Inteligencja Emocjonalna - zarządzanie emocjami - TERMIN DO USTALENIA
Inteligencja Emocjonalna - zarządzanie emocjami - TERMIN DO USTALENIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie Inteligencja emocjonalna kierujemy do wszystkich osób, które są zainteresowane podniesieniem kompetencji interpersonalnych, głównie w kontekście inteligencji emocjonalnej, pracy w zespołach, przewodzenia, tworzenia więzi oraz budowania dobrych relacji z innymi.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji27-01-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie Inteligencja emocjonalna – zarządzanie emocjami przygotowuje uczestników do zmiany sposobu myślenia oraz zmiany podejścia do sytuacji kryzysowych przez lepsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami oraz stresem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Zrozumienie podstaw inteligencji emocjonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia zna pojęcie inteligencji emocjonalnej i jej kluczowe komponenty.Uczestnik szkolenia rozpoznaje różne rodzaje emocji oraz ich wpływ na zachowanie i decyzje. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie technik radzenia sobie ze stresem i trudnymi emocjami | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia opisuje różne techniki radzenia sobie ze stresem.Uczestnik szkolenia identyfikuje i stosuje odpowiednie strategie zarządzania emocjami w stresujących sytuacjach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zastosowanie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu zespołem | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia demonstruje umiejętność rozpoznawania emocji w zespole i adekwatnego reagowania na potrzeby emocjonalne członków zespołu.Uczestnik szkolenia wykorzystuje techniki empatycznej komunikacji oraz asertywności w interakcjach z zespołem, szczególnie podczas trudnych sytuacji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Stosowanie strategii zmiany myślenia i podejścia do kryzysu | Kryteria weryfikacji Uczestnik szkolenia identyfikuje negatywne wzorce myślenia i przekształca je w konstruktywne, pozytywne podejście do wyzwań.Uczestnik szkolenia demonstruje zdolność do refleksji nad własnymi reakcjami emocjonalnymi i stosuje techniki przekształcania negatywnych emocji w pozytywne działania. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
ISTOTA INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ, CZYLI O CO CHODZI Z TĄ INTELIGENCJĄ EMOCJONALNĄ?
Czym jest inteligencja emocjonalna i jaki ma wpływ na działania jednostki:
- Definicja inteligencji emocjonalnej w ocenie fachowców
- Jak my rozumiemy inteligencję emocjonalną?
- Czy warto rozwijać emocjonalność – komfort życia a złe zarządzanie emocjami
- Porozmawiajmy o emocjach – rola emocji i ich znaczenie w procesie komunikacji
- Paradygmaty a rzeczywistość w kontekście emocji
Forma:
– dyskusja moderowana
– warsztaty grupowe
– test poziomu Inteligencji emocjonalnej
KSZTAŁTOWANIE INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ:
Inteligencja emocjonalna - proces kształtowania:
- Sześć zasad inteligencji emocjonalnej
- Odporność psychiczna i jej wpływ na rozwój osobisty
- IQ (iloraz inteligencji) a inteligencja emocjonalna
- Mity związane z inteligencją emocjonalna
Forma:
– burza mózgów
– ćwiczenia grupowe
– dyskusja moderowana
POROZMAWIAJMY O KOMPETENCJACH
5 obszarów inteligencji emocjonalnej i ich rola:
- Samoświadomość – czy mam świadomość własnych potrzeb, pragnień, zalet, wad i ograniczeń
- Samokontrola – czy mam kontrolę nad własnymi zachowaniami oraz emocjami?
- Automotywacja – co mnie motywuje? Co sprawia, że mam chęć wykonywać zadania w życiu zawodowym i osobistym?
- Empatia – Czy potrafię identyfikować emocje i uczucia innych osób oraz utożsamiać się z nimi?
- Kompetencje społeczne – czy potrafię komunikować się jasno z innymi ludźmi, biorąc pod uwagę ich styl zachowania i myślenia, emocje i uczucia?
Typologia kompetencji emocjonalnych:
- Świadomy autorozwój w realnym świecie – jak wykorzystać świadomość własnej emocjonalności do rozwoju swoich kompetencji?
Forma:
– warsztaty grupowe
– ćwiczenia indywidualne
– analiza przypadków
ZAKŁÓCENIA W PROCESIE ROZWOJOWYM
Bariery w rozwoju inteligencji emocjonalnej:
- Bariery komunikacyjne a inteligencja emocjonalna
- Generowanie sytuacji trudnych w procesie zarządzania emocjami
- Sposoby na samoregulację emocjonalną – poznanie technik opanowywania emocji tu i teraz
Forma:
– analiza przypadków
– dyskusja moderowana + analiza stylu komunikacyjnego
– stół mentorski
STRES, NEGATYWNE EMOCJE I NIEPOROZUMIENIA
Stres – historia prawdziwa:
- Definicja stresu – czy istnieje tylko jedna, czy też jest ich więcej?
- Jak reagujemy na sytuacje stresowe – rodzaje naszych zachowań, wywoływanych przez stres emocji
- Mapa emocji – co się z nami dzieje w trudnych dla nas sytuacjach?
- Inteligencja emocjonalna w służbie radzenia sobie ze stresem
Forma:
– dyskusja moderowana
– ćwiczenia grupowe
– burza mózgów
MOTYWACJA DZIĘKI ROZWOJOWI
Automotywacja w kontekście emocji:
- Czy inteligencja emocjonalna może pomóc w zmianie nawyków?
- Jak osiągnąć cel właściwie zarządzając emocjami?
- Techniki rozwijania samodyscypliny
- Analiza SWOT – jak uczyć się siebie biorąc pod uwagę swoje mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia
Forma:
– ćwiczenia grupowe
– analiza przypadków
– stół mentorski
ISTOTA ASERTYWNOŚCI W ROZWOJU INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
Asertywność – teorie i zasady:
- Czym jest asertywność, co charakteryzuje postawę asertywną? Co zyskujemy dzięki niej?
- Uległość i agresja – dlaczego należy ich unikać? Co tracimy używając ich?
- Radzenie sobie z emocjami i stresem poprzez asertywność
Manipulacja a inteligencja emocjonalna:
- Typologia manipulacji i sposoby radzenia sobie z nią poprzez inteligencję emocjonalną – w jaki sposób można radzić sobie z manipulacją, będąc świadomym własnej emocjonalności?
Forma:
– warsztaty grupowe
– burza mózgów
– dyskusja moderowana
ZARZĄDZANIE SOBĄ I INNYMI W OBLICZU ZDROWEJ INTELIGENCJI EMOCJONALNEJ
Korzystanie z zasobów inteligencji emocjonalnej:
- Jak wykorzystać inteligencję emocjonalną w zarządzaniu sobą?
- Jak wykorzystać inteligencję emocjonalną w zarządzaniu zespołem?
- Jak wykorzystać inteligencję emocjonalną w zarządzaniu relacjami z innymi?
Forma:
– ćwiczenia indywidulane
– analiza przypadków
– dyskusja grupowa
SPOSÓB WALIDACJI USŁUGI: w zakresie spełniania celu edukacyjnego będzie przeprowadzony krótki test.
Po realizacji każdego szkolenia on-line uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy
w postaci prezentacji multimedialnej stworzonej przez Trenera HILLWAY, użytej w trakcie trwania warsztatów.
W zależności od zaangażowania uczestników i postępów prac – szkolenie prowadzone jest zgodnie z cyklem Kolba, Trener dopasowuje treści do potrzeb uczestników warsztatu.
Stosowane są tips & tricks oraz inne materiały dodatkowe, tworzone podczas aktywności uczestników szkolenia. Umożliwia to wspólne wypracowanie rozwiązań gotowych do implementacji w codziennej pracy uczestników.
Przy szkoleniach otwartych rekomendujemy pracę na rzeczywistych sytuacjach z codziennej pracy uczestników. W celu aktywizacji uczestników wprowadzamy odpowiednie ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie procesu grupowego. Jest to konieczne, aby uwaga uczestników pozostała skupiona, co ma szczególne znaczenie w szkoleniach.
W trakcie szkolenia wykorzystywane są testy, case study, ćwiczenia indywidualne, w parach i grupowe. Ogromną zaletą szkolenia otwartego jest możliwść wymiany cennej wiedzy, doświadczeń w danym obszarze, między uczestnikami spotkania z różnych organizacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 335,77 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 899,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto145,99 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,69 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Ujek
i odpowiedzialności pracowników.
Wieloletni praktyk biznesu, z doświadczeniem zawodowym zdobytym na stanowiskach sprzedażowych, menedżerskich oraz trenerskich w międzynarodowych korporacjach na rynku usług finansowych. Trener i coach z ponad 10-letnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń, sesji coachingowych. Zrealizowała ponad 2500 godzin szkoleniowych, ponad 800 godzin coachingu handlowego i menadżerskiego.
Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Zielonogórskim oraz Psychologii Pozytywnej na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu. Licencjonowany konsultant Mental Toughness (MTQ48)- naukowego narzędzia badającego siłę i odporność psychiczną. Praktyk Racjonalnej Terapii Zachowań.
Specjalizuje się w obszarach: profesjonalna i asertywna obsługa trudnego klienta, zarządzanie emocjami
i stresem, efektywność osobista oraz odporność psychiczna. Prowadzi również zajęcia dla trenerów- train the trainer. W trakcie warsztatów wykorzystuje sprawdzone narzędzia i techniki. Oprócz własnego doświadczenia, swoją wiedzę czerpię z najlepszych praktyk biznesu i badań naukowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Po realizacji szkolenia uczestnicy otrzymują materiał szkoleniowy w postaci podręcznika stworzonej przez Trenera HILLWAY, użytej w trakcie trwania warsztatów.
W zależności od zaangażowania uczestników i postępów prac – szkolenie prowadzone jest zgodnie z cyklem Kolba, Trener dopasowuje treści do potrzeb uczestników warsztatu.
Stosowane są tips & tricks oraz inne materiały dodatkowe, tworzone podczas aktywności uczestników szkolenia. Umożliwia to wspólne wypracowanie rozwiązań gotowych do implementacji w codziennej pracy uczestników.
W trakcie warsztatów dodatkowo może być wykorzystywana prezentacja multimedialna, wyświetlana uczestnikom. Prezentacja jest traktowana jako uzupełnienie i zobrazowanie pewnych treści w myśl zasady jeden obraz wart więcej niż 1 000 słów. Pracujemy warsztatowo z wykorzystaniem wirtualnej tablicy np. Padlet czy AnswerGarden.
W trakcie szkolenia wykorzystywane są testy, gry, case study, ćwiczenia indywidualne, w parach i grupowe. Wówczas Uczestnicy zostają z poziomu Trenera podzieleni na mniejsze grupy, w których wykonują poszczególne zadania.
W ramach szkoleń stosowane są też innowacyjne rozwiązania angażujące uczestników i urozmaicające stosowane narzędzia. Są to ankiety on-line np. Kahoot, quizlet.live, AnswerGarden, gdzie Trener na bieżąco otrzymuje wyniki i może pokazać odpowiedzi np. w formie graficznej.
Przy szkoleniach otwartych rekomendujemy pracę na rzeczywistych sytuacjach z codziennej pracy uczestników. W celu aktywizacji uczestników wprowadzamy odpowiednie ćwiczenia, mające na celu wzmocnienie procesu grupowego. Jest to konieczne, aby uwaga uczestników pozostała skupiona, co ma szczególne znaczenie w szkoleniach.
Uczestnicy aktywnie pracują z Trenerem, wykorzystując nowatorskie rozwiązania technologiczne, tworząc praktyczne rozwiązania poruszanych kwestii gotowe do zastosowania już po szkoleniu.
Dodatkowo 14 dni po szkoleniu uczestnicy mają możliwość konsultacji e-mail dotyczących tematu szkolenia z Trenerem prowadzącym.
W trakcie szkolenia Trener uwzględnia indywidualne sytuacje z Państwa środowiska pracy, przedstawia narzędzia i rozwiązania gotowe do zastosowania już następnego dnia po szkoleniu!
Szkolenie kończy się:
- wypracowaniem listy pomysłów (nowe projekty, zmiany, usprawnienia) wraz z ustalonymi datami ich realizacji lub kryteriami oceny
- stworzeniem Indywidualnych Planów Działania
Warunki uczestnictwa
Podpisane zamówienie lub umowa zlecenia realizacji szkolenia otwartego lub szkolenia zamkniętego.
W SYTUACJI DOFINANSOWANIA SZKOLENIA ZE ŚRODKÓW PUBLICZNYCH W WYSOKOŚCI CO NAJMNIEJ 70%, USŁUGA JEST ZWOLNIONA Z PODATKU VAT.
Szkolenia otwarte są to szkolenia dla wszystkich chętnych. Na takie szkolenia przedsiębiorstwa mogą kierować swoich pracowników lub pracownicy firm, managerowie mogą zgłaszać się sami poprzez kontakt z wewnętrznym Działem HR, który zazwyczaj dysponuje budżetem na szkolenia otwarte.
http://www.hillway.pl/harmonogram-wspolpracy/
Informacje dodatkowe
Jesteś zainteresowany danym szkoleniem? Masz dodatkowe pytania lub oczekiwania?
Zapraszamy do kontaktu!
E-mail: info@hillway.pl
Tel: +48 22 250 22 82
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami