Szkolenie MS-50331 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician
Szkolenie MS-50331 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Administracja IT i systemy komputerowe
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie MS-50331 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician jest przeznaczone dla specjalistów ds. wsparcia technicznego na poziomie desktopu, którzy chcą zdobyć umiejętności niezbędne do efektywnego obsługiwania i rozwiązywania problemów związanych z systemem operacyjnym Windows 7 w środowisku przedsiębiorstwa. Program kierowany jest również do profesjonalistów IT odpowiedzialnych za konfigurację, utrzymanie i wsparcie dla stacji roboczych pracujących pod kontrolą Windows 7.
Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu Kierunek – Rozwój
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników7
- Data zakończenia rekrutacji03-02-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi35
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie MS-50331 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician ma na celu dostarczenie uczestnikom niezbędnych umiejętności do skutecznego wsparcia technicznego dla stacji roboczych z systemem operacyjnym Windows 7 w środowisku przedsiębiorstwa.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Planuje i wdraża nowe oprogramowanie, w tym wielojęzyczne wersje. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje problemy związane z instalacją nowego oprogramowania.Tworzy plan wdrożenia nowego oprogramowania. Wdraża wielojęzyczne wersje oprogramowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Konfiguruje i stosuje zasady grupy do zarządzania oprogramowaniem. | Kryteria weryfikacji Stosuje zasady grupy do instalacji oprogramowania.Konfiguruje zasady ograniczeń oprogramowania. Używa aplikacji Applocker do zarządzania oprogramowaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wykorzystuje technologie do testowania i zabezpieczania oprogramowania. | Kryteria weryfikacji Używa wirtualizacji do testowania oprogramowania.Cyfrowo podpisuje oprogramowanie. Korzysta z WMI do zarządzania ustawieniami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Rozwiązuje problemy związane z instalacją i konfiguracją oprogramowania. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje problemy z instalacją oprogramowania.Rozwiązuje problemy z konfiguracją oprogramowania. Włącza i wyłącza funkcje oraz zmienia ustawienia domyślne na obrazie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Konfiguruje i monitoruje aktualizacje oprogramowania i sterowników. | Kryteria weryfikacji Konfiguruje aktualizacje systemowe i sterowników.Monitoruje proces aktualizacji. Rozwiązuje problemy związane z aktualizacjami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i rozwiązuje problemy z łącznością sieciową i rozpoznawaniem nazw. | Kryteria weryfikacji Diagnozuje problemy z konfiguracją TCP/IP, routingiem sieciowym i IPSec.Używa narzędzi do analizy łączności sieciowej i rozwiązywania problemów z pamięcią podręczną sieci. Rozwiązuje problemy z rozpoznawaniem nazw DNS, konfiguracją WINS i plikami Hosts/LMHOSTS. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza i rozwiązuje problemy z drukarkami sieciowymi. | Kryteria weryfikacji Podłącza do drukarki sieciowej i zarządza buforem wydruku.Ustawia priorytety drukarek i tworzy pule drukarek. Konfiguruje sterowniki, harmonogramy drukarek oraz zarządza drukarkami za pomocą zasad grupy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Optymalizuje wydajność systemu i rozwiązuje problemy z awariami sprzętu. | Kryteria weryfikacji Analizuje dzienniki zdarzeń i optymalizuje zarządzanie energią.Optymalizuje wykorzystanie procesora, pamięci, dysku twardego i sieci. Diagnozuje i rozwiązuje problemy związane z awariami sprzętu, w tym pamięci, dysku twardego, karty sieciowej i zasilania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Zarządza synchronizacją plików i dostępem zdalnym. | Kryteria weryfikacji Konfiguruje dostęp do plików offline, profile roamingowe i przezroczyste buforowanie.Zarządza konfiguracją połączeń telefonicznych, VPN oraz DirectAccess. Rozwiązuje problemy z synchronizacją plików i dostępem zdalnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z bezpieczeństwem systemu i oprogramowania. | Kryteria weryfikacji Konfiguruje strefy zabezpieczeń, poziomy zabezpieczeń i ustawienia prywatności w przeglądarce Internet Explorer.Zarządza dodatkami, inteligentnym filtrem ekranu oraz innymi ustawieniami bezpieczeństwa. Konfiguruje zaporę sieciową, zabezpiecza aplikacje i funkcje sieciowe, oraz zarządza wyjątkami programów i portów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie MS-50331 Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician skupia się na dostarczeniu uczestnikom kompleksowej wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresu obsługi stacji roboczych z systemem operacyjnym Windows 7 w środowisku przedsiębiorstwa. Program obejmuje zagadnienia konfiguracji, instalacji, diagnostyki oraz rozwiązywania problemów związanych z systemem operacyjnym. Uczestnicy zdobywają umiejętności skutecznego udzielania wsparcia technicznego, zarówno odnoszącego się do kwestii sprzętowych, jak i oprogramowaniowych. Ponadto, szkolenie kładzie nacisk na dostosowywanie stacji roboczych do wymagań organizacyjnych, obejmując konfigurację zabezpieczeń, zarządzanie użytkownikami i wdrażanie polityk bezpieczeństwa. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą gotowi do efektywnej obsługi stacji roboczych w środowisku przedsiębiorstwa, zachowując zgodność z najlepszymi praktykami i politykami bezpieczeństwa.
Szkolenie składa się z wykładu wzbogaconego o prezentację. W trakcie szkolenia każdy Uczestnik wykonuje indywidualne ćwiczenia - laboratoria, dzięki czemu zyskuje praktyczne umiejętności. W trakcie szkolenia omawiane jest również studium przypadków, w którym Uczestnicy wspólnie wymieniają się doświadczeniami. Nad case-study czuwa autoryzowany Trener, który przekazuje informację na temat przydatnych narzędzi oraz najlepszych praktyk do rozwiązania omawianego zagadnienia.
Aby Uczestnik osiągnął zamierzony cel szkolenia niezbędne jest wykonanie przez niego zadanych laboratoriów. Pomocne będzie również ugruntowanie wiedzy i wykonywanie ćwiczeń po zakończonej usłudze. Każdy Uczestnik dysponuje dostępem do laboratoriów przez okres 180 dni.
Przed rozpoczęciem szkolenia Uczestnik rozwiązuje pre-test badający poziom wiedzy na wstępie.
Walidacja: Na koniec usługi Uczestnik wykonuje post-test w celu dokonania oceny wzrostu poziomu wiedzy.
Szkolenie trwa 40 godzin zegarowych i jest realizowane w ciągu 5 dni.
W trakcie każdego dnia szkolenia przewidziane są dwie krótkie przerwy "kawowe" oraz przerwa lunchowa.
Program szkolenia
Identyfikacja i rozwiązywanie problemów związanych z instalacją nowego oprogramowania
Planowanie wdrożenia nowego oprogramowania
Wdrażanie wielojęzyczne
Używanie zasad grupy do instalowania oprogramowania
Korzystanie z zasad ograniczeń oprogramowania
Cyfrowe podpisywanie oprogramowania
Korzystanie z WMI
Używanie aplikacji Applocker
Używanie wirtualizacji do testowania
Rozwiązywanie problemów z instalacją oprogramowania
Rozwiązywanie problemów z konfiguracją oprogramowania
Zmiana ustawień domyślnych na obrazie
Włączanie i wyłączanie funkcji
Wskazywanie zasobu sieciowego
Konfigurowanie aktualizacji
Rozwiązywanie problemów z konfiguracją za pomocą zasad grupy
Aktualizacje sterowników
Rejestrator kroków rozwiązywania problemów
Rozwiązywanie problemów z konfiguracją oprogramowania
Rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem
Podgląd zdarzeń
Przekazywanie zdarzeń
Zestaw narzędzi kompatybilności aplikacji
Platforma rozwiązywania problemów z systemem Windows
Indeks doświadczeń systemu Windows
Testowanie zgodności z trybem awaryjnym
Przywracanie systemu
Rozwiązywanie problemów z oprogramowaniem
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z logowaniem
Proces uwierzytelniania
Konta urządzeń
Powiązania zaufania
Usługi sieciowe
Właściwości konta użytkownika
Profile użytkowników
Rozwiązywanie problemów z logowaniem
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
Zakres problemu
Problemy sprzętowe
Konfiguracja TCP/IP
Routing sieciowy
Konfiguracja IPSec
Narzędzia łączności sieciowej
Pamięć podręczna sieci
Rozwiązywanie problemów z łącznością sieciową
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z rozpoznawaniem nazw
Rozpoznawanie nazw DNS
Korzystanie z plików Hosts
Konfiguracja WINS
Korzystanie z plików LMHOSTS
Kolejność rozpoznawania nazw
Konfiguracja ręczna a konfiguracja DHCP
Rozwiązywanie problemów z rozpoznawaniem nazw
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z drukarkami sieciowymi
Podłączanie do drukarki sieciowej
Zarządzanie buforem wydruku
Ustawianie priorytetów drukarek
Tworzenie puli drukarek
Konfigurowanie sterowników
Harmonogramy drukarek
Uprawnienia drukarki
Zarządzanie drukarkami za pomocą ustawień zasad grupy
Rozwiązywanie problemów z drukarkami sieciowymi
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z wydajnością
Analiza dzienników zdarzeń
Ustawianie zarządzania energią
Optymalizacja wykorzystania procesora
Optymalizacja wykorzystania pamięci
Optymalizacja użycia dysku twardego
Optymalizacja użycia sieci
Narzędzia wydajności
Rozwiązywanie problemów z wydajnością
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z awariami sprzętu
Diagnozowanie błędów pamięci
Problemy z dyskiem twardym
Problemy z kartą sieciową
Problemy z zasilaniem
Narzędzia diagnostyczne sprzętu Windows
Rozwiązywanie problemów z awariami sprzętu
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z łącznością bezprzewodową (opcjonalnie)
Siła sygnału
Bezpieczeństwo sieci bezprzewodowej
Profile bezprzewodowe
Opcje zarządzania dla urządzeń bezprzewodowych
Rozwiązywanie problemów z łącznością bezprzewodową
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z dostępem zdalnym (opcjonalnie)
Metody zdalnego dostępu
Konfiguracja połączeń telefonicznych
Konfiguracja VPN
Konfiguracja DirectAccess
Protokoły uwierzytelniania
Rozwiązywanie problemów z dostępem zdalnym
Zarządzanie synchronizacją plików
Konfigurowanie dostępu do plików offline
Ustawienia synchronizacji
Przezroczyste buforowanie
Profile roamingowe
Przywracanie plików sieciowych
Rozwiązywanie problemów z synchronizacją plików
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych z bezpieczeństwem przeglądarki Internet Explorer (opcjonalnie)
Konfigurowanie strefy zabezpieczeń
Konfigurowanie poziomów zabezpieczeń
Konfigurowanie ustawień prywatności
Zarządzanie dodatkami
Konfiguracja inteligentnego filtra ekranu
Inne kwestie bezpieczeństwa
Rozwiązywanie problemów z bezpieczeństwem przeglądarki Internet Explorer
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z zaporą sieciową (opcjonalnie)
Zabezpieczanie aplikacji i funkcji sieciowych
Wyjątki programów i portów
Konfigurowanie powiadomień i rejestrowania
Narzędzia bezpieczeństwa sieci
Rozwiązywanie problemów z zaporą sieciową
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów związanych ze złośliwym oprogramowaniem (opcjonalnie)
Proaktywna ochrona przed złośliwym oprogramowaniem
Ochrona przeglądarki Internet Explorer
Aktualizacje systemu Windows i oprogramowania antywirusowego
Odzyskiwanie danych po infekcji złośliwym oprogramowaniem
Rozwiązywanie problemów spowodowanych złośliwym oprogramowaniem
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z szyfrowaniem (opcjonalnie)
Konfigurowanie agenta odzyskiwania
Korzystanie z EFS
Korzystanie z funkcji BitLocker
Narzędzia szyfrowania
Rozwiązywanie problemów z szyfrowaniem
Identyfikowanie i rozwiązywanie problemów z aktualizacją oprogramowania (opcjonalnie)
Rodzaje aktualizacji systemu Windows
Korzystanie z Windows Update
Korzystanie z usługi Microsoft Update
Rozwiązywanie problemów z aktualizacją oprogramowania
PowerShell dla techników pomocy technicznej dla komputerów stacjonarnych (Dodatek B)
Porównanie z innymi językami skryptowymi
Tworzenie i uruchamianie skryptów
Administrowanie zasobami lokalnymi
Administrowanie zasobami sieciowymi
Łączenie się z Microsoft Azure za pomocą PowerShell
SOFTRONIC Sp. z o. o. zastrzega sobie prawo do zmiany terminu szkolenia lub jego odwołania w przypadku niezebrania się minimalnej liczby Uczestników tj. 3 osób.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 858,50 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 950,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,81 PLN
- Koszt osobogodziny netto112,86 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdemu Uczestnikowi zostaną przekazane autoryzowane materiały szkoleniowe.
Warunki uczestnictwa
Minimum 3-letnie doświadczenie w konfigurowaniu i rozwiązywaniu problemów z komputerami stacjonarnymi i mobilnymi
Znajomość TCP/IP
Doświadczenie w pracy w środowisku domenowym
Doświadczenie w rozwiązywaniu problemów z aplikacjami
Konfigurowaniu ustawień rejestrów i Polityk Grupowych
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla szkoleń mających charakter kształcenia zawodowego lub służących przekwalifikowaniu zawodowemu pracowników, których poziom dofinansowania ze środków publicznych wynosi co najmniej 70% (na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz. U. z 2013 r. poz. 1722 ze zm.)
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach Projektu Kierunek – Rozwój;
kompetencja związana z cyfrową transformacją
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie realizowane jest w formule distance learning - szkolenie on-line w czasie rzeczywistym, w którym możesz wziąć udział z każdego miejsca na świecie.
Szkolenie obywa się za pośrednictwem platformy Microsoft Teams, która umożliwia transmisję dwukierunkową, dzięki czemu Uczestnik może zadawać pytania i aktywnie uczestniczyć w dyskusji. Uczestnik, ktory potwierdzi swój udziałw szkoleniu, przed rozpoczęciem szkolenia, drogą mailową, otrzyma link do spotkania wraz z hasłami dostępu.
Wymagania sprzętowe:
- komputer z dostępem do internetu o minimalnej przepustowości 20Mb/s.
- wbudowane lub peryferyjne urządzenia do obsługi audio - słuchawki/glosniki oraz mikrofon.
- zainstalowana przeglądarka internetowa - Microsoft Edge/ Internet Explorer 10+ / Google Chrome 39+ (sugerowana) / Safari 7+
- aplikacja MS Teams może zostać zainstalowana na komputerze lub można z niej korzystać za pośrednictwem przeglądarki internetowej