PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (VLOS + BVLOS do 25kg; w i poza zasięgiem wzroku) + EGZAMIN w celu uzyskania państwowych uprawnień PILOTA DRONA w kat. NSTS-06 + moduł spec.: DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH | FOTO-VIDEO | TERMOWIZJA | DRON | ZIELONE KOMPETENCJE
PILOT CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (VLOS + BVLOS do 25kg; w i poza zasięgiem wzroku) + EGZAMIN w celu uzyskania państwowych uprawnień PILOTA DRONA w kat. NSTS-06 + moduł spec.: DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH | FOTO-VIDEO | TERMOWIZJA | DRON | ZIELONE KOMPETENCJE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaEkologia i rolnictwo / Ochrona środowiska
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia PILOTA DRONA, ale także zdobyć specjalistyczną zawodową wiedzę, dzięki której będzie mogła świadczyć usługi z wykorzystaniem drona. Dlatego nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień PILOTA DRONA, ale także specjalistyczna zawodowa wiedza m.in. w zakresie DRONOWYCH INSPEKCJI TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH, czy też znajomości wykorzystania TERMOWIZJI i aspektów związanych z FOTO-VIDEO w obszarze inspekcji.
- WSZYSTKIE OSOBY chcące zdobyć wiedzę i umiejętności w zakresie BSP (dronów), pozwalających na ZDANIE EGZAMINU PAŃSTWOWEGO i uzyskanie UPRAWNIEŃ na LOTY DRONEM W ZASIĘGU WZROKU oraz POZA ZASIĘGIEM WZROKU do 25kg (BVLOS <25kg; NSTS-06).
- Projekty i działania w ramach NFOŚiGW.
- Każda osoba, która chce uzyskać wiedzę w zakresie wykorzystania dronów (BSP) w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ, ZIELONEJ TRANSFORMACJI, ZIELONYCH KOMPETENCJI i TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
- KAŻDA OSOBA, która pragnie nie tylko uzyskać uprawnienia PILOTA DRONA, ale także zdobyć specjalistyczną zawodową wiedzę, dzięki której będzie mogła świadczyć usługi z wykorzystaniem drona. Dlatego nasze szkolenia, to nie tylko teoria i praktyka w zakresie uzyskania uprawnień PILOTA DRONA, ale także specjalistyczna zawodowa wiedza m.in. w zakresie DRONOWYCH INSPEKCJI TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH, czy też znajomości wykorzystania TERMOWIZJI i aspektów związanych z FOTO-VIDEO w obszarze inspekcji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników50
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2024
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi59
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Przygotowanie Kursanta (przyszłego PILOTA DRONA) do wykonywania lotów według krajowego scenariusza NSTS-06 (BVLOS do 25 kg). Zakończenie pozytywnym wynikiem egzaminu teoretycznego oraz części praktycznej uprawnia do uzyskania uprawnień PILOTA BSP.Kursant uzyska unikalną praktyczną wiedzę w ramach modułów specjalistycznych m.in. w zakresie DRONOWYCH INSPEKCJI TURBIN WIATROWYCH oraz PANELI SŁONECZNYCH a także TERMOWIZJI i FOTO-VIDEO Z DRONA (w tym obróbka uzyskanych zdjęć i filmów).
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą na temat przepisów lotniczych i procedur operacyjnych | Kryteria weryfikacji - rozróżnia przepisy lotnicze dla bezzałogowych statków powietrznych na terenie UE- rozróżnia wykonywanie operacji w ramach kategorii otwartej i szczególnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - charakteryzuje różnice pomiędzy wykonywaniem operacji VLOS i BVLOS- charakteryzuje strukturę przestrzeni powietrznej oraz ograniczenia z nią związane w przypadku wykonywania operacji VLOS/BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - zna procedury normalne oraz procedury mające zastosowanie w sytuacjach niebezpiecznych i awaryjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - wskazuje organy prawne odpowiedzialne za ustalanie przepisów prawa lotniczego | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant posługuje się wiedzą ogólną na temat BSP | Kryteria weryfikacji - rozróżnia typy i zasady działania BSP- obsługuje różne tryby lotów - rozróżnia komponenty z których zbudowany jest BSP | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - potrafi wykonać przegląd przedstartowy bezzałogowego statku powietrznego i ocenia ogólny stan systemu BSP i jego zdatność do lotu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji - rozróżnia aplikacje wykorzystywane w lotnictwie bezzałogowym- dobiera odpowiednie parametry lotu w odniesieniu do ograniczeń przestrzeni powietrznej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant definiuje osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie | Kryteria weryfikacji - monitoruje czynniki zewnętrzne wpływające na system BSP- omawia osiągi systemu BSP w locie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant jest świadomy ograniczeń możliwości człowieka | Kryteria weryfikacji - identyfikuje czynnik ludzki w wypadkach lotniczych- jest świadomy zagrożeń wynikających z lotów pod wpływem substancji psychoaktywnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu | Kryteria weryfikacji - rozróżnia i charakteryzuje kategorie lotów BSP- rozróżnia strefy geograficzne - jest świadomy obowiązków pilota oraz operatora drona przed, w trakcie i po operacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant wskazuje techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi i powietrzu | Kryteria weryfikacji - określa ryzyko na ziemi- dokonuje analizy przestrzeni powietrznej - analizuje i ocenia ryzyko operacyjne - nadzoruje bezpieczne wykonywanie czynności lotniczych - wykonuje bezpieczny start, lot i lądowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji - posiada umiejętność planowania lotu i odpowiedniego przygotowania do niego- rozróżnia ryzyko związane z wykonywaniem operacji systemem BSP w różnych warunkach podczas wykonywania lotów VLOS oraz BVLOS | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się wiedzą dotyczącą meteorologii | Kryteria weryfikacji - zna i definiuje czynniki związane z meteorologią- rozróżnia i charakteryzuje pogodowe zjawiska niebezpieczne - ocenia warunki meteorologiczne na podstawie dostępnych informacji meteorologicznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat systemów BSP oraz wykorzystania dronów do inspekcji turbin wiatrowych i paneli słonecznych | Kryteria weryfikacji - zna podstawowe programy do inspekcji turbin wiatrowych i paneli słonecznych- zna postawowe sensory wykorzystywane przy inspekcjach turbin wiatrowych i paneli słonecznych - wie jakie aplikacje umożliwiają zbieranie danych w obszarze inspekcji turbin wiatrowych i paneli słonecznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat termowizji | Kryteria weryfikacji - zna zagadnienia związane z termowizją | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Kursant charakteryzuje się ogólną wiedzą na temat foto-video z drona | Kryteria weryfikacji - zna zagadnienia związane z wykorzystaniem drona w zakresie foto-video | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji - wie jak przetworzyć zdjęcia i nagrania | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się Kursant potrafi wykonywać loty bezzałogowym statkiem powietrznym | Kryteria weryfikacji - potrafi wykonywać misje z wykorzystaniem bezzałogowego statku powietrznego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęPodmiot wskazany przez Urząd Lotnictwa Cywilnego - www.drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoUrząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) - www.drony.gov.pl (PANSA - Usługi Cyfrowe dla BSP)
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Uzyskując uprawnienia NSTS-06 uzyskujesz również uprawnienia: A2, NSTS-01, NSTS-02 oraz NSTS-05.
Szkolenie realizowane jest przez Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych - EuroDRON.com.pl, które w ramach Wszechnicy Edukacyjnej prowadzi szkolenia i egzaminy PILOTÓW BSP (DRONÓW). Europejskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne Pilotów Bezzałogowych Statków Powietrznych, to wydzielona jednostka organizacyjna w ramach firmy Wszechnica Edukacyjna sp. z o.o.
W ramach organizowanych zajęć, stawiamy przede wszystkim na JAKOŚĆ i SATYSFAKCJĘ UCZESTNIKÓW SZKOLENIA.
Podczas nauki skupiamy się na przekazaniu PRAKTYCZNEJ WIEDZY w zakresie zostania PILOTEM CIĘŻKIEGO DRONA POMIAROWO-INSPEKCYJNEGO (VLOS + BVLOS do 25 kg; w zasięgu i poza zasięgiem wzroku) oraz poznaniu w ramach specjalistycznych zawodowych modułów, zagadnień związanych z DRONOWYMI INSPEKCJAMI TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH a także zagadnieniami związanymi z FOTO-VIDEO oraz TERMOWIZJĄ.
Możesz być pewna/pewny, że po naszych szkoleniach zarówno Egzamin z Wiedzy Teoretyczny, jaki i Egzamin Praktyczny, to czysta formalność. Zdawalność po naszych szkoleniach jest bardzo wysoka, na poziomie 98% przy pierwszym podejściu. Poza tym traktujemy naszych Kursantów po partnersku, dlatego też szkolimy do skutku i nie naliczamy żadnych dodatkowych opłat za Egzamin z części teoretycznej.
Zgromadzona praktyczna wiedza pozwoli Tobie czerpać przyjemność i satysfakcję z wykorzystywania drona, tak do celów zawodowych, jaki i prywatnych.
DZIĘKI NAM MASZ SZANSĘ UZYSKAĆ NIE TYLKO NOWE KWALIFIKACJE/KOMPENTENCJE, ALE TEŻ NOWĄ/DODATKOWĄ PRACĘ.
Niniejsze szkolenie w swoim zakresie obejmuje aspekty wykorzystywania dronów w kontekście GOSPODARKI EKOLOGICZNEJ oraz ZIELONEJ TRANSFORMACJI i ZIELONYCH KOMPETENCJI a także TRANSFORMACJI CYFROWEJ.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SZKOLENIE NA PILOTA Bezzałogowego Statku Powietrznego (BSP) składa się z DWÓCH CZĘŚCI:
CZĘŚCI TEORETYCZNEJ oraz CZĘŚCI PRAKTYCZNEJ.
PAMIĘTAJ! WARUNKIEM UZYSKANIA EUROPEJSKICH UPRAWNIEŃ PILOTA BSP (drona) jest POZYTYWNY wynik z końcowego Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej oraz UKOŃCZENIE Szkolenia Praktycznego i POZYTYWNA Ocena Umiejętności Praktycznych wystawiana przez Instrukora EuroDRON w trakcie Szkolenia Praktycznego i końcowy Egzamin Praktyczny.
Szkolenie rozpoczynamy ZAJĘCIAMI TEORETYCZNYMI, które prowadzone są przez INSTRUKTORA-WYKŁADOWCĘ, posiadającego duże doświadczenie zarówno teoretyczne, jak i praktyczne, KTÓRY CHCE SIĘ DZIELIĆ SWOJĄ WIEDZĄ I DOŚWIADCZENIEM z przyszłym PILOTEM BSP czyli z TOBĄ.
W obligatoryjnej części teoretycznej zajęć, realizujemy nie tylko materiał szkoleniowy wymagany przez ULC (Urząd Lotnictwa Cywilnego), ale CO NAJWAŻNIEJSZE przez całe szkolenie OMAWIAMY I POKAZUJEMY RZECZOWE PODEJŚCIE do omawianych/ćwiczonych ZAGADNIEŃ.
CZĘŚĆ TEORETYCZNA SZKOLENIA
[szkolenie grupowe, przeprowadzana w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym, obejmuje zagadnienia]:
- OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BEZZAŁOGOWEGO STATKU POWIETRZNEGO (BSP) + testy próbne z danego zagadnienia.
- PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO + testy próbne z danego zagadnienia.
- OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP + testy próbne z danego zagadnienia.
- TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU + testy próbne z danego zagadnienia.
- PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne z danego zagadnienia.
- OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP + testy próbne z danego zagadnienia.
- METEOROLOGIA + testy próbne z danego zagadnienia.
- OSIĄGI SYSTEMU BSP W LOCIE + testy próbne z danego zagadnienia.
- ZAWODOWY MODUŁ SPECJALISTYCZNY: DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH (zakres tego moduł został opisany poniżej w zakładce: Informacje o materiałach dla uczestników usługi) oraz FOTO-VIDEO i TERMOWIZJA.
- POWTÓRKA MATERIAŁU + EGZAMIN PRÓBNY Z WIEDZY TEORETYCZNEJ oraz OMÓWIENIE ODPOWIEDZI.
Czas trwania poszczególnych tematów określony w harmonogramie może ulec zmianie w zależności od tempa przyswajania wiedzy przez Kursantów.
W porozumieniu z Operatorem, w przypadku wystąpienia problemów z połączeniem internetowym lub wystąpieniu innych sytuacji losowych podczas Szkoleń z Wiedzy Teoretycznej, z przyczyn niezależnych od Kursanta, Dostawca Usług umożliwia Kursantowi ponowne wzięcie udziału w szkoleniu teoretycznym realizowanym w innym terminie w celu uzupełnienia brakujących godzin.
EGZAMIN Z WIEDZY TEORETYCZNEJ - 2 godziny
Po zakończeniu części teoretycznej przeprowadzany jest Egzamin z Wiedzy Teoretycznej (on-line) w formie TESTU. Kursant udziela odpowiedzi na 80 pytań (test JEDNOKROTNEGO wyboru). Czas trwania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej to 120 min. Uwzględniony jest maksymalny czas trwania egzaminu. Rzeczywisty czas trwania egzaminu jest zależny od Kursanta.
Minimalnym progiem zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej jest uzyskanie minimum 75% poprawnych odpowiedzi.
Egzamin z Wiedzy Teoretycznej przeprowadza wyznaczony podmiot, który otrzymał od Prezesa ULC właściwą decyzję wskazującą możliwość wykonywania takich egzaminów. Wyznaczony podmiot jest jednostką niezależną od podmiotu szkolącego.
Egzamin z wiedzy teoretycznej odbędzie się w czasie trwania niniejszej karty.
Szczegółowy dzień i godzina Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej dla Kursantów dostępny będzie u Dostawcy usług po kontakcie z podmiotem przeprowadzającym walidację. Sporządzany harmonogram zajęć może ulegać zmianom, ze względu na wytyczne pozwalające na dopuszczenie Kursanta do Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej.
Drugi etap szkolenia to CZĘŚĆ PRAKTYCZNA, która jest prowadzona na dronach należących do naszego Ośrodka - EuroDRON. NIE MUSISZ posiadać własnego sprzętu (drona), ale jeśli chcesz TO MOŻESZ zabrać na szkolenie swój sprzęt.
Nasi INSTRUKTORZY dołożą wszelkich starań, aby ćwiczenia były dla Ciebie, jak najbardziej przydatne, a także dopasowane do Twoich nowych planów zawodowych.
Na szkolenie praktyczne DOBRZE zaopatrzyć się w KARTĘ PAMIĘCI microSD aby móc zrobić WŁASNE ZDJĘCIA i FILMIKI z DRONA.
CZĘŚĆ PRAKTYCZNA SZKOLENIA [11h] + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH [przeprowadzana w formie stacjonarnej we współpracy z Instruktorem na zasadzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor)], składa się z następujących części:
- OCENA MOŻLIWOŚCI WYKONANIA LOTU.
- CZYNNOŚCI PRZED LOTEM - PRZYGOTOWANIE DRONA DO LOTU.
- ĆWICZENIA Z WYKONYWANIA STARTÓW I LĄDOWAŃ.
- ĆWICZENIE CZYNNOŚCI W TRAKCIE LOTU: ZMIANA PARAMETRÓW LOTU, ZMIANA PRĘDKOŚCI, WYSOKOŚCI, ITP.
- WYKONYWANIE PROCEDUR PILOTAŻOWYCH NORMALNYCH ORAZ PROCEDUR W SYTUACJACH NIEBEZPIECZNYCH I AWARYJNYCH.
- WYKONYWANIE LOTÓW POZA ZASIĘGIEM WIDOCZNOŚCI WZROKOWEJ BVLOS - JEDYNIE W OPARCIU O WSKAZANIA PRZYRZĄDÓW.
- CZYNNOŚCI WYKONYWANYCH PO ZAKOŃCZENIU LOTU.
- PLANOWANIE MISJI LOTNICZEJ Z WYKORZYSTANIEM SPECJALISTYCZNEGO OPROGRAMOWANIA.
- KOŃCOWY EGZAMIN PRAKTYCZNY.
SZKOLENIE PRAKTYCZNE odbywa się zarówno na dronie lekkim (do 4 kg) oraz na dronie ciężkim (do 25 kg) w trybie VLOS (Visual Line Of Sight - loty w zasięgu wzroku) oraz BVLOS (Beyond Visual Line Of Sight - loty poza zasięgiem wzroku). Zajęcia obejmują łącznie 11 godzin pod nadzorem Instruktora w układzie "1 na 1" (Kursant-Instruktor). Szkolenie praktyczne uzględnia minimum 1 godzinę zegarową na szkolenie naziemne z obsługi i funkcji systemu bezzałogowego statku powietrznego.
Część praktyczna szkolenia USTALANA JEST INDYWIDUALNIE Z UCZESTNIKIEM, ale przeprowadzona będzie w czasie trwania niniejszej Usługi. Szczegółowe DNI i GODZINY części praktycznej dostępne będą u osoby nadzorującej Usługę po stronie Podmiotu Świadczącego Usługę Rozwojową, czyli nas - Wszechnica Edukacyjna/EuroDRON.
PRAKTYKA będzie realizowana w dowolne dni tygodnia (także w sobotę i niedzielę) w zależności od oczekiwań/dostępności Kursanta.
UWAGA! Ćwiczenia są zależne od warunków pogodowych (nie latamy kiedy prędkość wiatru 🌬 przekracza 8 m/s, występują opady atmosferyczne 🌧🌨 lub mgła a także, gdy temperatura powietrza jest ujemna 🥶). Czynnikiem uniemożliwiającym realizację lotu w danym dniu/godzinach może być czasowe "wyłączenie" dostępności przestrzeni powietrznej 🚁✈️🛸. W takich wypadkach zastrzegamy sobie możliwość odwołania spotkania i przeniesienia go na ustalony wspólnie z Kursantem inny termin.
Usługa realizowana jest w godzinach zegarowych.
_________________________________________________________________________________________________________________________
WARTO WIEDZIEĆ! "RÓŻNICA MIĘDZY PILOTEM DRONA, A OPERATOREM DRONA"
(...) PILOT DRONA to osoba (fizyczna), która wykonuje lot dronem. Musi posiadać odpowiednie kompetencje i znajdować się w odpowiednim stanie psychofizycznym. (...)
(...) OPERATOR DRONA to najprościej wyjaśniając właściciel drona albo osoba lub instytucja, która nim rozporządza, ale niekoniecznie lata, a zatem NIE MUSI POSIADAĆ ŻADNYCH UPRAWNIEŃ LOTNICZYCH. Operatorem może być osoba fizyczna (w rozumieniu kodeksu cywilnego, czyli każda osoba) lub osoba prawna. Osobami prawnymi są określone w przepisach jednostki organizacyjne takie jak Skarb Państwa, jednostki samorządowe, szkoły państwowe, przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, stowarzyszenia, fundacje czy spółki kapitałowe. Tu dobrze zaznaczyć, że firmy działające w branży droniarskiej, a będące spółkami cywilnymi, nie są osobami prawnymi i przy rejestracji operatora są traktowane jak osoby fizyczne.(...)
( źródło: Czerwiński J.,"Pilot czy operator" artykuł z dnia 14.01.2022 r. - https://www.dronemwprawo.pl/pilot-czy-operator/ )
ZACHĘCAMY DO PRZECZYTANIA CAŁEGO ARTYKUŁU
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 27 WPROWADZENIE DO ZAKRESU MERYTORYCZNEGO I EGZAMINACYJNEGO - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 27 PRZEPISY PRAWA LOTNICZEGO - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 03:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 27 OGRANICZONE MOŻLIWOŚCI CZŁOWIEKA JAKO PILOTA BSP - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 13-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 20:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 27 PROCEDURY OPERACYJNE - moduł 1 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 27 PROCEDURY OPERACYJNE + testy próbne (zakres ULC) - moduł 2 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" - współdzielony ekran na platformie Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 27 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - moduł 1 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 27 TECHNICZNE I OPERACYJNE ŚRODKI OGRANICZAJĄCE RYZYKO NA ZIEMI I W POWIETRZU - moduł 2 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 27 OGÓLNA WIEDZA NA TEMAT SYSTEMÓW BSP - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 27 OBSŁUGA, BUDOWA I ZASADY DZIAŁANIA BSP - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 27 OSIĄGI BSP W LOCIE - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 27 METEOROLOGIA - moduł 1 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 27 METEOROLOGIA - moduł 2 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 18:15 | Liczba godzin 01:30 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 27 PODSUMOWANIE CZĘŚĆ TEORETYCZNEJ ULC - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 27 FOTO-VIDEO Z DRONA - moduł 1 - część teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Wojciech JURKIEWICZ | Data realizacji zajęć 17-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 27 FOTO-VIDEO Z DRONA - moduł 2 - część teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Wojciech JURKIEWICZ | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 27 DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH - moduł 1 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 18-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 27 DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH - moduł 2 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 27 DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH - moduł 3 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 19-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 27 TERMOWIZJA - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 27 DRONOWE INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH - moduł 1 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 13-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 27 DRONOWE INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH - moduł 2 - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 27 PRZYKŁADY WYKORZYSTANIA DRONÓW - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 14-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 27 POWTÓRKA + EGZAMIN PRÓBNY Z CZĘŚCI TEORETYCZNEJ I OMÓWIENIE ODPOWIEDZI - cześć teoretyczna (wykład "na żywo" Teams) | Prowadzący Patryk JAWORSKI | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 04:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 27 FORMALNY EGZAMIN Z CZĘŚCI TEORETYCZNEJ | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:15 | Godzina zakończenia 21:15 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 27 CZĘŚĆ PRAKTYCZNA + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH - w terminie: 18.10.-30.11.2024 r. - termin uzależniony od warunków pogodowych | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 18-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 06:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 27 CZĘŚĆ PRAKTYCZNA + OCENA UMIEJĘTNOŚCI PRAKTYCZNYCH - w terminie: 18.10.-30.11.2024 r. - termin uzależniony od warunków pogodowych | Prowadzący Mikołaj KOSMOWSKI | Data realizacji zajęć 19-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 19:30 | Liczba godzin 05:00 | Forma stacjonarna Tak |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 27 Egzamin zewnętrzny (data poglądowa) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 20-01-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 02:00 | Forma stacjonarna Nie |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt usługi brutto7 000,00 PLN
- Koszt usługi netto7 000,00 PLN
- Koszt godziny brutto118,64 PLN
- Koszt godziny netto118,64 PLN
- W tym koszt walidacji brutto100,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto100,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wojciech JURKIEWICZ
Mikołaj KOSMOWSKI
Mateusz SZYMAŃSKI
Wojciech RUDNICKI
Patryk JAWORSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- DOSTĘP na czas szkolenia do naszej platformy elektronicznej z materiałami szkoleniowymi, dzięki któremu w dowolnym, dogodnym momencie będziesz mógł powtórzyć, bądź przypomnieć wszystkie kwestie związane ze szkoleniem.
- Kursant będzie miał do dyspozycji udostępnioną przez Wszechnicę Edukacyjną, KAMIZELKĘ ODBLASKOWĄ wymaganą przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.
- Uzyskanie potwierdzenia zdania Egzaminu z Wiedzy Teoretycznej z wynikiem pozytywnym oraz uzyskanie potwierdzenia ukończenia Szkolenia Praktycznego i oceny umiejętności praktycznych w tym Końcowego Egzaminu Praktycznego stanowi podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi ULC. Zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie następuje w terminie do 30 dni. ULC nie wydaje certyfikatów w wersji papierowej a jedynie w wersji elektornicznej.
--------------------------------------------------------------------------------
MODUŁ SPECJALISTYCZNY - DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH i PANELI SŁONECZNYCH:
Agenda modułu specjalistycznego - DRONOWE INSPEKCJE TURBIN WIATROWYCH
1. Wprowadzenie:
- Regulacje prawne - prawo na świecie i na wodach międzynarodowych
- Prawo podatkowe na świecie - zatrudnienie czy własna działalność w ramach zleceń z obszaru dronowych inspekcji turbin wiatrowych
- Sprzęt i narzędzia wykorzystywane w inspekcjach
- Drony - kategoryzacja i dobór w zależności od rodzaju inspekcji
- Pozostały sprzęt inspekcyjny (Lidar/Aparaty/kamery/termowizja/payload)
- Pojazd i jego wyposażenie
2. Najważniejsze informacje o elektrowniach wiatrowych:
- Rys historyczny branży wiatrowej
- Producenci turbin wiatrowych
- Budowa turbin wiatrowych
- Szczegółowy opis zasad działania turbiny wiatrowej
- Kategoryzacja turbin wiatrowych
- Mocne i słabe punkty turbin wiatrowych
- Ekologia
- Ofshore/Onshore - różnice
3. Realizacja inspekcji turbin wiatrowych:
- Zarys pracy technika
- Zasady Bezpieczeństwa
- Warunki pogodowe a bezpieczeństwo pracy
- PPE - odzież ochronna
- Dodatkowe szkolenie (GWO/SeaSurvival/BTO)
- Systemy i aplikacje pomocne w pracy
- Case Study Inspekcji wizualnej
- Szczegółowy opis inspekcji z podziałem na rodzaj
- Programowanie misji inspekcyjnej
- Import i backup danych
- Kategoryzacja uszkodzeń - raportowanie
- Inspekcje powiązane
- Konserwacja sprzętu
- Możliwości finansowe i zatrudnienie w inspekcjach turbin wiatrowych
- Podusumowanie i otwarta dyskusja
Agenda modułu specjalistycznego - DRONOWE INSPEKCJE PANELI SŁONECZNYCH
- Podstawowe pojęcia:
- Termografia
- Emisyjność i promieniowanie odbite
- Moduły fotowoltaiczne - podstawy:
- Konstrukcja i rodzaje ogniw
- Systemy ogniw fotowoltaicznych
- Budowa i cechy charakterystyczne modułów fotowoltaicznych
- Inspekcja termowizyjna instalacji fotowoltaicznej:
- Warunki pogodowe
- Rodzaj kamery termowizyjnej
- Zasady wykonywania pomiaru
- Planowanie inspekcji
- Analiza pozyskanego materiału
- Typowe odczyty i usterki
- Tworzenie raportu - dostępne aplikacje
Moduł specjalistyczny z obszaru DRONOWYCH INSPEKCJI PANELI SŁONECZNYCH ma na celu przybliżenie uczestnikom zagadnień dotyczących budowy i zasady działania paneli fotowoltaicznych oraz przygotowanie kursantów do przeprowadzania inspekcji termowizyjnych instalacji fotowoltaicznych z wykorzystaniem bezzałogowych statków powietrznych. Na zajęciach zostanie omówiona ścieżka przygotowania się do inspekcji, pozyskania materiałów oraz ich opracowanie za pomocą odpowiedniego oprogramowania.
Warunki uczestnictwa
Aby przystąpić do głównego szkolenia Uczestnik powinien:
- mieć ukończone 18 lat (osoby w wieku 16-18 lat za zgodą opiekuna prawnego),
- ukończyć BEZPŁATNE szkolenie oraz zdać BEZPŁATNY egzamin on-line w podkategorii A1/A3 (dostępne po rejestracji na stronie: drony.ulc.gov.pl). Na 3 dni przed rozpoczęciem szkolenia musisz przesłać do nas POTWIERDZENIE ZALICZENIA SZKOLENIA I ZDANIA EGZAMINU ONLINE A1/A3,
- przystępując do szkolenia on-line w czasie rzeczywistym musisz mieć stały dostęp do urządzenia elektronicznego wyposażonego w głośnik i mikrofon,
- wydawane dokumenty stanowią podstawę do przesłania informacji o zakończeniu procesu certyfikacji pilota Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego. To z kolei pozwoli na zatwierdzenie przez ULC właściwych kwalifikacji w elektronicznym systemie drony.ulc.gov.pl (uprawnienia oznaczone w profilu pilota).
Informacje dodatkowe
- UWAGA! W przypadku dofinansowania usługi poniżej 70% ze środków publicznych, usługa nie jest zwolniona z podatku VAT na podstawie § 3 ust.1 pkt 14 rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. 2013 poz. 1722 z późn. zm.). Należy wówczas doliczyć do usługi szkoleniowej należny VAT w wysokości 23%.
- Instruktorzy będą prowadzić usługę rotacyjnie w zależności od dostępności danego instruktora w dniu szkolenia oraz faktycznego uruchomienia danej usługi. Zastrzegamy sobie możliwość zmiany trenera. Każda osoba wyznaczona posiada odpowiednią wiedzę i umiejętności do poprowadzenia szkolenia.
- Na potrzeby usługodawcy usługa zdalna może być rejestrowana (nagrywana).
- Egzamin teoretyczny jest ustalany indywidualnie z Uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 20.01.25 do 31.01.25
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
W trybie zdalnym szkolenia teoretyczne realizujemy w formie wykładów on-line w czasie rzeczywistym z wykorzystaniem platformy ZOOM lub Teams.
Wymagania systemowe:
• połączenie internetowe - szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub 4G / LTE)
• głośniki i mikrofon - wbudowany lub wtyk USB lub bezprzewodowy Bluetooth
• kamera internetowa lub kamera internetowa HD - wbudowana lub wtyczka USB
• lub kamera HD lub kamera HD z kartą przechwytywania wideo
Obsługiwane systemy operacyjne:
• macOS X z systemem macOS 10.7 lub nowszym
• Windows 10
Uwaga: w przypadku urządzeń z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Windows 8 lub 8.1
• System Windows 7
• Windows Vista z dodatkiem SP1 lub nowszym
• Windows XP z dodatkiem SP3 lub nowszym
• Ubuntu 12.04 lub nowszy
• Mennica 17.1 lub nowsza
• Red Hat Enterprise Linux 6.4 lub nowszy
• Oracle Linux 6.4 lub nowszy
• CentOS 6.4 lub nowszy
• Fedora 21 lub nowsza
• OpenSUSE 13.2 lub wyższy
• ArchLinux (tylko 64-bit)
Obsługiwane tablety i urządzenia mobilne:
• Surface Pro 2 lub nowszy z systemem Windows 8.1 lub nowszym
Uwaga: W przypadku tabletów z systemem Windows 10 muszą one działać w systemie Windows 10 Home, Pro lub Enterprise. Tryb S nie jest obsługiwany.
• Urządzenia z systemem IOS lub Android
• Urządzenia Blackberry
Obsługiwane przeglądarki:
• Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome 30+
• Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
Wymagania dotyczące procesora i pamięci RAM:
Minimum - Procesor jednordzeniowy 1 GHz lub wyższy, nie dotyczy
Zalecane - Procesor dwurdzeniowy 2 GHz lub wyższy (i3 / i5 / i7 lub odpowiednik AMD), 4GB
Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny do momentu zakończenia spotkania.
Adres
Adres
Szkolenie Praktyczne oraz Ocena Umiejętności Praktycznych może się odbyć za zgodą Stron w dowolnym miejscu w Polsce. Część praktyczna z Instruktorem w modelu "1 na 1", odbywa się stacjonarnie w miejscu przygotowanym do lotów. Dokładne godziny zajęć ustalane są indywidualnie pomiędzy Kursantem, a Realizatorem Szkolenia.
Ze względu na zmienne warunki atmosferyczne i/lub dostępność przestrzeni powietrznej, zastrzega się możliwość zmiany miejsca realizacji szkolenia praktycznego. O zaistniałej sytuacji zostanie (poinformowany telefonicznie/mailowo) Kursant oraz Operator.
Miejsce realizacji usługi praktycznej może ulec zmianie za zgodą Stron (realizacja w innym miejscu na terenie Polski).