PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (BVLOS do 25kg) + EGZ. w celu uzyskania państwowych uprawnień PILOTA DRONA w kat. NSTS-06 + mod. spec.: POMIAR SMOGU | APLIKACJE DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO | NOCNE LOTY | TERMOWIZJA | CZYSTE POWIETRZE | ZIELONE KOMPETENCJE
PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (BVLOS do 25kg) + EGZ. w celu uzyskania państwowych uprawnień PILOTA DRONA w kat. NSTS-06 + mod. spec.: POMIAR SMOGU | APLIKACJE DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO | NOCNE LOTY | TERMOWIZJA | CZYSTE POWIETRZE | ZIELONE KOMPETENCJE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia PILOTA DRONA, ale także zdobyć specjalistyczną zawodową wiedzę, dzięki której będzie mogła świadczyć usługi z wykorzystaniem drona. Dlatego nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień PILOTA DRONA, ale także specjalistyczna zawodowa wiedza m.in. w zakresie POMIARU SMOGU oraz znajomość APLIKACJI DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA a także OBSŁUGI SENSORA POMIAROWEGO, czy też znajomości wykorzystania TERMOWIZJI.
- WSZYSTKIE OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie BSP (dronów), pozwalających na ZDANIE EGZAMINU PAŃSTWOWEGO i uzyskanie UPRAWNIEŃ na LOTY DRONEM W ZASIĘGU WZROKU oraz POZA ZASIĘGIEM WZROKU do 25kg (BVLOS <25kg; NSTS-06).
- Projekty i działania w ramach NFOŚiGW.
- Każda osoba, która chce uzyskać wiedzę w zakresie wykorzystania dronów (BSP) w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ, ZIELONEJ TRANSFORMACJI, ZIELONYCH KOMPETENCJI i TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia PILOTA DRONA, ale także zdobyć specjalistyczną zawodową wiedzę, dzięki której będzie mogła świadczyć usługi z wykorzystaniem drona. Dlatego nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień PILOTA DRONA, ale także specjalistyczna zawodowa wiedza m.in. w zakresie POMIARU SMOGU oraz znajomość APLIKACJI DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA a także OBSŁUGI SENSORA POMIAROWEGO, czy też znajomości wykorzystania TERMOWIZJI.
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi45
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie Kursanta (przyszłego PILOTA DRONA) do wykonywania lotów według krajowego scenariusza NSTS-06 (BVLOS do 25 kg). Zakończenie pozytywnym wynikiem egzaminu teoretycznego oraz części praktycznej uprawnia do uzyskania uprawnień PILOTA BSP.Kursant uzyska unikalną wiedzę w ramach modułów specjalistycznych, m.in. w zakresie: POMIARU SMOGU oraz znajomość APLIKACJI DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA a także OBSŁUGI SENSORA POMIAROWEGO oraz wykorzystania TERMOWIZJI.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE- rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS- charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - zna procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia typy i zasady działania BSP- obsługuje różne tryby lotów - rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - potrafi wykonać przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym- dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji - monitoruje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP- omawia osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji - identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych- jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP- rozróżnia strefy geograficzne - jest świadomy obowiązków pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji - określa ryzyko na ziemi- dokonuje analizy przestrzeni powietrznej - analizuje i ocenia ryzyko operacyjne - nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych - wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego- rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji - zna i definiuje czynniki związane z meteorologią- rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne - ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat systemów BSP oraz wykorzystania drona do badania smogu | Kryteria weryfikacji - zna podstawowe programy do badania smogu- zna postawowe sensory pomiarowe - wie jakie aplikacje umożliwiają zbieranie danych w zakresie badania jakości powietrza | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat termowizji | Kryteria weryfikacji - zna zagadnienia związane z termowizją | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kursant potrafi wykonywać loty bezzałogowym statkiem powietrznym | Kryteria weryfikacji - potrafi wykonywać misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego - www.drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Uzyskując uprawnienia NSTS-06 uzyskujesz również uprawnienia: A2, NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Szkolenie realizowane jest przez Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych - EuroDRON.com.pl, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy PILOTÓW BSP (DRONÓW). Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych, to wydzielona jednostka organizacyjna w ramach firmy Wszechnica Edukacyjna sp. z o.o.
