Zarządzanie zespołem - praca z oporem i rozwiązywanie konfliktów. Szkolenie stacjonarne.
Zarządzanie zespołem - praca z oporem i rozwiązywanie konfliktów. Szkolenie stacjonarne.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Pracownicy oraz właściciele przedsiębiorstw, którzy są narażeni na trudne emocje w środowisku pracy oraz chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz pracy z oporem.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-09-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestnika do radzenia sobie z trudnymi sytuacjami w pracy zawodowej, radzenia sobie z oporem oraz uczy rozwiązywania konfliktów w środowisku zawodowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozróżnia procedury postępowania w sytuacjach trudnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozróżnia proceduryefektywnego postępowania w sytuacjach trudnych, | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Asertywnego zachowuje się w środowisku zawodowym | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia posiada umiejętności asertywnego zachowania w środowisku zawodowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Efektywnie radzi sobie z przeciążeniem emocjonalnym | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia efektywnie radzi sobie z przeciążeniem emocjonalnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia konflikty konstruktywny idestruktywny | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozróżnia konflikty konstruktywny idestruktywny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Charakteryzuje różne sposoby reakcjina konflikt i wskazuje plusy i minusy danej reakcji | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi scharakteryzować różne sposoby reakcjina konflikt i wskazuje plusy i minusy danej reakcji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia jest świadomy jaką rolę pełnią emocje w przebiegukonfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wymienia sposoby redukowania napięcia emocjonalnego,szybkiej regeneracji sił psychofizycznych, kontroli emocjonalnej w sytuacjach szczególnie tego wymagających | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi wymienić sposoby redukowania napięcia emocjonalnego,szybkiej regeneracji sił psychofizycznych, kontroli emocjonalnej w sytuacjach szczególnie tego wymagających | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Asertywniekomunikuje się w środowisku zawodowym ze współpracownikami i klientami (kontakt z trudnym klientem, przeciążenie nadmiarem obowiązków, ekspozycja społeczna) | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia asertywniekomunikuje się w środowisku zawodowym ze współpracownikami i klientami (kontakt z trudnym klientem, przeciążenie nadmiarem obowiązków, ekspozycja społeczna) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje przyczyny konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi zidentyfikować przyczyny konfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozróżnia krótko i długoterminowepotencjalne skutki konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozróżnia krótko i długoterminowepotencjalne skutki konfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Generuje różne alternatywy rozwiązaniakonfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia generuje różne alternatywy rozwiązaniakonfliktu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dokonuje wielokryterialnej ocenypropozycji rozwiązań konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia dokonuje wielokryterialnej ocenypropozycji rozwiązań konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje mediacje w celurozwiązania długotrwałych konfliktów | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia wykorzystuje mediacje w celurozwiązania długotrwałych konfliktów | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Prowadzi otwartą komunikację zewszystkimi stronami konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia prowadzi otwartą komunikację zewszystkimi stronami konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Monitoruje wdrożenie i skutecznośćprzyjętego rozwiązania konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia monitoruje wdrożenie i skutecznośćprzyjętego rozwiązania konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Rozróżnia źródła oporu wprzedsiębiorstwie i projektuje działania służące jego przezwyciężeniu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia rozróżnia źródła oporu wprzedsiębiorstwie i projektuje działania służące jego przezwyciężeniu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Oddziela emocje od obiektywnej ocenysytuacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia potrafi oddzielić emocje od obiektywnej ocenysytuacji | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Dostrzega pozytywne aspekty sytuacjikonfliktowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia dostrzega pozytywne aspekty sytuacjikonfliktowej | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Jest otwarty w szukaniu rozwiązańkonfliktu i asertywnie słycha wszystkich uczestników konfliktu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia jest otwarty w szukaniu rozwiązańkonfliktu i asertywnie słycha wszystkich uczestników konfliktu | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Do udziału w szkoleniu zachęcamy szczególnie osoby na stanowiskach menadzerskich oraz odpowiedzialnych za zarządzanie zasobami ludzkimi.
Szkolenie w głównej mierze oparte jest na ćwiczeniach indywidualnych, grupowych ( w grupach 5-cio osobowych), dyskusji grupowej, grach symulacyjnych, prezentacji przykładów, mini wykładach.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45min
W trakcie każdego dnia szkolenia przewidywane są dwie przerwy - kawowa oraz obiadowa wliczona w czas szkolenia.
Uczestnicy otrzymają na materiały autorskie, opracowane przez wykładowców-praktyków.
1. Wprowadzenie. Omówienie planu szkolenia.
2. Autoanaliza nawykowych reakcji emocjonalnych w sytuacjach trudnych
3. Odporność Psychiczna, jak dbać o balans psychiczny i podnosić swoją efektywność w osiąganiu zamierzonych celów.
4. Wybrane techniki redukcji napięć emocjonalnych.
5. Zachowanie równowagi emocjonalnej w procesie komunikowania się z innymi.
6. Asertywna komunikacja w środowisku zawodowym:
- prowadzenie rozmowy z poziomu faktów
- metody radzenia sobie z zastrzeżeniami
- metody obrony przed psychomanipulacjami
- nieinwazyjne metody komunikowania zastrzeżeń
- operowanie modelem sankcji
- metody regeneracji psychofizycznej i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
7. Źródła oporu w przedsiębiorstwie i działania służące jego przezwyciężeniu
8. Rozwiązywanie konfliktów czyli podejmowanie działań mających na celu rozwiązanie destruktywnego konfliktu interpersonalnego przy uwzględnieniu kosztów i korzyści zarówno każdej ze stron zaangażowanych w konflikt jak i całej organizacji.
9. Rodzaje konfliktów: konstruktywny i destruktywny
10. Źródła konfliktów oparte na perspektywach poznawczych.
11. Alternatywne rozwiązania sytuacji konfliktowych. Wielokryterialna ocena propozycji rozwiązań konfliktu.
12. Mediacje jako narzędzie rozwiązywania długotrwałych konfliktów.
13. Case study – ocena korzyści i niebezpieczeństw ingerencji menadżera w sytuację konfliktu pomiędzy pracownikami.
14. Zadania praktyczne.
15. Podsumowanie. Sesja pytań i odpowedzi.
16. Waildcja efektów uczenia się - test teoretyczny.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 584,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 584,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto184,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto184,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Paweł Brojek
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i skryptów zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Informacje dodatkowe
Metodyka szkolenia: Szkolenie w głównej mierze oparte jest na mini wykładach, prezentacji przykładów, dyskusji grupowej, które odbywają się pomiędzy blokami teoretycznymi.
Szkolenie prowadzone jest w formie godzin dydaktycznych 1h= 45min
Zaświadczenie o ukończeniu usługi wydane zostanie uczestnikowi z min. 80% obecnością.
Usługa zwolniona jest z podatku VAT jeśli przedsiębiorca uzyskuje min. 70% dofinansowania ze środków publicznych*, w przeciwnym wypadku należy do ceny netto doliczyć 23% VAT. *Wg rozporządzenia Ministra Finansów z dnia z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2018, poz. 701)
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi