Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
SZKOLENIE ADRESOWANE JEST DO:
- kierowników i specjalistów działów logistyki i zakupów,
- kierowników i specjalistów działów inwestycji i remontów oraz zaopatrzenia odpowiedzialnych za realizację dostaw urządzeń technicznych, surowców i materiałów,
- kierowników i specjalistów Działów Utrzymania Ruchu,
- specjalistów odpowiedzialnych za organizację transportu w firmie,
- wszystkich zainteresowanych problematyką optymalizacji kosztów funkcjonowania działu UR w firmie.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników25
- Data zakończenia rekrutacji22-11-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi12
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych jest zapoznanie specjalistów działów zaopatrzenia, utrzymania ruchu i produkcji z efektywnymi metodami redukcji kosztów zakupów oraz prawidłową gospodarką materiałowo-narzędziową w przedsiębiorstwie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się x | Kryteria weryfikacji x | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Cel biznesowy
Dowiesz się od Eksperta-praktyka:jak organizować i optymalizować zakupy części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych na potrzeby produkcji i utrzymania ruchu?
jaka jest rola działu zakupu CZiME w Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S?
jak współpracować z dostawcami?
jak oceniać przedstawione oferty przez dostawców i wybierać najlepsze?
jak analizować oferty dostawców przy pomocy Arkusza Parametrycznej Oceny Oferty?
jak poszukiwać alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych?
jak zarządzać zamówieniami i zapasami CZiME?
jak wyznaczać poziom MIN i MAX?
czy zamówienia można zautomatyzować? – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania
Po zakończeniu szkolenia Metody redukcji kosztów zakupów Uczestnicy otrzymują:
Wzory umowy z dostawcą
Wzory arkuszy oceny dostawcy
Narzędzie POO (MS EXCEL)
Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg wartości metodą ABC (MS EXCEL)
Wzór arkusza kategoryzacji zakupów wg ryzyka zakupowego i istotności urządzeń (MS EXCEL)
Wzór arkusza standardowej odpowiedzi ofertowej (MS EXCEL)
Narzędzie kalkulacji TCO (MS EXCEL)
Narzędzie kalkulacji CKN (MS EXCEL)
Wzór kalkulacji istotności części zamiennych
Efekt usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Metoda potwierdzenia osiągnięcia efektu usługi
Wiedza i umiejętności nabyte podczas szkolenia będą weryfikowane w trakcie codziennej pracy
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
https://effect.edu.pl/szkolenia-dla-dzialu-zakupow/metody-redukcji-kosztow-zakupow-czesci-zamiennych-i-materialow-eksploatacyjnych-2a-2
Organizacja zakupów części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych (CZiME) w przedsiębiorstwie – optymalizacja procesów zakupowych
- podstawowe dokumenty zakupowe warunkujące proces zakupu CZiME – procedura zakupowa, procedura oceny dostawcy, OWZ
- drzewo kategorii zakupowych – zakupy materiałów i usług
- polityki zakupowe w poszczególnych kategoriach zakupowych
- wyznaczanie Priorytetów w zakupach na bazie wartości – kategoryzacja ABC
Case – Analiza ABC
- matryca poziomu istotności części na podstawie klasyfikacji istotności urządzeń
Przykład – Matryca istotności urządzeń i części
- narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość – istotność części
- strategia zarządzania matrycą wartość – istotność
- narzędzie zarządzania zakupem: matryca wartość, ryzyko – istotność części
Przykład – Matryce wartość i ryzyko
Konstrukcja długofalowej współpracy z dostawcą – jak współpracować z dostawcą?
- zamówienia i OWZ
- zakupy spotowe
- umowy ramowe
- umowy ramowo – workowe
- definiowanie katalogów CZiME
- definiowanie zakupów w trybie awaryjnym
Jeśli nie zakup to … ? – w poszukiwaniu alternatywnych sposobów zabezpieczenia dostępności części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych
- wyznaczanie kryteriów CZiME przeznaczonych do magazynowania
- organizacja składów konsygnacyjnych
- organizacja składów depozytowych
- unifikacja bazy indeksowej
- organizacja składów centralnych
- VIM i – sterowanie dostawami przez dostawce
Rola działu zakupu CZiME a Total Productive Maintance (Programie Przeciwdziałania Awariom) i 5S
- 5S w przedsiębiorstwie
- wizualizacja składowania i nadzór nad częściami zamiennymi i narzędziami
- wizualne kabany i systemy dwupudełkowe
- TPM
Organizacja procesu zakupu części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych w przedsiębiorstwie
- badanie rynku i poszukiwanie nowych dostawców
- platformy zakupowe a poszukiwanie dostawców części i usług
- wstępne rozeznanie rynku – RFI
- wstępna kwalifikacja dostawcy – kryteria kwalifikacji
- ocena własnej pozycji zakupowej
- definiowanie zapotrzebowania, wykorzystanie arkusza SOO (Standardowej Odpowiedzi Ofertowej)
Przykład: Arkusz SOO
Ocena ceny oferty dostawcy
- ocena oferty bazie formuły Total Cost of Ownership
- ocena oferty na bazie Całkowitej Ceny Nabycia
- wykorzystanie narzędzia Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
- ocena formalna (doświadczenie branżowe, możliwości produkcyjne, posiadane certyfikaty, referencje, licencje, uprawnienia
- ocena merytoryczna, (jakość, funkcjonalność, estetyka, termin dostawy)
- ocena warunków handlowych (cena, rabaty, koszty nabycia, termin płatności)
- ocena jedno i wieloparametrowa
Case: Analiza ofert dostawców przy pomocy Arkusz Parametrycznej Oceny Oferty
Ocena i kwalifikacja dostawców CZiME
- kryteria oceny i kwalifikacji poszczególnych grup dostawców
- częstotliwość oceny i kwalifikacji dostawców CZiME
- narzędzia informatyczne wspierające ocenę dostawców CZiME
- arkusze oceny dostawców
- ocena prosta i ocena wieloetapowa
- lista kwalifikowanych dostawców
Zarządzanie zamówieniami i zapasami CZiME
- klasyfikacja funkcjonalna zamówień CZiME
- analiza XYZ, zasady sterowania poszczególnymi kategoriami
Case: Analiza zamówień przy pomocy metody XYZ
- wyznaczanie na bazie zamówień poziomu minimalnego i maksymalnego zapasu CZiME (MIN/MAX)
Case: Wyznaczanie poziomu Min i MAX
- czy zamówienia można zautomatyzować? Automatyzacja zamawiania i zarządzania zapasem – określenie optymalnej partii zamówienia – EOQ dla ciągle zużywanych CZiME i Metoda Stałego Okresu Zamawiania
Case: automatyzacja procesu wyznaczanie ROP, EOQ i MSOZ
Przykład: Formuły ROP, EOQ i MSOZ
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 599,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 599,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto133,25 PLN
- Koszt osobogodziny netto133,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Jarosz-Opolka
Publikacje:
• Kierunki rozwoju obsługi logistycznej
• Outsourcing – narzędzie redukcji kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa
• Redukcja kosztów łańcucha dostaw
• Rachunek kosztów zakupów
• Audyt dostawców w łańcuchu dostaw
• Metodologia planowania Project Management w projektach logistycznych
• Koncepcja i typologia projektów logistycznych
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w formie papierowej
Informacje dodatkowe
Cena szkolenia wynosi 1599 zł netto/os. i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe i pomocnicze, konsultacje indywidualne z wykładowcą, certyfikat o podwyższeniu kwalifikacji zawodowych, dwa lunche, przerwy kawowe, opłatę parkingową.
Cena szkolenia z zakwaterowaniem w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2199 zł netto.
Dla firm, które uczestniczyły w naszych szkoleniach cena z zakwaterowanie w pokoju 2 osobowym (z innym uczestnikiem szkolenia z tej samej firmy) wynosi 2149 zł netto.
Dopłata do pokoju jednoosobowego wynosi 350 zł netto (za dwa noclegi).
Do podanych kwot zostanie doliczony VAT w wysokości 23%.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi