Analiza sytuacji przedsiębiorstwa w praktyce: ocena biznesowa, szanse i zagrożenia na tle aktualnej pozycji rynkowej. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe.
Analiza sytuacji przedsiębiorstwa w praktyce: ocena biznesowa, szanse i zagrożenia na tle aktualnej pozycji rynkowej. 2-dniowe warsztaty szkoleniowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaFinanse i bankowość / Inwestycje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
1. Menadżerowie średniego i wyższego szczebla - którzy odpowiedzialni są za strategiczne decyzje w firmie i chcą pogłębić swoją wiedzę na temat analizy biznesowej oraz jej zastosowań.
2. Analitycy biznesowi - którzy zajmują się zbieraniem, analizą i interpretacją danych biznesowych w celu wsparcia procesów decyzyjnych.
3. Specjaliści ds. optymalizacji procesów - którzy poszukują skutecznych narzędzi i metod zarządzania procesami w celu poprawy efektywności organizacyjnej.
4. Konsultanci biznesowi - którzy wspierają organizacje w rozwiązywaniu problemów i osiąganiu celów strategicznych przez zastosowanie analizy biznesowej.
5. Kierownicy projektów - którzy odpowiedzialni są za planowanie, koordynację i realizację projektów w organizacji. Wiedza z zakresu analizy biznesowej pomaga im lepiej rozumieć potrzeby projektowe oraz efektywnie zarządzać zasobami i ryzykiem projektowym. - Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji29-12-2024
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego stosowania analizy biznesowej w praktyce, co przyczyni się do lepszego zarządzania organizacją oraz osiągania operacyjnych, taktycznych i strategicznych celów biznesowych. Szkolenie pozwoli zrozumieć istotę analizy biznesowej, a także uzyskać umiejętności stosowania analizy biznesowej. Podczas szkolenia omówione zostaną różnorodne zastosowania analizy biznesowej, takich jak optymalizacja procesów, zwięEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie do analizy biznesowej
a. Czym jest analiza biznesowa?
b. Zastosowania analizy biznesowej.
a. Optymalizacja procesów
b. Zwiększenie konkurencyjności
c. Zarządzanie ryzykiem
c. Historia i ewolucja analizy biznesowej
d. Kluczowe koncepcje i podejścia
a. Teoria zarządzania strategicznego
b. Podejście systemowe i sytuacyjne
e. Znaczenie analizy biznesowej w zarządzaniu – korzyści wynikające z przeprowadzenia analizy biznesowej
f. Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
g. Najczęstsze błędy w analizie biznesowej
2. Zasoby nowoczesnej organizacji
a. Wiedza jako zasób organizacji
b. Wiedza a informacja
c. System pomiaru wiedzy
d. Intuicja w działalności menedżerskiej
3. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa i ich konsekwencje dla wyboru strategii funkcjonalnych
a. Pojęcie strategii rozwoju
b. Rozwój wewnętrzny, rozwój zewnętrzny
c. Specjalizacja, dywersyfikacja
d. Przywództwo kosztowe, różnicowanie i koncentracja
4. Analiza strategiczna
a. Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
b. Cele i potrzeby biznesowe
c. Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach
d. Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)
e. Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka
f. Uzasadnienie biznesowe
5. Metodologia procesu formułowania i wyboru strategii zarzadzania
a. Polityka, strategia i taktyka organizacji
b. Zasady zarządzania strategicznego
c. Rodzaje strategii zarzadzania
i. Strategie ogólne
ii. Strategie funkcjonalne
iii. Strategie globalne
d. Strategiczna Karta Wyników jako jedna z metod wyboru strategii i monitorowania realizacji strategii
i. Dobór mierników realizacji celów strategicznych i operacyjnych
6. Narzędzia i techniki wspierające budowę strategii
a. Metody analizy wewnętrznej
b. Metody analizy zewnętrznej
c. Techniki wspomagające podejmowanie decyzji
d. Narzędzia informatyczne wspierające budowę strategii
7. Sztuka wyborów strategicznych
a. Wybór strategii konkurencyjnej
b. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
