową, płatnymi działaniami reklamowymi w internecie
- dla specjalistów z innych dziedzin marketingu, rozwoju produktów i IT
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji21-10-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do samodzielnej pracy z Measurement Plan i zaplanowania pracy z Google Tag Managerem wdrożenia analityki internetowej i śledzenia konwersji z wykorzystaniem GTM.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą i umiejętnościami z zakresu systemu zarządzania tagami, umożliwiający szybkie i łatwe aktualizowanie kodów śledzenia i powiązanych fragmentów kodu/tagów | Kryteria weryfikacji planuje pracę z Google Tag Managerem | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji obsługuje interfejs narzędzia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji dodaje do strony kody śledzenia odpowiedzialne za dane w GA4 i analizuje konwersję w Google Ads | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji samodzielnie przesyła dane o zdarzeniach do GA4, Google Ads czy Facebooka | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji sprawdza poprawność wdrożenia oraz jak wdrożyć platformę do zarządzania zgodami użytkowników na stronie (CMP) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji wykorzystuje gotowe szablony do codziennej pracy z Google Tag Managerem w swojej firmie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Podstawy pracy z menedżerem tagów Google - 2 h
- Measurement Plan
- Wykorzystanie menedżera tagów
- Jak utworzyć konto i osadzić kontener na stronie internetowej?
- Najważniejsze definicje w pracy z menedżerem tagów
- Publikowanie zmian i wersje kontenera
2. Warstwa danych (dataLayer) - 2 h
- Wprowadzenie do warstwy danych
- Przygotowanie dokumentacji warstwy danych i praca nad jej wdrożeniem
- Przesyłanie danych i zdarzeń ze strony internetowej do menedżera tagów
- Tagi i zmienne
- Przykładowe kody dataLayer
3. Zaangażowanie użytkownika, konwersje, dane e-commerce - 2 h
- Śledzenie zaangażowania użytkownika
- Przesyłanie zdarzeń i parametrów do narzędzi analitycznych i sieci reklamowych
- Śledzenie e-commerce
- Mierzenie konwersji
4. Zaawansowane zagadnienia i techniki pracy z Google Tag Manager - 2 h
- Wtyczki, narzędzia i dobre praktyki
- Weryfikowanie poprawności implementacji tagów
- Optymalizacja pracy z Google Tag Managerem
- Wdrożenie platformy CMP i weryfikacja Consent Mode
- Podstawy HTML i CSS niezbędne w codziennej pracy
W trakcie szkolenia uczestnicy poznają przykłady prawidłowych i nieprawidłowych działań w zakresie Google Tag Manager wraz z omówieniem ich skuteczności i efektywności.
Godzina szkoleniowa = 45 min.
Trener dostosowuje przerwy do potrzeb uczestników (max. 10 min.) i odpowiednio wydłuża zajęcia.
Warunki niezbędne do spełnienia przez uczestników usługi, aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu: usługa/szkolenie nie wymaga od uczestników znajomości tematu z obszaru e-marketingu, aktywność na zajęciach, minimalny poziom frekwencji - 100%.
Szkolenie przeznaczone jest dla:
- dla marketerów/-ek, chcących poznać świat technologii i analityki internetowej
- dla analityków/-czek internetowych odpowiedzialnych za przygotowywanie raportów
- dla analityków/-czek e-commerce pracujących na co dzień z danymi produktowymi i kampaniami reklamowymi
- dla osób zaczynających swoją przygodę z analityką internetową, płatnymi działaniami reklamowymi w internecie
- dla specjalistów z innych dziedzin marketingu, rozwoju produktów i IT
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 5 Podstawy pracy z menedżerem tagów Google - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 5 Warstwa danych (dataLayer)- Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 22-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 5 Zaangażowanie użytkownika, konwersje, dane e-commerce - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 5 Zaawansowane zagadnienia i techniki pracy z Google Tag Manager - Ćwiczenia, rozmowa na żywo, chat, testy, ankiety, współdzielenie ekranu | Prowadzący Mateusz Muryjas | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 5 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-10-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:10 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto2 214,00 PLN
- Koszt usługi netto1 800,00 PLN
- Koszt godziny brutto221,40 PLN
- Koszt godziny netto180,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mateusz Muryjas
Specjalizuje się w wizualizacji danych, analityce internetowej i inżynierii danych. Pomaga firmom rozwiązywać problemy z analityką internetową i optymalizacją konwersji na każdym etapie - od konfiguracji, przez analizę, wnioskowanie po wizualizację i usprawnienie raportowania.
Obszary specjalizacji:
♦ wizualizacja danych - Google Data Studio
♦ ilościowa i jakościowa analiza danych - Google Analytics, Hotjar
♦ konfiguracja analityki i zarządzanie kodami śledzenia - Google Tag Manager, JavaScript, API
♦ rozwiązania server-side (Measurement Protocol, Facebook Server-Side API)
♦ analiza i przetwarzanie zbirów danych (najczęściej Python: pandas, numpy i inne)
Doświadczenie zawodowe:
luty 2015 - do teraz
Digital Analyst & Data Scientist w http://analityczny.it/
gru 2017 – obecnie
CVO, Fundacja Inicjatyw Gospodarczych, Analitycznych i Technologiczych
sie 2018 – wrz 2020
Ministerstwo Cyfryzacji, członek grupy roboczej ds. cyfryzacji profesjonalistów
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej:
- Prezentacja szkoleniowa
- Linki do źródeł do dalszego samokształcenia
Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, pod warunkiem min. 100% frekwencji.
Zalecana lektura
- Martyna Zastrożna - Google Analytics w biznesie. Poradnik dla zaawansowanych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8374-6 lub 978-83-246-9500-3)
- Martyna Zastrożna - Google Analytics dla marketingowców. Wydanie III lub II (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-8375-3 lub 978-83-246-8100-6)
- Krzysztof Marzec, Tomasz Trzósło - AdWords i Analytics. Zostań certyfikowanym specjalistą (Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-18960-0)
- Daniel Waisberg - Google Analytics. Integracja i analiza danych (Wydawnictwo Onepress, ISBN: 978-83-283-1896-0)
- Avinash Kaushik - Web Analytics 2.0: The Art of Online Accountability and Science of Customer Centricity (wersja angielska)
- Michael Loban, Alex Yastrebenetsky - Crawl, Walk, Run. Advancing Analytics Maturity with Google Marketing Platform (wersja angielska)
Warunki uczestnictwa
Udział w szkoleniu nie wymaga wiedzy i wcześniejszego doświadczenia z Google Analytics. Rekomendowanym jest wcześniejsze uzyskanie dostępu do konta firmy (organizacji), w której pracuje uczestnik szkolenia, aby mieć możliwość śledzenia przykładów omawianych w trakcie szkolenia na własnych danych.
Przed zapisaniem się proszę o kontakt szkolenia@dimaq.eu w celu potwierdzenia terminu i dostępności miejsc dla Uczestników.
Warunkiem uczestnictwa jest rejestracja i założenie konta w BUR, dokonanie zapisu na szkolenie za pośrednictwem BUR oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez Operatora.
Informacje dodatkowe
Usługa szkoleniowa (nie dotyczy doradztwa) jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Po szkoleniu uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe w formie elektronicznej oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia. Warunkiem otrzymania zaświadczenia jest min. 100% frekwencja.
Zapraszamy na inne szkolenia z e-marketingu, dostępne na stronie: https://www.iab.org.pl/szkolenia. Szkolenie może być również zorganizowane w formie szkolenia zamkniętego - na potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie dostępne na platformie Zoom, Teams lub LiveWebinar. Każdy z uczestników dostanie link do szkolenia.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji - system operacyjnych Windows, macOS i Linux, zalecany: procesor dwurdzeniowy o taktowaniu co najmniej 2 Ghz (Intel i3/i5/i7 lub ekwiwalent AMD), pamięć RAM - 4 Gb
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik: dla audio 256 kb/s, Video w wersji HD – 4Mb/s – to są parametry górne graniczne.
System dopasowuje się do łącza i działa na każdych dostępnych parametrach.
Wskazane kamera i mikrofon.
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line będzie aktywny przez cały okres trwania kursu.