Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo pracy
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie kierujemy do osób pracowników wszystkich szczebli organizacji ze szczególnym uwzględnieniem działów HR, kadry kierowniczej.
Wiedza wstępna oraz doświadczenie nie są wymagane.
ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PEŁNĄ OFERTĄ SZKOLEŃ Z OBSZARU: Prawo pracy i przepisy pracownicze, wszystkie szkolenia mają możliwość dofinansowania: https://www.jgt.pl/szkolenia-otwarte,prawo-pracy.html
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji28-08-2024
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi6
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy" przygotowuje do samodzielnego identyfikowania i skutecznego reagowania na przypadki mobbingu oraz dyskryminacji w środowisku zawodowym. Uczestnicy nabędą kompetencje niezbędne do promowania bezpiecznego i przyjaznego środowiska pracy, co prowadzi do wzrostu efektywności i motywacji zespołów pracowniczych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje mobbing i dyskryminację. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcia mobbingu i dyskryminacji zgodnie z Kodeksem pracy, charakteryzuje różne formy mobbingu (czynny, bierny) oraz ich symptomy, rozróżnia przypadki mobbingu i dyskryminacji od innych zachowań w miejscu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Zjawiska niepożądane
• Mobbing
• Dyskryminacja
• Molestowanie
• Naruszenie dóbr osobistych
2. Mobbing – czym jest, a czym nie jest?
• Definicja – Kodeks pracy
• Mobbing czynny i bierny
• Symptomy, zachowania podlegające mobbingowi
• Przykłady mobbingu w różnych organizacjach
• Odniesienie do prawa Unii Europejskiej
• Charakterystyka „ofiary”
• Mobber a mobbingowany
• Obrona przed mobbingiem, przeciwdziałanie – możliwości, metody, narzędzia
• Odpowiedzialność pracodawcy
3. Cechy mobbingu
• Długotrwałość
• Powtarzalność
• Poniżenie, ośmieszenie, izolowanie
4. Zachowania mobbingowe wg Leymana
5. Zachowania, które noszą znamiona mobbingu
6. Rodzaje mobbingu
7. Kontrola pracy pracownika a mobbing
8. Co jest, a co nie jest mobbingiem?
9. Odpowiedzialność za mobbing
10. Ochrona przed mobbingiem
11. Powództwo sądowe o mobbing – orzecznictwo
12. Dowody mobbingu
13. Przeciwdziałanie mobbingowi – rola działów HR w organizacjach
14. Zapobieganie mobbingowi
15. Skutki mobbingu
16. Dyskryminacja – definicja wg Prawa pracy
• Rodzaje dyskryminacji
• Zakaz dyskryminacji
• Odpowiedzialność za dyskryminację
• Różnice pomiędzy mobbingiem a dyskryminacją
• Dyskryminowanie pośrednie
• Dyskryminowanie bezpośrednie
• Inne przejawy dyskryminowania
• Zachowania podlegające dyskryminacji
• Przeciwdziałanie dyskryminacji – narzędzia, możliwości, granice
17. Równość płci w zatrudnieniu
18. Świadomość mocnych i słabych stron w przeciwdziałaniu mobbingowi i dyskryminacji
• Narzędzia wspomagające radzeniu sobie z mobbingiem i dyskryminacją w miejscu pracy
• Strategia obrony – nowe technologie, związki zawodowe, przedstawiciel pracowników, koledzy i koleżanki, instytucje pomocy zewnętrznej
19. Przekonania a samoocena „ofiary” mobbingu lub dyskryminacji
• Zniekształcone wyobrażenia o sobie
• Kroki do zmiany postawy z pesymistycznej na optymistyczną
• Kreowanie radości życia
• Wdzięczność i nadzieja
• Proces budowania siły
• Źródła niszczenia zapału i siły
• Krąg zainteresowań a krąg wpływu
• Określenie działań niezbędnych do realizacji celów
20. Molestowanie seksualne – słowne, fizyczne, wizualne
21. Molestowanie – orzecznictwo
22. Ocena własnego sposobu funkcjonowania w warunkach stresu
• Precyzyjnie określone moje czynniki stresu
• Diagnoza własnego poziomu stresu w sytuacji mobbingu i dyskryminacji
• Jakie są moje reduktory stresu?
• Zrozumienie własnych reakcji na stres
• Radzenie sobie ze stresem
• Techniki relaksacyjne
• Panowanie nad emocjami
23. Rezultaty napięcia emocjonalnego związanego z mobbingiem i dyskryminacją
• Zmęczenie, stres, utrata poczucia kompetencji, utrata poczucia wartości, konflikty, depersonalizacja
• Antidotum – zwalczanie napięć emocjonalnych wywołanych mobbingiem
24. Asertywność w walce z mobbingiem i dyskryminacją
• Zachowania agresywne
• Zachowania bierne
• Zachowania asertywne
• Radzenie sobie w trudnych sytuacjach zawodowych
• Techniki asertywnej odmowy
• Komunikat JA jako technika zmniejszania oporu mobbera
25. Pytania uczestników, dyskusje, podsumowanie szkolenia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto848,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto690,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto141,45 PLN
- Koszt osobogodziny netto115,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Wykładowca szkolenia
Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń:
Zarządzanie projektami w praktyce,
Mobbing,
Negocjacje,
Kierowanie zespołami,
Motywowanie,
Zarządzanie kryzysowe i kalkulacja ryzyka.
Zajęcia prowadzi metodami interaktywnymi, angażującymi uczestników w rozwiązywanie konkretnych problemów i sytuacji.
Podczas szkoleń i warsztatów łączy praktyczne umiejętności uzyskane w trakcie pracy na stanowisku Dyrektor firmy usługowej i Kierownik marketingu w firmie produkcyjnej, gdzie zarządzał zespołami.
Ukończył 2-letnie studia MBA ZZL (Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) i Politechnikę Warszawską, a także studia podyplomowe: Zarządzanie, Komunikacja i Promocja w Biznesie oraz Polsko-Niemieckie Studia Menedżerskie – Nowoczesne zarządzanie kapitałem ludzkim.
Połączenie własnych doświadczeń zawodowych, solidnej podbudowy w postaci ukończonych studiów i kursów oraz doświadczeń uczestników szkoleń pozwala mu szybko znaleźć wspólny język z kursantami, którzy osiągają dzięki temu założone cele szkoleniowe.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa sie na platformie ZOOM. Niezbędnymi wymagami sprzętowymi jest komputer z dostępem do internetu. Minimalna prędkość łącz sieciowego to 512 KB/sek. Nie jest konieczna instalacja na komputerze specjalnego oprogtamowania - wystarczy aktualna wersja przegląrki Google Chrome bądź Mozilla Firefox. Linki do połączenia na szkolenie są ważne jedynie w czasie jego trwania.
Pozostałe wymagania:
Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy); 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej); System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS. Łącze internetowe o minimalnej przepustowości do zapewnienia transmisji dźwięku 512Kb/s, zalecane min. 2 Mb/s oraz min. 1 Mb/s do zapewnienia transmisji łącznie dźwięku i wizji, zalecane min. 2,5 Mb/s.