W ramach organizowanych zajęć, stawiamy przede wszystkim na JAKOŚĆ i SATYSFAKCJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznaniu w ramach specjalistycznych zawodowych modułów, zagadnień związanych z POMIAREM SMOGU oraz znajomość APLIKACJI DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA a także OBSŁUGI SENSORA POMIAROWEGO i TERMOWIZJI.
Możesz być pewna/pewny, że po naszych szkoleniach zarówno Egzamin z Wiedzy Teoretyczny, jaki i Egzamin Praktyczny, to czysta formalność. Zdawalność po naszych szkoleniach jest bardzo wysoka, na poziomie 98% przy pierwszym podejściu. Poza tym traktujemy naszych Kursantów po partnersku, dlatego też szkolimy do skutku i nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat za Egzamin z części .
Zgromadzona praktyczna wiedza pozwoli Tobie czerpać przyjemność i satysfakcję z wykorzystywania drona, tak do celów zawodowych, jaki i prywatnych teoretycznej.
DZIĘKI NAM MASZ SZANSĘ UZYSKAĆ NIE TYLKO NOWE KWALIFIKACJE/KOMPENTENCJE, ALE TEŻ NOWĄ/DODATKOWĄ PRACĘ.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
________________________________________________________________________________________________________________________
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA EUROPEJSKICH UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instrukora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego i końcowy Egzamin Praktyczny.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP czyli z TOBĄ.
W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie OMAWIAMY I POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA
[szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym, obejmuje zagadnienia]:
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) + testy próbne z danego zagadnienia.
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO + testy próbne z danego zagadnienia.
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP + testy próbne z danego zagadnienia.
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU + testy próbne z danego zagadnienia.
- PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne z danego zagadnienia.
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP + testy próbne z danego zagadnienia.
- METEOROLOGIA + testy próbne z danego zagadnienia.
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE + testy próbne z danego zagadnienia.
- ZAWODOWY MODUŁ SPECJALISTYCZNY: POMIAR SMOGU oraz APLIKACJE DO POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA a także OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO i TERMOWIZJA.
- POWTÓRKA MATERIAŁU + EGZAMIN PRÓBNY Z WIEDZY TEORETYCZNEJ oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas Szkoleń z Wiedzy Teoretycznej, z przyczyn niezależnych od Kursanta, Dostawca Usług umożliwia Kursantowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ - 2 godziny
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej (on-line) w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 80 pytań (test JEDNOKROTNEGO wyboru). Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursanta do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
Nasi INSTRUKTORZY dołożą wszelkich starań, aby ćwiczenia były dla Ciebie, jak najbardziej przydatne, a także dopasowane do Twoich nowych planów zawodowych.
Na szkolenie praktyczne DOBRZE zaopatrzyć się w KARTĘ PAMIĘCI microSD aby móc zrobić WŁASNE ZDJĘCIA i FILMIKI z DRONA.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [11h] + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU.
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU.
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ.
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH.
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW.
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU.
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA.
- KOŃCOWY EGZAMIN PRAKTYCZNY.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku). Zajęcia obejmują łącznie 11 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z UCZESTNIKIEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
--------------------------------------------------------------------------------
MODUŁ SPECJALISTYCZNY - POMIAR SMOGU | APLIKACJE W ZAKRESIE POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO:
1. WSTĘP. Wprowadzenie do szkolenia. Omówienie zagadnień poruszanych podczas szkolenia.
2. SMOG - zagrożenia dla ludzi i środowiska. Dlaczego badania smogu mają sens? Jaki wpływ na środowisko i człowieka mają zanieczyszczenia powietrza.
3. LEGAL - PODSTAWY PRAWNE. Omówienie przepisów i dokumentów na podstawie których stworzono podstawy prawne do wykonywania kontroli zanieczyszczenia powietrza z wykorzystaniem BSP. Co możemy, a czego nam nie wolno? Czy jesteśmy chronieni przepisami jako piloci wykonujący inspekcje. Odpowiedzialność podmiotów badanych.
4. SPRZĘT - MOŻLIWOŚCI I OGRANICZENIA. Omówienie urządzeń i narzędzi wykorzystywanych do i podczas pomiarów: drony , głowice , systemy pomiarowe , samochód i wyposażenie , sprzęt drobny (latarki, lampy, infrastruktura ostrzegawcza).
5. BEZPIECZEŃSTWO - PROCEDURY. Przeciwdziałanie zagrożeniom podczas inspekcji. Zbiór procedur bezpieczeństwa. Loty nocne.
6. CASE STUDY. Szczegółowy opis inspekcji od „A” do „Z”.
7. METODOLOGIA BADANIA (PM,y/VOC/HCL itp). Szczegółowe omówienie całego procesu badania, analizy danych i sporządzenia raportu.
8 . NARZĘDZIA WSPOMAGAJĄCE. Aplikacje i systemy do tworzenia raportów.
9. CERTYFIKACJA. Certyfikacja pozwalająca na bezpośredni podór próbek z pieca badanego podmiotu. Jak i gdzie uzyskać certyfikacje? Koszty i wymagania.
10. PODSUMOWANIE. Najlepsze praktyki.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO + testy próbne (zakres ULC) - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP + testy próbne (zakres ULC) - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne (zakres ULC) - moduł 1 - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne (zakres ULC) - moduł 2 - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU + testy próbne (zakres ULC) - moduł 1 - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU + testy próbne (zakres ULC) - moduł 2 - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP + testy próbne (zakres ULC) - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BSP + testy próbne (zakres ULC) - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 OSIĄGI BSP W LOCIE + testy próbne (zakres ULC) - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 METEOROLOGIA + testy próbne (zakres ULC) - moduł 1 - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 METEOROLOGIA + testy próbne (zakres ULC) - moduł 2 - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 POMIAR SMOGU | APLIKACJE W ZAKRESIE POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO - moduł 1 - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 POMIAR SMOGU | APLIKACJE W ZAKRESIE POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO - moduł 2 - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 POMIAR SMOGU | APLIKACJE W ZAKRESIE POMIARU JAKOŚCI POWIETRZA | OBSŁUGA SENSORA POMIAROWEGO - moduł 3 - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 TERMOWIZJA - część teoretyczna (wykład "na żywo") | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 NOCNE LOTY - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 POWTÓRKA + EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI TEORETYCZNEJ I OMÓWIENIE ODPOWIEDZI - część teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie) | Prowadzący Wojciech RUDNICKI | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 18:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 FORMALNY EGZAMIN ZEWNĘTRZNY Z CZĘŚCI TEORETYCZNEJ | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 LOTY DRONEM (1 na 1, Kursant-Instruktor) + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH - moduł I - w terminie: 13.09.- 20.10.2024 r. | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 28-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 LOTY DRONEM (1 na 1, Kursant-Instruktor) + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH - moduł II - w terminie: 13.09.- 20.10.2024 r. | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 29-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto5 025,00 PLN
- Koszt usługi netto5 025,00 PLN
- Koszt godziny brutto111,67 PLN
- Koszt godziny netto111,67 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz DZIEMIAŃCZUK
Absolwent studiów podyplomowych w Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, na kierunku „Wykorzystanie BSP w zagadnieniach inżynieryjnych” oraz specjalistycznego kursu Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie „Szkolenie podstawowe operatorów BSP o masie startowej do 150kg”. Uczestnik wielu kursów, szkoleń i konferencji związanych z wykorzystaniem BSP w różnych dziedzinach życia (m.in. w misjach poszukiwawczo-ratowniczych, fotogrametrii, badaniach termowizyjnych, etc.). Na obecnym stanowisku odpowiedzialny za bezpieczeństwo wykonywania lotów BSP w swojej jednostce. W ramach zadań służbowych współpracuje z OSP, PSP, PGE i innymi podmiotami we wdrażaniu BSP w ich działalności. Wykształcenie wyższe. Znajomość języka angielskiego na poziomie C2. W nielicznych wolnych chwilach skoczek spadochronowy.
Mateusz SZYMAŃSKI
Paweł ZAWISZA
Mikołaj KOSMOWSKI
Wojciech JURKIEWICZ
Wojciech RUDNICKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych w tym Końcowego Egzaminu Praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota, Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektornicznej.
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do głównego szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.gov.pl). Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia on-line w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do działającego urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC/PANSA właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany instruktora i/lub instruktura-wykładowcy. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby usługodawcy, jak również na potrzeby monitoringu, kontroli oraz w celu utrwalenia efektów kształcenia usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy ZOOM lub Teams (ewentualna platforma rezerwowa Google Meet).
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny w okresie trwania usługi.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne oraz Ocena Umiejętności Praktycznych może się odbyć za zgodą Stron w dowolnym miejscu w Polsce. Część praktyczna z Instruktorem w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant oraz Operator.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).