c. Wybory strategiczne a ryzyko
d. Przykłady wyborów strategicznych w praktyce
8. Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie
a. Definicja i znaczenie wartości organizacyjnych
b. Proces definiowania wartości
c. Komunikacja wartości w organizacji
d. Integracja wartości w procesy biznesowe
e. Monitorowanie i adaptacja wartości
9. Planowanie procesu analizy biznesowej a planowanie strategiczne – rodzaje planowania
a. Narzędzia i techniki wspomagające planowanie
b. Plan biznesowy
c. Plan korporacyjny
d. Plan funkcjonalny
e. Proces planowania strategicznego – tworzenie scenariuszy rozwoju
i. Określenie strategii
ii. Wdrożenie strategii
iii. Ocena strategii
f. Częstotliwość planowania strategicznego
g. Korzyści z planowania strategicznego
h. Zarządzanie zmianą
i. Zarządzanie ryzykiem
10. Pozycjonowanie i budowa scenariuszy strategicznych
a. Definicja i znaczenie pozycjonowania strategicznego
b. Cele pozycjonowania strategicznego
c. Metody analizy pozycjonowania (Analiza SWOT, Analiza pięciu sił Portera, Analiza PESTEL)
d. Strategie pozycjonowania - strategie różnicowania, strategie kosztowe, strategie niszowe, strategie hybrydowe
e. Budowa scenariuszy strategicznych - proces tworzenia scenariuszy strategicznych
f. Implementacja scenariuszy strategicznych
g. Monitorowanie i ewaluacja strategii pozycjonowania i scenariuszy
11. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
a. Zasady i sposoby badania potencjału strategicznego
b. Bilans strategiczny przedsiębiorstwa
c. Analiza kluczowych czynników sukcesu
d. Analiza łańcuch wartości
e. Cykl życia produktu i technologii – ocena portfela produktów
f. Metody portfelowe
g. Analiza zasobów kompetencji
h. Ocena efektywności operacyjnej
i. Analiza finansowa
i. Kluczowe wskaźniki finansowe
ii. Próg rentowności
iii. Analiza opłacalności inwestycji - zaktualizowana wartość netto, wewnętrzna stopa zwrotu
iv. Analiza bilansu, rachunku zysków i strat, przepływów pieniężnych
j. Typowe techniki analizy biznesowej
i. MOST
ii. PEST
iii. SWOT
iv. 5 powodów
v. CATWOE
12. Modelowanie rozwiązań
a. Techniki i narzędzia modelowania
b. Drzewo decyzyjne w procesie analizy przedsiębiorstwa
- Alternatywne możliwości decyzyjne
- Wybór decyzji z najmniejszym ryzykiem
c. Diagramy przepływu procesów (np. BPMN),
d. Diagramy przypadków użycia,
e. Diagramy klas, diagramy sekwencji oraz diagramy ER (Entity-Relationship).
f. Zastosowanie w praktyce
g. Korzyści z modelowania rozwiązań
13. Warunki osiągnięcia sukcesu
a. Przyczynowo skutkowe uwarunkowania osiągniecia sukcesu
b. Operacjonalizacja zadań strategicznych
c. Informacje wspomagające zarzadzanie
d. Organizacja wewnętrzna przedsiębiorstwa
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Analiza ekonomiczno - finansowa oraz różne aspekty strategicznego spojrzenia na sytuację finansową przedsiębiorstwa. 2-dniowe warsztaty praktyczne z wykorzystaniem MS EXCEL. | Prowadzący Trener Semper | Data realizacji zajęć 30-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Analiza ekonomiczno - finansowa oraz różne aspekty strategicznego spojrzenia na sytuację finansową przedsiębiorstwa. 2-dniowe warsztaty praktyczne z wykorzystaniem MS EXCEL. | Prowadzący Trener Semper | Data realizacji zajęć 31-12-2024 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 201,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 790,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto111,88 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener Semper
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
Informacje dodatkowe
Cena zawiera:
-uczestnictwo w szkoleniu,
-materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
-materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
-dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
-konsultacje poszkoleniowe
-każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
-oraz serwisy kawowe i obiadowe (nie obejmuje noclegu).
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami