Profesjonalna korespondencja biznesowa z elementami budowania relacji - TERMIN DO USTALENIA
Profesjonalna korespondencja biznesowa z elementami budowania relacji - TERMIN DO USTALENIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do pracowników Działów Obsługi Klienta, w szczególności do osób pracujących w Back-Office – osób, które nie mają bezpośredniego kontaktu z klientem a głównie listowny. Szkolenie skierowane jest do wszystkich osób, które chcą usprawnić obsługę klienta poprzez pisma.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji02-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do stosowania dobrych praktyk, użytecznych konstrukcji i technik komunikacyjnych oraz doszlifowuje język korespondencji handlowej, tak aby komunikacja była jeszcze bardziej efektywna i budowała długotrwałe, dobre relacje z klientami.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie i stosowanie dobrych praktyk w komunikacji biznesowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia zna kluczowe elementy skutecznej korespondencji handlowej.Uczestnik szkolenia stosuje zasady dobrych praktyk w redagowaniu wiadomości e-mail, ofert, i raportów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Doskonalenie umiejętności stosowania konstrukcji i technik komunikacyjnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność użycia technik komunikacyjnych.Uczestnik szkolenia dostosowuje styl komunikacji do różnych typów klientów oraz sytuacji handlowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozwinięcie języka korespondencji handlowej | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia tworzy korespondencję, która jest wolna od błędów językowych i gramatycznych, a także odpowiednio sformułowana pod względem struktury i tonu.Uczestnik szkolenia rozpoznaje różnice w stylach komunikacji pisemnej w zależności od kontekstu i celu korespondencji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Budowanie długotrwałych relacji z klientami poprzez efektywną komunikację | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność prowadzenia rozmów i korespondencji, które budują zaufanie i pozytywny wizerunek firmy w oczach klienta.Uczestnik szkolenia stosuje techniki komunikacyjne, takie jak personalizacja wiadomości, aby utrzymać zaangażowanie klientów. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
W trakcie szkolenia będziemy pracować na Państwa wzorach i standardach pism oraz na sytuacjach dotyczących specyfiki korespondencji występującej w Państwa organizacji. Praca na realnych sytuacjach pozwoli uczestnikom zastosować zmiany w korespondencji już następnego dnia po szkoleniu. Program jest bogaty, jednak do poniższych punktów będziemy odnosić się w trakcie warsztatu zgodnie z cyklem Kolba, przekazując wiedzę i ćwicząc umiejętności, które są nowe i w pierwszej kolejności potrzebne uczestnikom. Niektóre elementy będą tylko przypomnieniem.
W szkoleniu, na początku stawiamy na pokazanie aktualnej sytuacji na rynku – oczekiwań klientów i naszych oczekiwań odnośnie obsługi klienta, na kształtowanie aktywnej postawy pro-klienckiej, dzięki czemu uda nam się zaangażować uczestników w realizowany warsztat.
ROLA KLIENTA DLA FIRMY I PRACOWNIKA – AKTUALNE WZYWANIA ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ KLIENTA
- Kim jest Klient – rola Klienta i jego oczekiwania wobec firmy
- Czynniki wpływające na poziom satysfakcji Klienta
- Złota i Platynowa zasada obsługi Klienta
- Firma to ty – ty to firma
- Budowanie wizerunku firmy w oczach rozmówcy
- Cechy profesjonalnego pracownika działów obsługi Klienta
SKUTECZNA KOMUNIKACJA W KONTAKCIE PISEMNYM
- Cel i proces komunikacji – środki przekazu w piśmie
- Fazy komunikacji: emocjonalna i racjonalna faza efektywnej komunikacji
STANDARDY I STRUKTURA PISM HANDLOWYCH I OGÓLNE ZASADY REDAGOWANIA PISM
- Zasady tworzenia pism
- Obowiązkowe elementy pisma wynikające ze specyfiki pism w danej organizacji (np. prawne) – punkt pod moderacją Trenera – przypomnienie i utrwalenie
- Cele komunikacji pisemnej
- Etapy tworzenia pisma
- Estetyka i szata graficzna
- Datowanie pisma
- Język korespondencji. Wybór i modelowanie tonu pisma
ELEMENTY WSPOMAGAJĄCE PROWADZENIE PISEMNEJ KORESPONDENCJI Z KLIENTAMI
- Łatwość wypowiedzi, elokwencja i bogactwo języka
- Użycie mocnych, pozytywnych zwrotów – język korzyści
- Błędy językowe, "czarne słowa”, niezręczne wyrażenia, zwroty potoczne, wyrażenia specjalistyczne
- Błędne konstrukcje w zdaniach (pleonazm, tautologia, paradoks)
STRUKTURA KOMUNIKATU W PIŚMIE HANDLOWYM
- Rola pierwszego pozytywnego wrażenia – PPW – powitanie i zwroty grzecznościowe w pismach
- Wprowadzenie jako nawiązanie do tematu listu
- Część zasadnicza – ustosunkowanie się do sprawy – parafrazowanie danych uzyskanych od Klienta – precyzyjne przedstawienie komunikatu (np. decyzja odmowna)
- Przedstawienie propozycji rozwiązania lub odniesienie się do zastrzeżeń i obiekcji Klienta (w zależności od typu pisma)
- Podsumowanie i zakończenie
- Rola końcowego pozytywnego wrażenia – KPW
KORESPONDENCJA REKLAMACYJNA, ROSZCZENIOWA I PRACA Z TRUDNYM KLIENTEM
- Analiza emocji i faktów w listach Klientów
- Psychologiczny schemat odpowiedzi na reklamacje – formuła prezentu
- Reagowanie na zarzuty i zastrzeżenia
- Komunikowanie niepopularnych decyzji
- Obrona przed manipulacją
Opcjonalnie również: negocjacje mailowe, asertywność w komunikacji e-mail, reakcja na zastrzeżenia i reklamacje pojawiające się w mailach
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 583,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto161,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto131,25 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Barbara Grzegrzółka - Szostak
i Development Center. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w spółkach Call Center Poland i Communication One Consulting, w których realizowała projekty szkoleniowe z zakresów: sprzedaży, obsługi, reklamacji, windykacji, komunikacji, coachingu i monitoringu, assessment center, zarządzania zespołami sprzedażowymi i wiele innych.
Certyfikowany Trener Grupowy przez Laboratorium Psychoedukacji. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego – Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej oraz Almamer Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie. Prowadziła zajęcia w Wyższej Szkole Promocji z efektywnego wykorzystania czasu, zarządzania zasobami ludzkimi.
Współpracowała z firmami z branży usługowej, motoryzacyjnej, turystycznej, bankowej, ubezpieczeniowej, medycznej etc. Specjalizuje się w tematyce zarządzania zasobami ludzkimi, coachingach, sprzedaży i obsłudze Klienta, badaniach Mystery Call. Zajmuje się tematyką windykacyjną oraz doradztwem personalnym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy w postaci podręcznika stworzonego przez Trenera HILLWAY, użytego w trakcie trwania warsztatów.
W zależności od zaangażowania uczestników i postępów prac – szkolenie prowadzone jest zgodnie z cyklem Kolba, Trener dopasowuje treści do potrzeb uczestników warsztatu.
Stosowane są tips & tricks oraz inne materiały dodatkowe, tworzone podczas aktywności uczestników szkolenia. Umożliwia to wspólne wypracowanie rozwiązań gotowych do implementacji w codziennej pracy uczestników.
W trakcie warsztatów dodatkowo może być wykorzystywana prezentacja multimedialna, wyświetlana uczestnikom przy użyciu rzutnika. Prezentacja jest traktowana jako uzupełnienie i zobrazowanie pewnych treści w myśl zasady jeden obraz wart więcej niż 1 000 słów. Pracujemy warsztatowo z wykorzystaniem wirtualnej tablicy np. Padlet czy AnswerGarden.
W trakcie szkolenia wykorzystywane są testy, gry, case study, ćwiczenia indywidualne, w parach i grupowe. Wówczas Uczestnicy zostają z poziomu Trenera podzieleni na mniejsze grupy, w których wykonują poszczególne zadania.
W ramach szkoleń stosowane są też innowacyjne rozwiązania angażujące uczestników i urozmaicające stosowane narzędzia. Są to ankiety on-line np. Kahoot, quizlet.live, AnswerGarden, gdzie Trener na bieżąco otrzymuje wyniki i może pokazać odpowiedzi np. w formie graficznej.
Przy szkoleniach rekomendujemy pracę na rzeczywistych sytuacjach z codziennej pracy uczestników. W celu aktywizacji wprowadzamy odpowiednie ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie procesu grupowego. Jest to konieczne, aby uwaga uczestników pozostała skupiona.
Uczestnicy aktywnie pracują z Trenerem, wykorzystując nowatorskie rozwiązania technologiczne, tworząc praktyczne rozwiązania poruszanych kwestii gotowe do zastosowania już po szkoleniu.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu uczestnicy mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Szkolenie kończy się:
- wypracowaniem listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) wraz z ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami oceny
- stworzeniem Indywidualnych Planów Działania
Warunki uczestnictwa
Podpisane zamówienie lub umowa zlecenia realizacji szkolenia otwartego lub szkolenia zamkniętego.
W SYTUACJI DOFINANSOWANIA SZKOLENIA ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH W WYSOKOŚCI CO NAJMNIEJ 70%, USŁUGA JEST ZWOLNIONA Z PODATKU VAT.
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
http://www.hillway.pl/harmonogram-wspolpracy/
TRENER PROWADZĄCY:
Szkolenie otwarte prowadzi jeden Trener, praktyk ekspert biznesu.
SZKOLENIE OTWARTE HILLWAY
Zobacz Kalendarium Szkoleń Otwartych HILLWAY http://www.hillway.pl/kalendarium-szkolen-szkolenia-otwarte-warszawa/
Informacje dodatkowe
Cechą szkolenia otwartego online jest interaktywność, którą uzyskujemy dzięki nowoczesnym metodom aktywizacji uczestników podczas warsztatów. W trakcie szkoleniaTrener porusza wraz z uczestnikami kwestie dotyczące wyzwań w ich codziennej pracy.
Aby zarządzać uwagą uczestników w trakcie szkolenia, Konsultant HILLWAY wykorzystuje różne funkcje używanych programów np. wyświetlanie swojego ekranu z prezentacją, dzielenie ekranu i korzystanie z whiteboardu. W czasie rzeczywistym uczestnicy zadają pytania, wymieniają się doświadczeniami oraz realizują ćwiczenia w podgrupach dzięki podziałowi na wirtualne pokoje.
Praca warsztatowa oparta jest na dodatkowych narzędziach aktywizujących jak np. Padlet, Jamboard, Mentimeter i inne.
Uczestnicy w po szkoleniu otrzymują materiały szkoleniowe w formatach PDF/MS Word/MS Power Point.
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Laboratorium komputerowe
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami